Muizen...?

02-05-2016 12:47 39 berichten
Ojee. Ik wilde net een crackertje pakken uit de keukenkastjes, en het hele pak is aangevreten.. Foto: http://nl.tinypic.com/r/2wc4679/9



WTF! Ik heb nooit iets gehoord, en zie zo ook geen keuteltjes oid liggen.. Kastjes zijn wel gedeeltelijk open aan de achterkant ivm leidingen, maar is aan de voorkant helemaal afgekit dus kan (volgens mij) ook niks de keuken inkomen.



Mijn kat had de afgelopen tijd wel iets meer interesse in het betreffende kastje (onder het fornuis), maar niks bij gedacht. Hij is een binnenkat en een held op sokken dus ik vermoed dat hij eerder bang is voor die muis (of rat?! Kijk hoe groot het gat is!) dan andersom



Iemand enig idee wat dit is of wat te doen? Ik ben trouwens niet bang voor muizen, maar zolang ik niet zeker weet wat het is ben ik wel een beetje huiverig haha.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook muizen. Een val of gif wil ik niet meer, bij een val heb ik meerdere keren meegemaakt dat de val net niet goed werkte en dat beestje dus de hele nacht pijn aan het lijden was (en ik hem 's ochtends moest doodmaken ). Gif lijkt me ook geen pretje voor de muis, en dan kunnen ze weer doodgaan op een plek waar je niet bij komt zodat je huis wekenlang stinkt naar dode muis. Ik gebruikte daarom een diervriendelijke val, tot ik inderdaad hoorde dat dit ook geen diervriendelijke optie is.



Nu gebruik ik een buuronvriendelijke optie: mijn eigen huis hou ik echt zo schoon mogelijk, elk kruimeltje verwijder ik direct en al het eten zit in afgesloten bakken. Werkt super
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 02 mei 2016 @ 14:43:

Dit lijkt me een rat geweest te zijnGeloof ik niet, die knaagsporen zijn precies wat ik van een muis verwacht........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:gioia82 schreef op 02 mei 2016 @ 14:44:

Wij hebben ook muizen. Een val of gif wil ik niet meer, bij een val heb ik meerdere keren meegemaakt dat de val net niet goed werkte en dat beestje dus de hele nacht pijn aan het lijden was (en ik hem 's ochtends moest doodmaken ). Gif lijkt me ook geen pretje voor de muis, en dan kunnen ze weer doodgaan op een plek waar je niet bij komt zodat je huis wekenlang stinkt naar dode muis. Ik gebruikte daarom een diervriendelijke val, tot ik inderdaad hoorde dat dit ook geen diervriendelijke optie is.



Nu gebruik ik een buuronvriendelijke optie: mijn eigen huis hou ik echt zo schoon mogelijk, elk kruimeltje verwijder ik direct en al het eten zit in afgesloten bakken. Werkt super Van gif krijg je geen stinkende lijkjes, het droogt ze uit zodat ze zeg maar mummificeren. Wel lijkjes, geen stank ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 02 mei 2016 @ 14:50:

[...]





Van gif krijg je geen stinkende lijkjes, het droogt ze uit zodat ze zeg maar mummificeren. Wel lijkjes, geen stank ;)Oh, ik heb ooit een stinkende muis achter het aanrecht gehad, maar die zal dan wel op natuurlijke wijze zijn overleden. Was echt heel vies, ik woonde toen in een studio dus mijn bed stond in dezelfde kamer Maar dan nog vind ik het geen fijne methode, ik blijf m'n huis maar superschoon houden.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Preventie is inderdaad altijd beter als is het soms onoverkomelijk dat ze er zijn, met name in de wat oudere houten huizen, maar als er geen etenswaren binnen het bereik zijn van de pluizige beestjes zul je niet merken dat ze er zijn/er last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 02 mei 2016 @ 14:56:

Preventie is inderdaad altijd beter als is het soms onoverkomelijk dat ze er zijn, met name in de wat oudere houten huizen, maar als er geen etenswaren binnen het bereik zijn van de pluizige beestjes zul je niet merken dat ze er zijn/er last van hebben.Zo onoverkomelijk is het toch niet? Paar vallen of wat gif en het is opgelost.....
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 02 mei 2016 @ 15:00:

[...]



Zo onoverkomelijk is het toch niet? Paar vallen of wat gif en het is opgelost.....In oude huizen zitten ze regelmatig in de tussenmuren ed. maar vaak heb je daar geen last van/merk je het niet omdat ze naar binnen en buiten gaan zonder echt in je woonruimtes te komen. Hoef je ook geen gif voor te strooien. Maar goed, dat zijn natuurlijk andere situaties dan dat ze de inhoud van je kastjes oppeuzelen
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 02 mei 2016 @ 15:11:

[...]





In oude huizen zitten ze regelmatig in de tussenmuren ed. maar vaak heb je daar geen last van/merk je het niet omdat ze naar binnen en buiten gaan zonder echt in je woonruimtes te komen. Hoef je ook geen gif voor te strooien. Maar goed, dat zijn natuurlijk andere situaties dan dat ze de inhoud van je kastjes oppeuzelen Als je er niks van merkt, is het toch juist niet onoverkomelijk?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Dormouse schreef op 02 mei 2016 @ 15:11:

[...]





In oude huizen zitten ze regelmatig in de tussenmuren ed. maar vaak heb je daar geen last van/merk je het niet omdat ze naar binnen en buiten gaan zonder echt in je woonruimtes te komen. Hoef je ook geen gif voor te strooien. Maar goed, dat zijn natuurlijk andere situaties dan dat ze de inhoud van je kastjes oppeuzelen Woon inderdaad in een redelijk oud huis, wel gerenoveerd maar toch. Heb ondertussen een klassieke muizenval gehaald, maar krijg dat rotding niet opgezet, had m'n eigen duim er al tussen zitten Grrrr wachten tot vriend thuis is dan maar. En inderdaad even bakken halen waar ik crackers enz. in kan doen. Verder houd ik alles wel goed schoon trouwens.
quote:gioia82 schreef op 02 mei 2016 @ 14:54:

[...]





Oh, ik heb ooit een stinkende muis achter het aanrecht gehad, maar die zal dan wel op natuurlijke wijze zijn overleden. Was echt heel vies, ik woonde toen in een studio dus mijn bed stond in dezelfde kamer Maar dan nog vind ik het geen fijne methode, ik blijf m'n huis maar superschoon houden.Ohhh bah! Ja ik woon in precies zo'n studio met 1 grote ruimte. Keuken is dus ook een paar meter weg van het bed
Alle reacties Link kopieren
quote:Birdynumnum schreef op 02 mei 2016 @ 13:45:

[...]





Oh ja, de muisvriendelijke val.



Traditionele val. Muis: hé, pindakaas. Lekker! En dat ligt hier zomaar op......KLATS, muis dood.



Muisvriendelijke val: muis zit uren in een val, waar hij niet uitkan. Stress!!! Vervolgens komt er een enorm wezen aan waaraan hij niet kan ontkomen, want val, nog meer stress. Muis wordt ergens buiten weer vrijgelaten, maar muizen houden helemaal niet van buiten. Paniek! Schuilplaats, help! Als hij heel veel geluk heeft weet hij een ander huis te bereiken, waar de kans is op herhaling van het voorgaande. Kans dat hij door een roofdier wordt gegrepen en opgepeuzeld is groter.



Nee, héél muisvriendelijk, zo'n val.

Je vergeet dat de muis van buiten komt

Je doet net alsof het een eer is om het beest te doden.
Alle reacties Link kopieren
Muizen in de tussen muren hoe zou je die dan kunnen bestrijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 02 mei 2016 @ 19:41:

Muizen in de tussen muren hoe zou je die dan kunnen bestrijden.Veel katten aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 02 mei 2016 @ 19:41:

Muizen in de tussen muren hoe zou je die dan kunnen bestrijden.Evt. ook met gif, of iets dergelijks vlak bij de in/uitgan(en) maar wanneer ze niet in je woonruimtes komen is dat echt niet nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven