Lotgenoten gezocht: Ik heb een kind van een narcist.

15-05-2014 16:29 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de jaren heen heb ik al een aantal topics geopend over het, zacht uitgedrukte, nogal vervelende gedrag van mijn inmiddels ex-man.

Ik ben erachter dat hij een eersteklas narcist is. Ik heb tijd nodig om de jaren te verwerken die ik met hem heb doorstaan. Het was verschrikkelijk. Het erge is dat ik een kind van deze man heb. Niet te verwarren met dat ik niet gek ben op mijn kind.

Maar het beste zou zijn om alle contact met dit monster te verbreken maar dat kan niet, omdat ik een zoon met hem heb. In het ouderschapsplan staat dat mijn zoon om het weekend naar zijn vader toe moet. Dat gebeurd sinds januari niet. Omdat ik mijn kind niet aan hem toevertrouw.

Mensen die niet bekend zijn met het onderwerp 'narcist' zullen niet goed begrijpen wat dit allemaal inhoud. Graag zou ik in contact komen met anderen die in een soortgelijke situatie zitten. Hoe pak je dit aan? Ik vecht voor mijn kind, wil het beste voor hem. Daarom sta ik het contact tussen hem en zijn vader in de weg. Dat is niet wat ik altijd wil doen, omdat het voor een kind belangrijk is om een vader te kennen. Maar ik voel me nu machteloos staan. Ik ben me steeds meer gaan verdiepen in dit onderwerp, narcisme. Deze mensen zijn niet in staat van iemand te houden, zelfs niet van hun eigen kind. Het is slechts een middel om mee te pronken.

Nu zullen er reacties komen: natuurlijk laat je jouw kind niet met zo iemand omgaan. Maar mijn zoon mist zijn vader, zit in een loyaliteitsconflict. Ik heb het gevoel dat ik vast zit. Hoe moet dit verder? Die man heeft me zoveel pijn gedaan, ik wil niets meer met hem te maken hebben maar dit is niet mogelijk.

Communicatie is een groot probleem. Ik wil in gesprek gaan, duidelijke afspraken maken, maar als het meneer niet aanstaat komt hij de afspraken niet na. En natuurlijk is het allemaal mijn schuld. Ik ben er zo moe van en verlang zo naar rust.

Ik hoop dat er hier iemand is die begrijpt wat ik bedoel, weet hoe hier mee om te gaan. Ik wil graag verder met mijn leven en het beste voor mijn zoon.

Hoe pakken andere ouders dit aan, met een narcistische ex?
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niks uit hoe je je ex man wilt noemen. . Een narcist of een idioot een serie moordenaar een borderliner. . Maakt niks uit. Ik hou ook niet van stempels.

Één ding is waar en een feit. De situatie waar je ni in zit..!!!

En dat zal voor velen bekend in de oren klinken. Net zoals voor mij.

Ook ik zit met het zelfde. En weet me geen raad meer..

Ik zou héél graag personen willen spreken in deze soortgelijke situatie.
Alle reacties Link kopieren
Hey Chantal,

Wat gebeurt er in je relatie...wil je daar wat meer over vertellen?

Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Dan up dit topic. In de hoop dat iemand zich aanmeld Chantal.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in zo'n relatie gezeten en heb twee kinderen met een gediagnostiseerde narcist. Ik ben gescheiden, maar heb nu weer last van deze man.

Voor ieder die zegt dat kinderen geen last kunnen hebben van een narcist, weten niet waar ze over praten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna altijd last van mijn ex-man. In de afgelopen 4 jaar heeft hij veel nieuwe vriendinnen gehad. Alle relaties gaan uiteindelijk over met een hoop ellende en verdriet, ook voor de kinderen.

Als moeder zit je met je handen in het haar. Mijn ex zal, uiteraard, altijd zichzelf voorop stellen en nooit de kinderen. Het is een grote ramp. Hij is zo vreselijk charmant tegen veel mensen. Nu heeft hij weer een nieuwe vriendin. Super lief mens, maar ik weet dat het uiteindelijk toch weer over gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er helaas ook mee te maken. Ik zit nu in de fase dat ik van het laatste stukje macht dat hij heeft over mij, op lossen. Me oprecht niet meer verbonden te voelen ondanks kind samen. Het is me allemaal heel goed gelukt, het weggaan, het gelukkig worden, een stabiele omgeving voor kind, het niet meer reageren op onzinnige appjes.



Omgangsregeling nu nog via mediator op papier en dus dat laatste stukje waarin het me echt geen bal meer uitmaakt wat hij zegt of doet.

Hij moet een persoon worden en niet meer mijn narcistische ex.

En ik ben geen slachtoffer..... Klaar mee.



Als je er nog in zit, of tips wilt, just ask.

Ik kan altijd proberen tips te geven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo loesje,



Ik zou graag met je in contact willen komen want jouw bericht komt mij heel bekend voor!
quote:scintillio schreef op 16 mei 2014 @ 15:45:

En ergens dacht je dat het wel een goed plan was een kind te krijgen van zo'n figuur.... Dat dat vadermateriaal was.

Dat verbaast mij dan altijd weer, mensen worden over het algemeen niet opeens compleet anders (van vadermateriaal naar narcist).

Maar goed. Kind is wel de dupe.Dat klopt niet wat je zegt. Soms krijg je pas na een paar jaar iemands ware aard te zien. Sommige mensen houden hun ware aard verborgen totdat ze zeker zijn van hun positie. Eerst word je op handen gedragen om je binnen te hengelen. Daarna begint er een fase van het devalueren van de partner en zie je steeds meer fragmenten van iemands ware aard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooosjee schreef op 01 november 2015 @ 14:12:

Ik heb er helaas ook mee te maken. Ik zit nu in de fase dat ik van het laatste stukje macht dat hij heeft over mij, op lossen. Me oprecht niet meer verbonden te voelen ondanks kind samen. Het is me allemaal heel goed gelukt, het weggaan, het gelukkig worden, een stabiele omgeving voor kind, het niet meer reageren op onzinnige appjes.



Omgangsregeling nu nog via mediator op papier en dus dat laatste stukje waarin het me echt geen bal meer uitmaakt wat hij zegt of doet.

Hij moet een persoon worden en niet meer mijn narcistische ex.

En ik ben geen slachtoffer..... Klaar mee.



Als je er nog in zit, of tips wilt, just ask.

Ik kan altijd proberen tips te geven.Hai Roos, kan ik met jou in contact komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met jullie allemaal ik contact komen zeg pffff. En inderdaad de eerste pagina met stomme antwoorden van sommige leden is echt irritant. Als je niks te maken hebt gehad met een ex partner (narcist), zeg maar helemaal niks. Want als ik moet terug kijken naar het leven met een narcist en hoe hij met de kinderen omgaat zeg ik dat dat niet goed is voor de geestelijke ontwikkelingen van ze. De vader geeft ze niet eens een kus.. Hij knuffel ze met moeite. Maken jullie dit ook mee?? Hoe is de relatie tussen hem en de kinderen?? Wil ook graag een pb.
Alle reacties Link kopieren
Wordt er nergens bijeenkomsten georganiseerd waar je lotgenoten kan ontmoeten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een ex die narcist is. hij heeft die diagnose gehad bij het Pieter Baan centrum. Destijds wist ik niet wat het inhield en toen ik vroeg wat dat was zei hij dat hij meer alleen maar aan andere mensen dacht ipv aan zichzelf!

Nou dat zegt genoeg toch. Ik had al een kind met hem, deze is inmiddels volwassen.

Ik heb vader nooit het contact verboden, maar na een grote fout die hij met mijn zoon maakte heb ik hem gezegd dat hij mijn kind alleen onder toezicht van zijn familie mocht zien. Of bij mij thuis was hij altijd welkom, hij is zelden geweest.

Mijn kind heeft altijd een vader gemist en heeft hem altijd zwaar opgehemeld Maar nu hij volwassen is heeft hij contact met zijn vader gezocht en is met zijn neus op de feiten gedrukt wat voor een man het eigenlijk is. Dat is niet iets positiefs!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik herken me volledig in jouw verhaal. Heb zelf net mijn verhaal geplaatst in het forum. Maar na de scheiding is het helaas niet over. Het liegen, bedriegen etc. Ik communiceer alleen nog via mail (bewijs) en gesprekken neem ik op . Onlangs heb ik al deze bewijzen hard nodig gehad. Je mag gerust privé vragen stellen hoor.
Nulla tenaci invia est via ( voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt . Want kinderen die kan je niet wijsmaken dat hun papa niet goed bij zijn hoofd is. Pas als ze ouder zijn zullen ze het zelf zien en meemaken. Want als ze klein zijn willen ze inderdaad hun papa zien. Papa denkt anders hierover. Papa wil komen wanneer hij er zin in heeft en niet kijkend naar de behoefte van zijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faceforward schreef op 25 mei 2016 @ 22:00:

Ook ik herken me volledig in jouw verhaal. Heb zelf net mijn verhaal geplaatst in het forum. Maar na de scheiding is het helaas niet over. Het liegen, bedriegen etc. Ik communiceer alleen nog via mail (bewijs) en gesprekken neem ik op . Onlangs heb ik al deze bewijzen hard nodig gehad. Je mag gerust privé vragen stellen hoor.Hoe kan ik een privé bericht sturen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamib schreef op 25 mei 2016 @ 22:29:

[...]





Hoe kan ik een privé bericht sturen?Op je profiel gaan staan. Dan naar inbox en dan ; stuur een nieuw privébericht. Dan moet het goed gaan denken ik.
Nulla tenaci invia est via ( voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, ik zit in een soortgelijke situatie. Alleen ben ik er nog niet uit helaas... doe m'n best binnenkort de laatste stappen te kunnen zetten. Maar ook bij mij speelt precies dat waar jij mee worstelt; ik heb twee kinderen.

Heb je wel steun uit je omgeving?
Alle reacties Link kopieren
H
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij sporen jullie allebei niet zo.. Je wist blijkbaar al dat hij snel van relatie hopte.. Toch een kind krijgen als het al niet goed gaat. Eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
H
quote:Monique84 schreef op 22 juni 2016 @ 06:34:

Dat wist ik niet goudhaantje. Ben daar pas achter gekomen. En deze problemen zijn ontstaan toen ik al zwanger wasAls het echt een narcist is zou ik m'n handen dichtknijpen voor het feit dat hij niet naar zijn dochter omkijkt. Wat een rust.
Alle reacties Link kopieren
H
Alle reacties Link kopieren
Loesje108 ik herken je situatie enorm. Het verschil is hier dat mijn 11 jarige zoon helemaal niet meer naar de vader wil desondanks mijn neutraliteit. De vader ondervraagt hem over het doen en laten bij mij thuis om vervolgens te klagen over wat er niet goed aan is ook al zijn we perfect gelukkig in onze routine. Dit terwijl mijn zoon de hulplijn wou bellen na een les op school over kinderrechten wegens verwaarlozing bij zijn vader. Ik ben hier enorm van geschrokken. Ik heb met moeite mijn mond open gedaan over hoe erg ik af zag met die man maar als ik dat deed bij familie dan overdreef ik en was ik een drama queen. Nu komt mijn zoon af met soortgelijke verhalen en beginnen sommigen bij te draaien maar inmiddels zit ik wel in de soep en heb ik onvoldoende steun. Ik loop wat verloren... zoon zit inmiddels onnodig bij een kinderpsycholoog en ik heb constant paniekaanvallen omdat de vader me alsmaar slecht wil doen lijken bij hogere instanties. Aangezien hij slaagde bij familie en mijn trauma geminimaliseerd werd heb ik nu de onrealistische angst dat zelfs de psycholoog in de vader zijn leugens trapt. Desondanks staat er een regeling op papier dat mijm zoon naar hem moet. Wettelijk gezien ben ik verplicht me hieraan te houden. Open dialoog helpt niks. Toen ik hem zei dat hij en mijm zoon erover moeten praten en hem voorstelde dat er ieta moet veranderen omdat mn zoon diep ongelukkig is stak hij de schuld op mij en mijn opvoeding. Toen mijn zoon zei aan vader dat hij een band met hem wil zei vader dat dit 'raar' was. Inmiddels zal hij alle verhalen die zoon brengt onkennen. Zijn gedacht is dat mijn toen 10 jarige zoon een leugenaar en manipulator is. Goede manier om zichzelf te beschrijven..
Nu ik afstand genomen heb probeerd hij overal zijn voet binnen te krijgen. Hij spreekt constant slecht over zijn eigen kind en mij en verbrand zijn bruggen. 2 dagen geleden weigerde hij de kids id af te geven aan de oma die op zoon let omdat ik wegens familiale reden in buitenland ben. Dit terwijl de dokter net een hartritmestoornis constateerde bij zoon. Hij moest dus naar het ziekenhuis maar kon geen afspraak krijgen wegens geen kids id. Blijkbaar was het nummer van de ziekteverzekering niet voldoende. Begrijpen wie begrijpen kan... hij had op zn minst de nummers kunnen doorgeven... mag ik het woord narcist dan eens in de mond nemen? Enkel hij is perfect?
Alle reacties Link kopieren
Loesje108 schreef:
21-05-2014 15:21
Ik heb mijn kind niet geslagen. Je kind een mislukkeling noemen of een kk kind die niets kan. Dat is normaal?? Zo kan ik nog wel wat woorden opnoemen. Of mij uitschelden in bijzijn van ons kind. Hij heeft nog steeds de eigenschap mij te willen beschermen, is op zijn hoede, houd in de gaten hoe ik mij gedraag in bijzijn van mijn vriend. Komt dan af en toe kijken of alles wel goed gaat. Of mijn vriend mij goed behandeld. Het breekt mijn hart dat mijn kind van 6 dat doet... Die behoefte heeft om dat te doen. Omdat hij heeft gezien hoe zijn vader zijn moeder duwde en uitschold voor van alles en nog wat. Ook dat vind ik een vorm van mishandeling.

Iedere dag voordat mijn kind gaat slapen vraag ik hem of hij nog iets kwijt wilt, en stel ik hem gerust. Alles komt goed. Vertel dat papa hem ook mist. Altijd mag hij papa bellen als hij dat wilt. En hopelijk ook snel echt contact.
Lieve Loes, dit is zo herkenbaar! Ik heb precies het zelfde meegemaakt! Mijn zoontje van 3! Let op gezichtsuitdrukkingen, doet extra lief tegen papa.. wil liever niet bij papa slapen omdat papa hem niet uit bed haalt, in slaap valt of uit slaapt..ik vertel mn zoontje ook dat papa ook van hem houd en hem mist maar geen tijd heeft enz zo erg verdrietig he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven