Zwanger worden 2e, 3e, 4e... kind - deel 2

19-04-2016 22:03 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg-deel van het topic Zwanger worden (2e/3e/4e... zoveelste kind) dat we inmiddels helemaal volgekletst hebben.

De laatste tijd was het al een stuk rustiger. Druk is het voor allemaal met peuters, baby's en zwangerschappen. Maar omdat ik toch wel erg benieuwd ben en blijf naar de baby's (op komst) en ervaringen over het moederschap met 2 kindjes wilde ik het niet laten eindigen bij ons ene volgekletste topic. Op hoop van zegen dan maar, dat ook dit topic gevuld zal worden met verhalen!



Nog even het overzicht (tabel kon ik niet meer overnemen helaas)



Bevallen

Brianne, zoon gekregen op 2 februari en heeft nog een zoon

Elko, dochter gekregen op 6 februari en heeft nog een dochter

Moedertje89, zoon gekregen op 13 februari en heeft nog een dochter

Chantal2212, zoon gekregen op 26 maart en heeft nog een zoon

Emmsama, dochter gekregen op 6 mei en heeft nog een dochter

Mamavansa, zoon gekregen op 8 mei en heeft nog een dochter

Mabelle, zoon gekregen op 25 juni en heeft nog een dochter

Strandbal, zoon gekregen op 7 december en heeft nog een zoon.



Hopend op een zwangerschap

Proudmama33
Alle reacties Link kopieren


Zelfde schuitje hier..

Geef er maar niet teveel aandacht aan denk echt nou zal Weer een avond pijn zijn en geen baby..



Ik wordt donderdag gestript als het kan en anders volgende week woensdag gesprek over wel of niet inleiden al want ik ben weer aan het overgeven en val gewoon weer af.



Gelukkig weten we inmiddels wat voor moois we er terug gaan krijgen als het goed is;)
Alle reacties Link kopieren
Zo dames wat heftig hoor dat voorwerk terwijl het niks oplevert. Potjan. Nog even volhouden hoor!! Heel veel succes nog.
Alle reacties Link kopieren
Emmsamma valt niet mee,, nu lichamelijk ok nog meer ongemakken erbij



Mijn moeder zei hoe meer voorweeen hoe minder naweeen, bij s ook ruim 2 weken voorweeen gehad en geen enkele nawee.

Ja we houden voor ogen waar we het voor doen!!
Alle reacties Link kopieren
Nou meiden, jullie geduld word wel op de proef gesteld hé met die voorweeen.

Hoop dat het idd zo is en er geen naweeën volgen. Maar eerst een baby!



Fijn dat alles goed was Emmsama!

Wat houden ze t gewicht in de gaten mamavansa, dat was hier helemaal niet. Zoontje ook ruim 4 kilo, maar nooit gezegd dat ik dan in t zkh moest bevallen oid.

Hoop dat t strippen niet nodig is!



Leuk mabelle, lekker inrichten!

Dan wel foto's op fb hoor!



Nachten gaan hier ietsje beter nu hij bij mijn bed ligt. Vriend vind dat niks en slaapt opde bank. Ook niet alles, maar helpt wel iets om sneller weer te slapen na de voeding.

Hopelijk gaat het snel beter en kan hij weer in z'n eigen bedje. Nu heeft hij echt last van z'n darmpjes en mamahonger.
Alle reacties Link kopieren
Ja, gevonden! :-)



Proudmama wat krijg je het voor je kiezen, alles tegelijk. Vind t echt vervelend voor je! Hoop dat alles wat rustiger word voor jullie. En balen dat er weer een dipje is/was in jullie relatie. Hoop dat de balans weer wat terug is en jullie wellicht ondertussen een leuke date hebben gehad of binnenkort hebben :-)



Emmsama en mamavansa wat spannend dat gerommel! Ik heb zo'n 4 wkn voorweeen gehad, waarvan de laatste 2 weken doodvermoeiend waren. Maar het leverde me wel 8cm ontsluiting op (gecheckt een half uur na de eerste wee), dat gun ik dan weer iedereen :-)



Herkenbaar chantal. Eerste 2 wkn had zoontje erge last van krampjes. Daarna ging het steeds beter en nu is het over. Maar nog steeds wil ie overal bij zijn, dus niet alleen in de box liggen bijvoorbeeld. Als ie op schoot ligt kan ie heerlijk liggen slapen, zodra je m dan weg legt is het vaak huilen. T is een knuffelkont

Maar sinds hij 8 a 9 wkn is gaat ie wel 's middags dutten, voor zo'n 2 uur. Tegelijk met dochter. Dit stuur ik dan wel.. Dochter leg ik op bed vlak na zijn voeding voor t dutje. Dan nog even knuffelen met zoon en ook naar bed. Dit gaat heel goed zo en geeft wat ruimte.

Er zit nu dus een soort van ritme in. 'S avonds rond zelfde tijd slapen, 's nachts meestal rond dezelfde tijd een voeding. Is ook weer fijn.



En nu dit ritme er is zal er vast snel een sprongetje volgen hahaha



Brianne, kijkt me pittig als je niet aan jezelf toekomt. Ook niet even in bad liggen bv als je man thuis is? Of tijdschrift lezen of lunchen met een vriendin ofzo?



Elko, herkenbaar. Meer bewegen/wezenlijker zijn. Leuk he :-)

Heel veel plezier met de vrijgezellendag!!! Enjoy :-D



Mabelle je klinkt helemaal relaxt! Fijn, zo lekker voorbereid!!



Proudmama dat geeft toch een heerlijk gevoel he, dat je zoontje baby's zo leuk vind!



Emmsama ik hoop gewoon dat je nu ah bevallen bent. Voorweeen en overgeven, je lichaam is zich in ieder geval écht klaar ah maken voor een bevalling.



Hier alles rustig. Dochter word bijna 2, pfoe wat een dametje is ze al! Lekker zelf ad knutsel voor haar verjaardag, heerlijk en heel leuk om te doen.

Dochter vind broertje nu echt heel lief. Kusjes. Knuffeltjes (als ze tijd en zin heeft ). Er is in ieder geval weer wat verandert in haar interesse. Heel mooi om te zien. Dan smelt ik!

Over een paar weken weer ah werk. Als ik nog een jaar verlof had gehad had je me ook niet horen klagen. Hoe is dat voor jullie?

En hebben jullie nu met twee kids het gevoel dat je gezin compleet is? Dat dit de laatste bevalling was?
Alle reacties Link kopieren
Nog geen actie bij de dames? ????



Aan de ene kant vind ik het verlof heerlijk, voel ook echt dat het nodig is om een beetje ritme te krijgen voor ik weer aan het werk ga. Maar zou zo weer n dagje even aan het werk willen!

Weet niet of het nu compleet voelt, maar weet wel dat ik dit niet nog n keer wil. Zwanger zijn, bevallen, slapeloze nachten..



Emmsama en brianne, misschien willen jullie ook op fb?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds veel voorweeen, vandaag een ctg gehad omdat de kleine man weinig bewoog, gelukkig was alles goed. Uitgebreide echo gehad wordt nu geschat op 3700 gram dus het is tijd dat hij komt???? woensdag strippen als het lukt en krijg zowizo een verwijzing naar het zkh.



Emmsamma hoe is het bij je? De 40 weken gepasseerd.



Geen idee hoe het voelt zometeen met 2 kids, bij 1 dacht ik ook klaar te zijn

Kan me voorstellen dat je af en toe wel weer een dagje zou willen werken!
Alle reacties Link kopieren
Zoo spannend!!! We wachten nog steeds op de baby's!



Dank moedertje. Ja rustig op gemak kamer afmaken. Ik ben 31 weken dus we hebben nog de tijd. Als goed is.



Moeder fijn hoor dat er wat ritme in zit. Bijzonder jij hebt het over einde verlof. Bij mij moet toe nog komen haha. Ik heb nu juist; shit ik wil dat dat en dat eigenlijk nog doen. Maar als ik stand thuis ben is het heerlijk. En daarna weet ik niet.



Of ik me straks af voel weet ik niet. Man geeft aan dat dit wat hem betreft de laatste is. En eigenlijk is dat ook zoveel makkelijker, vind ik. Vooral financieel beter te doen. Maar je weet natuurlijk nooit hoe je je erover voelt.
Alle reacties Link kopieren
gek ik had eigenlijk al ee bericht getypt maar die is niet doorgekomen lijkt het..



Snap ik chantal! Ondanks alle kwaaltjes zou ik zelfs een dag willen werken ipv wachten.. haha



Hier dus nog niks. Zit elke avond met kramp en alles op de bank maar er gebeurd niks.

De vk kon zelfs niet strippen. Dus ik ga voor mijn 41 weken afspraak op denk ik.



Hoe zit het met het protocol rondom inleiden bij jullie? Ik hoor net van iemand dat ze bij 41 weken de keus had direct in te leiden of af te wachten. Hier komt het pas ter sprake aan het einde van week 41 en dan pas inleiden per week 42.



Vind het verschil zo raar. ze heeft geen medische noodzaak om in te leiden bij 41 maar gewoon de keus en de vk daar (omgeving rotterdam) zei dat er een onderzoek is dat tussen de 41 en 42 weken nog te vaak complicaties optreden.. En als ze wel tot 42 wil wachten moet ze om de dag op controle.. voelt vreemd dat er zon verschil in zit qua regio..
Alle reacties Link kopieren
Heftig hoor proud. Heb wel bewondering voor hoe nuchter je klinkt onder alles. Knap hoor. Ik hoop echt dat die zwsch snel komt voor jullie.



Ik kijk hier elke keer vol verwachting of er al een nieuwe baby is maar nog niks. Spannend! Emmsama en mamavansa fijn dat er bij jullie beide data zijn met stappen die ondernomen kunnen worden. Ik vond dat zelf wel geruststellend toen...



Hoe is t nu chantal? Bij ons gaat t inmiddels echt veel beter,lik denk sinds een week of 2-3? Dat maakt t alleen zijn met twee kids een stuk makkelijker wamt dan kan de baby ook gewoon in de box liggen. Hoop dat die tijd voor jullie ook snel aanbreekt want ik begrijp t ongemak maar al te goed. Je hebt dan gewoon twee handen te kort.

Draagzak heb ik ook geprobeerd maar houd t zelf met mn rug niet lang vol. Ik ben ook gewoon niet zo sterk hoor, maar de kleine man was vandaag op t cb ook al 7kg.



Mabelle babykamer al af:)?



Fijn dat t makkelijker wordt elko! Hoe was de dag weg?



Fijn dat ritme moedertje. Geeft rust.



Hier dus wel wat beter. Net 3 dgn en nachten alleen geweest met beide kids. Ging eigenlijk best goed. Lage verwachtingen over tijd voor mezelf (die was er ook niet), en de kinderen werkten redelijk mee met alles. Ben best trots op hoe t gegaan is.

Wat betreft de tijd voor mezelf als man thuis is: toevallig zit hij qua werk in een heel drukke periode en moet ook thuis veel doen, dus dat legt nog wel extra druk op mij helaas. Dat is effe niet anders
Alle reacties Link kopieren
O mabelle en emmsama zie jullie berichten nu pas, deed te lang over mijne;) emmsama t kan elk moment gebeuren he! Houd moed.



Ik ben inmiddels al weer een aantal weken aan t opbouwen met werk trouwens. Voelt heerlijk, iets voor mezelf en iets om over na te kunnen denken.



Wat betreft volgende kinderen: heb altijd gedacht dat t er meer dan 2 zouden worden rn zou t ook heel gek vinden als dit de laatste is. Wel gaat er nu sws meer tijd tussen zitten! Miss wel een jaar of 3 a 4 ofzo. Voorlopig effe niks
Alle reacties Link kopieren
Emmsamma wat een domper dat ze niet kon strippen, zou je niet verwachten met zoveel voorweeen he! Hier doen ze vanag 41 weken inleiden maar aangezien ik een medische reden heb gaat ze eerder inleiden als hij vandaag/morgen niet komt. Kreeg met 38 weken al de keus om in te leiden vanwege de grote. Hopelijk zet het snel door voor je!



Brianne wat gaat dat snel alweer aan het werk! Fijn dat je nu wat meer ruimte hebt en de kleine in de box kan liggen, kan me de handen tekort wel indenken!
Alle reacties Link kopieren
Emmsmama wat balen zeg. Grrrr...

Ik weet niet hoe mijn Vk dat zou doen.



Mamavansa zo dat is spannend hoor. T moment is in zicht. Sowieso overmorgen inleiden!!! Succes.
Alle reacties Link kopieren
Lekker dat je je werk kan opbouwen brianne.

En fijn dat zoontje in de box wilt liggen, heerlijk ff je handen vrij. Gelukkig dat het bij jou de goede kant op gaat, kun je meer gaan genieten!



Zoontje heeft vannacht tot 4:30 geslapen, heerlijk! Overdag is t nog behelpen, ga me er gewoon bij neerleggen en afwachten wanneer het beter gaat. En laat m ook echt wel even huilen als ik echt iets moet doen.



Spannend mamavansa!

Wel raar dat ze overal weer andere regels hebben qua inleiden. Op zich is 3700 gram helemaal niet zwaar of erg groot.

Maar voor jou fijn dat het einde in zicht is!



Emmsama hier leiden ze ook pas in vanaf 42 weken. Bij zoontje gaf ik aan ongerust te zijn en dat ik er echt klaar mee was. Ben toen ingeleid met 41+5



31 weken mabelle, voel je je verder nog goed?
Hoi meiden,



Ik heb jullie vanaf februari vakkundig genegeerd ook niks bijgelezen. Sorry, maar het was allemaal TE pijnlijk. Maar nu ik zie dat ik in de nieuwe openingspost nog genoemd word, doet me dat heel goed. Fijn dat jullie mij de ruimte hebben gegeven en niet boos op me zijn. Ik ga proberen het e.e.a. bij te lezen de komende dagen (ik houd het dan bij dit topic haha). Maar voor nu dan even een update van mijn kant;



Ik ben na de tweede miskraam door een heel diep dal gegaan. Bleek emotioneel heel erg in de knoop me mezelf. En dan vooral de MA van oktober. Dat heb ik gewoon nooit verwerkt, was ontzettend kwaad op mijn lichaam en voelde mij kansloos. Ik ben naar de huisarts gegaan en via hem doorverwezen. In drie confronterende, maar fijne gesprekken heb ik alles op een rijtje gezet. In die periode hebben we het hele zwanger worden stil gezet. Geen ovulatietesten en alleen seks als we dat wilden, soms dus ook gewoon een week niet.



En nu komt het: precies in die periode, meteen na de miskraam, ben ik weer zwanger geraakt. Ik ben nu 10.1 weken zwanger en heb gisteren een goede termijnecho met bewegend kindje gehad. Ik word fantastisch begeleid door mijn vk-praktijk. Een echo met 8, 10 en straks 12 weken. En daarna mag ik om de week het hartje komen luisteren en altijd bellen als ik tussendoor ongerust ben. Eigenlijk heb ik een heel goed gevoel over deze zwangerschap. Maar ik durf het gewoon nog niet te geloven en toe te laten. Ben me iedere keer aan het voorbereiden op de klap die bij de volgende echo welicht komen gaat. Ik hoop dat ik daar over een paar weken meer rust in krijg.



Lieve Proud, uit de openingstekst begrijp ik dat jij nog niet zwanger bent. Even een hele dikke knuffel voor jou
Ik denk trouwens dat al het babygeluk (wat jullie ontzettend gegund is!) voor nu nog een beetje te confronterend en spannend is voor mij. Dus ik zal voorlopig nog niet heel actief meeschrijven...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat is het spannend bij jullie emmsama en mamavansa! Mijn 1e gedachte was babyyyyy toen ik zag dat jullie gereageerd hadden omdat het al zo'n tijd rommelt bij beiden. Wel heel zuur dat het bij emmsama dan nog niet eens wat opgeleverd heeft.



moedertje fijn dat het ritme er nu is en je zo geniet van je verlof! Alvast gefeliciteerd met je dochter. Wat leuk dat ze zo lief is voor haar broertje! Onze oudste trekt ook wat meer naar haar zusje toe nu. Vooral mbt helpen (speentje geven als ze even huilt) of mee moederen. Is ze druk in de weer met een spuugdoekje of met de wipstoel een beetje (veel) wiebelen. Kusje geeft ze niet, tenzij de jongste haar broekje met poesjes erop aan heeft want dan krijgt de poes een kus hahaha.



Chantal hoe gaat het met jullie? Al wat meer ritme gevonden?



Brianne wat fijn dat er wat meer ritme is nu bij jullie jongste! Dat zal idd echt even wat meer lucht geven nu. Wat goed dat de 3 dagen/nachten alleen goed gegaan zijn! Ik ben deze week een dag/nacht alleen met de kindjes, benieuwd hoe dat zal gaan. Ben je nu alweer volledig aan het werk, of nog gedeeltelijk?



Weer werken: ik vind het echt héérlijk zo! Nu is natuurlijk het verschil dat ik geen werk heb om naar terug te keren en dus moet solliciteren, maar tot nu toe mis ik het nog geen seconde. Had ik niet verwacht want bij de oudste vond ik het ook wel weer prima om te beginnen. Blijk ook nog wat langer ww te hebben dan Ik dacht dus heb tot eind vh jaar om wat te vinden. Moet goed komen. Merk dat ik de stress van mijn werk van het laatste jaar echt kan missen als kiespijn.



Gezin compleet: voor ons wel ja. We sluiten een 3e nog niet volledig uit, maar de kans is heel klein dat we van gedachten veranderen. Om ons heen veel gezinnen met 3 kinderen en wij denken allebei alleen maar pffffffff....... bij die gedachte. Bijkomend ook dat 2 kinderen praktischer is, dat we financieel meer ruimte hebben en ik ook op zie tegen een 3e zwangerschap. Heb 2 weken terug weer een spiraaltje laten zetten dus komende tijd zal er sws niks gebeuren op dat gebied (dat zou ik serieus echt een nachtmerrie vinden nu, hoe lief ik onze meiden ook vind).



Hier gaat het goed! Jongste is zo'n vrolijk en relaxt kind. Lacht veel en ligt nu ook vaak op haar handjes te sabbelen. Leuke ontdekking vindt ze dat! Laatste week is ze aan het schuiven met haar ritme, gaat van 7 naar 6 voedingen maar natuurlijk net niet de nachtvoeding eraf. Zodadelijk naar het cb, eens zien hoeveel ze gegroeid is.

Mijn dag weg was heel gezellig en goed gegaan. Kolf mee en kwam er toen dus achter dat dat nog best onhandig is. In het restaurant moest dat bv op het toilet.

We hebben onze zomervakantie ook geboekt, gaan in juni 2 weken naar Menorca. Vliegen met de meisjes, vind het wel een beetje spannend haha. Zaak goed komen zolang wij niet (teveel) gaan stressen.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf vanochtend vroeg in etappes mijn bericht getypt dus de laatste berichten gemist...



strandbal wat fijn om wat van je te horen! Ik heb echt nog zo vaak aan je gedacht en gehoopt dat het goed zou gaan met je. Wat een heftige tijd heb je achter de rug zeg, maar je bent weer zwanger, wat fantastisch! Fijn dat je vk-praktijk je zo goed begeleid, dat is echt goud waard.

Voor mij hoor je er echt bij, net als proudmama, en hoor je dus ook in de OP! Mag ik je al in de bovenste rij zetten, of liever nog even wachten?
Alle reacties Link kopieren
STRANDBAL!! WAUW;) Ik zit met een hele dikke glimlach voor jou op de bank! Wat een fantastisch nieuws! Sterk mens ben je!!
Alle reacties Link kopieren
Lieve strandbal wat ontzettend fijn dat je weer zwanger bent! En wat een super vk dat je zo begeleid wordt super!!



Mabelle denk niet donderdag al inleiden hoor, heb morgen controle bij de vk en die gaat me dan bij het zkh inplannen, dan eerst een gesprek en dan pas datum voor inleiden, donderdag zal er wel geen spreekuur zijn en weet niet of vrijdag al plek is. Denk eerder volgende week. Maar idd fijn dat er een einde in zicht is!



Chantal ja de meningen zijn hier allemaal verdeeld de ene zegt tussen de 3500 en 4000 is normaal de ander zegt oei dat is groot, buik is klein vergeleken met de baby die erin zit, allemaal verwarrend maar ja. Wacht morgen maar af.



Elko klinkt heerlijk zo met jouw 2 meiden! Beetje jammer van dat voeden/kolven op de wc???? lekker vooruit zicht vakantie spannend vliegen maar zal vast goed komen???? en fijn dat je rustig aan kan doen met solliciteren!
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer later op de rest, maar ik moet jou echt even feliciteren strandbal!!! Fantastisch!!!! Alweer 10 weken, geweldig. En wat een fijne begeleiding krijg je van je vk praktijk.

Geniet ervan! Hoe voel je je?

En praat mee wanneer je zin hebt :-)



Later meer :-D
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd strandbal!! heel fijn voor jullie! hoop dat je na de eerste spannende periode kunt gaan genieten van deze zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig strandbal en wat een ontzettend goed nieuws! Blij voor je, wat fijn dat de vk zo met je meedenken.
heel bericht getypt... alles weg!

Strandbal gefeliciteerd! Wat een fijn bericht om te lezen zeg, onwijs blij voor je! En wat doe je het goed, je hebt hulp ingeschakeld toen je het heel zwaar had. Knap! Goed voor jezelf gezorgd, mag je trots op zijn!

Ik ben nog niet zwanger nee, maar ik ben ervan overtuigd dat dat gaat gebeuren! Vruchtbare dagen komen er weer aan, dus we gaan ervoor.

Chantal pittige kerel heb je dus! Als je zoontje zo boos wordt bij het inbakeren, is het dan wel een goed idee om het te doen? Zomaar hoor, ik heb het niet gedaan omdat mijn zoontje er heel erg tegen vocht. Toen hij net geboren was, deden ze dat in het ziekenhuis met zo'n flanellen doek. Of een hydrofiele doek. Maar hij was er binnen een paar tellen weer uit. Houdini noemden ze hem

Mabelle lekker dat je al

Mamavansa spannend zeg bij jou! Moet je je dan donderdag melden al?

Moedertje ik ben twee en ik zeg NEE! Haha, leuke fase zeg... .not.... Hoewel die nee nog schattig is. Bij drie en ik doe het lekker niet is het iets minder leuk.... Hier veel driftbuien, gillen schreeuwen en gênante situaties....

Emmsama jeetje, jij zal straks blij zijn als het erop zit.. Wat heb jij veel te verduren gehad zeg, ongelofelijk!

Brianne jeetje jij bent gewoon alweer aan het werk! Zo snel gaat dat dus... En fijn ook dat alles zo gesmeerd loopt! Lijkt me heel prettig.

Elko wat een lieve post, en wat leuk om te lezen dat je oudste dochter zo lief tegen de baby doet! Kolven op de wc... balen is dat... Zou toch mooi zijn als de wereld meer ingesteld is op borstvoedende moeders he? Las laatst ook een topic over iemand die weer moest werken en wilde stoppen met borstvoeding omdat ze moest gaan werken... Dan toch maar dat jaar verlof, zoals in ?Zweden? weet niet meer waar. Maar ik zou het ook wel zo willen!



Hier dus de vruchtbare dagen, weer een ronde. Ik heb het de laatste maanden een beetje los gelaten. App van m'n telefoon waarin ik alles bijhield, geen ovulatietesten meer gedaan, niet uitrekenen wanneer de uitgerekende datum zal zijn, want ja dat soort dingen doe je op een gegeven moment elke maand. Ik heb in mijn omgeving een vriendin die ook al een poos bezig is om zwanger te worden, en het is heel prettig om met iemand te kunnen praten die dezelfde frustraties heeft.

En ondertussen gaat het gewone leven door. Zoontje begint zindelijk te worden, we gaan bijna op vakantie, ik moet solliciteren wat veel tijd kost, en ik probeer wat in de tuin te doen aan klussen die de afgelopen tijd zijn blijven liggen. Druk genoeg dus!
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor proudmama hoe je toch weer positief blijft en hier meekletst. Top.

Fijn dat je je frustraties kunt delen met je vriendin. Knap van je zoontje, hier vind zoontje het veel te makkelijk zo n luier. Nadeel is dat de luiers tot maat zes gaan en t best krap gaat worden. Met t mooie weer gaan we het weer proberen!

Waar gaan jullie heen op vakantie?

Het inbakeren was n hele korte eenmalige actie.



Elko wat heerlijk dat het bij jullie zo goed gaat! Lekker bijna op vakantie en voorlopig nog geen sollicitatie stress, fijn!

(heb je een koper of hormoon spiraal? Ik twijfel zo over wat ik wil. Zie t sowieso niet zitten om de komende 20 jaar aan de pil te gaan dus ben op zoek naar een andere optie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven