Het leven na een lange relatie

04-11-2015 21:33 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,



Wat is er toch veel in mijn leven gebeurd de afgelopen maanden!



Van 'Lange relatie loopt niet lekker' naar 'Het leven na een lange relatie'.



Ik heb getwijfeld over de nieuwe titel; die klinkt misschien wat negatief, terwijl er heel veel leuke, mooie en positieve dingen gebeuren in mijn leven. Dat ik toch voor deze titel kies, is omdat het verleden mij dit heden heeft gegeven.



Ben ik dan blij met het stuklopen van ons huwelijk? Nee, absoluut niet. Ik ben destijds getrouwd omdat ik voor ogen had samen gelukkig oud te worden. Dat is ons niet gelukt en daar heb ik veel verdriet van.



Hoe mooi is het dan, dat na mijn mislukte huwelijk een nieuw en ander leven voor mij ligt waar ik enorm nieuwsgierig naar ben!



Ik zal doorgaan met schrijven op dit forum. Jullie reacties helpen mij om mezelf bewust te zijn van de vrolijke momenten en geven mij steun op moeilijke momenten.



Dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je RT? Ca. een jaar geleden dat je je eerste topic opende over dat je relatie van 20 jaar niet lekker liep... Daarna volgden de ontwikkelingen zich in snel tempo op en hebben veel mensen meegeleefd... Hoe gaat het samenwonen met Bob.. alweer bijna 2 maanden? En hoe lopen de contacten met ex nu? Zou graag nog iets vernemen! Lieve groetjes!
Wat je voedt groeit.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met je gaat. En met Bob? En of je al samenwoont?
Ik denk dat het goed gaat, zo goed dat ze niet meer van zich af hoeft te schrijven.



Maar mocht je nog eens online zijn RT dan ben ik ook wel stik nieuwsgierig hoe het met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met je Raider? Hopelijk zo druk met je nieuwe leven dat je daardoor niet geschreven hebt
Alle reacties Link kopieren
Ja hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zie in de gauwigheid dat jullie je afvragen hoe het met mij gaat. Ik ga zo de reacties goed doorlezen.



Ik ben een tijd weggeweest van het forum; log vandaag weer voor het eerst in. Er is heel veel gebeurd. Één van onze vriendinnen is overleden. Het was heel intens, mooi, verdrietig en waardevol. Ik heb toestemming of ik dit hier mocht vertellen. Verder zal ik er niet over uitwijden.



Tussen Bob en mij gaat het geweldig! Hij kan over een week of 2 weer naar zijn eigen huis. Ik moet er niet aan denken dat hij dat doet! (Volgens mij denkt hij er ook zo over!). We moeten het er maar eens over hebben. Ik zie echt samenwonen wel zitten. Gaat wellicht nog een 'strijd' worden in welk huis, maar ach eerlijk gezegd maakt dat mij niet uit (ondanks dat ik mijn huis leuker vind.).
Alle reacties Link kopieren
FIjn om te horen dat het zo goed gaat tussen jullie, Raider!

En gecondoleerd tegelijkertijd, ondanks waardig en waardevol blijft er een hoop verdriet.

Dat jullie het samen zo goed kunnen vinden, ondanks tegenslag, zegt natuurlijk wel heel veel over jullie liefde



Sterkte
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Het is en blijft een wonder Suzy hoe Vanzelfsprekend alles is en gaat tussen Bob en mij. We kunnen enorm lachen met elkaar, maar we kunnen ook alles tegen elkaar zeggen; niets wordt raar gevonden. We voelen aan wanneer iets serieus is voor de ander en ook wanneer we over zoiets een grapje kunnen maken. Niet weglachen van een probleem, maar wel bespreekbaar maken, relativeren en de wereld vrolijk tegemoet zien!



En als kers op de taart de lichamelijke aantrekkingskracht. Als ik hem zo zie staan, krijg ik al slappe knieën . 'Ons' plekje in de duinen gaan we vast nog een paar keer bezoeken deze zomer!
Wat een heerlijke update weer Raider Twix! Het is je gegund!
Wat fijn voor je dat uit deze nare ervaring zoiets moois gekomen is.



Gecondoleerd met het verlies van je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
O RT, wat heerlijk dat Bob en jij niet alleen een stormachtig begin hadden, maar ook echt zo goed bij elkaar passen. Wat gun ik je dit!



Was het een vriendin uit het clubje dat je zo gesteund heeft met je verhuizing? Gecondoleerd...



Ben heel benieuwd welk van de twee huizen het wordt ...



Geniet!

Liefs, Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met het verlies van je vriendin Fijn om te horen dat het tussen jou en Bob zo goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Heel erg veel sterkte met de verwerking van het verlies van je vriendin... dat is heftig!



Ben benieuwd welk huis het wordt! Zo fijn dat er zoveel liefde én een goede communicatie tussen jullie is!
Wat je voedt groeit.
Alle reacties Link kopieren
CMVM inderdaad onze lieve vriendin uit ons clubje. Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. De afgelopen tijd was moeilijk, maar ook zo waardevol! En nu ook nog vaak van die huilmomenten, maar ook vreselijk veel herinneringen waar we (vriendinnen) enorm de slappe lach kunnen krijgen.



Ik had mijn gesprekken met mijn therapeut oo een laag pitje staan, maar nu weer opgepakt. Ik merk dat er in mijn hoofd ruimte vrij komt voor andere zorgen en gevoelens (vandaar ook weer het forum opgezocht). Mijn ex-man is inmiddels vader en ik heb het geboortekaartje gezien. Ik weet niet zo goed wat ik voel of wat ik zou 'moeten' voelen.
Alle reacties Link kopieren
Keep going strong!

Je hoeft niks te voelen wat je niet werkelijk voelt, omdat dat geacht zou zijn.

Richt je op je eigen geluk, deze Bob past zoveel beter.

Ik denk dat in bepaalde fases iemand beter past dan diegene in vorige fases.



Je hebt nu zo'n ander leven, en je ex ook, dat is niet vergelijkbaar meer, en hoeft ook niet.

Ik vind Bob iig veel leuker!

Je bent beter af nu, en dat is het enige wat telt in the end!

Soms is iets iig érgens goed voor geweest!

Groeit er iets heel positiefs uit iets negatiefs.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Is de praktische kant met je ex geregeld, of zitten jullie nog aan elkaar vast?

Omgaan met de situatie rond het kindje lijkt me moeilijk. Fijn dat je je leven verder op de rit hebt, dat maakt het hopelijk wel iets makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Flatverkoper: de praktische kant is geregeld. We zijn gescheiden, financiën afgehandeld. Wat dat betreft hoeven we niet meer achterom te kijken.



Ik wil ook helemaal niet terug naar een relatie met mijn ex-man. dat ik Bob ben tegengekomen is het allermooiste dat mij is overkomen! Het gezin van mijn ex-man vind ik erg moeilijk; ik wil het hem gunnen, maar dat lukt niet altijd. En ik schrik van deze slechte gedachte bij mijzelf. Dan kan de hele wereld zeggen dat die gevoelens er mogen zijn of dat ze begrijpelijk zijn (dat zou ik ook tegen een ander zeggen in eenzelfde situatie als de mijne), maar voor mijzelf ben ik dan toch strenger. Geen idee waarom.



Bij ieder ander stel dat een kindje krijg, ben ik oprecht blij voor hen. Ook dan speelt er door mijn hoofd "Dat wil ik ook", maar dat staat volledig los van het feit dat ik oprecht blij ben voor dat stel en ik het hen gun.



Overigens weet ik wel dat alles uiteindelijk zijn plekje krijgt in mijn hart en hoofd. Ik ben dan ook niet radeloos. Ik ben wel veel emotioneler dan 'vroeger'.
Ik denk dat je teleurgesteld bent in jezelf dat je die 'slechte' gevoelens hebt. Het valt je van jezelf tegen.

Ik wens je een goed weekend.
Alle reacties Link kopieren
Klopt RD.
Alle reacties Link kopieren
RT wees niet hard voor jezelf. Ik geloof niet dat ik iemand ken die in jouw situatie blíj zou zijn voor de ouders van juist deze baby.



Voor de glimlach op je gezicht: een Bob ben ik nog niet tegengekomen (en eerlijk gezegd geniet ik ook zó van mijn onafhankelijke leven dat ik ook niet zit te wachten op een nieuwe liefde, maar ja: bij jou stond-ie ook letterlijk op de stoep), maar ik heb wèl sinds drie weken een Herman. En dat is supergezellig!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Och ja Herman... Het is zo'n leukerd met een eigen wil! Hij is altijd bij ons in de buurt en heeft ons nu 2 keer beloond met een veldmuisje. Dat hoeft 'ie echt niet te doen .



Ik snap heel goed dat je geniet van dat onafhankelijke leven CMVK. Eigenlijk was Bob het begin ban mijn onafhankelijke leven: de lichamelijke spanning was (is ) zo hevig dat we wel met elkaar naar bed 'moesten' (lees: duinen). Ik wilde niet denken asn ern relatie, gewoon wel zien hoe het loopt. Tja en dan loopt het zo!!! Geniet van je leven zoals het nu is!
Alle reacties Link kopieren
Ben heel lang een meelezer geweest maar nu toch even een reactie. Vind prachtig om te lezen dat het zo goed gaat met jou en Bob, het is je gegund !
Alle reacties Link kopieren
Twix: ik heb meegelezen, en vind het echt geweldig voor je dat er een nieuw iemand is!!!!!
Goed weer wat van je te horen, RT!

Gecondoleerd met je vriendin, wat verdrietig.

Super dat het met Bob en Herman zo goed verloopt, het is je ontzettend gegund.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het van mezelf te kinderachtig voor woorden, maar ik moet toch de hele tijd denken aan mijn ex-man. Dat hij nu waarschijnlijk Moederdag viert met zijn nieuwe gezin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven