Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Alle reacties Link kopieren
Lieve ld, ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Dat je dan niet helemaal alleen en met niks overblijft toch?



Ben je eenzaam id?

Als je wilt pb'en kan het he.

X
Alle reacties Link kopieren
Zo het is al 5 uur en ik heb nog niet naar drank gegrepen. Lastig hoor,

Pinda, is verhuizing voorbij? Lijkt me heel raar en emotioneel voor je. Heb je nu geen kinderen meer in huis? LD, het lijkt me een groot verdriet als je jaren in allerlei trajecten zit om kinderen te krijgen. Weet niet wat ik moet zeggen. Zo langzamerhand komen er steeds meer verdrietige dingen hier boven water, geen wonder dat we onszelf hebben proberen te verdoven.
Goedzo dora. Lastig soms he. Pffff. Als ik nog dronk had ik er nu zeker Al 5 op.

Voel me echt ruk.

Weet niet hoe ver t is. Moet nog zien of t lukt vandaag.

Het verlamt me. De spanning. De onrust. Grrrr. Weggegooide dag. Geen plezier, geen fijn gevoel.

Waar ben je verdrietig om dora. Hoef je niet te zeggen hoor.

Knuffel voor jou. En ieder die m nodig heeft.

En veel plezier met bijvoorbeeld die mooie dromen die uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ben gelukkig niet eenzaam. Misschien schrijf ik het verhaal nog weleens op.
Alle reacties Link kopieren
He wat lul ik weer over mezelf. Dora, Poes, Pinda en iedereen die het nodig heeft
Praat alsjeblieft over jezelf. Ik voel me net zon dramaqueen met m'n gemauw
Alle reacties Link kopieren
Haha, nee mauwen doet Bella!
Alle reacties Link kopieren
Ipv drank heb ik mijn a.s. ex maar eens platgescholden. Oh oh hij heeft het zo moeilijk met de scheiding..... Randdebiel.
Hoe plat geschoten?



Ja idd bella doet dat Haha



Hier echt niks aan vandaag
Alle reacties Link kopieren
Plat gespoten??
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Lieve ld, wat moeilijk, kan me voorstellen dat je liever zou scheiden met kinderen dan zonder. Wij hebben kinderen gekregen en ik vind het soms zwaar maar ben er elke dag dankbaar voor. Ik heb me altijd erg alleen gevoeld, denk door mijn jeugd. En door de komst van de kinderen is er een deel van dat gat gedicht. Dus ik kan me indenken dat het nog steeds een gemis is.

Een hele wijze vrouw zei ooit tegen mij: kinderen zijn niet zaligmakend.

En nu ik ze heb weet ik dat ook. Maar als je wens zo sterk is, dan koop je niks voor zo'n opmerking.

Ik snap je verdriet en wil je een dikke geven.

Pinda je eerste telg uit huis. Lijkt me ook moeilijk! Die van mij zijn nog vrij jong, het is nog ver weg, maar ik kan me niet eens voorstellen dat ze niet meer thuis zouden wonen! Ook voor jou een knuffel!

Ik heb goed geslapen en dat had ik inderdaad nodig. Jullie kennen me niet maar toch ook wel. Bijzonder is dat toch!

Dora zet m op! Je weet dat je het kan! Knop moet om! Ik ga er ook weer voor. Grootste stress is weg en ik baal van mezelf. Ben soort van terug bij af en dat voelt zo stom.

Zeker als ik al jullie goede berichten lees, en ik weet dat ik dat ook kan! De stress heeft me te pakken gehad met een valse belofte: je zal ontspannen met een wijntje op. Wat niet zo is. Ja, even. En dan weer 's nachts wakker worden en niet meer kunnen slapen, piekeren en mezelf een stomme moeder en vrouw en mens vinden.

Dus ik doe ook weer mee.

Sterkte iedereen!

Poes hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:pausini schreef op 01 mei 2016 @ 20:47:

Plat gespoten??Ja autocorrectie. Er moest staan platgeschoten, werd plat gespoten, maar in mijn hoofd plat geschoten
Alle reacties Link kopieren
Dat van de kinderen snap ik volkomen. Een hele goede vriendin is ongewenst kinderloos, maar daar zie ik nu wel dat ze haar leven en verwachtingen heeft bijgesteld. Met vlagen heeft ze groot verdriet, maar er zijn een hoop dingen die haar helpen.



Zelf heb ik last van een dipje. Een nieuwe woning vinden lukt niet (zo snel) en ik wil graag een nieuwe start maken.



Gisteren een halve fles wijn gedronken en ik denk dat ik vandaag een hele fles ga drinken. Met man en kinderen hebben we gezellig gegourmet en daar had ik ook al een wijntje bij.
Ik wilde nog reageren op het bericht van Pausini, maar ik loop inmiddels weer hopeloos achter.



Toch even het antwoord; ik voel me in gezelschap meer eenzaam dan samen met vrienden, dus oude vriendschappen oppoetsen, nee dankje.. Voelt ook als terug in de tijd gaan en ik wil vooruit.



Ik voel me enorm gelukkig als ik alleen kan genieten, dat geeft me kracht; dat ik niet van een ander afhankelijk ben voor mijn geluk.



Ik heb de rest gelezen en ik sluit me gewoon even aan bij wat er al is gezegd. Ik ben lui, heb niks toe te voegen.

Oh, morgen ga ik alcholloos voor zeker 2 maanden.
Wel een hoop grijze koppies zijn we tezamen.
Deze mauwert is erg moe en ik hoop dat er niemand hier gaat mauwen voor half 5 zodat ik een nachtje langer slaap dan 4 uur. Maar verder mauw ik niet want ik voel me momenteel goed en gelukkig.

Voor iedereen die wil een hele dikke (mauw)knuffel!

Heb toch ruim voldoende, haha
Alle reacties Link kopieren
quote:ldbieepl schreef op 01 mei 2016 @ 21:00:

[...]



Ja autocorrectie. Er moest staan platgescholden, werd plat gespoten, maar in mijn hoofd plat geschoten
Alle reacties Link kopieren
Aha! Veel duidelijker nu LD
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Paus zulke berichten stuurde ik met wijn op en maar niet begrijpen waarom ik vragen terugkreeg......duh
Ik kon ook wel eens heel erg lachen om wat ik gestuurd had. Maar meestal erg balen.

Luchtte het op LD?



Bella wat een korte nachten. Hoop dat je beetje geslapen hebt.



Hier weer een beetje op aarde. Was een rare dag. Het duurt nog een paar dgn met kind begreep ik. Heb t ergste qua dip gehad. Ken mezelf daar wel een beetje in. Heb besloten vanavond te sporten en constructief weer bezig te gaan.

Door t klotengedrag van anderen kom ik zelf wel eens tot inspiratie.

Ik laat anderen bepalen hoe ik mij voel. Niet de bedoeling.
Pindaatje, ik had dat vaak ook, de volgende dag balen! Iets stoms gestuurd, ruzie gemaakt of dingen afgesproken die ik helemaal niet wilde. Kan niet uitleggen hoe blij ik ben dat die periode voorbij is. Als ik nu drink, wel regelmatig, zijn dat bijna altijd maar twee glaasjes, dan doe ik gelukkig geen stomme dingen. Met twee flessen was dat wel anders



Fijn dat je het ergste gehad hebt, ook dit is natuurlijk weer een proces, een periode die je afsluit. Ben je nog gaan sporten? Zo ja, was het fijn?



Ik had vanmorgen (het is alweer bijna morgen) tot half 8 geslapen gelukkig! Vanaf 8 uur ben ik alweer bezig dus het was wel weer een lange (nuchtere!) dag.



Hoop dat het iedereen goed gaat, ik ga m'n ogen sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker een lange dag zeg, ik dacht dat je netzo als ik net wakker was.

Slaap lekker Bella.
Hatsjikideee...
Zo wat een lange dag Pfff. Dat je nog zo netjes kon typen bella



Niet gesport. Te moe. Excuus ik weet t. Ben naar vriendin gegaan. Van me af praten. En zij ook van zich afpraten. Zo help je elkaar voort. Dat is fijn. Ze had goede uitspraken wbt een paar dingen. Daar kan ik wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn Pinda, goede vrienden zijn goud waard.

Wining, ben je gemotiveerd?
Hatsjikideee...
Jij was wel heel vroeg wakker Pausini.



Pinda, als je er voor jouw gevoel op dat moment meer aan hebt om langs vrienden te gaan dan te sporten dan is het toch goed. Fijn dat je zulke vrienden hebt! En sporten is veel leuker als je er ook zin in hebt, anders krijg je er een hekel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven