Pfff ik weet het even niet meer.

04-05-2016 06:03 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar lig ik dan. Het is kwart voor 6 en ik lig al twee uur wakker. Mijn hoofd zit helemaal vol. Ik heb geen idee waar ik dit topic moet plaatsen...



Iets meer dan 5 jaar geleden ben ik getrouwd, we hebben twee prachtige kinderen, leuk werk en een normaal inkomen. Alleen ben ik al 3 jaar niet echt gelukkig. Ik droom veel, raak snel in paniek om poep dingen en ben al een aantal keer in therapie geweest maar er komt meestal niks uit. Behalve dat ik naar mijzelf moet luisteren en moet leren om te genieten van de kleine dingen in het leven.



Maar... Ik wil graag weg... Opnieuw beginnen. Wel met gezin maar gewoon voor de rest helemaal opnieuw. Nieuw huis, nieuwe baan, ander land, weg van familie en vrienden en echt alles achterlaten. Ik ben wel een beetje klaar ben met de dagelijkse sleur. Mijn man wil ook wel maar weet niet hoe en dat maakt mij echt heel chagarijnig.



Dit is nog al een dingetje thuis, hij wil wel maar zegt ook dat alles opgeven wat we hier hebben vet eng is en dat hij dat misschien niet verstandig vind met onze kinderen. Wat als we niet gelukkig worden daar of niet meer het inkomen krijgen als wat we nu hebben. Maar ik ben nu niet gelukkig en hij geeft aan dat ook niet echt te zijn.



Ik klink verwent en misschien ben ik dat ook wel. Wat moet ik doen om weer gelukkig te worden? Echt die stap maken met ons gezin om te emigreren of dit uitzingen en kijken of er iets veranderd in mijn hoofd...



Sorry voor het warrige verhaal maar ik zit er serieus doorheen en kan er gewoon niet meer van slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfjetwaalfje schreef op 04 mei 2016 @ 16:39:

[...]





Je zit te trollen @Terhorst, open hierover a.u.b. een apart topic. Effect = Inhoud x Acceptatie, Inhoud = 9, Acceptatie = 0 (want offtopic), dus Effect = 0. Bij een apart topic = draagvlak waarschijnlijk 7 of 8 en dan is het effect 63 of 72.Het is inderdaad nogal off-topic. Excuses hiervoor. Wij Wiskundigen moeten de hele dag focussen op de kleinste details, dus in het normale leven kunnen we nogal warrig zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Terhorst schreef op 04 mei 2016 @ 17:13:

[...]





Het is inderdaad nogal off-topic. Excuses hiervoor. Wij Wiskundigen moeten de hele dag focussen op de kleinste details, dus in het normale leven kunnen we nogal warrig zijn En zo'n opmerking maakt het weer leuk, doe je goed Terhorst.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
quote:Terhorst schreef op 04 mei 2016 @ 11:47:

[...]

Het Nederlandse onderwijsstelsel heeft Wiskunde en andere Bèta vakken zodanig aangetast, dat ze niet eens meer lijken op de universitaire tegenhangers. Dus Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde wat je krijgt op de middelbare school heeft (helaas) vrij weinig te maken met het "echte werk". Ook het didactisch deel van de vakken laat te wensen over. Ze leggen het allemaal heel leuk uit in verhaaltjes, maar dat is absoluut niet de beste manier om dingen te leren.



Als gevolg van het bovenstaande zijn zowel jongens als meisjes afgeschrikt om voor deze vakken te kiezen, maar dan met name de meisjes. Ondervraag middelbare (vrouwelijke) scholieren wat hun minst favoriete vak is, en je krijgt het vaakst "Wiskunde" te horen.Helaas geldt dat ook voor heel veel andere vakken. Je onderwerp is me uit het hart gegrepen, helaas ben ik er zelf te dom voor. Zoals al door anderen gesuggereerd, open alsjeblieft een eigen topic voor meer bereik. Ik meen het.
The chains on my mood swing just snapped. Run.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven