Help! Brownietaart stijft niet op!

02-05-2016 22:29 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een heerlijke brownietaart gemaakt met frambozen en pecannoten. Half uurtje in de oven en dan twee uur afkoelen staat er in het recept. Hij ruikt fantastisch alleen het probleem is dat alleen het bovenste laagje is opgestijfd. Het midden is nog één grote drilpudding. Ik verwacht dat als ik hem nu ga snijden hij helemaal in elkaar stort.



Ik heb hem al een kwartiertje langer in de oven gedaan maar helpt niks. Heeft iemand goede tips hiervoor? En zal het nog veel opstijven als hij afkoelt? Ik wil hem graag morgen mee naar werk dus heb niet zoveel tijd meer en weet niet of ik nu een nieuwe moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Deze heb ik ook een keer gemaakt toen hij in de allerhande stond. Zelfde resultaat als jou. Heb hem toen nog een uur!langer op lage temperatuur in de oven gehad. Hij bleef zompig en nat.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, dus misschien ben ik mosterd.



Datzelfde recept maak ik regelmatig, maar dan zónder de frambozen, lukt altijd perfect en iedereen smult ervan. Laatst ook een keer gemaakt met frambozen en ik had hetzelfde probleem als jij, het werd maar niet gaar, alleen de randjes en de bovenkant. Uiteindelijk maar opgegeven.
diepvriesframbozen gebruikt zeker? Daar zit veel water in
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 mei 2016 @ 10:10:

diepvriesframbozen gebruikt zeker? Daar zit veel water inInderdaad ('t was het verkeerde seizoen voor "echte"), dat zou het misschien wel verklaren.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij waren het verse frambozen en dat werkte ook niet.
Verse frambozen zit ook vocht in dus dat zou je moeten compenseren, ik gooi er altijd een extra beetje bloem bij door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven