34 jaar en single

23-04-2016 21:23 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben man en 34 jaar inmiddels. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik dus single. En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar verandering in moet brengen.



Ik heb nooit goed in de markt gelegen bij vrouwen, altijd een beetje het gevoel gehad dat ik aan de zijlijn stond waar vrienden meer succes hadden. Niet dat ik niet met vrouwen om kon gaan, maar ik kwam altijd in de 'friend zone'. Tot aan mijn 31e heb ik dan ook nooit echt een relatie gehad. Toen werd ik aan een meid gekoppeld, wat dus wel uitmondde in een relatie. Deze heeft 2 jaar geduurd, we zijn zelfs gaan samenwonen maar helaas is dat fout gelopen.



Nu ben ik dus weer zo'n anderhalf jaar single, maar ik ben net zo ver als voorheen. Het is niet dat ik het niet probeer, ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites, maar niks, nada, noppes. Als er nou mislukte pogingen tussen zouden zitten was het tot daar aan toe, maar op dat punt kom ik gewoonweg niet. Op datingsites probeer ik ook genoeg, maar er wordt niet eens op mijn profiel gekeken, laat staan dat er dus een antwoord komt.



Er wordt altijd gezegd dat de biologische klok bij vrouwen gaat tikken, maar zo langzamerhand krijg ik dat gevoel nu ook. Het is niet dat het vrijgezellenleven kommer en kwel is, en bij tijden heb ik echt de voordelen er wel van. Maar ik ben nu de enige in mijn vriendengroep die vrijgezel is, en ook de enige zonder kinderen. Het is ook niet dat ik mijn vrienden niet zie, alleen behoorlijk weinig, ze zitten immers met hun kinderen. Mijn sociale leven kalft dus langzaamaan af, en mocht ik zelf ooit nog kinderen willen dan moet het toch vrij snel gaan gebeuren. Om daar na mijn 40e aan te gaan beginnen zie ik niet zo zitten eigenlijk. En ik wil ook graag een beetje van een relatie kunnen genieten zonder direct de druk te hebben om snel een gezin te stichten. De vraag is alleen hoe?
quote:stekelbaars schreef op 02 mei 2016 @ 21:37:

[...]



Waar schrijf ik dat ik mensen op straat aanspreek voor dates??? Ik heb in het verleden veel mensen aangesproken als oefening om van mijn angsten af te komen. Dat had met daten totaal niets te maken. Hetzelfde als dat ik niet naar NMLK activiteiten ging voor dates. Een sociale vaardigheidstraining neem ik niet zo serieus meer sinds ik er ooit aan deelgenomen heb. Er zijn maar weinig mensen die geen sociale vaardigheden hebben. Het gaat juist om het vertrouwen en durf om de vaardigheden te gebruiken.





[...]

Wat is de definitie van "niet ergens over gaat"? Misschien moet je dan ook eens zelf de straat op gaan om te kijken of je wel gelijk hebt. Want dit is echt onzin.



Ik geef alleen aan dat Westerse vrouwen bij voorbaat al minder openstaan voor zaken dan bijvoorbeeld Oost-Europese vrouwen. Eigenlijk zie ik dat direct bevestigd worden in de reacties op mijn post. Ik ben regelmatig in Polen geweest en heb ook Poolse kennissen.



Het is behoorlijk arrogant dat een vrouw die op straat aangesproken wordt door een man direct denkt dat het om een date of seks gaat.





[...]

Dat doe jij toch precies hetzelfde. Lees je posts maar eens terug. Je hebt allerlei vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn. Ja, daar reageer ik dan op.





[...]

Dit bedoel ik met vooroordelen. Veel vrouwen uit Oost-Europa zoeken een Westerse man terwijl ze zelf gewoon werk en geld hebben. Maargoed, dat past niet in jouw beeld vermoed ik. Er is in Oekraïne bijvoorbeeld nog steeds een vrouwenoverschot. Dát is de reden dat die vrouwen interesse hebben in mannen buiten hun eigen land.





[...]



Precies.

Je generaliseert. Je vindt vrouwen zo wezenlijk anders dan mannen dat het dáár al mis gaat. En wanneer ik door een man aangesproken wordt op straat dan heb ik binnen no time door of het wel of niet om seks gaat. Daar zit namelijk en wereld van verschil in. Iemand die de weg wil vragen of die een opmerking maakt over de vertrektijd van de trein op het station, of iemand die je doelloos aan de praat probeert te houden om maar contact te maken en met een soort fake stem en houding probeert te zeggen wat jij wilt horen. Dus nee, ik denk niet bij elke man die me aanspreekt dat het om seks of een date te doen is, maar wanneer dat wel het geval is pik je ze er zo uit.



Ik had er vrijdag nog één. Ik deed gewoon sociaal en aardig tegen een meneer die een werkklusje kwam doen, en ik kwam er niet meer van af. Geveinsde interesse (te onderscheiden van daadwerkelijke interesse door intonatie, niet geinteresseerd zijn op het antwoord op zijn vraag), véél teveel oogcontact en 'oooh jaaaaa, goh, en wat doe jij zoal dit weekend?' op een viezig toontje. Echt dikke brrrr. Dan ga ik van sociaal naar heel zakelijk, handel ik af wat ik moet doen en zorg dat hij vertrekt. En hij klaagt waarschijnlijk dat vrouwen zo kritisch en arrogant zijn. Tja, als sociaal en aardig direct het vermoeden geeft dat ik ter plekke genomen wil worden op mijn bureau dan schakel ik idd over naar zakelijk en afstandelijk.



Diezelfde week kwam ik ook een man tegen, die maakte leuk contact, we maakten een praatje, er werd wat geflirt met een blik en dat was het. Die kwam niet te dicht bij, hield veel meer afstand, zowel fysiek als op andere vlakken, dan die enge meneer, en deed niet zijn best. Dus het was niet eng, niet bedreigend, maar gewoon een gezellig contact waarna je beiden vertrekt met 'dat was een leuk iemand' en je met een glimlach verder loopt.





Verschil: de eerste behandelde mij als vrouwtje, die deed duidelijk zijn best om te zeggen wat de vrouwtjes willen horen en deed wat hij dacht dat indruk zou maken. De tweede meneer behandelde mij gewoon als mens, net als hij zijn mannelijke collega zou behandelen, maar liet wel merken dat hij me interessant vond op een niet bedreigende manier. Vanuit die positie kun je ook flirten, vanuit de eerste positie, als je vrouwen als een aparte diersoort ziet, is het eng.
quote:Timetraveler schreef op 02 mei 2016 @ 21:58:

[...]



Dat jij dit arrogant noemt zegt voor mij wel dat jij echt niet snapt hoe het vaak door vrouwen ervaren wordt wanneer ze "zomaar" op straat door een man wordt aangesproken. En logisch ook want jij bent een man, dat heb jij niet meegemaakt. Maar de keren dat een man alleen de weg wil vragen worden echt heel ruimschoots overschaduwd door de keren dat het wel om iets anders gaat. En dat kan een heel onveilig gevoel geven. Dat is niet arrogant van vrouwen, dat is de realiteit.

Klopt ja. Is mijn ervaring helaas ook. 'Zomaar' aangesproken worden op straat is een zeldzaamheid. Helaas zijn de keren dat er op een vaak vervelende intimiderende manier toenadering gezocht wordt zijn oververtegenwoordig.



Je hebt echt geen idee als man. Mijn vriend heeft op vakantie eens een paar meter achter me gelopen en gekeken wat er gebeurt als ik alleen loop terwijl ik winkeltjes keek (ik wist zelf toen niet dat hij aan het observeren was). Hij wist niet wat hij zag en had zich niet gerealiseerd hoeveel aandacht je krijgt, en hoe schaamteloos er gekeken wordt naar je figuur. En geloof me, ik loop er niet sexy bij. En dat was gewoon in een toeristisch dorpje tussen in een winkelstraatje.

Dan heb je nog het ronduit lastig vallen en dat zijn nou precies de types die geen 'nee' accepteren. Heel vervelend en soms bedreigend.



Dus dan maar arrogant, mij prima maar ik reageer niet op vreemde mannen op straat.
Oh en je steken onder water neem ik maar voor lief. Passief agressief gedrag is vast weer heel hip tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Als ik wordt aangesproken en het gaat niet om de tijd, de weg, of het weer, of iets wat voor de situatie relevant is, dan denk ik wel: "Wat moet die gast van me?" vooral als het vergezeld is van bepaalde lichaamstaal. Ik denk dat Rhaegal dat bedoelt. En weet je, dat denk ik óók door vervelende ervaringen, heeft niks met arrogant zijn te maken. Maar hey, wellicht mag ik wegens ervaring niet mannen afschrijven, maar stekelbaars wel Nederlandse vrouwen wegens zijn ervaringen (hoezo meten met twee maten).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Oh en over arrogant en zomaar aangesproken worden, hoeveel ervaringen als deze heb jij Stekelbaars:



Ik was 20, liep over straat, in een woonwijk en iemand vroeg me iets. Vroeg op de avond, net schemerig rond een uur of 8 in de lente. Dus ik doe een stap richting de meneer die me iets vroeg, hij wilde weten hoe laat het was. En ik kijk op mijn horloge en op dat moment grijpt hij me vast, begint te hijgen en in mijn oor te roepen dat hij een stijve heeft en ik vast een lekker nat kutje terwijl hij tegen me aan rijdt.



Tja. Ik heb gegild, geschreeuwd en geduwd en hem weggekregen. En toen zo'n keel opgezet met schreeuwen dat hij wegrende.



En zo heb ik er nog wel 2. En ik ben niet uniek daarin. Dus ben ik dan arrogant als ik op mijn hoede ben als iemand 'zomaar' iets wil vragen? En echt, ik merk het verschil wel tussen 'goh, waar is de stationsstraat' en 'zeg, kom je hier vaker en wat doet zo'n vrouw als jij hier?'.
Eens. Ik kan ook meerdere van dit soort voorvallen noemen.



Van volslagen vreemde mannen die me werkelijk achterna zijn gerend in het donker (godzijdank kan ik heel snel rennen en had ik goede schoenen aan), tot aan bekende oudere mannen in een relatie die mij als lekker tussendoorhapje zagen en ik dat in mijn naieviteit niet aan zag komen en ze me een lift gaven, tot aan de buschauffeur die me mee wilde lokken naar de busgarage na de laatste rit waar ik alleen in zat onder weg naar huis.



Echt, mannen die een (jonge)vrouw benaderen vanuit het niets of met een vage reden vertrouw ik voor geen cent.
quote:Vogelaarster schreef op 02 mei 2016 @ 22:28:

Eens. Ik kan ook meerdere van dit soort voorvallen noemen.



Van volslagen vreemde mannen die me werkelijk achterna zijn gerend in het donker (godzijdank kan ik heel snel rennen en had ik goede schoenen aan), tot aan bekende oudere mannen in een relatie die mij als lekker tussendoorhapje zagen en ik dat in mijn naieviteit niet aan zag komen en ze me een lift gaven, tot aan de buschauffeur die me mee wilde lokken naar de busgarage na de laatste rit waar ik alleen in zat onder weg naar huis.



Echt, mannen die een (jonge)vrouw benaderen vanuit het niets of met een vage reden vertrouw ik voor geen cent.

En dat is wat ik bedoel met 'als het nergens over gaat'. Een praatje over de bus waar je samen op staat te wachten vind ik niet gek. Je staat er toch samen. Een grapje bij de kassa ook. Maar als ik bij de bushalte sta en er komt vanaf de andere kant van de straat een man aan alleen om iets tegen me te zeggen..... dat is eng. En dat gaat nergens over. Er is immers niks gezamenlijks om te bespreken.



Als ik erover na ga denken kan ik nog véél meer voorbeelden noemen. Van iemand die mijn naam vroeg en daarna meteen maar vroeg of ik met hem op date wilde. Ik ging trouwen de week erna en dat vertelde ik hem. En hij ging maar niet weg, bleef maar naast me lopen, enz.



Iemand die mijn nummer wilde op het station, ik weigerde, en hij bleef naast me lopen, achter me aan lopen, aandringen, zeggen dat hij echt heel aardig was, net zolang tot ik er iemand bij moest halen om hem kwijt te raken. Enzovoorts, enzovoorts.
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 02 mei 2016 @ 21:58:

Dat jij dit arrogant noemt zegt voor mij wel dat jij echt niet snapt hoe het vaak door vrouwen ervaren wordt wanneer ze "zomaar" op straat door een man wordt aangesproken. En logisch ook want jij bent een man, dat heb jij niet meegemaakt.Ik weet niet of je hiervoor een vrouw moet zijn, om te weten hoe vrouwen het ervaren als ze door een man worden aangesproken. Ik word ook liever niet door mannen aangesproken, en door sommige vrouwen ook niet. Als ze alleen maar vragen naar de weg, is dat geen probleem. Maar tegenwoordig heb je de smartphone, dus hoef je anderen niet meer naar de weg te vragen. (Toen ik in Londen was, heb ik alles gevonden wat ik wou zien; en ik kan me niet herinneren dat ik iemand, een man of een vrouw, naar de weg heb moeten vragen).
World of Warcraft: Legion
Ik snap je volslagen. Dat sommige mannen niet begrijpen dat vrouwen uit dit soort ervaringen erg gereserveerd worden tegen vreemde mannen vind ik dan weer erg onbegrijpelijk.



En als vrouw voel je bedoelingen exact aan.
Alle reacties Link kopieren
In dat opzicht vind ik wenselijk dat mannen meer begrijp krijgen voor vrouwen. Dat is er blijkbaar onvoldoende.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 02 mei 2016 @ 22:49:

In dat opzicht vind ik wenselijk dat mannen meer begrijp krijgen voor vrouwen. Dat is er blijkbaar onvoldoende.

Nee hoor. Alle mannen die prettig zijn om mee om te gaan snappen dit. De leuke mannen voelen dit aan, voelen aan welke signalen worden afgegeven, en anticiperen daar op een prettige manier op. Die weten dat als een vrouw geinteresseerd is ze heus zelf ook wel stappen onderneemt, dat een vrouw niet 'veroverd' hoeft te worden en dat het niet altijd aan de man is om een eerste stap te zetten, dat vrouwen geen 'veroveringen' zijn en dat vrouwen versieren geen 'trucje' is.



Het zijn juist de mannen die bozig reageren, die verongelijk doen, die vinden dat ze recht hebben op een relatie en die denken dat mannen en vrouwen zo wezenlijk verschillend zijn dat je boeken nodig hebt om het te snappen die het níet snappen.
Mijn vriend werd laatst op een vervelende manier door een homo aangesproken en voelde zich daar erg onprettig bij. In zijn persoonlijke ruimte geschaadt en zijn lichaam niet gerespecteerd (opmerkingen in de trant van lekker kontje en grote voeten), hij kwam niet makkelijk van die kerel af.

En mijn vriend zei toen ook: dus dit maak jij dagelijks mee?!

In mijn jongere jaren dagelijks, nu regelmatig.



Eens met Reagal, de leuke mannen vertonen dit gedrag niet. Het zijn de verongelijkte engerds die dit doen. Helaas zijn het er veel, en helaas zijn alle vrouwen hier bekend mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 02 mei 2016 @ 22:49:

In dat opzicht vind ik wenselijk dat mannen meer begrijp krijgen voor vrouwen. Dat is er blijkbaar onvoldoende.Deze opmerking is dan feitelijk wat te generaliserend. Het zou alleen voor mannen moeten gelden die Rhaegal bedoelde:quote:Het zijn juist de mannen die bozig reageren, die verongelijk doen, die vinden dat ze recht hebben op een relatie en die denken dat mannen en vrouwen zo wezenlijk verschillend zijn dat je boeken nodig hebt om het te snappen die het níet snappen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 02 mei 2016 @ 22:41:

[...]



En dat is wat ik bedoel met 'als het nergens over gaat'. Een praatje over de bus waar je samen op staat te wachten vind ik niet gek. Je staat er toch samen. Een grapje bij de kassa ook. Maar als ik bij de bushalte sta en er komt vanaf de andere kant van de straat een man aan alleen om iets tegen me te zeggen..... dat is eng. En dat gaat nergens over. Er is immers niks gezamenlijks om te bespreken.



Dit x 1000
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Je hebt dat cliche toch, van mannen die vrouwen toeroepen om een naam of tel nr, en als ze niks krijgen gaan schelden? Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik ga er wel van uit dat de mannen die hier reageren niet zo zijn .
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
De laatste paar berichten doen me denken aan een ander topic. Daar werd een video getoond, maar ik omschrijf een klein stukje van een video (en ik beschrijf het vanuit het perspectief van de vrouw): Een vrouw loopt nietsvermoedend door een winkelstraat en plotseling voelt ze een hand op haar schouder. Deze hand draait de schouder iets bij. Het blijkt een hand te zijn van een man die haar vervolgens aanspreekt. Dat aanraken vind ik heel erg fout. Ik denk dat zij schrok.
World of Warcraft: Legion
Ja zoals deze, dronken vrouw, denk je dat mannen haar helpen, mwah...



http://https://www.youtube.com/watch?v=n6yF8df9Bhg
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, dat is toch wel een beetje off topic (verder wel interessant topic natuurlijk), gaat nu niet meer over TOs vraag.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ja misschien beetje te ver van topic, aanspreken vrouwen, maar geeft beetje aan dat vrouwen lading shit krijgen op straat van mannen en dat je als man niet insensitief voor moet zijn, als je iemand wil aanspreken op straat.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 03 mei 2016 @ 01:35:

Ja misschien beetje te ver van topic, aanspreken vrouwen, maar geeft beetje aan dat vrouwen lading shit krijgen op straat van mannen en dat je als man niet insensitief voor moet zijn, als je iemand wil aanspreken op straat.Het probleem is vooral een beetje dat de meeste vrouwen die al eens aan zijn gesproken op straat absoluut geen leuke ervaring hebben gehad. Of omdat de mannen die het al doen echt iets VAN haar willen. Ze zullen haar meestal niet aanspreken met de gedachte dat ze gewoon haar dag er leuker mee kunnen maken. Het word ook al steeds ongewenster/ongewoner/not done om iemand aan te spreken in de trein. Vraag jezelf eerst eens af. Zou je haar dag er leuker mee kunnen maken? En het belangrijkste, kun jij haar aanspreken op straat op een manier dat ZIJ zich er zeer gemakkelijk bij voelt, dat ze op geen enkel moment zich ongemakkelijk gaat voelen?
Dit is trouwens in Oost-Europa net zo (misschien nog wel een tikje erger). Ik heb daar veel rondgereisd en daar zie je ook dat vrouwen terughoudend zijn als een man hen zomaar benadert. Wel ben je daar als Westerse man wat meer in trek, dat klopt wel. Ze vinden het erg interessant om een Nederlandse man te ontmoeten en velen willen graag verhuizen naar Europa, omdat hun carrièrekansen hier gunstiger liggen (ik heb met veel hoogopgeleide vrouwen gepraat). Maar het is niet zo dat ze elke man maar willen uit Nederland hoor, alsnog moeten ze hem wel echt leuk vinden. Tenminste dat geldt voor de vrouwen die ik heb gesproken. Zomaar op straat aangesproken worden, daar zijn ze (net als in NL) meestal niet zo blij mee, of het moet om een bijzonder leuk exemplaar gaan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 03 mei 2016 @ 08:02:

Dit is trouwens in Oost-Europa net zo (misschien nog wel een tikje erger). Ik heb daar veel rondgereisd en daar zie je ook dat vrouwen terughoudend zijn als een man hen zomaar benadert. Wel ben je daar als Westerse man wat meer in trek, dat klopt wel. Ze vinden het erg interessant om een Nederlandse man te ontmoeten en velen willen graag verhuizen naar Europa, omdat hun carrièrekansen hier gunstiger liggen (ik heb met veel hoogopgeleide vrouwen gepraat). Maar het is niet zo dat ze elke man maar willen uit Nederland hoor, alsnog moeten ze hem wel echt leuk vinden. Tenminste dat geldt voor de vrouwen die ik heb gesproken. Zomaar op straat aangesproken worden, daar zijn ze (net als in NL) meestal niet zo blij mee, of het moet om een bijzonder leuk exemplaar gaan natuurlijk.



Wat misschien meespeelt is dat je bij mannen uit je eigen land vrijwel meteen doorhebt wat voor type man ze zijn en wat ze willen, terwijl je dat bij mannen uit andere landen minder snel weet.



Bij Nederlandse mannen merk ik meteen wat voor vlees ik in de kuip heb, terwijl ik bij buienlandse mannen meer tijd nodig heb om bepaalde signalen te duiden.



Ik was een keer met een Oost-Europese vriendin op een borrel waar we in gesprek raakten met wat mannen. Ik dacht meteen gruwelgruwel deze mannen willen maar een ding van ons en zijn niet interessant, zij dacht wat een aardige kerels en merkte pas na half uur toen ze toevallig met een van de mannen wat afgezonderd raakte van de groep wat hij echt wilde omdat hij haar probeerde te zoenen. Toen was ze nog zo netjes om hem niet op zijn bek te slaan maar ze moest zich wel in bochten wringen om hem vriendelijk af te wimpelen.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2016 10:05
Reden: verwijderd ivm reclame
% gewijzigd
Make love, not war
Alle reacties Link kopieren
Ramon, ik vind dat je het ook wel voor je eigen plezier kan doen hoor. Als ik een kletspraatje met iemand maak is het niet dat ik zo bewust bezig ben mijn zijn of haar dag leuker maken. (Maar wellicht dat dat om te leren is (je dingen afvragen).



Ik weet nog we dat een ex vriend (nog steeds goede vriend) mij vaak het woord liet doen bij de chinees/in de winkel/autoverhuur op vakantie etc "want jij kan dat zo leuk". Ik ben dan niet bezig om de dag van die verkoper beter te maken. Misschien als je makkelijk wegkletst dat het dan ook moeilijk is om je voor te stellen dat een ander er moeite mee heeft. En ik heb zelf ook genoeg achter kassa's en bars gewerkt in mijn jongere jaren om te weten welke aandacht koosjer voelt/leuk is en welke niet.



Ook viel het me op dat toen ik weer een tijdje in Nederland woonde ik de mannen in de kroeg bij het uitgaan vaak sleazier vond (met het maken van een praatje aan de bar) dan in Ierland, bijvoorbeeld (ok, dan noem ik ook een land waar ze je de oren van het hoofd lullen ). Het was alsof er meteen wat uit te slepen moest zijn inderdaad, in plaats van 'gewoon gezellig' bij de Nederlandse mannen. Niet allemaal hoor, maar ik weet nog dat het me zo opviel. Daarom vind ik boven de 30 de koeg in een grote stad ook niet echt geschikte plek om iemand tegen te komen. Beter bij clubjes or groepen waar je kans hebt langere tijd 1 op 1 met mensen wat te kletsen, in plaats van vluchtig bij de bar.



Met leuke en gezellige sociale interacties is het eigenlijk net als met veel dingen: geven is leuker dan nemen. Als het je vooral om aandacht krijgen gaat loopt het al gauw spaak.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven