Fietsrekje of -tassen?

02-05-2016 22:35 67 berichten
Ik ga een fiets kopen, waarschijnlijk een Batavus Hommage (hangt een beetje af van de prijs bij mijn fietsenwinkel, en of hij lekker rijdt). Deze in rood: https://www.batavus.nl/stadsfietsen/hom ... m#BC100199 Omdat ik er o.a. mee naar het station wil fietsen moet ik ook iets hebben om een (zware) werktas mee te nemen. Je kunt de fiets bestellen met een rekje voor (en fietsmand), maar er zijn ook bijpassende niet heel lelijke fietstassen. Beide opties zorgen voor vertrutting maar wat is dan minder erg? Welke optie zouden jullie kiezen?

NB Mijn fiets wordt op het station geparkeerd in een fietskluisje, dus met een eventueel rekje val ik niemand lastig.

Rekje of tassen?

Totaal aantal stemmen: 32

Fietsrekje voor (44%)
Fietstassen (56%)
Anders, namelijk... Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Dan maakt het mij ook niet uit, want dan heb ik er toch geen last van
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:may_ka schreef op 03 mei 2016 @ 15:20:

Je zou op zijn minst een oplossing kunnen kiezen waarbij je alleen als jij boodschappen doet anderen in het fietsenrek hindert.

Maar dat is jouw keuze.Ik hinder helemaal niemand hier, iedereen heeft fietstassen en er is veeeeeel ruimte.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 03 mei 2016 @ 15:52:

Afneembare fietstassen. Of een los rekje. Zo'n mand die los kan. Bezorgboodschappen



Maar ik heb makkelijk praten met mijn tweepersoonshuishouden waarin vooral thee gedronken wordt (ik zou zelf niet zomaar, om maar eens iets te noemen, vijf flessen cola aan mijn boodschappen kunnen toevoegen en ze met hetzelfde gemak vervoeren)

Losse tassen, dan moet ik die altijd open afhalen of ik heb ze niet bij me als ik ergens ben geweest.

Dat rekje kan geen krat met boodschappen op.

Als jij betaalt laat ik wekelijks mijn boodschappen bezorgen



Ik woonin zo'n stad waar je over de fietsen struikelt. Geen last van.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Totdat ik naar het oosten verhuisde had ik een mand voorop. Hier bleek iedereen, echt iedereen!, fietstassen te hebben. Ik heb mijn mand in de schuur gegooid en wat een verademing zijn die fietstassen.

Er kan heel veel in. Ze zijn waterdicht en ik laat dus ook mijn handschoenen en regenbroek er gewoon in zitten.

Schoolkinderen hebben hier ook allemaal fietstassen. De meeste tieners fietsen wel een uurtje naar school en die fietskraten zijn dan waarschijnlijk toch onhandiger. Weet ik niet zeker maar mijn kinderen vonden het maar niks.
Before you assume, there is this thing called asking.
[img]https://www.google.nl/search?q=clarijs+ ... o778kUM%3A[/img]



Is toch niet suf lijkt me, ze zijn trouwens helemaal plat als er niets in zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 03 mei 2016 @ 15:12:

Een plastic krat voorop. Plastic krat is lichter dan een mand.

Ik zou sowieso nooit een zware tas in een fietstas die aan de zijkant hangt doen. Dan nog eerder op snelbinders.



Bovendien vind ik fietstassen suf.

Fietstassen suf? Lekker belangrijk. Ik heb geen auto dus vervoer alles op de fiets, boodschappen, spullen van de bouwmarkt en het tuincentrum, enz. Ik heb de grootste, er past dus heel veel in én ze zijn waterdicht.

Ik ken iemand die fietstassen ook zo suf vindt. Die had dus altijd haar zware boodschappentassen aan haar stuur hangen waardoor ze een keer keihard is gevallen. Nou, dan liever suf hoor.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Groningen, best een fietsstad, en hier zijn kratten alleen irritant in de stalling bij het station. Ergens anders heb ik mij er nog nooit aan gestoord. Ruimte zat voor alle fietsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 03 mei 2016 @ 21:58:

Ik woon in Groningen, best een fietsstad, en hier zijn kratten alleen irritant in de stalling bij het station. Ergens anders heb ik mij er nog nooit aan gestoord. Ruimte zat voor alle fietsen.Ik woon in een fietseriger gebied.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Dankzij een vriendin wiens tas uit haar krat gejat is (stond bij het stoplicht te wachten, scooteraar grist zo haar tas mee) heb ik voor fietstassen gekozen. De mijne kunnen zelfs op slot met een soort cijferslotje, heel handig als ik af en toe iets in mijn fietstas wil laten zitten.
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Ik ben vandaag bij de fietsenwinkel geweest. Helaas werd de Batavus afgeraden omdat dat een heel zware fiets is, die eigenlijk niet past bij het doel waarvoor ik hem wil gebruiken. Ik heb nu dus een gewone zwarte fiets, met 7 versnellingen, van Sparta. Vandaag al een flinke proefrit gemaakt en hij rijdt heel lekker. En leuke fietstassen uitgekozen. Niet te oubollig maar ook niet te 'kijk mij eens niet-suf zijn', ecru-achtig met blauwe bloemen (volgens mij).
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier ermee! Een fijne fiets is zó fijn!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lowis-Lane schreef op 03 mei 2016 @ 08:34:

En zo'n ding wat scholieren allemaal hebben achterop? Een soort rechtopstaand rekje waar je je tas tegenaan kunt binden. Ziet er ideaal uit!





Volgens Snoezepuber vallen de rugtassen er snel naast met zo'n rekje. Ik heb de tip gelezen om er een bagaespin aan vast te maken, door twee van die rothaken met en tasng dicht te klemmen, dat kunnen er nog maar twee in je gezicht schieten i.p.v. vier.



Hij zweert bij fietstassen. Die kun je dichtklikken, dan blijven zijn spullen ook nog droog.

Eén tas staat breed uit, middels een plankje op de bodem, de andere is platter, vanwege geen plankje. Dat plankje vergemakkelijkt het inzetten van zijn rugzak.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:may_ka schreef op 03 mei 2016 @ 22:03:

[...]



Ik woon in een fietseriger gebied.Nog fietseriger dan Grunn?
Alle reacties Link kopieren
Uit je antwoord concludeer ik van wel ja.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier al jaren fietstassen vroeger handig om de hele lading zooi naar school te vervoeren.

Een tas met alleen boeken ging nog wel op een bagagedrager maar, later kwam daar nog een lading kokskleding bij.

Nu al heel wat jaren geen schooltas meer nodig (o help ik begin echt een oude doos te worden ). maar wel een uniform dat mee moet naar het werk (en het is fijn als dat droog blijft).

En voor de boodschappen is het gewoonweg handig en voor als ik hier in de stad wat boodschappen moet doen, want de bewaakte fietsenstalling is gratis (in tegenstelling tot het parkeren van je auto)
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 05 mei 2016 @ 08:33:

Uit je antwoord concludeer ik van wel ja.





Dan ben ik nu heel nieuwsgierig welke stad nóg auto-onvriendelijker is dan Groningen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Over auto-onvriendelijkheid weet ik niets (wat mij betreft mag het nog wel wat minder met het autoverkeer hier) maar over dehoeverlheid fietsen op stoepen en krappe rekken weet ik wel iets. Maar dan weer niets van Groningen.



Ik dacht ook eigenlijk dat elke grote (studenten?)stad dezelfde fietsproblemen heeft.
may_ka wijzigde dit bericht op 05-05-2016 22:20
Reden: Niet je oom
% gewijzigd
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven