Geld & Recht alle pijlers

Overstappen loont! Energie leverancier!

11-11-2015 11:37 106 berichten
Ik hoor en lees regelmatig aan het einde vh jaar dat overstappen naar een andere energie leverancier loont. Uiteraard ook al eens geprobeerd. Je weet wel, die leuke i pad actie. Enfin, na een jaar uit laten kopen en terug naar essent.

Toen bleek de eindafrekening niet te kloppen, toen was er weer dit, toen weer dat, een jaar vol gezeik met oxxio volgde wat resulteerde in overstap angst. Ik weet nu waar ik aan toe ben.



Echter willen we zonnepanelen aanschaffen. Dat speelt nu ook mee met het maken van een keuze.

Ik ben niet ongevoelig voor een cadeau. Na een jaar lees ik overal dat de boete afkoopbaar is, maar wel bang voor de addertjes en naheffingen.



Wie zit waar en waarom en stap jij ook elk jaar over en hoe gaat dat dan.

Graag goede en slechte ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Voor diegene die een contract bij Energiedirect hebben en deze binnenkort afloopt, ze hebben t/m 31 december een leuke aanbieding voor bestaande klanten. 285 euro vaste klantenbonus.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus net verlengd



Edit: de bonus geldt alleen als je verlengd bij een energievergelijker (bijv. de Consumentenbond) en niet bij de leverancier zelf.
...
Alle reacties Link kopieren
Zojuist de jaarnota ontvangen. Ik krijg 500 euro terug, wordt over 2 weken gestort. Is allemaal snel geregeld ook. 1.5 week geleden de standen doorgegeven. Ik ben een blij mens
...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook aan het kijken om over te stappen. Uit dit topic begrijp ik dat ik beter nog even kan wachten tot vlak voor of na de jaarafrekening. Dat is pas in september.

Uit nieuwsgierigheid heb ik bij gaslicht.com eens ons verbruik ingevuld en dan kan ik door over te stappen iets van 530,- besparen.

Wat ik echter niet begrijp: als ik een ander bedrijf invul dan waar ik daadwerkelijk bij ben, dan komt mijn huidige leverancier ook haast bovenaan met die 530,- besparing...?

Kan iemand mij dit misschien uitleggen?
Alle reacties Link kopieren
@Elin Dat ligt er maar net aan hoe lang jouw contract nog loopt. Als het al maandelijks opzegbaar is hoef je niet te wachten tot september.



Ik vermoed dat jouw huidige aanbieder een ander tarief (en een welkomstbonus) hanteert bij nieuwe klanten; om ze binnen te halen. En dan hopen ze dat je blijft hangen. Ik stap inmiddels een jaar of zes ieder jaar over via gaslicht.com. Altijd goed gegaan. Echt de moeite waard.



Voer even je huidige jaarlijkse verbruik in, en dan rolt de beste keuze voor jou er zo uit. (Edit: dat had je al gedaan lees ik nu; ik reageerde iets te snel )
Alle reacties Link kopieren
Dankje katinke, dat klinkt wel aannemelijk :-)



Het contract is wel maandelijks opzegbaar, maar ik ben bang dat er anders toch een nabetaling ofzo gaat komen ivm de winterperiode. Denk dat ik toch even wacht tot september..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven