Entertainment alle pijlers

Mattie niet de vader van de tweeling #heftig

02-05-2016 09:51 1687 berichten
Vanmorgen las Wietze deze brief voor





brief Mattie



Ik ben zelf sprakeloos, wat een heftig nieuws. Verschrikkelijk voor Mattie en zoals hij zelf aangaf in de brief : er zijn alleen maar verliezers.
quote:gedanst schreef op 02 mei 2016 @ 22:30:

[...]





Ik negeer je al de hele avond. Maar ja dat kan dus. Lesje biologie gemist?

Nee dat kan dus niet.



Maar stel mattie weet dat hij bloedgroep 0 heeft.



En een van de tweeling krijggt bloed met groep AB.... en vrijwel alle prematuren van week 26 krijgeninstens 1x bloed.. .



Of ze heeft het opgebiecht of ze zijn er zo achtergejomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu trouwens bij de herhaling van Boulevard dat er 2 weken geleden nog een grote geboortekaart met confetti verstuurd is. Dat lijkt er toch op te wijzen dat Mattie korter dan 2 weken weet dat het niet zijn kinderen zijn.
Am Yisrael Chai!
Of hij heeft gedacht dat hij het kon accepteren maar bleek uiteindelijk dat toch niet te kunnen.

Of de biologische vader wil een rol hebben.



Wat dat betreft kunnen er meerdere factoren meewegen, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de goede orde. Ik vind de brief van Mattie uitstekend en heel netjes. En heel correct dat hij hiermee op deze manier naar buiten is gekomen. Ik vind het vreselijk voor hem, wat hem is overkomen.



Toch heb ik het ook te doen met Kirsten. Ze heeft er een zooitje van gemaakt. Maar ik wens haar toch ook veel steun, kracht en wijsheid toe.



En zo heb ik het soms ook te doen met vreemdgangers, man en vrouw, die een topic op viva openen. Niet omdat ik vreemdgaan goedkeur. Maar omdat ik n.a.v. sommige verhalen wel een beetje kan begrijpen hoe dingen mis kunnen gaan.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:consuelabananahammok schreef op 02 mei 2016 @ 23:41:

[...]





Maar volgens mij kent niemand die Kirsten, het verbaasd mij best wel eigenlijk dat een aantal haar de hand boven het hoofd houden.Ik heb beslist medelijden met Mattie dat hij op zo'n manier is belazerd en ik houd die vrouw niet het hand boven het hoofd maar Mattie had wel op zijn vingers kunnen natellen dat die brief zou worden overgenomen door nieuwsmedia op FB waar vervolgens een hele reeks aan ongenuanceerde reacties van lezers op komen aan het adres van die Kirsten. En dat terwijl de twee kleine meisjes liggen aan te sterken in de couveuse. Vind het allemaal erg heftig. En of dat anders had gekund, geen idee misschien FB op een afstand ervan houden als dat een mogelijkheid had kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 03 mei 2016 @ 00:12:

Ik hoor nu trouwens bij de herhaling van Boulevard dat er 2 weken geleden nog een grote geboortekaart met confetti verstuurd is. Dat lijkt er toch op te wijzen dat Mattie korter dan 2 weken weet dat het niet zijn kinderen zijn.





Bij mij kwam de herhaling ook net voorbij.

ze lieten het fragment weer zien waar hij het grote nieuws deelde.

Hij was heel open over het feit dat ze eerder in het ziekenhuis te horen hadden gekregen dat kinderen krijgen op een natuurlijke wijze voor hen niet weggelegd is. Dat zelfs met medische hulp het nog maar de vraag was of het hen ooit gegund was.

Met deze info besloten ze samen hun kinderwens even te parkeren en later te bekijken of en wanneer ze gebruik wilden maken van de medische molen.

Kort na de boodschap kregen ze te horen dat ze wonder boven wonder toch op natuurlijke wijze een kind hadden verwekt, níet 1 maar 2 kinderen zelfs.



Ik realiseer mij nu dat hij niet alleen te verwerken heeft dat deze kinderen niet van hem zijn, maar ook dat hij al die tijd gedacht heeft wel in staat te zijn kinderen te kunnen verwekken en dit ook een klap moet zijn dat dus toch niet het geval is.



Wellicht is dat best een heet hangijzer geweest voor hem.

Kijk naar de actie met zijn trui " real men make twins" dat schreeuwt toch ook wel een beetje : kijk eens, ik ben wel een echte man die zelfs twee kinderen tegelijk kan maken.



Man man, wat heeft hij een hoop te verwerken
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de manier die Mattie nu gekozen heeft ook voor Kirsten en zijn kinderen het beste was.

Want wat nu als hij "gewoon" bij haar weg was gegaan? En niks over de reden had gezegt?

Natuurlijk zou hij het echte verhaal delen met zijn naasten. En ook die delen het weer met hun naasten. Enz enz. Op een gegeven moment krijgt de pers er echt lucht van.

En dan begint het circus. Posten voor het huis, posten voor het ziekenhuis, familie en vrienden bellen. En verteld niemand iets dan maken ze wel hun eigen verhaal.

Leuk voor de kinderen als ze later gaan googlen. 1001 verhalen, dan is Mattie een lul, dan hun moeder een rotwijf.

Dan maar liever zo'n brief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 03 mei 2016 @ 00:20:

[...]





Ik heb beslist medelijden met Mattie dat hij op zo'n manier is belazerd en ik houd die vrouw niet het hand boven het hoofd maar Mattie had wel op zijn vingers kunnen natellen dat die brief zou worden overgenomen door nieuwsmedia op FB waar vervolgens een hele reeks aan ongenuanceerde reacties van lezers op komen aan het adres van die Kirsten. En dat terwijl de twee kleine meisjes liggen aan te sterken in de couveuse. Vind het allemaal erg heftig. En of dat anders had gekund, geen idee misschien FB op een afstand ervan houden als dat een mogelijkheid had kunnen zijn.



Ik denk niet dat het te voorkomen was, hij probeert in zijn brief in ieder geval een signaal af te geven dat het niet wenselijk is.

Dat is het natuurlijk ook niet, maar ook hij krijgt in korte tijd een paar behoorlijke heftige klappen in zijn gezicht.

Die man moet gebroken zijn en ik kan mij voorstellen dat je daarbij ook niet nog eens de verantwoordelijkheid er bij kan nemen om haar buiten het circus te houden door zelf de last te gaan dragen door haar leugen dan maar te blijven voortzetten.

Bedoel, hoeveel kan je nog van deze man vragen? Die moet in complete shock zijn.
quote:Velma schreef op 03 mei 2016 @ 00:20:

[...]





Ik heb beslist medelijden met Mattie dat hij op zo'n manier is belazerd en ik houd die vrouw niet het hand boven het hoofd maar Mattie had wel op zijn vingers kunnen natellen dat die brief zou worden overgenomen door nieuwsmedia op FB waar vervolgens een hele reeks aan ongenuanceerde reacties van lezers op komen aan het adres van die Kirsten. En dat terwijl de twee kleine meisjes liggen aan te sterken in de couveuse. Vind het allemaal erg heftig. En of dat anders had gekund, geen idee misschien FB op een afstand ervan houden als dat een mogelijkheid had kunnen zijn.Uh. Natuurlijk is dat geen mogelijkheid.. Mensen zetten het al op Facebook als ze voor de tweede keer die dag hebben gekakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 02 mei 2016 @ 20:03:

[...]



Nee joh 24 weken voor de geboorte



Aangezien het begin van de zwangerschap gerekend wordt vanaf de laatste menstruatie, krijg je er in de wekentelling 2 weken gratis en voor niets bij. Dat betekent dat als de kinderen na 26 weken zwangerschap zijn geboren, de conceptie 24 weken eerder was...



De tijd van onbezorgdheid is voorbij
quote:Darceltje schreef op 03 mei 2016 @ 08:16:

[...]





Aangezien het begin van de zwangerschap gerekend wordt vanaf de laatste menstruatie, krijg je er in de wekentelling 2 weken gratis en voor niets bij. Dat betekent dat als de kinderen na 26 weken zwangerschap zijn geboren, de conceptie 24 weken eerder was...



De tijd van onbezorgdheid is voorbij Dat zeg ik toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 03 mei 2016 @ 00:45:

Mensen zetten het al op Facebook als ze voor de tweede keer die dag hebben gekakt.Voor mij persoonlijk zou dit ook een godswonder zijn, maar dit terzijde
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 03 mei 2016 @ 00:45:

[...]





Uh. Natuurlijk is dat geen mogelijkheid.. Mensen zetten het al op Facebook als ze voor de tweede keer die dag hebben gekakt.Of dat geouwehoer elke dag dat ze aan het werk gaan , boeieeeeee ik werk al 40 jaar lekker belangrijk om dat iedere dag te vermelden. Wat denken die mensen nu eigenlijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:consuelabananahammok schreef op 02 mei 2016 @ 23:43:

[...]





Mijnheer bakker kent overduidelijk het vivaforum niet.

Waar zelfs feiten nog in twijfel getrokken worden en toch gespeculeerd wordt Heb je hier bewijzen voor? Ik geloof dit niet hoor....
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 03 mei 2016 @ 08:24:

[...]



Heb je hier bewijzen voor? Ik geloof dit niet hoor....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Los van alle emoties kun je het ook zien als een prachtig voorbeeld van de kracht van de natuur. Tegen elk moreel besef in wil zij haar kinderwens toch vervuld zien en zoekt het geschikte zaad bij een ander mannetje.

Het morele laagje over onze natuur blijkt soms flinterdun.
quote:Rhaegal schreef op 02 mei 2016 @ 22:33:

[...]



als ik voor mezelf spreek: ik veroordeel nooit heel hard, ik snap dat mensen domme en pijnlijke dingen doen en er een puinzooi van kunnen maken. ZIj hoeft van mij niet aan de schandpaal al vind ik het verwerpelijk.Dit vind ik niet onder iets doms doen vallen. Als je iets doms doet, dan biecht je dat op, je liegt niet maandenlang iemand voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 03 mei 2016 @ 08:42:

[...]





Dit vind ik niet onder iets doms doen vallen. Als je iets doms doet, dan biecht je dat op, je liegt niet maandenlang iemand voor.Inderdaad. Dit is niet "ik ben een beetje dom geweest". Dit is hoogverraad. Die valt nooit meer te vertrouwen.
Oh, ik heb wel dat soort stomme dingen gedaan in mijn leven, als in maandenlang mensen voorliegen. Mijn ouders voornamelijk, maar ook wel vriendjes. Ik heb er bij tijden een enorme puinhoop van gemaakt. Het is bijna een wonder dat ik nog redelijk stabiel ben opgedroogd . Ik hoop dat ik dat soort dingen nu niet meer zou doen, maar wie weet, als ik me ellendig genoeg voel. Het lijkt me heerlijk als je je veilig genoeg voelt om je domme keuzes gewoon op te kunnen biechten, maar ik kan me levendig voorstellen dat dat soms geen optie is. Intens verdrietig allemaal, voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Maar Pantax, was je toen een volwassen vrouw van in de 30? En betrof het serieus iets wezenlijks als het op de wereld zetten van een kind? Of hebben we het hier over puberaal spijbelgedrag?



Of ben jij stiekem Tara SV? Dan kom je inderdaad in de buurt
quote:Eindeloos schreef op 03 mei 2016 @ 08:23:

[...]



Of dat geouwehoer elke dag dat ze aan het werk gaan , boeieeeeee ik werk al 40 jaar lekker belangrijk om dat iedere dag te vermelden. Wat denken die mensen nu eigenlijk.Voor sommige mensen is het wel een godswonder. Iedere dag aan het werk.
„Er worden bij ons maandelijks zo’n 30 vaderschapstests besteld”, zegt Nathalie Raats van Verilabs. Bloedbank Sanquin verstrekt per jaar 100 tot 120 tests. In 1 op de 3 twijfelgevallen is de uitkomst negatief. Dat strookt met wetenschappelijke cijfers

http://www.telegraaf.nl/b ... _of_niet_de_vader___.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 02 mei 2016 @ 23:28:

[...]



Dat is toch niet zo raar? Over mensen die je kent oordeel je doorgaans milder dan over wildvreemden omdat je meer nuance ziet en beter ziet hoe complex iets is. BN'ers 'ken' je beter dan wildvreemden.geloof mij dat mijn zus eraan gegaan was als ze zoiets bij mijn zwager zou flikken en het dan ook nog zolang verborgen houdt.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk gezegd vind ik dit gval toch redelijk schandpaal-waardig.

Foute keuzes maken, domme dingen doen... daarvan kan je zeggen dat iedereen het wel eens doet.

Het gaat erom hoe je er vervolgens mee omgaat.



Je geliefde maandenlang in de waan laten dat hij vader wordt, hem de verschrikkelijke onzekerheid van doodzieke baby's laten doormaken (waar zij natuurlijk niets aan kon doen, die vroeggeboorte, laat dat duideijk zijn) en dat hij dan nu in deze emotionele achtbaan ook nog moet ontdekken dat hij geen biologische vader is terwijl hij zich wel vader voelt....

Ik vind het moreel verwerpelijk.



Als het zo gegaan is natuurlijk, en niet een moeilijk voorstelbare situatie waarin zij dit ook niet wist of vermoedde.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik weet niet of je onderscheid kunt maken in gradaties van ergheid als het gaat om leugens. Ik heb wel ergere dingen gedaan dan puberaal spijbelgedrag in ieder geval, al was het geen TSV . En al die dingen met dezelfde achterliggende motivatie, als ik er zo over nadenk: ik durfde mensen niet ongelukkig te maken. Was bang dat ze boos zouden worden. Maakt het daarbij uit dat ik jong was en TO niet? Ik was niet eens zoveel jonger, een jaar of 10, denk ik; voor de wet ruim volwassen. Ik denk dat de redenen waarom ze niet eerlijk durfde te zijn ongeveer gelijk zijn: angst om anderen ongelukkig of boos te maken met je eigen falen. Ik weet nog precies hoe doodongelukkig ik me in die tijd voelde. Dat soort dingen zijn voor alle betrokkenen gewoon zwaar kut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven