vloerbedekking van trap afhalen.

24-04-2016 19:26 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Nou, we zijn er bijna klaar voor: klussen in het huis!

Nu heb ik gekozen voor traplaminaat. Daarvoor moet de vloerbedekking eraf gehaald zijn. Ik ben me geestelijk al aan het voorbereiden op deze vervelende klus lol ;). Hebben jullie tips hoe ik de vloerdekking er snel af heb? Ik lees op internet dat een stoomstrijkijzer goed werkt.



Indien jullie nog handige tips voor me hebben, graag, deel ze met me! ;)



Alvast bedankt!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
We zijn met misschien 3 man. Gelukkig niet geniet en alleen maar gelijmd. Ik lees op internet vanalles over nat maken met een stoommachine. Iemand daar ervaring mee?
Carpe Diem!
quote:misspatrice schreef op 24 april 2016 @ 21:17:

We zijn met misschien 3 man. Gelukkig niet geniet en alleen maar gelijmd. Ik lees op internet vanalles over nat maken met een stoommachine. Iemand daar ervaring mee?Volgens mij heeft dat alleen nut als de lijm op waterbasis is. En de meeste lijmen die voor trappen worden gebruikt zijn dat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 24 april 2016 @ 21:19:

[...]





Volgens mij heeft dat alleen nut als de lijm op waterbasis is. En de meeste lijmen die voor trappen worden gebruikt zijn dat niet.Oké, thanks! Wist ik niet. Ben geen echte klusser hihi.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Laminiaat hè. Volgens mij hoeven die krammen er dan niet uit.



Als ik dit zo lees zou ik weer voor tapijt kiezen...
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Ik lees hier even mee, wij hebben in ons nieuwe huis dan geen vloerbedekking maar marmoleum op de trappen, maar dat schijnt ook zo'n rotklus te zijn, misschien toch maar iemand voor inhuren om de boel aan te pakken..
quote:Tasmin schreef op 25 april 2016 @ 17:04:

Ik lees hier even mee, wij hebben in ons nieuwe huis dan geen vloerbedekking maar marmoleum op de trappen, maar dat schijnt ook zo'n rotklus te zijn, misschien toch maar iemand voor inhuren om de boel aan te pakken..Als het ouderwetse marmoleum is moet je volgens mij ook nog uitkijken dat er geen asbest in voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de klus net achter de rug, vloerbedekking was goed los te trekken. Wel veel krammen er nog uit getrokken. Wegschuren van de lijm ging in mijn geval niet, de lijm werd warm en vloeibaar en ging op je schuurpapier zitten. De beitel heeft het groffe werk opgelost en daarna is de trap opnieuw beplankt. Zou ook niet al te hard mijn best doen op de trap helemaal kaal van lijmresten te krijgen als dat niet nodig is: even checken bij degene die de trap komt renoveren inderdaad!
quote:Velma schreef op 25 april 2016 @ 17:27:

[...]





Als het ouderwetse marmoleum is moet je volgens mij ook nog uitkijken dat er geen asbest in voorkomt.Nee het is geen ouderwets marmoleum, wij vinden het vooral lelijk, vandaar dat het eraf moet :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 24 april 2016 @ 21:44:

Laminiaat hè. Volgens mij hoeven die krammen er dan niet uit.



Als ik dit zo lees zou ik weer voor tapijt kiezen...



Ik heb astma. Dus dat is geen optie .



We zijn inmiddels erachter gekomen welk bedrijf de vloerbedekking heeft aangelegd. Aantal fijne tips gehad. Volgens de man van de zaak zouden wel 1 dag erover doen. B en benieuwd. Dinsdag gaat ie eraf! Zal jullie up to date houden .
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 25 april 2016 @ 21:37:

[...]





Ik heb astma. Dus dat is geen optie .



We zijn inmiddels erachter gekomen welk bedrijf de vloerbedekking heeft aangelegd. Aantal fijne tips gehad. Volgens de man van de zaak zouden wel 1 dag erover doen. B en benieuwd. Dinsdag gaat ie eraf! Zal jullie up to date houden .En, hoe is het gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja! Eindelijk de sleutel! Nou, vloerbedekking is eraf! Hij was alleen niet alleen gelijmd zoals werd gezegd... Hij was gelijmd, geniet en vast gespijkerd... Het kostte 3 uur werk maar hij is eruit! Zonder chemische rotzooi!



We zijn aan een kant begonnen met trekken en trokken best goed los met een tang. Nu nog de lijm weg schuren. De nietjes kunnen wel voorzichtig in de trap slaan gaf de man aan die de trap komt renoveren. . 1 rotklusje geklaard! :D
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan proberen de lijm eraf te schuren, eerder eraf "slaan" met een beitel (voorzichtig uiteraard). Wanneer je een beitel op zijn kop houdt, dus met de smallere bovenkant van de trapezoïde richting de trap, sla je niet zo snel in het hout. Als je gaat schuren wordt de lijm warm en vloeibaar en gaat ie op je schuurpapier zitten. Had bij mij in ieder geval geen nut. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Met de bandschuurmachine ging het bij ons juist echt perfect.. Dat had ik 4 trappen eerder moeten weten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Vandaag gaan we de trap schuren met een bandschuurmachine. Nog 6 treden de nietjes verwijderen. Pffff ben blij als dat klaar is. Wat een werk! De man die de trap laminaat heeft aangegeven dat we ze ook kunnen inslaan, maar (zo eigenwijs als ik ben), wil ik de meeste er gewoon uit hebben lol.
Carpe Diem!
Op mijn trap zat de destijds bordeelrode vloerbedekking ook zwaar verankerd d.m.v. lijm en héél veel spijkertjes. Volgens mij ook nietjes nu ik er zo aan terug denk, het zal wel wegens de veiligheid zijn want een los stukje vloerbedekking op een trede kan natuurlijk grote gevolgen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of de tip al langsgekomen is: wij hebben het met lampenolie verwijderd. Dik insmeren en een plamuurmes gebruiken.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



De trap is inmiddels "schoon". 1 juni wordt de traplaminaat gelegd. Iedereen bedankt voor de goede tips! :D
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven