Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Asperges.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer en neefje komen ook langs. Ik maak een salade met venkel, sinasappel, peterselie, rode ui en olijven. Mijn neefje is twee en die mag tomaatjes eten. Daarbij een gebakken visje en gebakken aardappels. Nu snel spullen halen!
Alle reacties Link kopieren




Ik heb zojuist bijna een hele paksoi weggewerkt.

Geroerbakt met veel verse gember, knof en chili. Afgeblust met rijstwijn. Scheutje lichte ketjap, en een drizzle sesam olie erover. Wat udon noodles erbij. Oh en op mijn bord nog wat lente ui en verse koriander erover. Burp.

Alle reacties Link kopieren
Er komen allemaal weer lekkere gerechten voorbij ladies!



Hier even een paar dagen van de radar geweest vanwege de verhuizing van lief.

Ondanks dat we goed voorbereid waren (alles uit elkaar gehaald en ingepakt) zijn we toch behoorlijk lang bezig geweest. Stonden zaterdag om half 7 naast ons bed en waren om 8 uur bij het verhuurbedrijf om de verhuiswagen op te halen. Daarna eigenlijk vrijwel direct begonnen. Lief's vader heeft schroefgaten in de muren staan plamuren en samen met lief's moeder heb ik de keukenkastjes nog uitgeruimd. Tussendoor de koek en zopie nog verzorgd en mijn vader en lief geholpen met het laden van de verhuiswagen.



Daarna naar de opslaglocatie gereden. Het eerste karretje met spullen was naar boven en vervolgens maakte lief's moeder de transportlift onklaar. Ik dacht dat lief uit z'n vel zou spatten. Was ook best knullig hoe het gebeurde, maar goed ze deed het niet met opzet. Vervolgens bleek dat Shurgard niet meer telefonisch bereikbaar was. Uit pure wanhoop heb ik de politie maar gebeld met de vraag of zij ons konden helpen aan contactgegevens van Shurgard in geval van problemen. Meldkamer van de politie is erg behulpzaam geweest en heeft ons via een alarmcentrale in contact kunnen brengen met Shurgard. In de tussentijd kwamen er ook 2 politieagenten langs. Er stond nog een andere kerel spullen te lossen en die bleek bij de brandweer te werken. De agenten hadden een driepuntsleutel bij zich en samen met de brandweerman hebben ze de lift uit storing gekregen. Totdat de lift weer werkte hebben de agenten ook nog geholpen met spullen naar boven sjouwen. Eind deze week gaan we dus even een grote taart bij ze langsbrengen op het bureau.



Door het ge-emmer waren we zaterdag uiteindelijk pas om half 1 's nachts klaar en thuis. Gisteren nog wat kleine dingetjes opgehaald en naar de opslag gebracht en nu is mijn huis nog een grote bomontploffing van alle spullen/verhuisdozen die lief hier mee naartoe heeft genomen. Zijn allebei aardig versleten door de verhuizing, dus de komende dagen geen energie denk ik om alles aan kant te krijgen, dus het zal 1 verhuisdoos per dag uitpakken worden.



Vanavond geen zin om te koken want doodmoe en per vandaag wonen we ook officieel samen. Daarnaast heeft lief vanmiddag bij de notaris zijn appartement overdragen aan de koper. 3 goede redenen om een flinke bak sushi aan te laten rukken en het onszelf gemakkelijk te maken.



Fijne avond allemaal!
????????????
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Drift!



Blij voor je dat de klus geklaard is Mare, verhuizen is absoluut niet mijn favoriete bezigheid.



Klinkt lekker Rast!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Mare, wat een toestand. Gelukkig maar dat het uiteindelijk allemaal gelukt is en de verhuizing achter de rug is.



Rastan, wat fijn je hier te zien



Thanks Dolfje!



Meiden, ik ben een weekje uit de lucht om lekker vakantie te vieren
Vandaag een soort pasta Norma achtig iets.
Alle reacties Link kopieren
Op de valreep (of net eroverheen) fijne vakantie Drift!
Geniet er lekker van Drift, hoop dat je goed weer hebt!



Ik had het topic over het overlijden van MV gisteren al gezien. Verdrietig, ze is niet oud geworden.



Dolfje, kop op, niet je dag laten verpesten maar gewoon met frisse moed aan de slag met de lijn! Ik doe met je mee, gedeelde smart is halve smart .



Vanavond aten we kung pao chicken. Was lekker. De pasta gisteravond met oa gremolata en rivierkreeftjes vond ik lekker, maar het kon lief niet zo bekoren. Dat zal ik dus niet snel nog een keer maken.



Koreveen, wat een heerlijk weer hadden jullie gisteren voor dat bier proeven!



Och Mare wat een verhaal, en wat aardig van die agenten. Leuk dat jullie taart gaan brengen.



Rastan jij zit goed aan je groenten zo, met een hele paksoi!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ha, ik heb toch een vakantie geboekt. Het Sicilie-plan was al een tijdje op de lange baan geschoven omdat ik in het najaar gewoon niet langer dan 5 dagen achter elkaar vrij heb. Maar ik bleef balen, al vond ik dat ik best thuis ook gelukkig moest kunnen zijn, en toen viel mijn oog op een week begin augustus waar niks stond wat niet verschuifbaar was. Sicilie leek me wat warm in die periode, dus ben ik voor iets anders gegaan wat ik al heel lang wil: Schotland. Vliegen op Inverness, auto oppikken, 3 nachten in een volkomen afgelegen hut aan de noord-westkust, dan rij ik 300 km naar het zuiden om daar nog 3 nachten in een lief studiootje in een prachtig National Park te gaan zitten (het plaatsje heeft de uiterst poetische naam Turk O'Brig ) en dan via een andere route terug naar Inverness, daar in de buurt nog een nachtje B&B en de volgende ochtend vliegen. Echt gaaf. Hoop alleen dat ik niet opgevreten wordt door de midges (agressieve mini-mugjes), ik hoop maar op lekker veel wind in het noorden, dan zijn ze er niet.

Echt zin in.



Jij ook genieten Drift!



Ik ging een hapje eten met broer, we aten burgers. Ik 1 met guacemole, salsa en nachochips. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
En hoi Rast!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vooruitzicht Moos!



Ik heb net zilvervliesrijst met linzen(van Lassie) gekookt en maak daar voor vanavond een salade van om mee te nemen,de rest gaat mee voor lunch morgen of gooi ik in de diepvries voor barre tijden heb net geproefd en denk dat ik er bij man niet mee hoef aan te komen. Man eet vanavond een bakje bami uit de diepvries.

Nu even boodschappen doen en dan nog even relaxen/huishouden voor ik vanmiddag en vanavond ga werken.
Alle reacties Link kopieren
Hé, hoi rastan !



Heerlijke vakantieplannen Moosey ! Daar zou ik ook wel eens naartoe willen (en naar Ijsland, is ook nog een grote droom). Maarre, ga je dan alleen ?



Laatste dagen niets noemenswaards gegeten. Een keer wraps met chili sin carne, guaca, salsa… Gisteren vegaburgers, gestoomde venkel, gemengde sla en voor de liehebbers gebakken spätzli met uien.



Vanavond zal het een snelle pasta worden, denk ik. Mss gewoon een olio, aglio e peperoncino. En dan opnieuw een grote bak sla erbij. En er liggen nog 4 kleine kalfschipos (daar zal kind wel zin in hebben).



Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind asperges... vies... Vooral de witte ! De groene vind ik gegrild wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ja, alleen. Lief twijfelde nog even of-ie mee wilde, maar die is niet zo reizeirg als ik en heeft er het geld eigenlijk niet voor over. En ik vind in m'n eentje weg ook lekker. Dus dat is prima zo. De eerste nachten in de totaal afgezonderde hut vind ik ook wel een beetje spannend, maar ook juist gaaf. En ik heb een auto, ben zo ergens anders als het me te eenzaam wordt.
Alle reacties Link kopieren
Niet, witte asperges vies? Ik zie het nu pas. Ik vind ze heeeeeeerlijk
Alle reacties Link kopieren
Vandaag thuiswerkdagje en laatste werkdagje van deze week. Voor vanavond heb ik part II van Kays peanut stew uit de vriezert getrokken.



Moos, mooie trip ga je maken!



Mare, wat een verhuisavonturen.



Rast, paksoi-monster!



Drift, fijne vakantie. Geniet ervan!



Irma, ai, ik ben er gek op. In deze periode probeer ik ze zoveel mogelijk te eten.
Alle reacties Link kopieren
Heel stom maar ik vind asperges lekker maar eet ze eigenlijk nooit. Heb een hekel aan het schillen en neem me elk jaar voor om ze geschild bij de boer te kopen maar het komt er nooit van.
Alle reacties Link kopieren
Oh Moos, Schotland is zo mooi en de mensen zo aardig, echt, wat een fijn vooruitzicht. Ga je nog naar Culloden of heb je daar geen tijd voor? Vond ik heel indrukwekkend.



Paksoi monster als ik ooit een nieuwe nick overweeg weten jullie wie ik ben hahaha



Mare, hoop dat je n beetje bijgekomen bent!



Ik eet vanavond lekker van de toko, vega nasi goreng met van alles. Lekkah.



En ik ben dol op asperges, schillen vind ik niet zo'n heel leuke job maar heb ik ervoor over. In de risotto trouwens ook heerlijk!



Het ziet er hoopvol uit qua weersvoorspelling, hoop dat het klopt met dat hele lange weekend voor de boeg (do-zo vrij) lekker een paar dagen struinen buiten.



Eerst nog ff werken vandaag en morgen, fijne dag!!
Alle reacties Link kopieren
Ik haal ze altijd geschild. Bij de aspergeboer hier vlakbij hebben ze zo'n schilmachine staan. Wat een uitvinding. Ik schil nooit meer!!!
Alle reacties Link kopieren
Rast, da's wel vlak bij mijn laatste stop. Is het landhuis indrukwekkend of de dorpjes? Ik moet me nog een beetje in gaan lezen, zoals je merkt



Zo, genoeg achter de computer gezeten, ik ga lekker 2 uurtjes de tuin in denk ik en daarna een rondje fietsen. Ik heb ook sport- en beter-eten-inspiratie, ga volgende week ook een proefles Pilates volgen.



Vanavond denk ik iets met paksoi En een restje sla.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 03 mei 2016 @ 13:17:

Rast, da's wel vlak bij mijn laatste stop. Is het landhuis indrukwekkend of de dorpjes? Ik moet me nog een beetje in gaan lezen, zoals je merkt



Ja



Culloden battlefield = de plek waar de Jacobieten compleet in de pan zijn gehakt of eigenlijk geknald door de Engelsen. Het is een zeer belangerijke plek voor de Schotten, want in feite was dat moment het einde van de Highlanders zoals ze eeuwen in Schotland geleefd hebben. Na deze opstand/slag bij Culloden waarbij het zwaarden tegen kanonnen was - om kippevel van te krijgen- werd een heleboel traditie verboden in Schotland. Het dragen van "tartan" en ook het spreken van Gaelic. Er is daar een mooi museum waar ze uitleggen hoe en wat. Ik zou wel gaan als het een beetje weer is, want dan kun je het slagveld zelf op. Ze hebben audiotours met een GPS erin waarin je meegenomen wordt naar de vroege ochtend van de slag en op de plek zelf kan kijken wat er gebeurd is.



(Zo, mijn schooljuffrouw brilletje kan weer af)
Alle reacties Link kopieren
He verdorie, nu ben ik te laat om je een fijne vakantie te wensen Drift. Hoop dat je in ieder geval een fijne vakantie hebt.

Jouw vakantieplannen klinken ook fijn Moos!



Oh asperges zo lekker! Heb ze afgelopen zondag bij mijn ouders gegeten. Groene asperges zijn ook heerlijk.



Dolf, hoe gaat het met jou fysieke gestel? Heup en rug al wat beter?



Lekker vooruitzicht Koor, dat je al weekend hebt! Ik nog 1 dagje morgen en dan ook lang weekend. Vandaag fijn thuis gewerkt. Krijg zoveel meer gedaan dan op kantoor. Kan me thuis ook gewoon veel beter concentreren, op kantoor continu afleiding door collega's etc.



Ga nu maar even gauw wat boodschappen doen. Anders hebben we lege borden vanavond. Denk dat het pasta wordt met gehakt, veel groenten en een sausje.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Ik vond een zakje currypasta (massaman stond erop, dus ik dacht dat het mild zou zijn) en heb dus curry met paksoi en spitskool gemaakt. Curry bleek wel heet en verder nergens naar te smaken, suf. Dus nog even op smaak gebracht en gegeten in slablaadjes met rijst. Best ok.
Alle reacties Link kopieren
En thanks Rast! Klinkt indrukwekkend inderdaad. Ga het onthouden.
Asperges vind ik heerlijk! Zowel wit als groen. Helaas vindt lief ze niet lekker :(.



Klinkt als een heerlijk vooruitzicht Moosey. Ik ben nooit in Schotland geweest maar heb gehoord dat het er prachtig is.



Vanavond bij m'n ouders gegeten, zuurkool uit de oven en yoghurt met blauwe bessen toe. Ik eet eigenlijk te weinig blauwe bessen, mán wat zijn die dingen lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven