Fietsrekje of -tassen?

02-05-2016 22:35 67 berichten
Ik ga een fiets kopen, waarschijnlijk een Batavus Hommage (hangt een beetje af van de prijs bij mijn fietsenwinkel, en of hij lekker rijdt). Deze in rood: https://www.batavus.nl/stadsfietsen/hom ... m#BC100199 Omdat ik er o.a. mee naar het station wil fietsen moet ik ook iets hebben om een (zware) werktas mee te nemen. Je kunt de fiets bestellen met een rekje voor (en fietsmand), maar er zijn ook bijpassende niet heel lelijke fietstassen. Beide opties zorgen voor vertrutting maar wat is dan minder erg? Welke optie zouden jullie kiezen?

NB Mijn fiets wordt op het station geparkeerd in een fietskluisje, dus met een eventueel rekje val ik niemand lastig.

Rekje of tassen?

Totaal aantal stemmen: 32

Fietsrekje voor (44%)
Fietstassen (56%)
Anders, namelijk... Geen stemmen
Ik vond mijn mand voorop altijd topzwaar en onhandig met parkeren overal.

Als je een dun rek voor kan nemen en je tas daarop kan vastmaken dat het goed vast zit zou ik dat eerder doen.

Maar geef mij maar fietstassen, parkeert toch makkelijker en ik haal heel veel op de fiets.



Ik heb een afneembare fietstas, superhandig.
Alle reacties Link kopieren
Fietstas, dan blijft je tas droog, en je kunt er een regenbroek voor onderweg in kwijt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Voor een krat heb je gewoon een regenhoes, blijft je tas ook droog.

En ik heb al vaak genoeg gehoord/gelezen dat er spullen uit een fietstas gestolen zijn. Dus ik zou er niets in laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 03 mei 2016 @ 08:19:

Voor een krat heb je gewoon een regenhoes, blijft je tas ook droog.

En ik heb al vaak genoeg gehoord/gelezen dat er spullen uit een fietstas gestolen zijn. Dus ik zou er niets in laten zitten.Ik heb er gelukkig na vijftien jaar nog geen ervaring mee.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 03 mei 2016 @ 08:19:

Voor een krat heb je gewoon een regenhoes, blijft je tas ook droog.

En ik heb al vaak genoeg gehoord/gelezen dat er spullen uit een fietstas gestolen zijn. Dus ik zou er niets in laten zitten.Dat is anders dan bij een krat?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon me snelbinders.

Hier gaan zelfs de zware rugtassen ( met laptop en 20kg aan boeken gewoon

onder de snelbinders.
Alle reacties Link kopieren
En zo'n ding wat scholieren allemaal hebben achterop? Een soort rechtopstaand rekje waar je je tas tegenaan kunt binden. Ziet er ideaal uit!
Alle reacties Link kopieren
O, wacht, er schiet me nog iets te binnen: ik heb een voorrek dat van mijn fiets af kan. Dus als ik grote boodschappen heb of een grote tas, dan schuif ik het rekje op mijn fiets. Dat is, vind ik, het ideale compromis tussen een voordrager en de rest van de wereld in het fietsenrek.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Fietstas(sen) met haken die je over je bagagedrager aan een zijkant kan vasthaken en eenvoudig eraf tillen. Je houdt dan de bagagedrager zelf over om nog iets bovenop te binden.



Aan het stuur kunnen tassen hangen maar die hangen dan wel je knieën in de weg. Als je huis maar een paar straten verderop is is dat best te doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:may_ka schreef op 02 mei 2016 @ 22:39:

Een bagagedrager achterop. En snelbinders.

Gewoon zo één waardoor je nog steeds op een enkele plek in het fietsenrek past en niet iedereen die naast je staat blokkeert met je fietstassen.Hoezo blokkeer je mensen naast je? alleen bagagedrager is echt niet genoeg hoor voor mijn boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2016 15:00
Reden: verwijderd ivm onderzoekje
% gewijzigd
quote:Goede-Fee schreef op 03 mei 2016 @ 08:21:

[...]





Dat is anders dan bij een krat? Nee, maar iemand noemde als voordeel dat je bij je fietstassen je regenbroek erin kan laten zitten en bij een krat niet. Nou, bij een fietstas ook niet hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 03 mei 2016 @ 14:33:

[...]





Hoezo blokkeer je mensen naast je? alleen bagagedrager is echt niet genoeg hoor voor mijn boodschappen.



Heb je wel eens je fiets in een rek proberen te zetten naast iemand met van die krantenfietstassen? Dat is gehannes, en dat komt niet doordat mijn pedalen zo ver uitsteken...



En ik noem hem nog maar een keer: het verwijderbare voorrekje. Zo een:

En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Een plastic krat voorop. Plastic krat is lichter dan een mand.

Ik zou sowieso nooit een zware tas in een fietstas die aan de zijkant hangt doen. Dan nog eerder op snelbinders.



Bovendien vind ik fietstassen suf.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 03 mei 2016 @ 15:12:

[...]





Heb je wel eens je fiets in een rek proberen te zetten naast iemand met van die krantenfietstassen? Dat is gehannes, en dat komt niet doordat mijn pedalen zo ver uitsteken...Ja jammer. Het is voor mij de enige manier om mijn boodschappen te vervoeren. Ik ga niet 3x rijden, omdat een ander misschien zijn fiets niet in het rek zou kunnen zetten.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Je zou op zijn minst een oplossing kunnen kiezen waarbij je alleen als jij boodschappen doet anderen in het fietsenrek hindert.

Maar dat is jouw keuze.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ervaring met beide. Fietstassen mogen dan minder hip zijn, ik vind ze vele malen handiger. Het stuurt fijner en minder zwaar en je kunt je fiets gemakkelijker in een rek zetten. Zijn je tassen leeg, dan nemen ze amper ruimte in (ik heb van die dingen die je min of meer dicht kunt klappen, hartstikke fijn.)
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 03 mei 2016 @ 15:20:

Je zou op zijn minst een oplossing kunnen kiezen waarbij je alleen als jij boodschappen doet anderen in het fietsenrek hindert.

Maar dat is jouw keuze.

Zoals?

Mijn oplossing: zo veel mogelijk naast het rek, behalve bij het station, daar wordt mijn fiets verwijderd.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 03 mei 2016 @ 15:25:

Zoals?

Mijn oplossing: zo veel mogelijk naast het rek, behalve bij het station, daar wordt mijn fiets verwijderd.Precies dat dus. Ik snap dat het voor anderen misschien irritant is, maar ik gebruik mijn krat letterlijk bij iedere rit (en ja vaak alleen om mijn tas in te vervoeren). Iedere keer verwijderen heeft dus geen zin. Snelbinders of fietstassen vind ik geen alternatief voor mijn tas (heb nou eenmaal graag zicht op mijn portemonnee en telefoon). Sowieso vind ik fietstassen niet mooi. Natuurlijk heb ik me jaren uitstekend gered zonder krat, maar ik vind het echt een uitvinding en wil niet meer zonder. De hoeveelheid overlast die anderen ervan ondervinden wordt hier wel enigszins overdreven wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Afneembare fietstassen. Of een los rekje. Zo'n mand die los kan. Bezorgboodschappen



Maar ik heb makkelijk praten met mijn tweepersoonshuishouden waarin vooral thee gedronken wordt (ik zou zelf niet zomaar, om maar eens iets te noemen, vijf flessen cola aan mijn boodschappen kunnen toevoegen en ze met hetzelfde gemak vervoeren)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
En over die overlast: je woont denk ik niet in mijn buurt, waar stoepen vaak half onbegaanbaar zijn door overal geparkeerde bak- en kratfietsen, en waar fietsenrekken uitpuilen door fietsen met een krat die drie plekken in beslag nemen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
[quote]may_ka schreef op 03 mei 2016 @ 15:12:

[...]





Heb je wel eens je fiets in een rek proberen te zetten naast iemand met van die krantenfietstassen? Dat is gehannes, en dat komt niet doordat mijn pedalen zo ver uitsteken...



En ik noem hem nog maar een keer: het verwijderbare voorrekje. Zo een:

[img]http://www.azor.nl/upload/AzorFotos2016 ... pstep_.jpg[/img][/quote



Nou Sorry dat is echt te klein voor mijn boodschappen hoor. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ergens te weinig ruimte is voor fietsen.
[quote]sushilala schreef op 03 mei 2016 @ 15:12:

Een plastic krat voorop. Plastic krat is lichter dan een mand.

Ik zou sowieso nooit een zware tas in een fietstas die aan de zijkant hangt doen. Dan nog eerder op snelbinders.



Bovendien vind ik fietstassen suf.[/quote]





??????? Huh ?
[quote]sushilala schreef op 03 mei 2016 @ 15:12:

Een plastic krat voorop. Plastic krat is lichter dan een mand.

Ik zou sowieso nooit een zware tas in een fietstas die aan de zijkant hangt doen. Dan nog eerder op snelbinders.



Bovendien vind ik fietstassen suf.[/quote]





??????? Huh ?
quote:may_ka schreef op 03 mei 2016 @ 15:55:

En over die overlast: je woont denk ik niet in mijn buurt, waar stoepen vaak half onbegaanbaar zijn door overal geparkeerde bak- en kratfietsen, en waar fietsenrekken uitpuilen door fietsen met een krat die drie plekken in beslag nemen.Nee gelukkig niet zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven