34 jaar en single

23-04-2016 21:23 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben man en 34 jaar inmiddels. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik dus single. En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar verandering in moet brengen.



Ik heb nooit goed in de markt gelegen bij vrouwen, altijd een beetje het gevoel gehad dat ik aan de zijlijn stond waar vrienden meer succes hadden. Niet dat ik niet met vrouwen om kon gaan, maar ik kwam altijd in de 'friend zone'. Tot aan mijn 31e heb ik dan ook nooit echt een relatie gehad. Toen werd ik aan een meid gekoppeld, wat dus wel uitmondde in een relatie. Deze heeft 2 jaar geduurd, we zijn zelfs gaan samenwonen maar helaas is dat fout gelopen.



Nu ben ik dus weer zo'n anderhalf jaar single, maar ik ben net zo ver als voorheen. Het is niet dat ik het niet probeer, ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites, maar niks, nada, noppes. Als er nou mislukte pogingen tussen zouden zitten was het tot daar aan toe, maar op dat punt kom ik gewoonweg niet. Op datingsites probeer ik ook genoeg, maar er wordt niet eens op mijn profiel gekeken, laat staan dat er dus een antwoord komt.



Er wordt altijd gezegd dat de biologische klok bij vrouwen gaat tikken, maar zo langzamerhand krijg ik dat gevoel nu ook. Het is niet dat het vrijgezellenleven kommer en kwel is, en bij tijden heb ik echt de voordelen er wel van. Maar ik ben nu de enige in mijn vriendengroep die vrijgezel is, en ook de enige zonder kinderen. Het is ook niet dat ik mijn vrienden niet zie, alleen behoorlijk weinig, ze zitten immers met hun kinderen. Mijn sociale leven kalft dus langzaamaan af, en mocht ik zelf ooit nog kinderen willen dan moet het toch vrij snel gaan gebeuren. Om daar na mijn 40e aan te gaan beginnen zie ik niet zo zitten eigenlijk. En ik wil ook graag een beetje van een relatie kunnen genieten zonder direct de druk te hebben om snel een gezin te stichten. De vraag is alleen hoe?
Alle reacties Link kopieren
Bo, je wordt zo geband wegens reclame maken voor jezelf.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Over het aanspreken van vrouwen in de trein: Ik zat een keer in een trein van Praag naar Berlijn. En toen werd er tussen een vrouw eerst af en toe wat zinnen gewisseld. Daarna een heel gesprek. Dat zal wel een lange tijd hebben geduurd.



Hoewel het niet gewenst is dat een man in de trein een vrouw aanspreekt als die man en die vrouw de enige zijn in die trein, heb ik een paar keer zo'n setting gehad. Een vrouw en ik zaten als enigen in een coupé. Toen sprak ze mij aan en vervolgens was er een kort gesprek. Hoe wist die vrouw eigenlijk dat ik geen kwade bedoelingen had en ik niet verder wou gaan dan alleen een gesprek?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Een hele lange treinreis vind ik een prima gelegenheid voor een babbeltje. Heeft de ander daar geen zin in, dan merk je dat snel genoeg door antwoorden die kortaf zijn, lichaamstaal. Als ik verzonken ben in een boek, heb ik weinig behoefte aan afleiding. Zit ik een manderijntje te pellen en iemand zegt terloops iets over het mooie kerkje buiten, dan prima toch om daar even over te kletsen. Helemaal als je toch zo lang met elkaar zit opgescheept.



Ik denk dat je het teveel in standaard regels probeert te vangen als je zegt dat "hoewel het niet gewenst is dat een man in de trein een vrouw aanspreekt als die man en die vrouw de enige zijn in die trein". Juist als je bij elkaar zit is het niet raar iemand aan te spreken. Maar als ik alleen zit en het lijkt alsof een man per se op zoek is naar gezelschap en hij komt vlak naast me zitten en gaat zich bemoeien met wat ik doe, dat is het andere uiterste.



Babbeltje maken kan heel leuk zijn en sta ik altijd voor open. maar zodra het voelt alsof die persoon meer van me wil dan ik wil geven (of dat nou oppervlakkige aandacht is, of seksuele of romantische aandacht), dan gaat het vervelend voelen en haak ik vanzelf af.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
De kroeg is een drama. Als ik met een vriendin de kroeg in ga dan kan ik binnen 10 minuten wel voorspellen welke mannen aan ons tafeltje komen met slap geouwehoer. En ook welke niet makkelijk weg te sturen zijn en waar je alleen vanaf komt met een 'sorry, wij willen graag even bijkletsen samen, we hebben geen behoefte aan gezelschap'.



En doorgaans gaat er geen half uur voorbij vóórdat er iemand aan komt lopen. Dat is irritant, want ik ga niet iets drinken met een vriendin om aandacht van kerels te krijgen. In het meest smoothe geval krijg je opeens een extra drankje met de woorden 'van die meneer daar' en staat hij 2 minuten later aan je tafel, in het treurigste geval komt er één langs met 'zie je die jongen daar, die vind jou leuk maar hij is nogal verlegen'.





Overigens kan dat ook andersom, mijn man ging naar een 30+ dansfeestje zonder trouwring en vond het onprettig dat hij domweg betast werd door een aantal vrouwen die ook nog een ruim ouder waren. Flirten is prima, maar dit was iets te agressief en voor het eerst was hij als man eens in de minderheid ipv de vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Boebezoebe hierboven. Het ligt toch wel wat genuanceerder. Een vrouw zal er geen problemen hebben als ze aangesproken wordt door een man zonder "bad vibes". Of ze spreekt hem zelf aan.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hoiiii nogmaals proberen, me vorige reactie werd verwijdert. Maar ik heb wel goede adviezen voor je, vind ik zelf hihi.



Volgens mij is het al voorbij gekomen maar een goed gesprek met je "friendzone" vriendin kan waarschijnlijk nieuwe inzichten bieden. Zij kent je goed en weet waarom het uit uiteindelijk niet in een relatie uitgemond is. Een trouwens een kopje koffie drinken ergens is altijd leuk en misschien kom je daar nog iemand tegen. Dan heb je twee vliegen in één klap!



Wat ook leuk is om te doen: 30 days challenge. Een voorbeeld hiervan is om elke dag een berichtje te sturen op een van de datingsites. Of elke dag een kopje koffie drinken in een andere koffiebar. je kan de "challenge" zelf bepalen. Het is leuk om te doen, en je kan de uitdagingen ook spannender maken door dingen te doen die je nog niet eerder hebt gedaan.



Ook kun je best op stap gaan met je vrienden ook al hebben die kinderen. Het is toch ook mega leuk om daarmee naar bijvoorbeeld ballorig te gaan. Dan kunnen de kinder lekker spelen, jij lekker "chillen" met je vriend in de kantine. En een voordeel kinder mogen niet alleen gelaten worden daar... Dus er zitten zowieso moeders in de kantine!



Laat me even weten of je iets hebt aan deze tips of als je het helemaal niets vindt haha.



Groetjes Bo
Make love, not war
'Megaleuk' om mee te gaan naar Bollorig?!



Waar je zin in hebt als kinderloze kerel zeg.



Ik moet daar als moeder van 2 grote kinderen al niet aan denken, laat staan voor een kinderloze kerel. Kun je het gejank, gezeik en geschreeuw aanhoren van andermans monsters.



En dan eigenlijk met als doel een leuke moeder te scoren? Whahaaa!
Alle reacties Link kopieren
quote:BoSchattefor schreef op 04 mei 2016 @ 11:10:

Volgens mij is het al voorbij gekomen maar een goed gesprek met je "friendzone" vriendin kan waarschijnlijk nieuwe inzichten bieden. Zij kent je goed en weet waarom het uit uiteindelijk niet in een relatie uitgemond is.

Ik heb inderdaad weleens gevraagd - of de vrouw in kwestie heeft dat zelf spontaan gezegd - waarom het niets is geworden, dus waarom ze mij gefriendzoned heeft. Een aantal opmerkingen:

- Zij vindt mij vreemd of een idioot (ik schreef eerder dat ik een vorm van autisme had);

- Het valt haar op dat ik haar signalen niet zie (ik kreeg wel een zekere indruk van die signalen. Een andere vrouw die dezelfde signalen uitzond zei dat ze beslist niet verliefd was). Dan ga ik die signalen bewust negeren;

- Ik heb haar onbewust eerder afgewezen. Het proces gaat volgens mij als volgt.

-- Een vrouw toon interesse (signalen die anderen wel zien, maar die ik niet zie of die ik bewust negeer door outruling, wijzen daarop);

-- Ik zie die interesse niet. Dit wordt door de vrouw geïnterpreteerd als afwijzing. Ik zie de interesse wel, maar negeer het, of ik denk dat ik mij verbeeld;

-- Vrouw doet geen moeite meer. Haar gedrag verandert (soms zie ik verandering in haar gedrag, soms niet). Omdat ik geen interesse toon, is het geen moeite meer willen doen door haar, volstrekt logisch. Omgekeerd zou ik dat gedrag ook vertonen. "Als die vrouw geen interesse toont, laat ik haar verder met rust."
World of Warcraft: Legion
En iedere dag 1 berichtje op een datingsite?!



Haha, het gaat niet meer om contactleggen, maar gewoon om losse flodders te schieten voor je challenge. Stom idee. Maakt niet uit of je de vrouw in kwestie oprecht interessant lijkt vinden, neuh, gewoon iedere dag een vrouw lastig vallen met je challenge.



Laat me niet lachen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Vogelaarster, ik ken Ballorig niet. (BoSchattefor schreef dat met een kleine letter, dus wist ik niet wat ze bedoelde). Voor de rest met jou eens. Waarom als single man zonder kinderen moeders gaan verleiden? Ik vind dat vreemd.



Vragen waarom je afgewezen c.q. gefriendzoned wordt, vind ik geen gek idee. Ik heb zelf vrouwen geciteerd die mij althans verbaal afwijzen.
World of Warcraft: Legion
Hans, bij jou zijn het geen vriendschappen maar gewoon vrouwen met wie het niks geworden is. Dat kan allerlei redenen hebben.



Maar als je al jaren een vriendin hebt met een echte vriendschap dus, en je zit in de friendzone, dan zou een gesprek best eens verhelderend kunnen zijn. Vanuit vriendschap dus.
Alle reacties Link kopieren
Een van de vrouwen was een collega. Ze zei met zoveel woorden dat ze verliefd op mij was. Ze kreeg verkering met iemand anders, omdat ik haar signalen niet zag. Dat zei ze letterlijk.
World of Warcraft: Legion
Dat is jammer zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 04 mei 2016 @ 12:24:

[...]



Ik heb inderdaad weleens gevraagd - of de vrouw in kwestie heeft dat zelf spontaan gezegd - waarom het niets is geworden, dus waarom ze mij gefriendzoned heeft. Een aantal opmerkingen:

- Zij vindt mij vreemd of een idioot (ik schreef eerder dat ik een vorm van autisme had);

- Het valt haar op dat ik haar signalen niet zie (ik kreeg wel een zekere indruk van die signalen. Een andere vrouw die dezelfde signalen uitzond zei dat ze beslist niet verliefd was). Dan ga ik die signalen bewust negeren;

- Ik heb haar onbewust eerder afgewezen. Het proces gaat volgens mij als volgt.

-- Een vrouw toon interesse (signalen die anderen wel zien, maar die ik niet zie of die ik bewust negeer door outruling, wijzen daarop);

-- Ik zie die interesse niet. Dit wordt door de vrouw geïnterpreteerd als afwijzing. Ik zie de interesse wel, maar negeer het, of ik denk dat ik mij verbeeld;

-- Vrouw doet geen moeite meer. Haar gedrag verandert (soms zie ik verandering in haar gedrag, soms niet). Omdat ik geen interesse toon, is het geen moeite meer willen doen door haar, volstrekt logisch. Omgekeerd zou ik dat gedrag ook vertonen. "Als die vrouw geen interesse toont, laat ik haar verder met rust."



Maar die vrouw heb jij dus zelf gefriendzoned, niet de vrouw jou.

Dat is anders dan als jij meteen interesse hebt, maar de vrouw jou friendzonet.

Bij mij komen leuke mannen meestal meteen in de friendzone, gewoon omdat ik geen vonkje voel. Daar valt niks aan te veranderen, hun gedrag is irrelevant. Een man kan nog zoveel interesse tonen en flirten etc, dat heeft geen enkele zin. Je hebt het, of je hebt het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vogelaarster schreef op 04 mei 2016 @ 12:25:

En iedere dag 1 berichtje op een datingsite?!



Haha, het gaat niet meer om contactleggen, maar gewoon om losse flodders te schieten voor je challenge. Stom idee. Maakt niet uit of je de vrouw in kwestie oprecht interessant lijkt vinden, neuh, gewoon iedere dag een vrouw lastig vallen met je challenge.



Laat me niet lachen zeg.



Dat is dus een van de redenen waarom vrouwen immuun worden voor mannen op datingsites. Al die berichtjes die alleen gestuurd worden als losse flodders om misschien een willekeurige vrouw te scoren.

Vooral die berichtjes die aan meerdere vrouwen tegelijk worden gestuurd, de ongeïnteresseerdheid straalt ervan af.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 04 mei 2016 @ 12:35:

Maar die vrouw heb jij dus zelf gefriendzoned, niet de vrouw jou.Dat klopt. En wel zonder dat ikzelf doorhad. Zo bleek die vrouw dat ook te hebben gezien (vanuit haar perspectief ook logisch). De vraag is, hoe voorkom ik, dat ik een vrouw friendzone? Ik heb nooit geleerd anders te reageren. Doordat ik ouder word, neemt de zeer kleine kans om dat te leren, nog verder af.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er vanaf of je in coaching gelooft en hoeveel geld je daar voor over hebt. Maar geen vrouw is hetzelfde toch?Je kunt niet van een paar cases afleiden dat je altijd in de friendzone komt. Maar vanuit een (Internet) date is die kans er niet op die manier. Dan is het doel duidelijk en wordt het wat, of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me moeten oriënteren op het gebied van coaching.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Een coach kan je vast wel goede tips geven, je misschien een spiegel voorhouden zodat je je realiseert 'shit, dus zo kom ik over!', maar vervolgens zul je het toch zelf moeten doen. Je zult zelf je gedrag en je houding moeten veranderen, en dat is heel moeilijk. Ik denk niet dat een coach daar heel veel voor je kan doen. Hij zal niet als een hondje achter je aanlopen en je corrigeren en tips blijven geven, lijkt me.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 04 mei 2016 @ 14:51:

Het hangt er vanaf of je in coaching gelooft en hoeveel geld je daar voor over hebt. Maar geen vrouw is hetzelfde toch?Je kunt niet van een paar cases afleiden dat je altijd in de friendzone komt. Maar vanuit een (Internet) date is die kans er niet op die manier. Dan is het doel duidelijk en wordt het wat, of niet.Ik vraag me ook af of er ooit een man echt beter is geworden van die datingcoaches. Zover ik hoor zijn dat meestal de cliche tips waardoor de sociaal onhandige man uiteindelijk overkomt als vies opdringerig kereltje en werkt het dus averechts.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet over dating coaches gesproken van het type waar jij op doelt. Zowel de Duitse coach als ook de Nederlandse die ik heb gesproken zullen zich hiervan distantiëren. Die hebben heel wat meer in huis en werken waarschijnlijk evenveel met vrouwen en mannen. Het is geen kwestie van een kunstje leren, hulp moet op de persoon toegesneden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 05 mei 2016 @ 11:31:

Ik vraag me ook af of er ooit een man echt beter is geworden van die datingcoaches. Zover ik hoor zijn dat meestal de cliche tips waardoor de sociaal onhandige man uiteindelijk overkomt als vies opdringerig kereltje en werkt het dus averechts.

Ik moet dan weer aan het andere topic en video denken. Een vrouw die daar loopt en opeens een hand op haar schouder voelt. Als die hand van een bekende is, zou dat nog wel kunnen bij wijze van grappige verrassing (in de setting waarbij een vrouw haar vriendin wil verrassen door haar te besluipen), maar als de vrouw de andere persoon niet kent, kan ik mij voorstellen dat ze schrikt.



Als ik als man het enigszins eng vind om door een andere man aangesproken te worden (of soms zelfs door een vrouw, maar heel vaak niet: een vrouw die mij aanspreekt is vaak welkom, vooral als ze aantrekkelijk is), hoe zou een vrouw hierin staan? Als zij aangesproken wordt door een vreemde man?



Die datingcoaches die van onzekere mannen creeps maken, zijn utter fail, m.i.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 05 mei 2016 @ 12:52:

Ik heb ook niet over dating coaches gesproken van het type waar jij op doelt. Zowel de Duitse coach als ook de Nederlandse die ik heb gesproken zullen zich hiervan distantiëren. Die hebben heel wat meer in huis en werken waarschijnlijk evenveel met vrouwen en mannen. Het is geen kwestie van een kunstje leren, hulp moet op de persoon toegesneden zijn.Ik denk dat ook. Een datingcoach zou uit meerdere personen moeten bestaan, en dan wel uit mannen en vrouwen. Een goed idee is een soort rollenspel waarbij de man met de vrouwelijke coach oefent. De man zou aanwijzingen kunnen geven. Zoiets. Maar volgens mij weet jij de ins en outs hiervan, Ooitverlegen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging: Ik kwam op de site van een single coach een oproep tegen gericht aan seksuologen om samenwerking te zoeken. Het gaat daarbij om mensen die ongewild maagd zijn. Maar naast seksuologen krijgen ook psychologen wel eens mensen die richting een depressie gaan door langdurig alleen zijn. Vanuit de alles onder 1 dak hulp zoals ik die zag bij die Duitse coach heb ik gekeken of hier een vergelijkbaar aanbod is. Ik geloof zeker dat er goede single coaches zijn maar er zit vast verschl in gefundeerde psychologische kennis. Daarnaast ook verschillen in de mogelijkheden praktische vaardigheden te leren. Maar hier houdt het voor mij ook op, Ik heb mij alleen uit interesse georiënteerd omdat ik in mijn tijd bij een maatschappelijk werker ben geweest die natuurlijk beperkte kennis had.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 05 mei 2016 @ 15:46:

Ik denk dat ook. Een datingcoach zou uit meerdere personen moeten bestaan, en dan wel uit mannen en vrouwen. Een goed idee is een soort rollenspel waarbij de man met de vrouwelijke coach oefent. De man zou aanwijzingen kunnen geven. Zoiets. Maar volgens mij weet jij de ins en outs hiervan, Ooitverlegen.Die Duitse AB coach werkt idd met een assistent of assistente en leert zoals op de site staat het verschil tussen gewoon en romantisch (sinnlich) contact leggen. Die NL single coach die ik heb gesproken is een team van een man en een vrouw. Het is even geleden dat ik op de site heb gekeken maar een rollenspel hoort ongetwijfeld tot de mogelijkheden. In een YouTube filmpje van een Nederlandse intimiteitscoach werd gesproken over een heel team (deze coach staat ook genoemd in het Duitse boek Unberuhrt). Die Duitse AB coach verwijst hiervoor overigens naar een Zwitserse vrouw omdat hij deze intensieve vorm niet aanbiedt. Overigens wel weer mogelijkheden seksuele ervaring op te doen op een veilige en waardige manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven