Accu iPad opeens snel leeg

02-05-2016 13:31 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 1,5 jaar heb ik een iPad air 2, nieuw gekocht, alleen met WiFi.

Nooit problemen met de accu gehad. Maar sinds gisteren lijkt de accu snel leeg te raken.

De iPad wordt dagelijks gebruikt, maar meestal hoefde ik om de 2 dagen op te laden.

Vannacht weer opgeladen, accu gaf 100% aan. Denk in totaal 1/2 gebruikt, maar de accuduur is nog 37%.

Recent geen update gedaan of zo.

Komt dit vaker voor?



Ps mijn iPhone was gisteren ook binnen 2 uur van 98% naar 26% gegaan, terwijl ik de telefoon niet gebruikt heb.
Alle reacties Link kopieren
Zet je je iPad en iPhone wel eens een paar uurtjes uit?



Als ik problemen heb met accu's dan is de oplossing meestal om ze even een paar uur helemaal uitzetten.
A smooth sea never made a skilled sailor.
Heb je gekeken naar je schermverlichting? Hoe feller die staat, hoe meer batterij het vreet. Het kan ook helpen om je apps helemaal af te sluiten als je ze niet meer gebruikt (zodat ze niet op de achtergrond nog mee blijven draaien).
Alle reacties Link kopieren
Alle apps sluiten en iPad zelf helemaal uitzetten is meestal de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een originele lader?
Alle reacties Link kopieren
Draaide er een app op de achtergrond die gps nodig had?
...
Alle reacties Link kopieren
Had ik laatst ook. Nieuwe lader met snoer gekocht en het probleem is opgelost. Wel eerst bovenstaande tips geprobeerd.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Accu dient opnieuw gekalibreerd te worden:



http://www.appletips.nl/d ... -een-betere-batterijduur/



Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden dan zit er niet anders op om een nieuwe accu te laten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Behalve dat het, zoals al eerder gezegd aan de adapter kan liggen kan de batterij van een i-pad ook een keer zeggen dat het genoeg was.

Je kunt ook de standaard appjes uitzetten, daar is ook een trucje voor. Niet iedereen heeft daar erg in.

Overigens schijnt het open laten staan van apps niet bijzonder veel uit te maken, de standaard apps laat ik dan ook gewoon met rust.

Die van mij raakt ook steeds sneller leeg, ik heb hem ongeveer vier jaar. Thuis hang ik hem, zodra hij 10 % aangeeft als ik hem gebruik, aan een verlengsnoer. Je zou ook een speciaal lang snoer kunnen kopen, ik geloof dat die snoeren een meter of drie lang zijn, ze zijn er ook voor smartphones.

T.z.t. zal er echt een nieuwe batterij in moeten.
verba volant, scripta manent.
Harde reset doen terwijl hij aan de oplader zit. Vervolgens er niet afhalen en volledig opladen. Als hij op honderd % staat nog zeker een uur aan de oplader hangen. Je ijkt op deze manier de batterij opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
We hebben alleen de officiële lader. Alle apps heb ik net uitgezet en de iPad opnieuw opgestart.

Eens kijken wat die nu gaat doen.

Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 02 mei 2016 @ 15:03:

Harde reset doen terwijl hij aan de oplader zit. Vervolgens er niet afhalen en volledig opladen. Als hij op honderd % staat nog zeker een uur aan de oplader hangen. Je ijkt op deze manier de batterij opnieuw.Dat ga ik binnenkort dan ook eens proberen, toevallig haal ik hem net van de stroom, hij staat op 99 %. Eerst zal ik vandaag de tijd die het duurt tot hij bijna leeg is beter in de gaten houden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Kan ook wel eens aan de accu liggen omdat het al een hele oude ipad is.

Apple doet dat graag om accus niet een hele lange levensduur te geven. Bij een macbook moet je ook om de paar jaar je accu vervangen. Bij een ipad kan dat niet, en dan willen ze dat je een nieuwe ipad koopt.



Als je al het bovenstaande hebt geprobeerd dan zou ik eens kijken naar een nieuwere versie. Op marktplaats zijn die ook wel vrij goedkoop.



En inderdaad die goede reset kan ook wel eens helpen!
Alle reacties Link kopieren
quote:RamonZwiggelaar schreef op 02 mei 2016 @ 15:30:

Kan ook wel eens aan de accu liggen omdat het al een hele oude ipad is.

Apple doet dat graag om accus niet een hele lange levensduur te geven. Bij een macbook moet je ook om de paar jaar je accu vervangen. Bij een ipad kan dat niet, en dan willen ze dat je een nieuwe ipad koopt.



Als je al het bovenstaande hebt geprobeerd dan zou ik eens kijken naar een nieuwere versie. Op marktplaats zijn die ook wel vrij goedkoop.



En inderdaad die goede reset kan ook wel eens helpen!Die van mij is nog geen 1,5 jaar oud. Toen ik het kreeg was het de nieuwste iPad van Apple.
quote:RamonZwiggelaar schreef op 02 mei 2016 @ 15:30:

Kan ook wel eens aan de accu liggen omdat het al een hele oude ipad is. Een iPad Air2 van anderhalf jaar oud is geen heel oude iPad. Sterker nog, die zou het nog meer dan prima moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
De accu blijft het langst functioneel als je hem half opgeladen bewaart.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vraagje.

Liet je de Ipad vaak helemaal leeglopen voordat je hem weer aan de stroom deed?
Of er zit gewoon nog een bug in iOS 9 die het stroomverbruik negatief beïnvloedt.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat de accu bijna nooit helemaal leeglopen.

Dat de accu opeens zo hard gaat is sinds afgelopen weekend. Geen software update gedaan ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel vaker met Iphone en ipad. Als ik dan het apparaat echt afzet (dus echt de knop vasthouden, en dan 'schuiven' op het schermen), en dan helemaal opnieuw opstarten dan is het opgelost. Lijkt alsof een app dan blijft hangen, en de accu helemaal leegtrekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 02 mei 2016 @ 14:46:

Had ik laatst ook. Nieuwe lader met snoer gekocht en het probleem is opgelost. Wel eerst bovenstaande tips geprobeerd.Dit!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels een paar maanden oud maar de problemen schijnen er nog te zijn, ik heb ook geen nieuwe update gezien.



http://www.techtastic.nl/ ... og-steeds-voor-problemen/



Ik kon hem niet eens laden. Batterij was volledig opgeladen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het vorige week met m'n iPhone van anderhalf jaar oud

Bleek iets met de firmware te zijn.

Even wat tips van hierboven proberen (vooral die van het kalibreren)

Als dat niet helpt:

Voor je een nieuwe gaat kopen (zoals hierboven verrassend genoeg geadviseerd wordt... ) even mee langs een Applestore. Wel even een afspraak maken. En dan kunnen ze hem bij de Geniusbar uitlezen en zien wat het probleem is. Ik kreeg uiteindelijk een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Gisterenavond de iPad aan de oplader gedaan en met de homeknop en uit-knop tegelijk gereset. De iPad heeft de hele nacht aan de lader gelegen en het lijkt te helpen.

De accu lijkt niet meer zomaar leeg te lopen!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn accu's altijd na 1 a 1,5jaar dood.........en erger ik me zo aan het korte gebruik,dat ik nieuwe apparatuur koop.

Ik had er wel een programma opgezet (mobiel) en bleek bij mij dat Twitter heel erg hard aan de accu trok...toen ik die verwijderde,kon ik er weer een tijdje veel langer mee vooruit.
De angst vooraf,is erger dan de pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven