Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.



Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.



Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen



Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'



En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!



(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:topdropje schreef op 03 mei 2016 @ 09:29:

Mag het ook iets anders zijn dan sporten?



Ik hang slingers op omdat ik een dansje heb gemaakt met mijn oom. Hij is 87, zit in een verzorgingstehuis en is wat verward maar hij hoorde muziek en begon te wiegen. Heb eigenlijk niet nagedacht, heb hem overeind geholpen en we hebben samen op zijn kamer, cheek to cheek, gedanst. Hij vond het heerlijk en ik ook Wat mooi en ontroerend!
Alle reacties Link kopieren
Ik hang de vlag uit voor mijzelf, omdat ik mijn kinderen hun gang heb laten gaan zonder me ermee te bemoeien.

De heren wilden pannenkoeken bakken. En dat is ze gelukt. Niet op míjn manier, maar dat was voor mij dan wel weer goed. En de bonus: ze hebben zonder mopperen de hele bliksemse smeerbende ook weer keurig opgeruimd!

Dus een vlag voor mij voor het hebben van vertrouwen en een mooie wimpel voor de kinderen omdat ze hun plan zo goed hebben volbracht.
Mapressa, veel succes vandaag!
Mapressa, sterkte!

btientjuhzzz, gefeliciteerd met je verjaardag!



Een slinger opgehangen omdat ik al drie dagen met de trein gereisd ben zonder iets lekkers te kopen! Normaal is een treinreis voor mij een excuus om kaasbroodjes, rolletjes pepermunt en op de terugweg een bus Pringles te kopen. Nu heb ik me ingehouden en alleen mijn zelfgesmeerde volkorenboterhammen opgegeten!
btientjuhzzz, van harte gefeliciteerd!
Fijn Hamzter! En goed bezig elske!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke en mooie reacties zijn er weer bij! Mapressa sterkte vandaag, hats inderdaad fijn dat je er (nog) bent, broeken die ineens weer passen, dansjes maken met een oude oom, kiosken weten te weerstaan, vertrouwen hebben en durven loslaten... Ik vind helemaal mooi!



Ik hang er ook een op: ik heb op mijn werk een heel erg enthousiast team waar het heel fijn mee samenwerken is. Er is veel enthousiasme en initiatief en daar ben ik erg dankbaar voor.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
quote:mapressa schreef op 03 mei 2016 @ 10:24:

Ik hang alvast een slinger boven mijn ziekenhuisbed, zodat ik daar vanmiddag naar kan kijken als de operatie achter de rug is :-)



Mooie verhalen weer hier, kippenvel inderdaad!



Tot gauw lieverds!Hoe is het?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:elske1975 schreef op 03 mei 2016 @ 14:33:

Een slinger opgehangen omdat ik al drie dagen met de trein gereisd ben zonder iets lekkers te kopen! Normaal is een treinreis voor mij een excuus om kaasbroodjes, rolletjes pepermunt en op de terugweg een bus Pringles te kopen. Nu heb ik me ingehouden en alleen mijn zelfgesmeerde volkorenboterhammen opgegeten!

Confetti!

Je bent goed bezig Elske, je gaat straks zó blij zijn als je af gaat vallen...



Een compliment voor Hamzter, Hatsetats en alle anderen, en een kusje op het voorhoofd van Mapressa.
Alle reacties Link kopieren
Een slinger omdat het sporten superkut ging maar ik me er niet gek door heb laten maken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
En hier een slinger omdat er chocolade, koekjes, M&M's en chips in de kast liggen en ik deze niet heb aangeraakt. Al sinds zaterdag. Terwijl ze heel hard roepen.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Een slinger omdat ik als echte stijve hark toch weer naar yogales ben gegaan. Ik voelde me echt een stumper als beginneling in een redelijk gevorderde klasje en mijn stijfheid belemmerde me het meerendeel van de oefeningen goed uit te voeren maar ik ben wel geweest en volgende keer gaat het vast een stukje beter.
Alle reacties Link kopieren


Een slinger voor jullie, omdat jullie zo lekker positief/sterk/doorzetters zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier de beloofde slinger wegens 15 km fietsen vanmiddag én een afspraak gemaakt voor een pilatesles volgende week. En geen biertje genomen ma het fietsen en keurig 2 stukjes pure chocolade en verder niks (naast gezond avondeten dan natuurlijk ) En t fietsen was echt heerlijk, zo mal dat ik dat niet vaker doe..
quote:hatsetats schreef op 03 mei 2016 @ 16:44:

[...]



Hoe is het?Operatie ging moeizaam maar goed (dus slinger voor de dames doktoren!) en ik voel me vreselijk. Dus een balonetje voor mij om naar te kijken vanuit mijn ziekenhuisbed in de hoop dat ik me snel beter voel!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Mapressa, nog even rustig aan dan, houden we de slingers nog even in de kast tot je weer tegen alle drukte kunt
Alle reacties Link kopieren
Een mooie beterschapsballon voor mapressa! Hopelijk ben je de nacht goed doorgekomen.



We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Sterkte, Mapressa!



Fijne dag iedereen! Jullie zijn allemaal zo goed bezig!
Ik heb slecht geslapen, ik las even 'hang hier je slipjes op'.



Goed bezig allemaal! Als ik uitgerust ben ga ik eens goed teruglezen en reageren.

Vandaag ga ik een paar uur wandelen.

Slipjeslingertje er bij.
Veel sterkte Mapressa!!
Fijn dat het goed gegaan is mapressa! Hopelijk voel je je snel wat beter.
Alle reacties Link kopieren
Lady Grey, vandaag je intake als ik het goed heb onthouden? Heel veel succes, je kunt het!
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je snel hersteld en aan je doelen kunt gaan werken mapressa. Fijn om te horen dat de oratie geslaagd is. Hoop dat je ons op de hoogte houd.
Jaaa, hier momen mijn slingers! Draadjes e.d. Zijn los, ik ben helemaal ze,f naar de wc geweest (en dat vind ik een staande ovatie waard) én ik heb zelf gedoucht!



En een zooi ballonnen voor mezelf omdat ik het lef had gisteren iets te zeggen over de bar bar slechte verpleging. Om 1900 uur kwam ik op zaal, te laat voor het avondeten. De verpleegkundige zou een beschuitje voor me smeren. Daar heb ik haar vier keer aan moeten herinneren. Uiteindelijk geen beschuitje meer gezien, en omdat ik inmiddels misselijk was geworden dacht ik, laat maar. (Ik was nuchter vanaf 6 uur 's ochtends....). Pijnstilling, ik heb 5x aan moeten geven dat ik toch echt nog wel pijn had, voordat ze het zich verwaardigden te kijken of ik uberhaubt nog pijnstilling mocht. Nou, bij gods gratie mocht ik twee paracetamol... En zo nog een aantal kleine dingetjes.



En een ballon voor de verpleging van vandaag, die wél lief en kundig is!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven