Iemand ervaring met emotionele heling?

02-05-2016 20:30 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik wist niet exact hoe ik het met noemen. Maar ik zit iets van 9 maanden in therapie. Het is een soort van coaching. Het wordt ook wel een emotioneel helingproces genoemd. In de therapie leer je onderscheid te maken tussen je volwassen bewustzijn en je kinderlijke pijnen/verstoten ikken. Je leert hoe je contact kan maken vanuit het volwassen bewustzijn met die verstoten en getraumatiseerde ikken zodat het geheel in balans komt. Ik leg het wat raar uit wellicht, maar hoop dat t een beetje duidelijk is. In het begin vond ik het fijn: eindelijk een vorm van therapie die bij mij paste; ik hoefde niet urenlang te praten en te overdenken, nee, de therapeut 'voelt' mijn verdriet, pijn en onrust, hij weet de binnenkant ook te kalmeren. Ik kreeg steeds meer helderheid over mijn eigen verdriet. Gaandeweg merk ik dat er (ik ga eens in de twee weken) steeds meer pijnen naar boven komen bij hem, vervolgens voel ik me dagen ellendig. Ik voel me ergens afhankelijk van de therapeut, want het lukt mij nog niet om goed contact te maken met de binnenkant. Hij zegt het ook voortdurend hoe belangrijk het is dat ik zo vaak mogelijk blijf komen. Dat zal heus voor mijn eigen bestwil zijn maar ergens voelt het ook als n gebed zonder einde. Ik heb op t forum ook wel eens verhalen gelezen van vrouwen met een gelijksoortige therapie, ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen want hoe postitief ik in t begin was; ik sta er nu totaal anders in. Dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 22:26:

[...]





weggehaald want je wilde niet dat men quote Zegt die man dat? Dat over die jammerende kinderen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 02 mei 2016 @ 22:35:

Fantastische beslissing daar zul je van opknappen Ik hoop dat! (denk het wel eigenlijk)
wat een gevaarlijke methode, terugkijken naar het verleden kan inzicht geven maar niet veel meer dan dat. Verlatingsangst is een serieus probleem, zoek daar ook een serieuze (BIG- geregistreerde) therapeut voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 02 mei 2016 @ 22:37:

[...]



Zegt die man dat? Dat over die jammerende kinderen?Ja, alle gekke, nare, stomme, idiote, verdrietige emoties, dat ben jij niet, das een kind met veel pijn die je moet leren te begrijpen en te kalmeren, en dan komt alles goed enzo...
heb je wel eens gevraagd wat voor methode hij volgt en waar hij psychologie heeft gestudeerd en wat voor aanvullende opleidingen hij heeft?
Alle reacties Link kopieren
Dus hij ziet zich al de redder van 499 jammerende kinderen? Die man is denk ik niet helemaal goedjes (zoals BGB zou zeggen)

Ver weg bij blijven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben over gestapt naar een antroposofische psychiater, dat is het een van de beste dingen die ik toen heb gedaan.

Deze man had veel inzicht, ook in het beschadigde kind, maar hij leerde mij wegen om daar mee om te gaan.

Ik leerde om het beschadigde kind toe te spreken , herkennen en vooral ook erkennen.



Ik ben nu 5 jaar verder , bouw mijn behandelingen af ,ben nu sterk genoeg om het zelf aan te pakken, het leven, mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 mei 2016 @ 22:39:

wat een gevaarlijke methode, terugkijken naar het verleden kan inzicht geven maar niet veel meer dan dat. Verlatingsangst is een serieus probleem, zoek daar ook een serieuze (BIG- geregistreerde) therapeut voor.Ja ga ik doen, dankjewel voor je posts.
Sterkte Lily.



Alle reacties Link kopieren
quote:josske schreef op 02 mei 2016 @ 22:43:

Ik ben over gestapt naar een antroposofische psychiater, dat is het een van de beste dingen die ik toen heb gedaan.



Dit is een coach en geen psychiater



Ik mag mijzelf nu coach noemen en jou vervolgens 50 euro per uur rekenen.

Hoef ik echt niets anders voor te doen dan een website te openen en een paar kaartjes te laten drukken.

Een paars kleed over een bank te gooien en de wierook aan te steken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht! Je bedoelde het zeker als tip voor TO? Ik dacht dat je aangaf dat emotionele heling op deze wijze wel een goede manier zou zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 mei 2016 @ 22:42:

heb je wel eens gevraagd wat voor methode hij volgt en waar hij psychologie heeft gestudeerd en wat voor aanvullende opleidingen hij heeft?



Ja hij heeft geen psychologie gestudeerd, hij heeft niks met de 'westerse' aanpak wat betreft geestelijke issues. Hij is in de leer bij een 'heelmeester' ofzo, met als doel verlicht te raken, of je verlicht te voelen, geen idee wat de juiste omschrijving is.

Graag ook niet quoten, wil ivm herkenbaarheid eea kunnen verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
omg.... Een irri-spiri zonder opleiding die op zoek is naar de verlichting.

Heel gevaarlijk kunnen die mensen zijn en al helemaal als ze er geld voor vragen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lily deze man is gek, hij lijdt aan grootheidswaanzin als hij denkt dat hij zonder enige opleiding zomaar mensen therapie kan geven. De enige die overduidelijk therapie nodig heeft is hij zelf.
Laat je het weten als je (morgen) de mail hebt gestuurd?



Iets van:

Geachte ...,

Bij deze zeg ik de afspraak van 23 mei af.

Ik wil geen enkele vervolgafspraak meer met u.

Op verder contact stel ik uitdrukkelijk geen prijs.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om geen contact met mij op te nemen

en het hierbij verder te laten.



Groeten van Lily
Alle reacties Link kopieren
quote:-Ange- schreef op 02 mei 2016 @ 22:46:

Sterkte Lily.



Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Hou je ons op de hoogte van wat er verder gebeurt? Ben benieuwd!



Ben dikke mosterd, maar de dames hierboven hebben echt gelijk, als ik het zo lees probeert deze man jou zoveel mogelijk aan hem te binden door je aan te praten dat je niet zonder hem kan, zodat jij daar maandelijks geld blijft neerleggen.



Heel veel sterkte!
quote:-Ange- schreef op 02 mei 2016 @ 21:49:

[...]





Maak een nieuw mailadres aan. Anders blijft hij je mailen.Dan blokkeer je hem toch gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een soort sekteleider............
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Zowel de ggz als de alternatieve hulp kunnen positieve of negatieve resultaten hebben.

Ik denk dat een combinatie van hulp het beste is.

Ik weet niet precies wat jouw pijn nog is. Wel weet ik dat bepaalde dingen nooit helemaal zullen genezen.

Je hebt al best veel geld uitgegeven aan deze man....

Is deze man jou geadviseerd?

Succes !
Alle reacties Link kopieren
In de therapie leer je onderscheid te maken tussen je volwassen bewustzijn en je kinderlijke pijnen/verstoten ikken. Je leert hoe je contact kan maken vanuit het volwassen bewustzijn met die verstoten en getraumatiseerde ikken zodat het geheel in balans komt.



Dit is onzinnige alternatieve blabla.

Echt, je wordt hier niet beter van, eerder slechter. Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een goed (echte!) psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 20:48:

Staat niet op zijn site, waar ie bij is aangesloten. Ik betaal ook contant. Klinkt heel fout, maar in t begin, zon 10 maanden geleden (burnout, persoonlijke ellende) voelde het als een verademing.Direct stoppen!
Alle reacties Link kopieren
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 20:48:

Staat niet op zijn site, waar ie bij is aangesloten. Ik betaal ook contant. Klinkt heel fout, maar in t begin, zon 10 maanden geleden (burnout, persoonlijke ellende) voelde het als een verademing.Direct stoppen!
Alle reacties Link kopieren
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 21:10:

[...]





Ja ik geloof dat dat bij complete heling past. Ik dacht toen ik er mee startte: ik ga eens goed met mezelf aan de slag. Maar het houdt niet op, het gaat maar door. Kan het gevaarlijk zijn als er teveel oude dingen opgerakeld worden? Bedoel je dat?Ja, dat kan heel gevaarlijk zijn. Zeker als het door een kwakzalver gebeurt. Heb je die man zijn naam weleens gegoogeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:LilyJ schreef op 02 mei 2016 @ 22:32:

[...]





Ja dat heb ik vanavond definitief besloten, dank allen voor de nuchtere inzichten



En pas op. Hij zal gaan reageren, aan je gaan trekken. Zeggen dat het niet goed voor je is om te stoppen enz. enz.

Bewaar die mails goed, maar ga er niet op in. De mails kun je dan eventueel later doorsturen naar de beroepsvereniging.

Maar trap er niet in! En ga praten met je huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven