Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Alle reacties Link kopieren
Jij bent anders ook vroeg op!
Hatsjikideee...
Ja veel te vroeg eigenlijk weer, kan morgenochtend om half 5 pas weer naar bed en de dag erna ook. Hopelijk slaap ik morgen wat langer. En anders, het is maar een periode en voor je dromen moet je wat over hebben
Alle reacties Link kopieren
En beetje kunnen slapen Bella? Ik heb mijn patroon weer weten te doorbreken. Fijn.

Hoe gaat het met de rest?

Pinda is de verhuizing al geweest?

En ld doet je ex nog alsof hij hier het slachtoffer is?

Dora ben je ook weer een beetje boven Jan? En Poes, was je maandag naar je behandelaar?
Een beetje, drieënhalf uur, maar ik ga het nog een keer proberen.

Fijn dat je het patroon weer doorbroken hebt! Misschien wordt dat steeds gemakkelijker. Ook een soort ervaring of zo?
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een erg kort nachtje, hopelijk slaap je nog even.

Vond het deze keer niet zo makkelijk om de knop om te zetten. Maar toen hij om was was het weer helemaal niet lastig. Dus gewoon doen en dat geeft me weer positieve energie! En de zon schijnt, helpt ook altijd mee!
Betty het duurt en duurt maar. Denkt alleen aan zichzelf. En das positief op zich. Maar niet echt handig voor mij.

Ik weet gewoon niet hoe het te zeggen van pak nou Ff door want dan kan ik ook verder zeg maar. Lastig uit te leggen. En ik wil m niet weg jagen. Ben zelf uit huis geschopt en dat is echt geen leuk gevoel.

Al met al gaat t niet super hier maar ook niet echt slecht. Wil mezelf een trap onder m'n reet geven.

Wat LD vaak zegt. Moet je hier eens lezen wat een ellende men elkaar aan doet. Of meemaakt. Daar is mijn shit niks bij.
Alle reacties Link kopieren
Maar jij schopt hem toch niet uit huis Pinda? Als hij nu alleen aan zichzelf denkt wordt het tijd dat je jouw wensen en verwachtingen vertelt. Daar is toch niks mis mee, schept alleen maar duidelijkheid.
Hatsjikideee...
Ik heb gebeld en gezegd dat er Ff wat puntjes op de i moeten komen. En ook waarom.

En beste is dat dat vandaag gebeurt.

(Hij weet al weken van bepaalde data hierzo dat vrienden mij komen helpen met klussen)



Ja maar en dit en dat. Heb gezegd de dag is nog niet om.
Alle reacties Link kopieren
Goed van je Pinda.
Alle reacties Link kopieren
Is er nog ruimte voor iemand extra?

Het topic loopt al heel lang zie ik, dus voel mij een beetje een indringer. Dus als jullie het liever niet hebben, geeft het aan!



De afgelopen twee maanden heb ik al een (stuk) minder gedronken dan de afgelopen 3 jaar. En ik merk dat ik daardoor beter in mijn vel zit en meer energie heb. Ik wil dit graag volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Missmadame, natuurlijk welkom!!! Goed bezig, lees en schrijf mee.
Alle reacties Link kopieren
Update, was even een paar dagen weg.

Kanonnen wat ben ik moe. Voel me een beetje in niemandsland. Ben niet meer thuis in mijn eigen huis. Ok we zijn er bijna.....

Maar nu heb ik ook nog het plan opgevat om mogelijk een heel andere kant op te gaan wonen. Kan wb werk, familie woont er, huizen veel goedkoper. Iekzzz al die beslissingen, wat doe ik mezelf aan?

Vanavond maar weer eens een pil om bij te slapen, is nodig.



Geen behoefte aan alcohol gelukkig.

Reageer zo op de anderen, moet ng even bijlezen.
Hier nog iemand die wel eens meeleest en sinds ruim 2 maanden amper meer gedronken heeft. (in totaal 2 glazen wijn, en 1 martini bitter lemon :-))

Ik slaap beter en krijg soms complimenten over dat ik er goed uitzie :-) 'Wat een lekker kleurtje heb je, heb je in de zon gezeten?"

Nou zit ik noooit in de zon, dus dat is het niet, gewoon een gezondere kleur dus zonder alcohol.

Voorheen dronk ik bijna dagelijks wijn (2 a 3 glazen) maar opeens ben ik er helemaal klaar mee. Als ik nu alcohol drink voel ik wat het met je lichaam doet... (troep)

Maar een mooie sauvignon blanc blijft wel lekker :-)
Missmadame en Vera welkom!

Wat goed zeg dat jullie al zo geminderd hebben!

Zeker geen indringers. Fijn dat jullie er zijn. Altijd fijn iemand te kunnen helpen of er wat van te leren.



LD klinkt eigenlijk als heel goed. Familie in de buurt. Kan je er goed mee? En misschien een echte nieuwe start. Dood eng niet?!

Idd goed plan een slaap pil. Slapen is belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een heel groot hart dus iedereen is van harte welkom!

Pinda, voel je je beter nu je het puntje op de spreekwoordelijk i hebt gezet?



LD, waarom zou je blijven waar je nu woont?

En stel de "waarom" vraag op elk antwoord nog eens 5x, kijken waar je uitkomt (geen geintje).
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Prrt, je schrijft niet veel in je dagboek? Niet nodig? Fijn!
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Paus, wat is dit voor een techniek. Nooit van gehoord en het werkt echt!
Alle reacties Link kopieren
Lean. Ken ik vanuit het werk. En maar doorvragen en doorvragen... Werkt het echt?
Hatsjikideee...
Cool pausini. Kan je dat overal op toepassen?



Nee voel me niet beter. Ben eigenlijk heel kwaad. De rommel is verplaatst en t staat mij nog steeds niet aan. Ik word niet gezien. Dat keert terug steeds.

Ik vroeg hem, waarom doe je het niet als ik het een maand lang aangeef deze data. Kreeg geen antwoord. En zn eigen belang gaat vandaag voor.

Ik ga in de zon zitten even met av biertje. Andere kind is best ziek ineens. Ben ik bezorgd over. Alles valt even in duigen zo voelt t, ik moet nog zoveel doen wbt voorbereiding.

Hulp morgen begrijpt t wel. En t komt wel goed. Maar waarom voelt t dan zo ruk.

God wat stel ik mij aan. Waarom lukt dat niet loslaten. Ik ben er soms zo moe van alles alleen te doen.

Gezin te dragen. Op m nschouders. Die doen vaak pijn. Letterlijk. mauw mauw klaag klaag.

Mn hart is gewoon op hol vd frustratie. Halve paniekaanval volgens mij. grrrr.
En potje janken kan oo niet. Dat deed ik zaterdag al bij toen nog niet zieke kind. Daar voel ik mij ook schuldig over. Huilen bij hem aan tafel. En nu heeft hij pijn in zn buik. Dan denk ik dat t door mij komt.

Terwijl ik m toen erna wel verteld heb dat t weer goed ging. Het me allemaal ff teveel werd.
Betty knap dat je de knop weer om gezet hebt! Ik had daar niet op gereageerd. En vervelend dat t je meer moeite koste. Misschien waren je zorgen behoorlijk heftig. Dan lijkt t mij lastiger om weer te stoppen/minderen.

Word altijd kalmer als ik hier schrijf of lees.
nou genoeg ego.

Hup in de zon.



Ben ook benieuwd naar alle anderen. Ik las laatst een stukje terug in t vorige deel. Hoe zou t gaan met de mensen die wel eens mee schreven?



Poes Dora Wining schors September hoest ermee?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het werkt overal bij Pinda.

Soms vind ik jou moeilijk te volgen. Het is je kind, dichterbij gaat niemand komen.

Waarom is het zo moeilijk om die grens (duidelijkheid) aan te geven? Mensen gedijen goed op grenzen.

Dat hij niet luistert maakt eigenlijk nog niet zoveel uit, jij moet naar jezelf luisteren!

En niet kwaad worden, verloren energie.

Dus zet die kwaadheid om in adequaat handelen: zet die hele handel op straat? (wel een beetje cru, maar goed), of doe iets anders, maar niet jezelf zitten te verbijten.
Hatsjikideee...
Toen ze kleiner waren vond ik dat makkelijker.

Na mijn drama vind ik gevoelens van dichtbij komen wat moeilijker denk ik.

Ik kan mezelf ook niet volgen soms hoor.

Wat volg je niet precies eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Dat je zo'n moeite hebt met grenzen aangeven.
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven