Slaapproblemen dreumes 16 maanden

02-05-2016 22:34 15 berichten
Hoi allemaal.



Ik heb een heel lief druk mannetje van bijna 16 maanden. Prima slaper in de avonden en nacht. Als ie 's nachts wel eens wakker was dan ging ie nooit huilen maar een uur, anderhalf uur liggen kletsen tegen z'n knuffeltje. Sinds een week of vier gaat ie niet op tijd slapen. Om 19u begint het avondritueel, 19:15 ligt ie erin en om 19:30 sliep hij altijd wel. Hij heeft altijd wel de bekende fases gehad maar nooit zo lang. Hij is van 19:15 tot 21u aan het spelen in bed. Gaat constant staan. Gooit knuffeltje eruit. Heb geprobeerd om hem telkens neer te leggen maar dan vind ie het een spelletje. Gaat dan hard lachen. Zonder zijn knuffeltje gaat ie niet slapen. Geprobeerd om niet naar boven te gaan of alleen het knuffeltje oprapen (heb een babyfoon met camera), maar niks lijkt uit te maken. 'S ochtends gewoon normale tijd wakker 7uur en middagslaapje is zijn standaard twee uurtjes slaap en dat word ook geen minuut langer. Hij gaat dus niet huilen en lees daarom ook geen herkenning op internet.



Kortom, te weinig slaap voor zon klein manneke en ik hoop dat er tips zijn!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind ging met die leeftijd een stuk later (20.30 tot 21.00) naar bed. Naarmate ze meer richting de 4 gaan wordt het steeds vroeger.
Hij is wel moe. Wrijft in zijn ogen. Middagslaapje is voorbij rond 14:30-15.
Hier precies hetzelfde met mijn zoontje van 15 maanden. Bij hem is het gekomen sinds het langer licht is. Overdag slapen doet hij sinds 8 maanden al niet, de laatste tijd wil hij vaak rond 4 uur slapen maar als ik hem dan laat slapen dan staat dat garant voor een slapeloze nacht dus ik sta steeds een beetje in dubio over wat ik moet doen.
Later naar bed doen, dan heeft hij een nieuw slaappatroon. Zal vaker gebeuren.
Knuffel raap ik teouwens niet meer op, dan kan ik aan de gang blijven.
Oh, dochter (2 jaar) heeft hier ook van die fases. Nu slaapt zij vaak wel uit (als dat kan) als ze later gaat slapen, maar zij heeft ook periodes dat ze èn laat gaat slapen (half 10 soms) en een korte middagslaap doet. Ook hier bijna nooit huilen, maar hele concerten voor en conversaties met de knuffels (die dan soms ook gelanceerd worden). Gaat tot nu toe altijd vanzelf over en dan gaat ze weer normaal slapen.
Gewoon lekker nog even beneden houden. Dochter gaat hier ook afgelopen week pas rond achten naar bed (normaal 18:30 uur). Meestal is het een fase die maximaal een paar weken aanhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Dochter heeft hetzelfde gehad rond een maand of 14/15. Wij gingen naast haar bed zitten, legden dochter steeds weer op haar rug als ze ging staan en legden onze hand op haar buik met een lichte druk. Eerste paar keer vertellen dat het bedtijd is en ze lekker mag gaan slapen. Daarna gewoon doen. Eerst ging ze steeds weer staan, maar we bleven wat druk uitoefenen op haar buik. Klinkt misschien zielig, maar dochter was dan op een gegeven moment echt over haar slaap heen waardoor ze steeds actiever werd en zichzelf niet kon overgeven aan de slaap. En op een een gegeven moment gaf ze zich eraan over. De eerste avond duurde het 1,5u, steeds iets korter en na 5 nachten sliep ze zelf weer lekker in. Misschien helpt dit bij jullie ook!
Alle reacties Link kopieren
Oudste had dit ook wel een beetje. Meestal lieten wij hem gewoon een beetje spelen/kletsen/zingen, het mocht alleen niet al te gezellig worden. En idd niet al te vroeg naar bed. Knuffels/spenen enz. oprapen doe ik ook niet, hooguit 1 keer. Bij de oudste was het in ieder geval zo dat hij nog later ging slapen als we steeds gingen kijken. Hier was trouwens met 2 jaar het middagslaapje helemaal over. En kind is nu 6 en gaat om half 8 naar bed op schooldagen en slaapt dan prima in. Maar idd rond anderhalf a 2 jaar was het eigenlijk standaard 8 uur en daar deed hij het prima op.
Alle reacties Link kopieren
Dreumes lijkt er zelf geen probleem mee te hebben? Als ik de OP zo lees.



Dus het is pas een probleem, als je er zelf een probleem van maakt.
Dreumes heeft wel een probleem want die slaapt maar 10uur op een nacht en is overdags erg moe. Knalrode wangen. Das gewoon sneu. En omdat het in slaap vallen zo lang duurt wordt hij inderdaad met de minuut actiever. Ik ga es kijken om hem wat later naar bed te doen vanavond.

Het lijkt wel alsof dit probleem pas speelt sinds ie loopt.
quote:marielle8484 schreef op 03 mei 2016 @ 00:25:

Herkenbaar. Dochter heeft hetzelfde gehad rond een maand of 14/15. Wij gingen naast haar bed zitten, legden dochter steeds weer op haar rug als ze ging staan en legden onze hand op haar buik met een lichte druk. Eerste paar keer vertellen dat het bedtijd is en ze lekker mag gaan slapen. Daarna gewoon doen. Eerst ging ze steeds weer staan, maar we bleven wat druk uitoefenen op haar buik. Klinkt misschien zielig, maar dochter was dan op een gegeven moment echt over haar slaap heen waardoor ze steeds actiever werd en zichzelf niet kon overgeven aan de slaap. En op een een gegeven moment gaf ze zich eraan over. De eerste avond duurde het 1,5u, steeds iets korter en na 5 nachten sliep ze zelf weer lekker in. Misschien helpt dit bij jullie ook!Bedankt voor de tip! Hier is hij idd op een gegeven moment over zijn slaap heen. Gisteravond was wel een record zeg, hij sliep pas 22u en zette het om 21:30 voor het eerst op een huilen. Hij was zo ontzettend moe.
Alle reacties Link kopieren
Probeer hem idd wat later naar bed te doen, om 8 uur bijvoorbeeld ?

En overdag flink afmatten ;) lekker naar buiten, hem veel laten lopen enz.

Waarschijnlijk is het gewoon een fase en gaat hij over een tijdje weer lekker snel slapen zonder poespas



Of ligt het misschien aan het bedje ? Is het mogelijk om een kant uit het ledikantje te halen of hem in een groter bedje te doen ? Kan je ook allicht proberen

Maargoed, zolang hij niet huilt, zou ik heb gewoon met z'n knuffeltje laten spelen eigenlijk
In een groter bedje, daar is ie echt nog te klein voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven