Lijf & Lijn alle pijlers

Zoete gezonde tussendoortjes

02-05-2016 19:55 95 berichten
Man is bezig met afvallen. Het gaat erg goed maar hij vind het moeilijk zo zonder zoete dingen.

Als de drang echt te groot wordt eet hij een dadel, stukje pure chocolade, biscuitje of fruit maar hij is dit beetje beu. Jullie nog ideeën voor gezonde maar zoete tussendoortjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 02 mei 2016 @ 21:49:

Oh en voor een banaan gewoon een bananendoosje kopen. Ideaal!Daar rotten ze toch ook gewoon in na een paar dagen?
.
quote:impala schreef op 02 mei 2016 @ 21:50:

[...]



Daar rotten ze toch ook gewoon in na een paar dagen?Mijn bananen rotten net zo snel in zo'n bananendoosje als op de fruitschaal volgens mij. Maar bananen vinden hier zeer gretig aftrek dus zo lang hoeven ze niet goed te blijven. Maar hij wordt niet bruik doordat hij geplet wordt iig.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 02 mei 2016 @ 21:28:

Er zit in totaal 7 gram suiker in zo'n Zonnatura reep. Dat valt toch wel mee?

Ik heb even gekeken, in zo'n zakje Nakd tooty fruity (met oa noten en dadels) zit 21 gram suiker.1 suikerklontje is 2 gram. Er zitten dus 3.5 suikerklontje in 1 reepje en dat is dan toegevoegd buiten de normale koolhydraten wat overigens ook suiker is.
quote:somana schreef op 02 mei 2016 @ 22:32:

[...]





1 suikerklontje is 2 gram. Er zitten dus 3.5 suikerklontje in 1 reepje en dat is dan toegevoegd buiten de normale koolhydraten wat overigens ook suiker is.En een theelepel honing is 5 gram suiker. Nou nou.
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk veel keus toch? Ik eet meestal gewoon een snoepje, maar ook fruit, als ik iets zoets nodig heb. Eén nogabrok, één lepeltje ijs, één snoephartje.



Iets anders is het als ik 's avonds iets gezelligs wil voor bij de tv. Dan wordt het al gauw een puddingbroodje of müslibol.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Rijpe banaan in stukjes snijden en de vriezer ingooien. Als ik trek in ijs heb dan gooi ik het in de blender met een klein beetje melk en kaneel, en als ik uitpak wat pure chocolade erover.
Alle reacties Link kopieren
quote:somana schreef op 02 mei 2016 @ 22:32:

[...]





1 suikerklontje is 2 gram. Er zitten dus 3.5 suikerklontje in 1 reepje en dat is dan toegevoegd buiten de normale koolhydraten wat overigens ook suiker is .

Onzin.

'Gewone' koolhydraten zijn geen suiker. Ze worden gedeeltelijk omgezet in suiker. En er zitten naast suiker amper koolhydraten in, nog geen halve gram:



Er zijn 135 calorieën in een portie Zonnatura Notenmix Reep.

Vet: 9,1g (Verzadigd Vet: 1,7g).

Koolhydr: 7,3g ( Suiker: 6,9).

Eiwitten: 5,7g.



En een suikerklontje is geen 2 gram suiker:

Suikerklontjes zijn in drie maten te koop: standaard (4,4 gram), middel (3,9 gram) en klein (3,1 gram).

Nog geen twee klontjes dus.



Heb jij een suikerfobie ofzo?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 02 mei 2016 @ 20:59:

Maar die repen bevatten wel veel calorieën.



Een eiwwitreep bevat 153calorieen. Met maar1.5gram suiker per reep, en 15gram eiwitten waardoor het een redelijk gezond tussendoortje word. Tuurlijk als je er 3 achter elkaar opeet is het niet gezond, maar 1 reep geeft je voldoende energie en vulling.

Niet te vergeten dat een gemiddelde banaan ook gewoon 100 calorieen beva met aardig wat natuurlijk suikers, daar teveel van binnen krijgen is ook niet goed.
Allemaal hele gezonde inspirerende recepten hier, maar soms heb ik echt even zin om gewoon ordinair te snoepen.



Die roze of andere koeken zijn er ook in een stuks verpakking, handig voor mensen met het deverpakkingmoetleeg-syndroom. Bij de Aldi heb je ook pure chocola die per 25 gram verpakt is. Dat helpt mij ook om niet door te blijven eten.



In een van de eerste posts werd een eiwitreep genoemd, daar zou ik ook voor gaan. Even goed kijken, je hebt ze in verschillende maten en met en zonder suiker (dus verschil in kcal tussen repen is groot). Maar eiwit vult / verzadigd erg goed en zo'n reep voelt ook echt even als lekker snoepen. Dus ook mijn favoriet.



In de zomer kwark of yoghurt met wat bevroren fruit (uit die handige doosjes), heb je frozen yoghurt in een handomdraai. Ook erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Klopt 12twister, er zijn verschillende soorten en maten eiwwitrepen, ik pak ook altijd de kleintjes voor tussendoor en de grotere voor het sporten als ik in de ochtend ga, maar dat is puur omdat ik voor 7uur niets anders weg krijg en wel energie nodig heb.
quote:lux. schreef op 02 mei 2016 @ 21:49:

[...]





Ja maar veel mensen zoeten dingen als gezond bananenbrood en koekjes of havermout met honing en rozijnen, dus ik snap niet waarom de honing in zo'n reep dan weer niet goed is.



Op een havermout mugcake na, geheel suiker vrij, 1x de maand of een plakje bananenbrood zonder suiker 1x per jaar ofzo eet ik geen van deze dingen. Dus ja ik vind het wel veel en honing vind ik niet gezonder dan stroop of een suikerklontje nee. Niet qua koolhydraten en zeker niet als je wil afvallen.



Maar ik heb diabetes en nog wat narigheid en weet wat welke voeding met mijn lichaam doet.

Ik ben echt zelf meer van minder tot geen gezoet eten dan gaan de cravings vanzelf over.



TO's man moet gewoon kijken wat hij wel en niet wil snoepen inderdaad.
Iemand tips voor me waar je eiwitrepen kan kopen, gewoon in de supermarkt?

En welke zijn aanraders?
quote:Goede-Fee schreef op 03 mei 2016 @ 08:52:

[...]





Op een havermout mugcake na, geheel suiker vrij, 1x de maand of een plakje bananenbrood zonder suiker 1x per jaar ofzo eet ik geen van deze dingen. Dus ja ik vind het wel veel en honing vind ik niet gezonder dan stroop of een suikerklontje nee. Niet qua koolhydraten en zeker niet als je wil afvallen.



Maar ik heb diabetes en nog wat narigheid en weet wat welke voeding met mijn lichaam doet.

Ik ben echt zelf meer van minder tot geen gezoet eten dan gaan de cravings vanzelf over.



TO's man moet gewoon kijken wat hij wel en niet wil snoepen inderdaad.



Maar als je diabetes hebt heb je toch een totaal ander referentiekader? Voor de gezonde mens die wil afvallen is er niks mis met een lepeltje honing hier en daar. Honing bevat enzymen die helpen bij bacteriële infecties en is het enige middel dat bewezen helpt tegen hoest. Bovendien heb je van honing minder nodig dan suiker en zitten er veel antioxidanten in. Zo slecht is honing niet voor je, als je gewoon gezond bent.



Echter álles is slecht voor je als je er teveel van neemt. Ook water.
Alle reacties Link kopieren
http://www.laurasbakery.nl/havermout-banaan-koekjes/



Banaanhavermoutkoekjes heb ik laatst ontdekt, heel simpel om te maken (zeker als je een staafmixer hebt) en heel erg lekker!
quote:lux. schreef op 03 mei 2016 @ 10:00:

[...]





Maar als je diabetes hebt heb je toch een totaal ander referentiekader? Voor de gezonde mens die wil afvallen is er niks mis met een lepeltje honing hier en daar. Honing bevat enzymen die helpen bij bacteriële infecties en is het enige middel dat bewezen helpt tegen hoest. Bovendien heb je van honing minder nodig dan suiker en zitten er veel antioxidanten in. Zo slecht is honing niet voor je, als je gewoon gezond bent.



Echter álles is slecht voor je als je er teveel van neemt. Ook water.



Nou dat zeg ik ook. Feit blijft dat als iemand wil afvallen je beter gewoon het helemaal kan laten staan of een andere keuze moet maken.

Ook zonder diabetes kan je beter een appel eten of gewoon helemaal niks zoets in zo'n geval. Maar er staan wel heerlijke redelijke gezonde dingen hier dus TO's man kan zijn hart ophalen.
Alle reacties Link kopieren
-aardbeien

-watermeloen

-rozijntjes

-rijstpoffs (ik koop ze in van die kleine doosjes bij de hema)
It's not always easy, but it's worth it.
quote:Goede-Fee schreef op 03 mei 2016 @ 10:06:

[...]





Nou dat zeg ik ook. Feit blijft dat als iemand wil afvallen je beter gewoon het helemaal kan laten staan of een andere keuze moet maken.

Ook zonder diabetes kan je beter een appel eten of gewoon helemaal niks zoets in zo'n geval. Maar er staan wel heerlijke redelijke gezonde dingen hier dus TO's man kan zijn hart ophalen.Tja ik weet niet hoe het met anderen zit, maar een appel vult mij niet. En ik zie suiker niet als de vijand van de gezonde mens. Ik begrijp dat jij dat anders ziet.
quote:Some_One schreef op 03 mei 2016 @ 09:43:

Iemand tips voor me waar je eiwitrepen kan kopen, gewoon in de supermarkt?

En welke zijn aanraders? In de supermarkt in het dieetvak of bij de Kruidvat of de Tuinen, geen idee hoe die dingen smaken. Ik bestel ze altijd online bij bijv. bodyenfitshop.nl. Die van Quest en Oh Yeah! zijn erg lekker. De eigen merk Smart Bar moet ook goed zijn, maar die heb ik zelf niet geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 03 mei 2016 @ 10:36:

[...]





Tja ik weet niet hoe het met anderen zit, maar een appel vult mij niet. En ik zie suiker niet als de vijand van de gezonde mens. Ik begrijp dat jij dat anders ziet.Eens, ik vind dat jij het wel heel erg ver door trekt. Ik probeer het snoepen ook te beperken, maar suikers zijn wat mij betreft niet de duivel en sterker nog, ik vind het lekker en voor mij past het in een gezond eetpatroon wat ik langere tijd vol kan houden. Eten zoals jij nu implceerd zou voor mij waarschijnlijk alleen maar resulteren in vaker snaaibuien in plaats van af en toe iets lekkers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Some_One schreef op 03 mei 2016 @ 09:43:

Iemand tips voor me waar je eiwitrepen kan kopen, gewoon in de supermarkt?

En welke zijn aanraders? Body&fit shop is er eentje, hier haal ik in ieder geval mijn eiwwit repen vandaan. Maar denk als je daarop googled je nog veel meer sites tegenkomt. Ik vind body en fit 1 van de betere, snelle levering en als er iets mis mee is word het netjes opgelost. De reep met Amandel vind ik heerlijk! Maar ze zijn allemaal lekker. Heten daar Smart bars.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 03 mei 2016 @ 06:16:

[...]



Onzin.

'Gewone' koolhydraten zijn geen suiker. Ze worden gedeeltelijk omgezet in suiker. En er zitten naast suiker amper koolhydraten in, nog geen halve gram:



Er zijn 135 calorieën in een portie Zonnatura Notenmix Reep.

Vet: 9,1g (Verzadigd Vet: 1,7g).

Koolhydr: 7,3g ( Suiker: 6,9).

Eiwitten: 5,7g.



En een suikerklontje is geen 2 gram suiker:

Suikerklontjes zijn in drie maten te koop: standaard (4,4 gram), middel (3,9 gram) en klein (3,1 gram).

Nog geen twee klontjes dus.



Heb jij een suikerfobie ofzo?Aardig figuur ben jij....
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 03 mei 2016 @ 12:47:

[...]





Eens, ik vind dat jij het wel heel erg ver door trekt. Ik probeer het snoepen ook te beperken, maar suikers zijn wat mij betreft niet de duivel en sterker nog, ik vind het lekker en voor mij past het in een gezond eetpatroon wat ik langere tijd vol kan houden. Eten zoals jij nu implceerd zou voor mij waarschijnlijk alleen maar resulteren in vaker snaaibuien in plaats van af en toe iets lekkers.Juist niet. De cravings nemen af. Maar zoals ik al 4x heb gezegd ofzo : TO's man wil afvallen. Dan is zoete tussendoortjes gewoon niet aan te raden. Maar ik heb zelf ook een paar ideetjes gegeven en vind dat een ieder moet eten zoals hij wil. Maar dat leest niet zo lekker weg ofzo dus daar word dan over heen gelezen. Zo bijzonder vind ik dat.
quote:lux. schreef op 03 mei 2016 @ 10:36:

[...]





Tja ik weet niet hoe het met anderen zit, maar een appel vult mij niet. En ik zie suiker niet als de vijand van de gezonde mens. Ik begrijp dat jij dat anders ziet.Volgens mij begrijp je wat je wil lezen. Mag hoor.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier, volgens mij hebben er een aantal last van hun bloedsuiker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven