Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?

25-10-2012 20:13 2982 berichten
Ik heb veel moeite met de winter. Mijn gewrichten doen pijn door de kou, ik kan sowieso absoluut niet tegen kou, en vorig jaar stond ik op een gegeven moment gewoon te huilen bij de bushalte omdat het niet wilde. Ik heb geen winterdepressie: Het gebrek aan licht is niet wat maakt dat ik me minder goed voel, het is echt een gebrek aan warmte. De bus missen en wéér een half uur moeten wachten terwijl ik mijn voeten niet eens meer voel. Ik word letterlijk boos op de kou, op de regen in de herfst, en sneeuw vind ik al helemaal een drama. Ik vind het vies en gladheid vind ik doodeng. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en bij de eerste sneeuwvlok rijdt de trein weer niet. Vorig jaar heb ik eens twee uur (!) op een bus moeten wachten. De winter zorgt er ook voor dat ik vaker mijn afspraken niet nakom, de boodschappen dagenlang uitstel en ieder jaar zie ik weer op tegen die ellende. Met vervolgens weer een zomer waarin ik niet op kan laden omdat het zowat alleen maar regent. Het voelt haast alsof ik niet meer functioneer zodra de temperatuur onder de 10 graden komt.



Aan de andere kant ben ik echt dol op de feestdagen. Vind ik het heerlijk om met warme choco en een goede film op de bank te hangen, en heb ik alweer weken kaarsjes op tafel staan. Het ijssculpturenfestival vind ik bijvoorbeeld ook erg leuk. Ik ben een echte huismus, lekkere cake bakken, 's avonds bordspelletjes spelen, gourmetten. Heerlijk! Kerstmarkten vind ik geweldig. Ik word blij van de extra koopavonden en ik kijk echt uit naar mijn verjaardag begin december. Ik vind de feestdagen wél oprecht gezellig, ik vind december echt een feestje!



Vanaf januari vind ik het dan ook extra lastig, omdat dan de feestdagen voorbij zijn maar de kou er nog een aantal maanden is. En dit jaar wil ik zo graag dat het anders is. Ik wil mezelf niet weer zo 'vast zetten', mezelf zo tegenwerken en zo tegen de winter aan schoppen zeg maar. Ik wil leuke dingen blijven doen, doen wat me energie geeft. Ik ben begonnen met een lijst van fijne dingen in de winter. Ik wil er echt iets van maken, zeker omdat de winter ieder jaar opnieuw terugkomt en ik zal daar toch gewoon mee moeten dealen. Misschien ga ik zo de winter ooit zelfs nog wel leuk vinden!



Er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die moeite hebben met de winter, en misschien willen jullie met me mee schrijven? Een soort van 'help elkaar de winter door' - topic. Mijn doel is dus om de winter zo leuk mogelijk te maken en het lijkt me fijn om elkaar daarin te motiveren zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 27 april 2016 @ 08:38:

[...]





Haha, het is denk ik maar net welke jaren je je herinnert. Vorig jaar was het ook flut, vanaf juli werd het pas mooi en ook maar een paar weken. En de jaren waarin mijn kinderen geboren zijn hadden prachtige zomers, maar waren even jaren.en hoe , wat grappig, voor mij was vorig jaar een jaar waarin praktisch non-stop de zon scheen
Alle reacties Link kopieren
gister ging ik de deur uit, tjemig, echt ijskoud. bibber bibber, zonder handschoenen. het was écht ene poolwind.



begin mei - de voorspelling zijn niet zo goed. pfff, duimen voor daarna mooie zonnige dagen.
Alle reacties Link kopieren




Deze zag ik op facebook



Voor mij zijn de afgelopen zomers niet warm geweest. Meestal alleen tijdens mijn vakanties voor mijn gevoel en 2 jaar terug had ik dan ook nog 2 weken regen, terwijl hier een hittegolf was



Vandaag voelt het gewoon niet als Koningsdag, voor mijn gevoel zitten we nog ergens begin maart.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben 2 uur eerder gestopt met het vrijwilligerswerk omdat ik de kou niet meer trok.

wel super dat het droog bleef maar we zaten in de wind en uit de zon, ik heb het nu nog koud.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 27 april 2016 @ 14:59:

Nou ik ben 2 uur eerder gestopt met het vrijwilligerswerk omdat ik de kou niet meer trok.

wel super dat het droog bleef maar we zaten in de wind en uit de zon, ik heb het nu nog koud.Wij zijn de ochtend op pad geweest en de meiden zitten in bad en wij liggen in bed om op te warmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 april 2016 @ 14:28:

[img]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57B392FD[/img]



Deze zag ik op facebook



Voor mij zijn de afgelopen zomers niet warm geweest. Meestal alleen tijdens mijn vakanties voor mijn gevoel en 2 jaar terug had ik dan ook nog 2 weken regen, terwijl hier een hittegolf was



Vandaag voelt het gewoon niet als Koningsdag, voor mijn gevoel zitten we nog ergens begin maart.



oh die sneeuwpop!! dat moet wel een echte winterhater zijn geweest die dit heeft gemaakt



ik zag gister zo'n schattig hondje, moest nog even aan die vn jou denken, dreamer. dit was echt een heel kleintje, misschien 20 cm hoog en lang, en dan met wit/grijs piekhaar dat alle kanten uitstond, een klein, blauw wollen jasje en het beestje was helemaal aan het trillen van de kou. heel zielig. maar ook erg schattig.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel schattig Simone

En dat trillen ook heel bekend. Die van mij ligt op de bank te trillen op een slaapzak, wanneer ik beneden kom.



Ik moest vanmorgen krabben (kon dat hele ding niet vinden ook )

Zag nu al een kleine wijziging op weeronline: zondag droog. Jeej.. het is hier nu ook mooi weer trouwens.



En na 8 mei eindelijk droog en warmer. Wel 20 graden! Ik kijk ernaar uit. Nog maar 1,5 week
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
het is hier nu zo donker, dat ik de lichten aan moet zetten om te kunnen werken!



grijze wolken en regen. brrr. kijk ook uit naar half mei. hopelijk komt die weersvoorspelling uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie veel blauwe lucht, eigenlijk. Heb trouwens wel de winterjas er weer bij gepakt van de week.



Weeronline wordt steeds positiever. Nu nog meer dagen droog komende week dan een paar uur terug. Ik blijf F5-en, dat snappen jullie
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
vndg zon en morgen heel veel zon, hopelijk. en de weersvoorspelling geeft aan dat het komende wk ook heel zonnig gaat worden, met temperaturen vn 20 -21 graden op sommige dagen.



lekker! (en als de voorspelling niet uitkomt, hoop doet leven )
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in elk geval zon

Helaas is het wat te koud om er buiten van te kunnen genieten.
Later is nu
Ik zie voor volgende week zaterdag 22 graden staan en droom er al lekker bij wel. Ik heb ook nog de hoop dat er in de loop van de week nog een paar graden bij komen.
Volgende week maandag wordt er 25 graden voorspeld! Woehoe! Komende week (vanaf vandaag) ben ik op vakantie op de camping en het zag er slecht uit, maar plotseling wordt het toch lekker weer! Nu ineens zoooveel meer zin in de vakantie!



Ja echt fijn dat er warmer en zonniger weer in het vooruitschiet ligt. Deze kou ben ik zat. Was aan het werk met koningsdag, grootste deel van de dag zag ik de zon schijnen dus ik wilde graag na werk ook nog iets leuks doen. Eenmaal thuis om 16.00 begon het te regenen. Ben dus niet meer de deur uit gegaan, het is netflix geworden.

Vandaag toch ook nog best koud. Morgen zonniger, even wat warmer aankleden ook en dan richting strand :-)
Wat een heerlijke voorspellingen!!! Vrijdag en zaterdag 24 graden en zonnig, eindelijk!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Oooh écht? Dan kunnen we toch bbq-en .. heerlijk!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
vndg al wakker met het zonnetje in huis



heerlijk, was hier zooooo aan toe!
Alle reacties Link kopieren
Hier is het eigenlijk best koud

Nouja, ben op het werk dus heel erg is het niet, maar om 3 uur ben ik vrij en dan zou ik best in het zonnetje willen zitten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hoor. Veel bewolking en hele harde wind. Nog een dagje en dan gaat het echt los
Lekker dr plekjes uit de wind opzoeken en genieten maar. Zondag lekker helemaal uit de wind in de zon gezeten. Vergeten m'n gezicht in te smeren dus resultaat was een tomaat. Oeps. Volgende keer smeren dus. Heeerlijk opladen.
Alle reacties Link kopieren
ik ga zo op pad, lekker in de zon fietsen
Heerlijk Simone, geniet er van!

Ik maak zo even een kort wandelingetje en dan op naar werk. Heel misschien dan vanavond als ik thuis kom nog even. En anders staan er gelukkig nog een paar heerlijke dagen voor de deur.
Alle reacties Link kopieren
ohhh, het was zo heerlijk!



en vanmiddag even op terras zitten, met een heel dikke jas aan, want warm is het niet. maar iig wel zon!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen in de tuin wel lekker in de zon gezeten, maar toen kwamen er allemaal wolkjes .. toch maar naar binnen gegaan, las net iets prettiger
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zat ik vanmiddag met zoon op een terrasje, hing er een grote wolk voor de zon. Toen werd het best fris
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven