Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Ik vaak ook nog niet, ik moet ook nog vaak de afkortingen opzoeken, zeker bij de engelse patronen moet ik echt opletten en het opschrijven.
Meeste op verzoek gehaakt
Wow, wat super super mooi zeg. Dit wil ik dus ook zo graag leren! Hoe lang doe je gemiddeld over zo'n sjaal Pretzel? En hoe lang haak jij al? Brei je ook?



Vanmorgen op diverse fb sites ook de leukste creaties voorbij zien komen. Ik heb een patroon van een poncho gevonden dat toch niet echt heel moeilijk lijkt, ik denk dat ik daar gewoon aan begin. Kijken hoe ver ik kom, en als het niet duidelijk is via youtube uitleg zoeken.
Poncho's zijn vaak best makkelijk. Dus succes!!!
quote:Joni_de_tweede schreef op 01 mei 2016 @ 12:15:

Wow, wat super super mooi zeg. Dit wil ik dus ook zo graag leren! Hoe lang doe je gemiddeld over zo'n sjaal Pretzel? En hoe lang haak jij al? Brei je ook?



Vanmorgen op diverse fb sites ook de leukste creaties voorbij zien komen. Ik heb een patroon van een poncho gevonden dat toch niet echt heel moeilijk lijkt, ik denk dat ik daar gewoon aan begin. Kijken hoe ver ik kom, en als het niet duidelijk is via youtube uitleg zoeken.

Over een omslagdoek/sjaal gemiddeld een week soms twee weken. Ik haak een paar jaar begonnen met amigurumi en nu meer de omslagdoeken etc.

Breien kan ik maar daar is alles mee gezegd een beetje recht en averecht meer niet wel eens een mooi babydekentje gemaakt in een gerstekorrelsteek.

YouTube is echt fijn daar heb ik het meeste ook geleerd .
Alle reacties Link kopieren
Mooi pretzel!



(Eens uitzoeken hoe ik plaatjes kan plakken, heb wel de rechten)
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik ben van Zpaghetti (dik garen van t-shirt-stof) een poezenmand aan het haken, deze (hoop dat de link werkt).

Maar nu is mijn garen op en de kleur is niet meer bij te bestellen

Ik ben halveerde de 'opening'. En ik wil geen 2 kleuren.

Ik overweeg het laatste stuk opnieuw te doen maar dan gewoon rondgaan, zonder opening, er is al 1 poes die m leuk vindt en van een nieuwe kleur een hele nieuwe te maken voor de poes voor wie ik m bedoeld had.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ha Joni,

Ik reageer hier ook nog even...

Kan ik het gemakkelijker terug vinden.

Wat een mooie werkstukken kom ik hier tegen!

Ik heb zelf ook wel het een ander geprutst en op de foto gezet, geen idee hoe ik dat hier plaats...

Recentelijk een gordijn gehaakt voor de keuken ( filethaakwerk) en nu bezig met een sprei van granny squares.

Die kan ik je echt aanraden, helemaal niet moeilijk en genoeg uitleg op YouTube.

Kun je van alles van maken. Leuke tassen, kussens, zelfs kleding!
Wat een leuk topic!

Ik ben een haakster, sinds een jaar of 4. Opgepakt omdat ik me in de wintermaanden verveelde en nu is het echt een hobby geworden



Ik ben nu bezig met een 10 dagen pakket voor mijn zwangere schoonzus



Babydekentje is gehaakt, een wagenspanner en nu bezig met een rammelaartje.

Daarnaast voor mijn man bezig met een plaid en voor mijzelf met een southbay omslagdoek.



Tig projecten door elkaar, maar zo blijft het leuk voor me. Ik heb afwisseling nodig, anders sterft een project heel snel een stille dood
quote:Chantilly21_1 schreef op 02 mei 2016 @ 09:24:

Wat een leuk topic!

Ik ben een haakster, sinds een jaar of 4. Opgepakt omdat ik me in de wintermaanden verveelde en nu is het echt een hobby geworden



Ik ben nu bezig met een 10 dagen pakket voor mijn zwangere schoonzus



Babydekentje is gehaakt, een wagenspanner en nu bezig met een rammelaartje.

Daarnaast voor mijn man bezig met een plaid en voor mijzelf met een southbay omslagdoek.



Tig projecten door elkaar, maar zo blijft het leuk voor me. Ik heb afwisseling nodig, anders sterft een project heel snel een stille dood



Ja dat heb ik ook. Of heb moet nog afgewerkt worden en dan heb ik geen zin meer en ga even wat anders maken.

Ik maak nu een makkelijke omslagdoek voor dochter van 9. Daarna een vestje voor de meisjes. Ik maak strakke granny's tussen door, zo word het vanzelf wel genoeg voor een plaid. Ik heb een omslagdoek voor mezelf bijna af maar moet nog een rand bedenken. probeer wat tapestry haken tussen door, proeflapjes.



Maar ik maak het uiteindelijk wel altijd af.
Ik vind het enorm leuk, breien én haken! Dat laatste doe ik weinig, ik ben best druk en lijk er meer mijn aandacht bij te moeten houden. Breien kan ik terwijl ik lees of aan het kletsen ben met iemand



Momenteel ben ik bezig met het breien van een dikke, blauwe omslagdoek van Zeeman-garen. Die is waarschijnlijk wel af voor Keltfest eind deze maand, en ik heb daarbij graag een omslagdoek bij me. Blauw vond ik wel passend. Verder heb ik een paar omslagdoeken op de haaknaald staan in een patroon die ik graag wilde proberen, maar die gaan niet zo snel dus



Het laatste wat ik echt heb geprobeerd qua breien is entrelac. Het is in het begin even puzzelen, maar ik vind het effect erg leuk!

sjaal in z'n geheel

stukje met het effect



Sorry, kan nog geen plaatjes plakken, maar dit werkt ook ...



Ik geef toe, ik weet ook niet altijd wat ik kan maken waar ik nog echt iets aan heb. Truien breien is niet mijn ding, heb ik gemerkt; het worden op de een of andere manier altijd te wijde naveltruien Van sjaals heb ik op een gegeven moment ook wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik haak graag, ben daar een paar jaar geleden heel fanatiek in geweest. Wel makkelijke patronen: vingerloze handschoenen, grannies, sjaals en omslagdoek. Ben toevallig gisteren begonnen met 1 granny per dag, hoop dan over paar maanden dekentje te hebben.

Breien vind ik te moeilijk, ik ben er te klunzig voor denk ik :-)
Streepjessokken: Lastig, maar ik zou het wel naar mijn zin maken, dus dan inderdaad maar uithalen, uithuilen en verder gaan.

Wel balen als je net wol te kort komt. Klinkt net zoals je naar een spannende filmopname zit te kijken en het eind staat er niet op.



Hoi Tuingravin, leuk dat je hier ook mee kletst!



Chantilly, wat leuk om zoiets te kunnen maken en kado te doen, ik hoop ook eens zover te komen.



Goede fee, ik zou dat niet kunnen, alles half laten liggen en weer iets anders ondernemen. Ik vrees dat ik er dan niet meer aan verder ga. Ik denk wel dat het qua afwisseling leuker is, een ander kleurtje en modelletje.



Schattigmeisje, jammer van je naveltruitjes



Zoals ik het nou inschat is het haken voornamelijk een losse, een vaste, een half stokje en een stokje, of zijn er nog tig meer steken? Anders ben ik al een heel eind.



Sence, zo'n granny, dat is een soort van vierkant lapje volgens mij, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt vd grannies, zijn veel varianten van maar houd het voor dit dekentje simpel.
Leuk topic ik ben 4 weken geleden begonnen met het haken van een Babydeken in soort van petrol kleur. Babykamer wordt die kleur en kon geen leuk dekentje vinden. Zelf aan de slag gegaan. Ik doe de wafelsteek en ondertussen met 2e dekentje begonnen voor dochter met hele stokjes (geloof dat ze zo heten ) zal kijken of ik foto kan uploaden morgen



Op t dekentje van dochter wil ik graag hartjes en vlindertjes op haken maar krijg die magische ring of hoe t moge heten maar niet voor elkaar krijgen. Moet zeggenndat ik ook nog niet fanatiek geoefend heb.
quote:Joni_de_tweede schreef op 02 mei 2016 @ 13:27:

Schattigmeisje, jammer van je naveltruitjes



Zoals ik het nou inschat is het haken voornamelijk een losse, een vaste, een half stokje en een stokje, of zijn er nog tig meer steken? Anders ben ik al een heel eind.



Sence, zo'n granny, dat is een soort van vierkant lapje volgens mij, klopt dat?



Dat is inderdaad jammer, al zijn crop tops helemaal in tegenwoordig



Je hebt ook nog dubbele stokjes (dus met twee keer extra omslaan, waar je dat met een stokje één keer doet), maar die gebruik je bijna nooit. En een granny is zo'n (meestal vierkant) lapje ja.
quote:Joni_de_tweede schreef op 02 mei 2016 @ 13:27:

Streepjessokken: Lastig, maar ik zou het wel naar mijn zin maken, dus dan inderdaad maar uithalen, uithuilen en verder gaan.

Wel balen als je net wol te kort komt. Klinkt net zoals je naar een spannende filmopname zit te kijken en het eind staat er niet op.



Hoi Tuingravin, leuk dat je hier ook mee kletst!



Chantilly, wat leuk om zoiets te kunnen maken en kado te doen, ik hoop ook eens zover te komen.



Goede fee, ik zou dat niet kunnen, alles half laten liggen en weer iets anders ondernemen. Ik vrees dat ik er dan niet meer aan verder ga. Ik denk wel dat het qua afwisseling leuker is, een ander kleurtje en modelletje.



Schattigmeisje, jammer van je naveltruitjes



Zoals ik het nou inschat is het haken voornamelijk een losse, een vaste, een half stokje en een stokje, of zijn er nog tig meer steken? Anders ben ik al een heel eind.



Sence, zo'n granny, dat is een soort van vierkant lapje volgens mij, klopt dat?



Ja, het is echt heel leuk om gewoon iets te kunnen maken wat je echt als cadeautje kunt doen Ik ben heel erg benieuwd of het in de smaak valt!



En ja, dat zijn de meeste haaksteken inderdaad Dubbel stokje en driedubbhelstokje komt ook nog wel eens voor.Als je deze onder de knie hebt, kom je echt een heel eind! Je kunt dan gaan samenhaken, minderen, meerderen, clusteren etc. Youtube is mijn grote vriend, daarnaast gebruik ik Drops ook veel voor patronen en uitleg van patronen.

En pinterest voor de inspiratie



Gisteren begonnen met het haken van mijn restjes katoen. Allemaal verschillende granny's, verschillende patroontjes en alle kleuren van de regenboog.

Ik moet even wol bijkopen voor mijn southbay omslagdoek, ik kom een bol te kort.
Ik kon een sliertje haken, en daarbij hield het wel op. Toen deze pauwendeken gemaakt, zonder problemen (duurt wel lang, echt lang. Heul lang. En toen had ik halverwege een fout gemaakt en toen heb ik dus 100 uur haakwerk uit zitten halen). Maaarrrr.....is heul mooi geworden
Freule wat zonde 100werkuren eruit halen Ger ik werd al pissed bij 2 toeren haha
Ik kon ook wel janken, maarja....nog 10, 20 jaar tegen die enorrrrm irritante fout aankijken kon ik me ook niet voorstellen
quote:Joni_de_tweede schreef op 02 mei 2016 @ 13:27:

Streepjessokken: Lastig, maar ik zou het wel naar mijn zin maken, dus dan inderdaad maar uithalen, uithuilen en verder gaan.

Wel balen als je net wol te kort komt. Klinkt net zoals je naar een spannende filmopname zit te kijken en het eind staat er niet op.



Hoi Tuingravin, leuk dat je hier ook mee kletst!



Chantilly, wat leuk om zoiets te kunnen maken en kado te doen, ik hoop ook eens zover te komen.



Goede fee, ik zou dat niet kunnen, alles half laten liggen en weer iets anders ondernemen. Ik vrees dat ik er dan niet meer aan verder ga. Ik denk wel dat het qua afwisseling leuker is, een ander kleurtje en modelletje.



Schattigmeisje, jammer van je naveltruitjes



Zoals ik het nou inschat is het haken voornamelijk een losse, een vaste, een half stokje en een stokje, of zijn er nog tig meer steken? Anders ben ik al een heel eind.



Sence, zo'n granny, dat is een soort van vierkant lapje volgens mij, klopt dat?Ik heb ooit een 'haakbijbel' gekocht bij een witte boekhandel. zo'n 9 a 10 euro kosten ze. Heel veel steken met uitleg en vooral veel combinatiesteken. Er is echt zo bizar veel aan steken.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Freule! Mooi patroon zeg!



Hier ook een haakbijbel inderdaad, staat superveel in.
Alle reacties Link kopieren
Tvp



Ik haak sinds het overlijden van mijn opa, een paar jaar geleden. Ik moest iets doen met mijn handen en het werd toen haken. Sinds de geboorte van de jongste heb ik bijna geen naald meer aangeraakt, hij gunt me de tijd niet, en 's avonds heb ik geen zin meer.



Ik heb heel veel onafgemaakte projecten, maar ik heb ook een Bumba en een aap van Stip en Haak die wél af zijn. Ik wil nog graag een aantal lalylala poppen maken en ik wil sowieso de cal van 2014 nog afmaken.
quote:De_Freule schreef op 03 mei 2016 @ 13:28:

Ik kon een sliertje haken, en daarbij hield het wel op. Toen deze pauwendeken gemaakt, zonder problemen (duurt wel lang, echt lang. Heul lang. En toen had ik halverwege een fout gemaakt en toen heb ik dus 100 uur haakwerk uit zitten halen). Maaarrrr.....is heul mooi gewordenOeh, die had ik ritueel verbrand denk ik.
Ik vind die pauwendeken ook erg gaaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven