Werk & Studie alle pijlers

Horeca: ontspannen na het werk.

03-05-2016 00:21 28 berichten
Ik werk sinds een aantal weken in de horeca bij een vakantiepark. Superleuk werk, nu met de meivakantie is het op aankomstdagen lekker druk en je leert veel nieuwe mensen kennen.



Maar.. de tijden zijn natuurlijk anders dan bij een "normale" baan. Qua werktijden heb ik daar geen moeite mee, maar qua ontspanning na werk wel. Het ligt eraan hoelang de gasten blijven hangen, daarna ben je afgewerkt. Dat kan gewoon om 10 uur zijn, de officiele sluitingstijd. Maar ook 12 uur en in de zomer straks zelfs half 3..



Hoe ontspannen jullie na het werk voor mensen die in de horeca werken? Zetten jullie gewoon een knop om en vallen inslaap? Ik merk dat ik na het werk echt een wijntje of zo "nodig" heb om te ontspannen. Of even bij mijn vriend langs op de weg terug, maar dat kan ook lang niet altijd. En zo wel dan wordt het ook al gauw weer half 2 's nachts, terwijl ik mijn opgebouwde ritme van 8 uur opstaan 11 uur naar bed niet wil verpesten. Ook ben ik 3 jaar geleden afgestapt van dagelijks drinken wat best wel moeilijk was (3 terugvallen), en hoewel ik nu weer een wijntje drink wil ik daar absoluut geen gewoonte van maken. Maar sinds ik daar werk lijkt dat het enige waar ik van ontspan in de zin van lekker in slaap kunnen vallen.



Dus tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 03 mei 2016 @ 09:21:

Oh en wbt dat ritme, ik weet dat ik niet meer om 11 uur in bed kan liggen nu. Maar ik woon nog thuis en heb dus de hond en het huishouden voordat ik ga werken (iedereen is dan al werken), daarom wil ik niet langer dan tot 9 of 10 uur doorslapen. Anders komt mijn ochtendritueel in de war Waarom moet jij het huishouden doen en de hond? Is dat geen gedeelde taak? Jij werkt toch ook gewoon (alleen op andere tijden).
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Zarah schreef op 03 mei 2016 @ 11:16:

[...]





Waarom moet jij het huishouden doen en de hond? Is dat geen gedeelde taak? Jij werkt toch ook gewoon (alleen op andere tijden).Moet niet, maar is de rol verdeling geworden omdat ik voorheen 4 maanden werkloos was. Mijn vader en broer doen niets in huis , dus uit een soort medelijden/medeleven wil ik die taken nogsteeds overnemen voor zover ik nu kan van mijn moeder. Ze heeft naast het huishouden echt nog zat te doen verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven