Koken voor veel, wie heeft tips

01-05-2016 19:07 58 berichten
Wij (man en ik) moeten binnenkort koken voor 20 man. Met hulp van anderen eventueel, maar wij moeten bepalen wat. We hebben beide niet veel kookervaring of ideeën wat handig is. Koken kunnen we in 2 keukens van gehuurde huisjes, dus wat voor spullen we hebben is ook niet zeker.



Jullie tips?
Vind het knap dat je zo relaxt blijft. Zou het je niet willen nadoen, voor zoveel man koken. Überhaupt koken voor een ander.
Drukke avond en dag vandaag. Dus excuus voor de trage respons. Soep en hartige taarten was tot nu toe het idee, maar lees ook zoveel lekker dingen



Keuze genoeg in ieder geval. Ik hoop bijna dat de kookcrew van de andere dagen ook meeleest :D



Het is een hele relaxte club, dus ik maak me geen zorgen..
Lees hier heel veel waar grote pannen voor nodig zijn en daar zou ik mee oppassen: mijn ervaring met gehuurde huisjes is dat het kookgerei wat minimaal is. En met zo'n knullig magnetronoventje kom je natuurlijk ook niet erg ver met je enthousiast voorbereide ovenschalen. Zoek dat dus even goed na voordat je besluit wat je wil koken!



Met gerechten met veel koude ingrediënten (wraps, taco's, salades met brood, tapas) zit je altijd veilig. Barbecue kan inderdaad ook bijna niet misgaan.

Als je wel twee flinke ovens hebt: deze ovenrisotto met spek is ideaal en flink vullend http://www.ah.nl/allerhan ... risotto-met-spek-en-prei. Kan je, mocht dat nodig zijn, ook nog een vega-versie met vega-spek maken. Amper snijwerk, beperkt bakwerk en de oven het werk laten doen.
Ik zou dingen met pasta maken. Bijvoorbeeld:

- pasta met spinazie, boursin, pijnboompitten, tomaatjes (en kip,spekjes)

- een koude pastasalade

- pasta met rucola, pijnboompitten, tomaatjes, spekjes.



Eigenlijk zijn veel dingen goed zolang als je maar geen individuele stukken vlees wilt gaan braden in één braadpan.
Alle reacties Link kopieren
Deze maaltijdsoep doet het hier altijd erg goed, en als je geschilde asperges koopt is er amper werk aan.

Alleen opletten met de liaison, bij grote hoeveelheden doe ik liever room+maïszetmeel ivm. risico op gestolde eiklonters in je soep.



https://www.colruyt.be/nl ... ep-van-voorjaarsgroentjes
Alle reacties Link kopieren
Huisjes hebben vaak geen ovens (of hooguit een combimagnetron maar voor 20 man heb je daar niet zo heel veel aan).

Ik zou eten in een thema kiezen en dan meerdere dingen apart serveren zodat iedereen het naar zijn zin kan maken.

Bijv. italiaans, een verse tomatensaus met pasta maken, aparte schalen met gehaktballetjes, gegrilde groenten en champignons. Salades erbij. Vooraf meloen met rauwe ham en stokbrood met lekkere kazen, chorizo en olijven op tafel.

Of mexicaans, oosters.... Is het weer om te huilen kun je een mooie stoofpot maken (slowkookers lenen) met rijst of een puree.
Alle reacties Link kopieren
Doe lekker makkelijk



- Maak een grote pan verse soep evt 2 twee soorten

- Maak een couscous salade, met mais, paprika, komkommer, zwarte olijven en lekkere kruiden

- Zoete aardappels poffen

- Een tahini sausje erbij maken ( tahini, citroen sap, water, knoflook poeder, uien poeder, peper, zout )



Soep maken is een eitje, couscous salade kost echt maar enkele minuten en heel goed in grote hoeveelheden te maken.

Aardappels poffen heb je ook geen omkijken naar, en het sausje is ook zo gepiept alleen even de ingredienten door elkaar roeren.
Alle reacties Link kopieren
Leuk juist voor grote groepen koken :-).



Ik maak regelmatig in m'n eentje een buffet voor evenementen waar ca 80 man van kan eten.

Daar ben ik wel druk mee maar dat vind ik juist leuk.

Wat warmhouden betrefd, kan je geen shavingdish huren en meenemen? Als je er eentje neemt waar 2 bakken inkunnen kan je een vleesgerecht en eventueel rijst of pasta doen.



Mijn standaard buffet bestaat uit 3 soorten vlees (kipvleugels, dijen en gestoofd lamsvlees) met bulgur. Daarbij verschillende salades en andere koude bijgerechten zoals gevulde druivenbladeren, kisir, aardappelsalade.

Met brood erbij en een linzensoepje, kan je ook twee dagen van eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven