Gezocht: een creatieve helpende hand! (logo, website, ea)

02-05-2016 17:05 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve Viva-meiden,



Ik speel al een tijdje met het idee een toffe vlog te gaan beginnen op YouTube. (wie niet tegenwoordig haha)

Uiteraard heb ik de nodige research gedaan en de belangrijkste tip die ik vond was: zorg dat je een doel hebt en dat je praat over iets wat je ook echt interesseert.



De keus was toen al snel gemaakt; mijn grote liefde Frankrijk! Ik ben wat rond gaan snuffelen en heb ontdekt dat er nog geen enkele vlog is over dit mooie land. En met de cancel van Campinglife op tv (waar nog wel eens wat regio-tips werden gegeven) is er nog maar weinig 'te kijken' over where to go and what to see in la douce France. Erg jammer als je bedenkt hoeveel vrienden, gezinnen met kids en ouderen per jaar naar het zuiden afreizen, toch?



Maar nu komt ook gelijk het probleem: ik ben 100 % kenner wat betreft Frankrijk, ik heb camera en theaterervaring en een vlotte babbel en ik denk zeker dat er een markt voor zou kunnen zijn... Ik heb alleen NUL verstand van computers. :(

Ik heb op zich creatieve ideetjes maar dus totaal niet de skills hier hier vorm aan te geven. Denk aan een logo, een banner op het YouTube kanaal, en evt het samenstellen van de filmpjes.



Op zich zou ik hier natuurlijk iemand voor in kunnen huren, nadeel is alleen een beetje dat ik al een dure videocamera met statief etc aan heb moeten schaffen, dus de centjes zijn voorlopig een beetje op haha.

Ik hoop dus stiekem dat iemand dit leest en denkt, hé wat een leuk idee (misschien ook iemand met een liefde voor Frankrijk, maar dat hoeft natuurlijk niet) daar wil ik wel aan meewerken! Of misschien ken je iemand die dit leuk zou lijken? Die wat reclame voor zijn of haar bedrijf zou kunnen maken op deze manier?



Wie weet wordt de vlog namelijk wel heeeeeeel beroemd, move over Enzo Knol



Alle tips en ideeen zijn welkom! Hope to hear from you,



Liefs, Nathalie
Alle reacties Link kopieren
quote:Puq schreef op 02 mei 2016 @ 17:28:



(Waarom heerst er toch vaak de gedachte dat creatieve mensen wel voor dankbaarheid aan de bak gaan ipv een loon)Net als klusjesman of zanger/band. Aaah joh, voor mij toch wel? is idd veel gehoord. Of "maar dat is toch gezellig" Dat iemand er normaal zijn geld mee verdient, al is het maar als bijbaan, daar denken mensen vaak niet bij na.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje drama much. TO vraagt het gewoon en eist niets. Het zal vast wel voortkomen uit een hoop frustratie vanuit de onderbetaalde of niet betaalde creatievelingen onder ons, maar kom op, niet zo overdrijven.
test
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 02 mei 2016 @ 18:33:

[...]





En ze biedt zelf aan het gratis te doen, dat is ook weer wat anders dan een gratis dienst vragen.



Mijn man is IT-er, en je wil niet weten hoeveel verre buren en vage kennissen verwachten dat hij gratis 'wel even zus of zo maakt' terwijl 'wel even' al vlug een paar uur in beslag neemt.

En dan zwaar verontwaardigd zijn als hij een offerte stuurt (hij is zzp'er), dan vragen ze het ineens wel aan het neefje van de poetsvrouw 'dat ook graag computert'...Klinkt bekend
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 02 mei 2016 @ 20:52:

@paleviolet,



Heb je een idee waarom je er niet van rond kunt komen?

Is het sector eigen? Of kan je verdienmodel misschien beter?

Het is vooral omdat je in deze sector een naam moet hebben, daar hangt de waarde vanaf.

En die bouw je maar langzaam op.

Gemiddeld duurt het tien jaar om in deze sector een winstgevende beroepspraktijk op te bouwen, ik ben net zo'n beetje tien jaar geleden afgestudeerd, dus eigenlijk lig ik redelijk op schema (nou ja, als de groei doorzet tenminste )

En dit wist ik allemaal toen ik er aan begon (sowieso ook dat het maar één op de tien mensen met dit beroep lukt om er echt van te leven op den duur) maar ik heb misschien mijn eigen geduld en doorzettingsvermogen overschat.

Ik blijf het doen hoor, maar ik word er nu wel een beetje moe van soms
Alle reacties Link kopieren
quote:ErnstigeSchade schreef op 02 mei 2016 @ 21:33:

Jeetje drama much. TO vraagt het gewoon en eist niets. Het zal vast wel voortkomen uit een hoop frustratie vanuit de onderbetaalde of niet betaalde creatievelingen onder ons, maar kom op, niet zo overdrijven.Misschien dat het komt omdat TO in de OP zegt wel veel geld uitgegeven te hebben aan een dure camera en statief, maar dan hierop wil besparen.
Alle reacties Link kopieren
Dan nog vind ik het overdreven en bovendien ronduit onaardig zo te reageren. Jeetje, het is maar een logo/banner dat ze wilt hebben. Genoeg niet-professionals die haar even uit de brand zouden kunnen helpen.

Vind dit echt zo gierig.
test
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 07 mei 2016 @ 01:25:

[...]





Misschien dat het komt omdat TO in de OP zegt wel veel geld uitgegeven te hebben aan een dure camera en statief, maar dan hierop wil besparen.



Ook dit.



En wat een leuke avatar heb jij

(Ik hou normaal gezien niet van Tom Hanks, maar ik vond hem zijn 'relatie' met Wilson echt subliem acteren )
Alle reacties Link kopieren
quote:ErnstigeSchade schreef op 07 mei 2016 @ 05:19:

Dan nog vind ik het overdreven en bovendien ronduit onaardig zo te reageren. Jeetje, het is maar een logo/banner dat ze wilt hebben. Genoeg niet-professionals die haar even uit de brand zouden kunnen helpen.

Vind dit echt zo gierig.

Sja, gewoon even makkelijk een lullig logootje in elkaar gooien, dat kan ook iedereen wel.

Maar als dat is wat ze wil, dan kan ze dat zelf ook wel hè.

Zij geeft aan dat ze dit serieus wil, en er heel hard aan werkt om goed en professioneel over te komen, maar vervolgens wil ze wel dat een wildvreemde even een mooi en goed logo voor haar in elkaar zet, gratis en voor niks.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin zeg. Alsof er geen compromis bestaat tussen 'een lullig logootje' en een 'professioneel logo.'



En ik vind het echt zo, ik heb er eigenlijk geen woorden voor, stom (!) dat er zo wordt overdreven en TO wordt neergezet als een of andere profiteur.



Is toch leuk als we elkaar een beetje kunnen helpen
test
Alle reacties Link kopieren
quote:ErnstigeSchade schreef op 07 mei 2016 @ 22:43:

Wat een onzin zeg. Alsof er geen compromis bestaat tussen 'een lullig logootje' en een 'professioneel logo.'



En ik vind het echt zo, ik heb er eigenlijk geen woorden voor, stom (!) dat er zo wordt overdreven en TO wordt neergezet als een of andere profiteur.



Is toch leuk als we elkaar een beetje kunnen helpen Zeker! Oh trouwens, hoeveel uur per week werk jij gratis?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:ErnstigeSchade schreef op 07 mei 2016 @ 22:43:

Wat een onzin zeg. Alsof er geen compromis bestaat tussen 'een lullig logootje' en een 'professioneel logo.'



En ik vind het echt zo, ik heb er eigenlijk geen woorden voor, stom (!) dat er zo wordt overdreven en TO wordt neergezet als een of andere profiteur.



Is toch leuk als we elkaar een beetje kunnen helpen



Dan is het toch goed dat jij het doet?



Ik zeg niet dat TO een profiteur is, maar vind jouw reactie ook wel erg overdreven. Niet alsof TO gekielhaald wordt ofzo he! Het is een publiek forum, dus altijd kans dat mensen er anders tegenaan kijken. Wen daar maar aan.
Alle reacties Link kopieren
Haha nou ik vind de reactie anders ook behooooorlijk overdreven. Balen voor jullie dat je een baan hebt waar mensen volgens jullie van 'profiteren'. Kennelijk gebeurd dat dus vaker.

Maar om de TO daar zo op aan te vallen? Als zij dat helemaal niet weet omdat ze in een totaal andere sector werkzaam is PLUS zodra het haar wel duidelijk is zij haar excuses een aantal keer aanbiedt.. waarom dan nog doorzeuren?

Het punt was allang duidelijk. Zowel bij de TO als bij de rest. Ga 'n andere hobby zoeken ipv dit zo uit z'n verband te trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NeverGiveUp- schreef op 07 mei 2016 @ 23:34:

Ga 'n andere hobby zoeken ipv dit zo uit z'n verband te trekken.Nee joh, lekker een beetje forumdrama. Heerlijk! Maar als jij daar niet tegen kan, mag je gewoon een andere hobby zoeken hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NeverGiveUp- schreef op 07 mei 2016 @ 23:34:

Haha nou ik vind de reactie anders ook behooooorlijk overdreven. Balen voor jullie dat je een baan hebt waar mensen volgens jullie van 'profiteren'. Kennelijk gebeurd dat dus vaker.

Maar om de TO daar zo op aan te vallen? Als zij dat helemaal niet weet omdat ze in een totaal andere sector werkzaam is PLUS zodra het haar wel duidelijk is zij haar excuses een aantal keer aanbiedt.. waarom dan nog doorzeuren?

Het punt was allang duidelijk. Zowel bij de TO als bij de rest. Ga 'n andere hobby zoeken ipv dit zo uit z'n verband te trekken.Tja, ik ben ook geen automonteur, en ik weet weinig van die sector, maar het lijkt mij logisch dat ik niet zomaar een oproepje ga doen op een forum om mijn auto eens even gratis een grote beurt te laten geven, want het is zo leuk voor die technische jongens als ze lekker kunnen knutselen
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 07 mei 2016 @ 23:59:

[...]



Tja, ik ben ook geen automonteur, en ik weet weinig van die sector, maar het lijkt mij logisch dat ik niet zomaar een oproepje ga doen op een forum om mijn auto eens even gratis een grote beurt te laten geven, want het is zo leuk voor die technische jongens als ze lekker kunnen knutselen TO heeft zelf een bed & breakfast, ik neem aan dat vreemden daar ook niet zomaar gratis mogen logeren. Dus vanuit dat opzicht vind ik het vreemd dat ze in eerste instantie wel verwacht dat je creatief werk gratis gedaan kan krijgen. (Wat dus blijkbaar ook zo is, omdat iemand het wel ff voor haar wil doen.)
quote:ErnstigeSchade schreef op 07 mei 2016 @ 05:19:

Dan nog vind ik het overdreven en bovendien ronduit onaardig zo te reageren. Jeetje, het is maar een logo/banner dat ze wilt hebben. Genoeg niet-professionals die haar even uit de brand zouden kunnen helpen.

Vind dit echt zo gierig.



TO is de persoon die gierig is, niet een ander.

De personen die hier zo heftig reageren op de reacties, zijn zeker ook personen die regelmatig gebruik maken van vriendendiensten?
TO mag ik gratis in je B&B?

Dan schrijf ik daar een stukje over. Dat is gratis reclame voor je.
Alle reacties Link kopieren
Hoe de F weet je dat ik een B&B heb, serieus.



En wat jullie mening is interesseert me eerlijk gezegd niet meer zo. Ik heb gevonden wat ik zocht; een aantal mensen die als hobby graag wat ontwerpen en die creatief mee willen denken, gewoon omdat ze het leuk vinden.



Dus zo raar was mijn vraag kennelijk toch niet. Doei.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 08 mei 2016 @ 07:41:

[...]





TO is de persoon die gierig is, niet een ander.

De personen die hier zo heftig reageren op de reacties, zijn zeker ook personen die regelmatig gebruik maken van vriendendiensten?Loepje.
quote:Nathalief25 schreef op 08 mei 2016 @ 08:54:

Hoe de F weet je dat ik een B&B heb, serieus.



En wat jullie mening is interesseert me eerlijk gezegd niet meer zo. Ik heb gevonden wat ik zocht; een aantal mensen die als hobby graag wat ontwerpen en die creatief mee willen denken, gewoon omdat ze het leuk vinden.



Dus zo raar was mijn vraag kennelijk toch niet. Doei.



Even los van de discussie over jouw oproepje: als je straks vlogger bent, dan kan je er van uitgaan dat de reacties nog veel zuurder worden. Kijk, hier kreeg je wat tegenstand, maar (in mijn ogen) nog heel erg respectvol en inhoudelijk. Op YouTube zullen ze je echt heel persoonlijk gaan trollen (echt, kijk voor de grap maar eens naar de comments onder vlog-filmpjes of youtube ernaar: vooral vrouwen krijgen de verschrikkelijkste dingen naar hun hoofd geslingerd).



Als het je hier op het forum al te heet onder de voeten wordt, dan denk ik dat dat soort comments wel echt een impact op je kunnen hebben. En ik zeg dit niet om een zure tang te zijn, maar omdat ik echt niet hoop dat je jouw 'droom' straks opgeeft, omdat je jezelf reacties heel persoonlijk aan gaat trekken. Probeer daar aan te werken voordat je allemaal bewegend beeld van jezelf de ether inslingert.



(Trouwens: ik weet niet voor wat voor branding je wil gaan, maar hiermee: https://www.hipsterlogogenerator.com/ kan je heel gemakkelijk zelf een hipster-logo in elkaar knutselen. Van te voren even wat inspiratie googlen en je bent binnen 10 minuten klaar)
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 08 mei 2016 @ 10:00:

[...]





Even los van de discussie over jouw oproepje: als je straks vlogger bent, dan kan je er van uitgaan dat de reacties nog veel zuurder worden. Kijk, hier kreeg je wat tegenstand, maar (in mijn ogen) nog heel erg respectvol en inhoudelijk. Op YouTube zullen ze je echt heel persoonlijk gaan trollen (echt, kijk voor de grap maar eens naar de comments onder vlog-filmpjes of youtube ernaar: vooral vrouwen krijgen de verschrikkelijkste dingen naar hun hoofd geslingerd).



Als het je hier op het forum al te heet onder de voeten wordt, dan denk ik dat dat soort comments wel echt een impact op je kunnen hebben. En ik zeg dit niet om een zure tang te zijn, maar omdat ik echt niet hoop dat je jouw 'droom' straks opgeeft, omdat je jezelf reacties heel persoonlijk aan gaat trekken. Probeer daar aan te werken voordat je allemaal bewegend beeld van jezelf de ether inslingert.



(Trouwens: ik weet niet voor wat voor branding je wil gaan, maar hiermee: https://www.hipsterlogogenerator.com/ kan je heel gemakkelijk zelf een hipster-logo in elkaar knutselen. Van te voren even wat inspiratie googlen en je bent binnen 10 minuten klaar)



Haha je hebt helemaal gelijk! Ik ben al vaker gewaarschuwd dat dat de reacties onder een vlog nogal pittig kunnen zijn. Daar wordt je ook echt aangevallen op hoe je eruit ziet, hoe je praat etc. Daar zie ik uiteraard wel een beetje tegenop. Lijkt me moeilijk dat zomaar naast je neer te leggen.



Maar neemt niet weg dat ik toch door wil zetten omdat ik ook veel goede mensen kan bereiken die (hopelijk) echt iets gaan hebben aan mijn tips mbt Frankrijk. Daar doe ik het dan voor.

Denk dat de doelgroep dus ook wel iets anders zal zijn dan die van de gemiddelde beauty of modevlog. Daarop zitten toch ook de wat jongere mensen die wat (denk ik) sneller commentaar hebben op uiterlijk ed.



Hopelijk valt het allemaal mee en zo niet dan vind ik vast wel een manier om er mee om te gaan. Maar bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je nog zoekend bent, maar kijk anders een op Etsy, daar kan je premade logo's betstellen voor een paar tientjes die dan aangepast worden voor je en naar je verzonden worden via de email.



BV:











Geen idee wat je zoekt, maar ik vond deze allemaal wel "Fransig".

Allemaal van: https://www.etsy.com/shop/MLAdesigns?re ... ulsfg=true
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo'n creatieveling, en ook nog eens handig met computers (want voornamelijk webdesigner). En ja ik word inderdaad ook knettergek van al die "kun je dat even voor me maken, ik heb geen geld" vragen.

Dat beperkt zich helaas niet tot familie en clubjes, maar zelfs bedrijven doen dit tegenwoordig. Vragen ze of ik iets wil maken, maak ik een offerte en dan worden ze boos (in geval van familie en clubjes) of zijn verbaasd (in geval van bedrijven, wel vaak eenpitters)!



Dus ik kan me heel goed inleven in de zure reacties. Ik snap dat je het goed bedoelt, maar "ons soort mensen" wordt hier echt gek van.



Ik moet er van rondkomen. Dus tja ik doe het niet voor niks. Dan snij ik mezelf in de vingers. Dan werk ik wel, maar verdien ik niks.



Bij de laatste klus (een poster voor een club-evenement) heb ik zelfs gedoe gehad. Er zat namelijk een fout in de tekst die ik had kunnen zien.

Maar ja normaal krijgt een betalende klant de algemene voorwaarden waar in staat als het definitieve ontwerp is goedgekeurd en gecontroleerd dat die verantwoordelijkheid bij de klant ligt.

Maar ja als het voor niks is dan denk je daar niet aan. Dus het moest opnieuw gedrukt en dat wilden ze mij laten betalen. En best gek; de drukker werd wel betaald (waarom eigenlijk?). Dat was voor mij een eyeopener. Nooit meer gratis! Niet om zuur te doen, maar ik vind dat je niet voor niks moet werken.

Overigens wordt dan vaak gezegd; leuk voor je portfolio, en je krijgt bekendheid, maar daar moet je echt nooit intrappen.



Ziekte van deze tijd heb ik het gevoel. 10 jaar geleden maakte ik zelden mee dat het voor niks moest. Nu echt heel vaak. Maar ik merk dat dit in meer vakgebieden zo is.

Denk ook aan mantelzorgers die het werk doen van wat eerst de thuishulp was en de uitkeringstrekkers die voor hun uitkering de straat moeten vegen.. Ja en ook de kappers die gratis knippen is eignelijk broodroof te noemen. Zo werkt onze economie nu eenmaal niet. En klussers worden ook vaak gevraagd door familieleden (ik heb een neef met een klusbedrijf die hier ook erg veel last van heeft en zelfs dikke ruzie met zijn zus heeft gehad erover).



En tja als je dan naar een hobbyist gaat die het wel gratis doet ben ik in principe natuurlijk ook de klus kwijt. En dan heeft de klant bagger.... Een goed ontwerp wordt zelden op waarde geschat. Een paar vormpjes, een paar kleurtjes, lettertjes erbij klaar.

Dat kan iedereen toch? En een website kan ieder handig neefje tegenwoordig maken.



Ik ben de laatste tijd echt in dubio of ik wel verder wil zo. Stiekem kijk ik weer rond naar een vacature (maarja ik ben al 40+ dat is in de creatieve branche helemaal bejaard)

De loodgieter en klusjesman hebben meer inkomen dan ik. En ja ik ben goed in mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nathalief25 schreef op 08 mei 2016 @ 08:54:

Hoe de F weet je dat ik een B&B heb, serieus.



En wat jullie mening is interesseert me eerlijk gezegd niet meer zo. Ik heb gevonden wat ik zocht; een aantal mensen die als hobby graag wat ontwerpen en die creatief mee willen denken, gewoon omdat ze het leuk vinden.



Dus zo raar was mijn vraag kennelijk toch niet. Doei.Jee wat kom je onaardig over zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 10 mei 2016 @ 12:36:

[...]





Jee wat kom je onaardig over zo.Ja raar he? Als ik op een nette manier iets vraag. Dit niet gewaardeerd wordt en ik vervolgens netjes tot 3x toe zeg dat ik dat begrijp én mn excuses aanbied. En er dan vervolgens nog steeds vanalles geroepen wordt en conclusies getrokken worden zonder dat iemand me kent of weet hoe in elkaar zit. In het echt ga je zo niet met mensen om maar op internet kan en mag kennelijk alles gezegd worden. Erg kinderachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven