Werk & Studie alle pijlers

Dat stomme solliciteren (klaagtopic) 2

14-04-2016 09:44 893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede-klagers



Hier kan je terecht met al je vragen, verwardheid, somberheid en boosheid die je ondervind bij het solliciteren.



Omdat samen klagen leuker is dan je alleen voelen in dit hele proces
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aangenomen als adviseur uitvaartverzekeringen. Vanaf 17 mei eindelijk weer aan het werk. Wel op uitzendbasis, maar ben blij dat ik weer iets heb!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd fitnessbody
Alle reacties Link kopieren
quote:lisali schreef op 30 april 2016 @ 10:55:

[...]





Toch komen mensen zoals jij uiteindelijk altijd goed terecht, let maar op ; )



Vriendin van mij reageert ook op banen waar ik niet eens op zou durven solliciteren (top starter vacatures)... Word ook keer op keer afgewezen, maar blijft stug doorgaan. Heb daar echt respect voor, en durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ze volgend jaar rond deze tijd op haar plek zit, net zoals jij.Dankjewel @ Lisali.....ik hoop het...
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Na bijna een ruim een week niet solliciteren ben ik vandaag begonnen.

Eerste brief zojuist de deur uit gedaan.



Ik zit nu in meerdere mogelijkheden te kijken, ik heb zelf nog geen Linkedin.

Wellicht nu wel de tijd om het aan te maken.

Ga al mijn contactpersonen via uzb mailen.



Aangezien ik het vanaf nu financieel ga voelen, schiet de stress door mijn lichaam.



Fijn dat sommigen wel iets hebben gevonden.:)



Fijne dag allemaal....
Lach, leef..
Alle reacties Link kopieren
quote:fitnessbody schreef op 03 mei 2016 @ 11:13:

Ik ben aangenomen als adviseur uitvaartverzekeringen. Vanaf 17 mei eindelijk weer aan het werk. Wel op uitzendbasis, maar ben blij dat ik weer iets heb!Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Ik kom weer even een berichtje plaatsen. Ben zo druk met 2 banen, sporten, solliciteren en heb toch nog mentaal best veel last van het overlijden van mijn opa.



Hopelijk gaat het goed met iedereen hier! Fitnessbody, gefeliciteerd met je baan!



Gister heb ik een gesprek gehad bij een uitzendbureau én een ander gesprek bij een tussenpersoon van een bedrijf (werving en selectie). De tweede liep nog bijna de soep in omdat ik mijn pinpas was vergeren en dus op het station stond zonder geld op mijn ov. Hierdoor was ik genoodzaakt die vrouw te bellen.



Maaaaar vandaag ben ik door beide al gebeld voor een gesprek bij het bedrijf. De ene is morgen al en de ander volgende week
Alle reacties Link kopieren
Even een kort berichtje: door naar het volgende gesprek. Ze waren te spreken over mijn vragen (denk dat ik meer vragen heb gesteld dan zij en het gesprek liep uit op een brain storm sessie aangaande new business development), ik kende hun site zo'n beetje uit m'n hoofd en veel van hun producten ook al.



Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



zit al fris en fruitig achter mijn laptop.



Het is mooi weer buiten en daar krijg ik enorme energie van



Heb een aantal leuke vacatures al gezien en ga er gelijk op reageren.

De komende dagen moet ik werken, heb extra opdrachten gekregen dus dat houd mij ook van de straat de komende dagen



Tot zover,

Fijne dag allemaal.
Lach, leef..
quote:fitnessbody schreef op 03 mei 2016 @ 11:13:

Ik ben aangenomen als adviseur uitvaartverzekeringen. Vanaf 17 mei eindelijk weer aan het werk. Wel op uitzendbasis, maar ben blij dat ik weer iets heb!Gefeliciteerd!
Blij dat er een aantal goede ontwikkelingen zijn hier (gesprekkken/nieuwe baan)!



Ik ben gisteren voorgesteld voor een functie. Voldoe niet 100 % aan de eisen maar wel voor een groot gedeelte dus wie niet waagt,wie niet wint!



Verder gisteren 1 afwijzing gehad maar dat had ik wel verwacht. Functie was iets te hoog gegrepen.



Nu nog 4 concrete sollicitaties lopen. Ik hoop deze week bericht te krijgen maar het is ook mei vakantie en morgen hemelvaart dus veel bedrijven zullen morgen en vrijdag dicht zijn.



Verder houd ik me druk bezig met het schuren en verven van de paneeldeuren en ander hout en mijn woon-en eetkamer. Daarnaast een nieuwe vloer uitgezocht. Dus ik houd mezelf wel bezig!
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje1977 schreef op 04 mei 2016 @ 09:27:

Blij dat er een aantal goede ontwikkelingen zijn hier (gesprekkken/nieuwe baan)!



Ik ben gisteren voorgesteld voor een functie. Voldoe niet 100 % aan de eisen maar wel voor een groot gedeelte dus wie niet waagt,wie niet wint!



Verder gisteren 1 afwijzing gehad maar dat had ik wel verwacht. Functie was iets te hoog gegrepen.



Nu nog 4 concrete sollicitaties lopen. Ik hoop deze week bericht te krijgen maar het is ook mei vakantie en morgen hemelvaart dus veel bedrijven zullen morgen en vrijdag dicht zijn.



Verder houd ik me druk bezig met het schuren en verven van de paneeldeuren en ander hout en mijn woon-en eetkamer. Daarnaast een nieuwe vloer uitgezocht. Dus ik houd mezelf wel bezig! Heel veel succes Tulpje1977 Fijn dat je ook lekker bezig bent thuis..
anoniem_258019 wijzigde dit bericht op 04-05-2016 09:38
Reden: verkeerd getypt
% gewijzigd
Lach, leef..
Veel succes iedereen!



Hier geen nieuws, ben er alleen dit weekend achter gekomen dat die functie van twee, drie maanden terug waarvan het gesprek super ging en ik echt dacht dat ik door was naar de finale ronde (nog paar mensen in de race), een zus van een vriendin het uiteindelijk is geworden. Op de een of andere manier maakt dat het nog zuurder, hoewel zij er natuurlijk niks aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Da's inderdaad zuur. Vooral als je via via daarlijk hoort dat het zo goed gaat en wat een leuke baan het wel niet is... Aan de andere kant, je zult er ook als de kippen bij zijn als ze haar proeftijd niet overleeft
Haha, daar vrees ik voor, want ze doet het dus echt heel goed/leuk



Ben aan het wachten op de eerste selectieronde. Al zeker 60 man voor één (wederom bij de overheid) baan. Naast me zit een groepje meisjes die een alfa-studie aan het afronden zijn (waar er al veel te veel van rondlopen) en 'al' twee sollicitaties hebben lopen en 'zo teleurgesteld' zeggen te zijn als dit of het andere niet zal lukken. Ik zal ze maar niet uit de droom helpen dat vrijwel niemand van de mensen waarmee ik afstudeerde al een baan vond in de eerste 6 maanden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Saracenen schreef op 07 mei 2016 @ 08:25:

Haha, daar vrees ik voor, want ze doet het dus echt heel goed/leuk



Ben aan het wachten op de eerste selectieronde. Al zeker 60 man voor één (wederom bij de overheid) baan. Naast me zit een groepje meisjes die een alfa-studie aan het afronden zijn (waar er al veel te veel van rondlopen) en 'al' twee sollicitaties hebben lopen en 'zo teleurgesteld' zeggen te zijn als dit of het andere niet zal lukken. Ik zal ze maar niet uit de droom helpen dat vrijwel niemand van de mensen waarmee ik afstudeerde al een baan vond in de eerste 6 maanden? Of juist wel? Beetje zenuwen opvoeren?
Ik denk dat de test zelf ze al genoeg angst inboezemde. Best pittig en zeker niet te doen als je niks had voorbereid, zoals zij tegen elkaar zeiden. Er zaten ook dingen tussen die je met een beetje 'algemene kennis' wel kon oplossen. Onder meer teksten in Engels en Frans samenvatten en MC-vragen beantwoorden over de teksten, nog meer MC, begrippen uitleggen en uitleggen hoe jij een concrete beleidssituatie zou aanpakken. Het leek wel een tentamen/examen van de universiteit qua opzet Pas eind juni een eventuele volgende ronde...
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe....
Hoe is t met iedereen hier?



Ik hoop deze week, nu de vakantie is afgelopen, meer te horen over 2 sollicitaties die ik nog heb lopen.



Verder mijn CV weer wat aangepast en opnieuw op vacaturesites geplaatst (kom ik weer bovenaan de lijst te staan).
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Hoop op een goede week voor ons allen.

Vanmorgen 2 afwijzingen weer binnen????.



Ga vnvnd gelijk weer solliciteren, heb mij voorgenomen linkedin aan te maken.

En verder via mijn netwerk mensen benaderen nogmaals.



@ Tulpje1977.. Hoop voor je echt dat er goed nieuws is.



Fijne dag allemaal.
Lach, leef..
Dank je wel agenda1978



Balen dat je 2 afwijzingen hebt gehad vanmorgen!



Heb je nu nog andere sollicitaties lopen?



LinkedIn is zeker wel handig. Merk dat recruiters daar vaak wel op kijken.
Alle reacties Link kopieren
Agenda, balen van die afwijzingen!



Ik ben net gebeld door uzb dat bedrijf me wil hebben! Heb alleen morgen nog een gesprek voor een baan die ik liever wil, maar die heeft meerdere rondes..



Van het probleem dat ik een half jaar niks vind naar een luxeprobleem
Goed nieuws Bankkussen!



Je kunt aangeven bij het gesprek morgen dat je een ander aanbod hebt gehad? Misschien nemen ze dan sneller een beslissing?



Of ga je sowieso voor de functie via het uzb?
Alle reacties Link kopieren
quote:endagmar schreef op 22 april 2016 @ 04:11:

Ik wilde nog even snel delen dat ik m'n eerste officiele (tijdelijke) baan heb! Voor drie maanden, maar dat mag de pret niet drukken.



Door een 'drie-maanden-baan' kon ik toch erg lang wegblijven uit het vorige topic......

Die 'drie-maanden' duren nog even voort........ maar kom alvast weer meelezen hier.
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
Ja..die van morgen heeft mijn voorkeur

Ga tijdens gesprek morgen natuurlijk wel even druk opvoeren en duidelijk maken dat ik gewild ben
quote:Bankkussen schreef op 09 mei 2016 @ 13:29:

Ja..die van morgen heeft mijn voorkeur

Ga tijdens gesprek morgen natuurlijk wel even druk opvoeren en duidelijk maken dat ik gewild ben



Dat moet je zeker doen



Ik hoop voor je dat het gesprek goed gaat morgen!



Ik ben ondertussen nog steeds aan het wachten op terugkoppeling over mijn sollicitaties.

Dat is ook mijn grootste ergernis, het wachten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven