Zwanger worden vanaf maart 2016

01-03-2016 07:44 455 berichten
LET OP!



[edit: dit topic is "gesloten" voor nieuwe meiden die mee willen schrijven. We houden het clubje meiden graag overzichtelijk 🙂]



Hoi dames,



Ik ben Nova, 28 jaar.



Mijn eerste zwangerschap eindigde helaas in februari in een miskraam. We zijn erg verdrietig, maar proberen moedig te zijn en hoop te houden op een nieuw wondertje.



Daarom pakken we de draad weer op, en proberen we opnieuw in verwachting te raken.



Het lijkt me leuk hier met meiden te schrijven die ook vanaf maart proberen in verwachting te raken! Wie schrijft er mee?



Liefs, Nova



NaamLeeftijdN.O.D. / U.D Zwanger 🍼Wanneer uitgerekend?NovaEve28/2825/4 ❌❌Elastigirl32/2523/4 ❌❌Deesje8431/3517/4 ❌❌Modji23/29geen idee ❌❌Karzou33/53geen idee ❌❌Shirles28/?5/4 ❌❌Ukkie1630/28? ?NiekjeElastiekje28/3017/4 ❌❌
Alle reacties Link kopieren
maar jij hebt een eisprong gehad

Dat heb je via je ovulatietesten gezien

Als jij vandaag niet ongesteld word dan geef ik je veel kans meid!!



Ik kom steeds kijken of er al nieuws is hihi



Succes !!!!





Ps eerste afspraak moet voor mij bij de vk niet bij de Gyn. Dus nog wat langer wachten. 17 mei. Moet ik alleen 5 minuten eerder weg op het werk. Hmm daar wat op verzinnen. Vorige keer is gezegd dat ik alle afspraken buiten werktijd moet doen. Maar intake is altijd op een werkdag
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,



Sorry ik heb het een tijdje af laten weten. Was er na mn menstruatie even helemaal klaar mee Daarnaast had ik de overdracht van mijn oude huis dat eindelijk verkocht is en nog wat dingen om druk mee te zijn...



Maar ik heb wel een beetje meegelezen natuurlijk!! En shirles oooh spannend hoor. Vandaag wil je gaan testen toch? Klinkt alsof het zo maar eens mooi nieuws kan worden. Ik hoop met je mee!!



Ukkie en deesje meiden hoe voelen jullie je nu?? Ukkie nog veel misselijk?

En Deesje blaasontsteking onder controle. Nou je moet er wel wat voor over hebben he??

Deesje over die afspraak, je kunt toch vast wel een of ander smoesje bedenken om 5 minuten eerder van werk te vertrekken? Of zijn ze daar erg moeilijk in?



Modji, vervelend van die lange cyclus hoor. Zo onzeker. T weekend nog een testje gedaan?



Hier een beetje een dubbel gevoel. Ik had vlak voor ik ongesteld werd heel spontaan toegezegd om komende week een weekje mee te gaan met een vriendin en haar kids op vakantie. Heerlijk, ben er ook best aan toe. Maar zodra ik ongesteld werd was het eerste waar ik aan dacht dat ik dsn precies mn vruchtbare dagen weg zou zijn. Ik wilde meteen afzeggen, maar ja vind t ook weer zo wat om zo mn leven te laten beheersen dat past eigenlijk niet bij me. Dus ik ga toch. Vertek morgen voor een weekje Voelt ergens wel als een verloren maand en ik hoop dat komende week wel echt los te kunnen laten... Dag dat ik terugkom is misschien nog net op t randje, dus ik mag er meteen bovenop duiken haha



Nou ladies fijne dag...... en shirles: keep us posted!!!
Alle reacties Link kopieren
Karzou, wat heerlijk een weekje naar de zon!! Misschien doet dat wel wonderen! En wat je zegt, er gelijj bovenop als je terug komt! Haha!



Ik heb net een test gedaan, harstikke negatief. Zit nu op 16 dagen na m'n eisprong. Snap er niks van. Niks geen klachten van een aankomende menstruatie, maar van mij mag t losbarsten want hier kan ik ook niks mee. Pff wat irritant dit zeg.



Lees wel dat t vaker gebeurt dat vrouwen pas later na nod positief testen. Maar ga er maar vanuit dat mn menstruatie gewoon laat is.
Alle reacties Link kopieren
He Shirles, wat vervelend zeg! En dat je die onzekerheid houdt totdat je of niet ongesteld wordt of wel is zo naar...!

Ik blijf voor je hopen, dikke knuffel!



Ik had gisteren mijn eisprong, zonder te testen maar dat merk ik gewoon. Het is ongeveer 10 dagen na mijn laatste ongesteldheidsdag en ik merk het aan mijn afscheiding.

Gelukkig zag ik mijn vriend gisteravond! Nu weer afwachten, alsnog maar 50% kans dat het al lukt als je vruchtbaar bent.

Pas als ik weer bijna mijn nod heb vind ik die onzekerheid zo vervelend, ik snap je helemaal Shirles!



Karzou geniet van je vakantie!



Ik ga me weer richten op ons huis, lekker klussen en voor de rest maar genieten van het mooie weer, inclusief de vervelende hooikoorts!
Alle reacties Link kopieren
Karzai: fijn dat je huis verkocht is.

En wat lastig zeg. Kan je man niet mee

Hopenlijk dan een late eisprong.

Ik zou zelf ook gaan twijfelen.

Ja maar de vk praktijk ligt langs mijn werk haha dus word nog wat hihi



@shirles: huh wat vreemd hoe kan dat nou. Ik wist zeker dat hij positief zou zijn. Helemaal wit ook als je hem in het licht houd ?
Alle reacties Link kopieren
@elastigirl: wel fijn zo'n korte cyclus nu dus weer afwachten.

Gelukkig genoeg afleiding





Ps hier met de cracker in bed begonnen. Ik wil eigenlijk deze week nog werken en heb nog 2 verjaardagen oa dus hoop dat het nog niet te erg word. Wil nl nog niks zeggen op het werk
Alle reacties Link kopieren
Nee, helemaal niks. Witter dan wit. Maar ook nog totaal geen kramp of iets anders dat op een menstruatie duidt.

Ben wel goed saggo en ook al flink m'n vent voor rotte vis uitgemaakt. Dus wat dat betreft zou je denken dat m'n menstruatie er aan zit te komen.



Als t uitblijft ga ik vrijdag weer opnieuw testen. Ga bijna denken dat de ovulatietesten niet goed zijn, maarja positief is positief lijkt me toch?! Heel irritant dit. Heb 10x liever een menstruatie en op naar de volgende ronde dan dit vage gedoe. Kan hier heel slecht tegen..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook behoorlijk chagerijnig voor de positieve test

Mijn man zei al volgens word je ongesteld

En werd ik daar weer kwaad op omdat hij zo negatief was
Hi meiden, hier even een berichtje van mijn kant.



Ik neem even afstand van dit forum. Om heel kort te zijn; de miskraam heeft er onwijs ingehakt, en heeft ook een grote impact op mn relatie. Dacht er goed aan te doen me te storten op een andere uitdaging en te solliciteren, maar toen dat niet goed uitpaktte, kwam de klap dubbel zo hard terug.

Overal in mijn omgeving word ik momenteel geconfronteerd met zwangerschappen, en dat heeft een grote invloed op hoe ik me voel. Ik zeg afspraken af, ga die personen uit de weg en hang onwijs aan mn man. Er spelen voor ons momenteel veel dingen en blijf erg hangen in het negatieve. Dit moet anders en probeer me daarom minder bewust bezig te houden met zwanger worden.



Kortom; ik moet echt dingen los gaan laten. Schrijven op dit forum kan ik er nu even niet bij hebben. Voel jullie ajb vrij om lekker te blijven schrijven, ik lees zeker nog mee. En als ik me beter voel sluit ik weer aan.



Dikke kus!
Alle reacties Link kopieren
NovaEve, heel veel sterkte met alles verwerken! Goed dat je even tijd voor jezelf neemt, hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. Het is ook heftig wat je hebt meegemaakt plus de situatie in je omgeving maakt het er niet makkelijker op...! Dikke knuffel!!!



Shirles en Deesje, ook een knuffel voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Nova, vervelend dat je zo in de knoop zit. Een beetje afstand is misschien wel goed dan ja. Sterkte en hopelijk zien we je (met positieve berichten!!) snel weer terug!



Korte update: vandaag 3 dagen over tijd. Nog geen menstruatie, een humeur om bang van te worden, vanmorgen wéér ruzie met m'n vriend en jank om elk wissewasje. Voel me echt even helemaal niet lekker in mn vel. Bah! Hopelijk snel ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
@nova: heel begrijpelijk !!!

Laat je het wel weten als je zwanger bent?



@shirles: wat vervelend meid :(





Ik kom ook wat minder langs

Uit mijn kweek bleek geen blaasontsteking wel verontreinigd

Kon door mijn niersteentjes komen

Ook last van galstreek terwijl ik geen galblaas heb



Continue last :(
Alle reacties Link kopieren
@NovaEve; wat vervelend meis. Snap je besluit helemaal. Hopelijk toch snel goed nieuws vanuit jou kant en kun je weer lekker meeschreven. Goed dat je aan jezelf denkt!



@shirles; wat frustrerend! Dan zou je toch echt aan een zwangerschap denken maar raar dat de test negatief was dan. Hopelijk ben je dan snel ongesteld want kan me voorstellen dat dit super vervelend is.



@Deesje84; auw, dat lijkt me super vervelend. :(. Hoe gaat het met de misselijkheid? Ik ben nog geregeld flink beroerd. Maar de afgelopen dagen gaat het middag/ begin avond wat beter. 'S ochtends in bed een beschuit en thee en rustig opstarten.



@karzou; wel lekker met dit weer er opuit!! Snap dat je ff getwijfeld hebt maar de ontspanning is ook belangrijk! Geniet er lekker van!!!!



@Elastigirl; voor jou dus weer spannende weken in afwachting van...ga duimen voor je!!



Wij konden het vandaag de ouders vertellen, erg leuk! Volgende week echo, zal wel blij zijn als die goed is!!!!
Alle reacties Link kopieren
Update: zojuist eindelijk ongesteld geworden. Deze cyclus dus 31 dagen, toch best netjes na pilstop!



Op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
He nee wat jammer shirles

Fijn dat je er wel positief in staat
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



Nog niet ongesteld geworden. Zou maandag twee weken geleden zijn dat ik de krampen voelde in mijn buik. Morgen testen, hopelijk positief.

heb nu een aantal dagen dat ik een opgezette buik heb en hij rommelt ook veel. Mij vriend wordt er gek van 's avonds wanneer we proberen te slapen. misschien is dit een teken? wat denken jullie?



@Nova, misschien is afstand inderdaad even beter nu. Hopelijk snel goed nieuws voor jullie.



@ Shirles, jammer dat je ongesteld bent geworden. Qua aantal dagen is het wel goed. Gelukkig hoef je niet zolang te wachten voor alles weer op gang komt.



@Ukkie, wat leuk dat jullie het iedereen nu vertellen. Kan je er heerlijk met iedereen over praten en kan iedereen meeleven. Spannend, bijna de echo!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een test gedaan en hij is positief !! Er kwam een licht verticaal streepje. Hij is niet even donker als de horizontale streep, maar het was toch echt een plusje. Wow ik ben echt verbaasd. Aan de ene kant niet, omdat ik nog steeds die opgezette buik heb (wat ik ook had bij mijn vorige zwangerschap), maar ik kan het gewoon niet geloven.

mijn vriend moet ook echt even wennen. Hij zegt dat we er niet vanuit moeten gaan omdat het eerder mis is gegaan, maar zo wil ik niet denken...

Ondanks dat m'n lichaam het al zegt, wil ik over twee dagen weer een test doen. Hopelijk is de streep dan donkerder
Alle reacties Link kopieren
@modji, jihaaa wat een goed nieuws!!! Die opgezette buik ken ik wel haha. Kan me voorstellen dat het nog wel ff spannend is! Evt doe je over twee dagen de test met zwanger / niet zwanger?

Iig toch alvast GEFELICITEERD! Mooi kado op moederdag!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Ukkie!



Ik begin nu al met me zorgen maken. Had me altijd voorgenomen om het niet te doen, want een miskraam kan altijd voorkomen.. Betekent niet dat de volgende ook weer eindigt in een miskraam. Desondanks, maak ik me wel zorgen. Ben bang dat we teleurgesteld raken, als het misgaat.. Mijn vriend heeft dat nog veel meer..

Vraag me af hoe ik de weken tot de echo door ga komen.. Denk dat ik na de twaalf weken pas kan genieten.

Heb nog twee testen gekocht met hoeveel weken zwanger, dus een doe ik morgen en de andere volgende week.

Pff voelt zo onwerkelijk nog.
Alle reacties Link kopieren
@modji, kan ik me helemaal voorstellen. Helemaal als je het al een keer meegemaakt dat het niet goed is gegaan. Dan is het wachten op die echo super spannend. Ik heb een vroege echo 8wk3dgn maar vind dit al lang duren! Vandaag een beetje een dip dagje, moe, opgeblazen buik en ben gewoon heel blij als woe alles goed is.

Heb je nog getest?
Alle reacties Link kopieren
Wauw gefeliciteerd Modji!! Is het nieuws inmiddels een beetje geland?! Op naar de eerste echo voor de bevestiging dat alles goed gaat! Wat leuk dat t tot nu toe zo snel gaat bij iedereen! Hoop me snel bij jullie aan te kunnen sluiten.. :-)
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, heeft iemand anders misschien ook een zeeeeer lichte menstruatie na het stoppen met de pil? Ik heb namelijk de 1e keer alleen heel klein beetje bruinverlies gehad en nu wel helder bloed maar echt misschien 5 druppels op een dag 4 dagen lang. Maak me wat zorgen of dat wel normaal is, lees namelijk alleen maar verhalen over heftige menstruaties na stoppen met de pil...
Alle reacties Link kopieren
Ukkie, lijkt me ook wel prettig zo een vroege echo. Doe je er dan nog een met 12 weken? Kan me voorstellen dat het ook leuk is om wat meer te kunnen zien. Heb vandaag nog een test gedaan waarop stond: zwanger 1-2 weken.

Het is wel geland ondertussen. Bij mijn vriend ook, hij heeft het er continu over. Wie had dat ooit gedacht.. Vind het wel lastig, want het liefste vertel ik het aan iedereen... Overmorgen ga ik vier dagen weg met mijn moeder naar het buitenland. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zij het niet weet terwijl we 24/7 bij elkaar zijn.. Mijn vriend wil het graag samen vertellen, wat wel leuker is natuurlijk. Jij hebt woensdag je echo Ukkie?



@ Shirles, gek die bloedingen.. Ik kan je er echter niet mee helpen. Ieder lichaam is natuurlijk weer anders.
Alle reacties Link kopieren
@Shirles, Ik was inderdaad juist de eerste dag wat meer ongesteld. Wanneer was jij met de pil gestopt? Anders moet je lichaam misschien toch weer even 'ontpillen'... Maar wel balen, want dat maakt het er allemaal niet duidelijker op :(



@Modji, ja ik vind het wel fijn. Op mijn werk is nog een collega zwager, vandaag moesten we samen werken en kwam er een zieke patiënt die in isolatie moest. Niet heel handig dat je dan niets kan zeggen (er waren gelukkig 2 collega's die het al weten). Als de echo morgen goed is kan ik het vertellen, daar ben ik blij mee. Kan ik het ook gewoon zeggen als ik me niet lekker voel.

Wij doen de combinatie test, dus dan krijg je inderdaad bij 12 weken een echo. Ik zou nooit om die reden de combinatie test doen, maar het is inderdaad wel fijn dan nog een controle te hebben. O wat moeilijk! 4 dagen voor je moeder verborgen houden is wel heel moeilijk!! Of jullie moeten het morgen toch samen vertellen of kan dat niet?



@Deesje, hoe is het meid?



@Elastigirl, moet jij maandag ip ongesteld worden? Spannend, duimen!!!



@Karzou, heb je een fijne vakantie gehad? Wat een heerlijk weer was het!!!



@NiekjeElastiekje, hoe is het met jou??
Alle reacties Link kopieren
Modji gefeliciteerd ! Leuk nieuws :-)



Shirles, ik ben ook minder heftig ongesteld sinds ik gestopt ben, het lijkt ook minder heftig te worden nogsteeds. Meestal was ik het 6 dagen, nu is het na 4 dagen wel klaar, waarvan dag 2 iets meer is.



Ukkie, ik moet geduld hebben tot 23-24 mei!



Heb wel iets krampen sinds gisteren, maar ben ook wat bewuster gezond aan het eten. Dus misschien is mijn lichaam gewoon erg blij met alle groentes en vitamines :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven