Domme opmerkingen

23-03-2016 00:05 445 berichten
Ik trap af. De situatie. Ik lig met griep op bed en presteer het om net zonder blikken of blozen tegen mijn man uit te kramen "als ik vrijdag nog ziek ben ga jij maar hoor" over de pret echo die dan in de agenda staat.

Waarop mijn man me aankijkt alsof ik gek ben geworden "euh schat daar hebben ze jou toch ècht bij nodig"



Wat zijn jullie 'ehh oooowkeeee ooo ja' momentjes? Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 14 april 2016 @ 13:57:

[...]



ik was een jaar of 8 en mijn moeder was samen met mijn broers in de tuin met de zwembad opzetten bezig dus druk bezig. ze dacht dat ik een Disney film zat te kijken in haar kamer. maar van plaats van dat heb ik naar mijn vader zijn werk gebeld, mijn vader werkte toen in een fabriek van ongeveer 100 man, ik belde dus en ik vroeg of ik mijn pappa mag spreken



telefoniste vroeg wie mijn papa is,

ik leg uit dat die lief is waarop ze zei maar dat zijn heel veel mannen hier, en ik ging door met hem beschrijven er vielen steeds minder mannen af.. toen vroeg ze hoe heet jou papa ? ja papa zeg ik.. zegt ze kan je ergens zijn naam vinden ? nou ik vond brieven in de nachtkastje en zag mijn vader naam, er bleven nog 5 mannen over.. die zijn naar kantoor gehaald en werd gevraagd wie er een dochter had, en ja hoor 4 hadden een dochter.. toen vroeg ze eindelijk hoe ik heet.. en kwam eindelijk mijn vader aan de telefoon..



en ik was helemaal kwijt waarom ik hem belde, dus ik zei giechelende hallo en hing op



ik hoorde al snel de telefoon beneden gaan.. en ging via de telefoon boven mee luisteren.. en mijn ouders waren alleen maar aan het lachen met elkaar. Dit is echt zo schattig
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer een domme opmerking, als wel een domme gedachte. Ik was met de auto naar de garage geweest om de winterbanden erop te laten zetten. Even later keek ik uit het raam en dacht 'volgens mij zijn dat nog steeds dezelfde banden'. Ja duh, de wieldoppen zitten er weer op, dus de winterbanden zien er precies hetzelfde uit als de zomerbanden...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Haha Belle dat zou een actie van mij kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oke... hele domme opmerking van mij net..

Ik vroeg aan mij vriend wat precies noord en zuid is op een wereldkaart



Vrij logisch, maar soms kan ik zo lekker verstrooid zijn
Pivot! PIVOT!!!
Ik heb ook nog wel een leuke. Wij (een vriendin en ik) waren aan het praten over de kortste dag van het jaar. Toen zei die vriendin; " ik hoop toch zo dat dat dit jaar op een vrijdag valt, want dat is zo'n rotdag en dan heb ik vroeg weekend". Zij dacht dus dat de kortste dag 22 uur duurde ipv 24 uur
Alle reacties Link kopieren
Ook ik had het weer voor elkaar.. Boodschappen doen met iemand. Als arme student hou ik wel eens van een kopje cup-a-soup op z'n tijd en kies dan ook altijd het huismerk. Deze heet dan: 1-kopssoep, ongeveer 80 cent per pakje. Mijn eerste reactie; best duur, 80 cent voor 1 kopje soep!
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Ik was ook weer lekker bezig net. Man en ik kijken naar Air Crash Investigation op tv. Ging over een Chinees vliegtuig. Dus ik heel droog "goh die chinezen spreken ook vloeiend Engels tegen elkaar..."



Manlief rolde met zijn ogen "gek he tijdens een reconstructie...."
quote:Tribal_Lautje schreef op 02 mei 2016 @ 15:24:

Ook ik had het weer voor elkaar.. Boodschappen doen met iemand. Als arme student hou ik wel eens van een kopje cup-a-soup op z'n tijd en kies dan ook altijd het huismerk. Deze heet dan: 1-kopssoep, ongeveer 80 cent per pakje. Mijn eerste reactie; best duur, 80 cent voor 1 kopje soep!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic, enige wat me te binnen schiet is eentje die alleen ikzelf erg grappig vind/vond. Spreek het woord ukelele eens uit hoe je het schrijft uukéélééléé, ik vind hem hilarisch.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Schiet me nog 1 te binnen: stond eens te kletsen met een vage bekende. Vertelde diegene over dat het net uit was met haar vriend. Ik ( was zwaar afgeleid door dingen) pik het woord 'vriend' op en reageer vervolgens heel enthousiast " hoelang zijn jullie al samen?"
Wish you were beer
Tegen een client die verlamd is zeggen " het zal allemaal wel los lopen"
Alle reacties Link kopieren
Iets wat mij al 28 jaar achtervolgd.



Mijn vader was voor werk naar Amerika. Hij bleef een maand weg en had uitgelegd dat Amerika heel ver weg is. Dus nee hij kwam niet even met de trein thuis om mij voor te lezen s'avond.

Hij had uitgelegd dat ze daar een andere taal spreken en dat er een tijd verschil is.



Ik de eerste keer met papa bellen. Vond het maar raar dat hij hetzelfde klonk helemaal in Amerika want daar spreken ze toch een andere taal?!



Mijn moeder heeft het met tranen in haar ogen van het lachen uit gelegd. Dat de mensen die daar wonen een andere taal praten. Papa bleef gewoon hetzelfde klinken. Ik heb mij er echt een maand lang over verbaasd dat hij elke keer hetzelfde klonk.



Hij is een maand uit Amerika thuis geweest toen hij met spoed naar Rusland moest. Toen ze uitlegde dat ze daar weer een andere taal spraken was ik helemaal er vanaf. Wie bedenkt dat allemaal! En is Rusland klonk papa nog precies hetzelfde.



Heb daarna een maand lang bij elke keer dat ik iemand buitenlands of met een dialect hoorde praten of dat dan Amerika's of Ruslands was.



Heb er ook best overin gezeten dat Rusland heeeeeéél groot was. Wat nou als papa verdwaald en nooit meer terug komt?!
quote:Jolene89 schreef op 02 mei 2016 @ 21:49:

Tegen een client die verlamd is zeggen " het zal allemaal wel los lopen" Ik heb best vaak tegen een blinde collega "tot ziens" en "je ziet mij nog wel" gezegd
Deze hoor ik 25 jaar later nog steeds...



Mijn mam had graag mooie bloemen in huis, dan deed ze daar ook altijd ter decoratie pauwenveren in. Ik zag pauwenveren dus altijd in een vaas met bloemen.

In de voortuin hadden wij een katjesboom, die stekte mam graag, want stekken en nieuwe planten maken was leuk (nooit mijn hobby geworden).



We liepen langs een bloemenwinkel waar pauwenveren in de etalage stonden... Voelen jullie hem al aankomen?



'zeg mam, kan je pauwenveren ook niet stekken?'



Nooit bedacht dat die echt van een vogel af kwamen...
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig was ik het zelf niet, maar eens op Facebook gelezen in de comments van een opsporingsprogramma:



'Wat een gedoe, dat ze die mensen dan weer uit de gevangenis halen en ze dan moeten uitbeelden wat ze gedaan hebben, wat nou als ze niet willen meewerken? Of is dat verplicht?'

Dit ging dus over reconstructies van misdaden voor het programma, dat je dus een filmpje met acteurs ziet die uitbeelden hoe een overval gepleegd is of hij iemand achtervolgd/aangevallen is. Dat kind dacht serieus dat ze de echte slachtoffers en daders uitnodigden om het nog eens te doen.. (daders die ten tijde van opname nog niet eens bekend zijn bij naam, anders heet het programma geen 'opsporing verzocht', dus hoe willen ze die überhaupt uitnodigen)





Mijn eigen, gelukkig minder erg.. ik volgde een deel van mijn opleiding in het Engels en er was dus een bijeenkomst van onze projectgroep (internationale studenten + ik) + docent (NL nationaliteit, maar dus lesgevend in het Engels).



De docent vroeg mij 'will you take minutes?'. Ik op zoek naar een stopwatchfunctie op mijn telefoon, niet helemaal snappend waarom er een minuut voor minuut tijdslimiet vastzit aan het gesprek.. Iedereen kijkt me raar aan, want ik zit in mijn telefoon te staren en zeg dat ik er klaar voor ben.. Docent heel geïrriteerd in het Nederlands; 'taking minutes betekent notuleren', en praat weer verder in het Engels met de rest van de groep.

Ik snel pen en papier op tafel en meeschrijven maar.. dat was echt heeeeeeeel awkward.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 02 mei 2016 @ 22:37:

Deze hoor ik 25 jaar later nog steeds...



Mijn mam had graag mooie bloemen in huis, dan deed ze daar ook altijd ter decoratie pauwenveren in. Ik zag pauwenveren dus altijd in een vaas met bloemen.

In de voortuin hadden wij een katjesboom, die stekte mam graag, want stekken en nieuwe planten maken was leuk (nooit mijn hobby geworden).



We liepen langs een bloemenwinkel waar pauwenveren in de etalage stonden... Voelen jullie hem al aankomen?



'zeg mam, kan je pauwenveren ook niet stekken?'



Nooit bedacht dat die echt van een vogel af kwamen...Haha, deze vind ik eigenlijk juist wel slim bedacht! Als je dat nou op je 25e vraagt, ok, dan ben je wat langzaam. Maar ik neem aan dat je echt nog een kind was? Dan vind ik het juist een logische en slimme redenering.
quote:Deadpool schreef op 03 april 2016 @ 22:11:

Ok heel nerdy maar ik heb een tijdje het computerspelletje Secondlife gespeeld (niet te verwarren met secondlove) en daar hadden ze het steeds over TP. "Do you want me to TP you" etc. Nou ben ik nogal fan van Beavis en Butthead dus ik dacht ooo zij allemaal ook. (TP staat dan voor Toilet Paper en je hebt een stukje dat die ene helemaal doordraait en het daar steeds over heeft onder het slaken van de kreet 'I want TP for my Bunghole')

Dus dat schreeuwde ik dan steeds terug in de chat. Wist ik veel dat het de afkorting was voor teleporteren...



Voor degenen die niet snappen waar ik het in Godesnaam over heb dat is ongeveer van hetzelfde kaliber als denken dat een TVP een tasje vol poep is in plaats van een terugvindpost.Awww! Waarom ben je gestopt? Had ik je ff kunnen tp'en
Toen wij net de fertiliteitsonderzoeken in gingen, vertelde de arts wat ze allemaal gingen onderzoeken. Zo ook bijvoorbeeld of man traag zaad heeft. 'Nou dat zal het probleem niet zijn, het komt er soms met een behoorlijke rotgang eruit.' Het kwam echt niet in mij op dat ze gingen controleren of de spermacellen wel goed zwommen.



Ach, het waren vast de zenuwen.
quote:Miss-Colorado schreef op 03 mei 2016 @ 02:06:

[...]





Awww! Waarom ben je gestopt? Had ik je ff kunnen tp'en Iets met een redelijk druk First life maar jij speelt nog wel?
Hilarische voorbeelden weer en die van 'taking minutes' wist ik ook niet terwijl ik een behoorlijk woordje engels babbel.
Leesfout
quote:Deadpool schreef op 03 mei 2016 @ 05:35:

Hilarische voorbeelden weer en die van 'taking minutes' wist ik ook niet terwijl ik een behoorlijk woordje engels babbel.Die wist ik dus ook niet. Maar bedankt! Dat scheelt mij weer een blunder als ik een keer notities moet maken bij mijn werk
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 03 mei 2016 @ 05:35:

Hilarische voorbeelden weer en die van 'taking minutes' wist ik ook niet terwijl ik een behoorlijk woordje engels babbel.Ik snap het dus ook niet, ik zat namelijk in de groep met een Amerikaan die het uiteraard wel snapte, maar de rest (voornamelijk Italianen en Spanjaarden) zaten echt op een heel slecht niveau Engels, wat de samenwerking soms echt lastig maakte. Ook zij leken het gewoon te snappen.. echt heel raar, voelde me heel dom want ik was blijkbaar de enige die geen flauw idee had waar het over ging.
Ik spreek dusdanig engels dat ze denken dat ik er vandaan kom maar deze hoor ik echt voor het eerst. Maar goed ik heb nooit zakelijk engels gehad op school wellicht dat het daar aan ligt. Grappig. Zo steek je nog wat op hier. Zelf zou ik idd denken dat het gaat om bijhouden spreektijd zodat de vergadering niet uitloopt ofzo. Beetje zoals bij een debat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven