Stel ik mij aan?

03-05-2016 20:12 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort samenvatten: ik heb een tweelingzus die in zowat alles het tegenovergestelde is van mij. Niet erg op zich, we lopen de deur niet bij elkaar plat maar het gaat op zich prima.



Zus is nogal extravert (ik niet). Jaren geleden heeft zij mij voor mijn 30e verjaardag eens een stripper cadeau gedaan. Iedereen vond het hilarisch. Ik niet. Ik hou er absoluut niet van om zo in de belangstelling te staan en ben ook niet zo ongeremd dat ik mezelf op zo'n moment kan laten gaan. Ik was ook best wel boos, iedereen weet immers dat ik dat verschrikkelijk vind.



Zo zijn er nog weleens wat dingetjes geweest.



Enige tijd geleden zijn mijn vriend en ik getrouwd. Op een gegeven moment komen er twee strippers. 1 voor mij en 1 voor vriend. Vriend vindt dit ook absoluut niet leuk. Hij is wel extravert maar hij staat ook niet graag in de belangstelling.



Ik ben erg boos geworden. Mijn feest was verpest doordat ik boos werd op mijn zus en nog wat familieleden die vonden dat ik 'gewoon leuk mee moest doen'. Ik ben altijd het rustige zusje op de achtergrond geweest en in mijn jeugd hierdoor ook weleens 'vergeten', sommige familieleden denken nog weleens dat ik nog zo ben en dat ik doe wat zij willen, maar ik ben hier klaar mee.



Het gaat niet om een trauma ofzo, maar ik voel me zo in de zeik gezet op mijn eigen feest. Iedereen weet dat ik dit haat en dan wordt dit weer gedaan, notabene op mijn eigen bruiloft. Het voelt alsof hun eigen plezier boven mijn gevoel gaat. Het maakt me boos en verdrietig.



Sinds de bruiloft heb ik geen contact meer opgenomen. Stel ik mij nu aan of niet?



Toevoeging: zus is heel gul en gunt mij veel. Ik neem niet vaak wat aan, maar ik weet wel dat ze het niet verkeerd bedoelt. Is het het sociale van haar? Denkt ze niet over de consequenties na?

Ik kan het gaan vragen, maar wil dat nu even niet ...
Als ik heb een totaal afwijkende mening, sorry alvast. Je zegt zelf dat je een schat van een tweelingzus hebt die extravert is en jij niet. Je bent weggestormd op je verjaardag vanwege die stripper destijds en ik snap het plannetje van je zus en enkele familieleden wel. Waarschijnlijk vonden ze het op je verjaardag nogal overdreven dat je zo reageerde en niet even over je zelf heen kon stappen om de lol er van in te zien en dus kreeg je op je bruiloft i.p.v. het wel bekenden stukje over je jeugdzonden, een stripper.



Je kent je zus, je kent haar humor, je weet dat ze het niet kwaad bedoelt en dat zij het ziet als één grote grap (en familie ook). Het is een stripper, niks ergs maar jouw reactie is beide keren alsof de wereld vergaat. Ja, het was je verjaardag en ja het was je bruiloft maar er gebeuren gekkere dingen op bruiloften maar de humor kan of wil je er niet van inzien. Jij ziet alleen de negatieve kant er van.



Eerlijk gezegd lijk je me niet de makkelijkste. Je treed liever niet op de voorgrond maar bent verontwaardigd als familie je bestaan daardoor vergeet dus wat jij wil is dat mensen zich conformeren naar jouw gedrag. Dat je du moment niet direct spontaan kan reageren ligt in je karakter en dat is niet erg maar dat je geen contact meer met je zus opneemt slaat nergens op. Blijkbaar moet alles gaan zoals jij het wil en als dat niet gebeurd ben je razend. Dit heeft niets te maken met het feit dat je introvert bent, dit heeft alles te maken met het feit dat je een lolletje niet kan waarderen, dat je stampvoet als de dingen niet gaan zoals jij het wil en dat je er niet mee zit om je zus te straffen die alles voor je over heeft. Heel jammer.
Het is geen lolletje. Het is ziekend gedrag.



Eerste keer, okee foute inschatting van zus. Tweede keer is zieken.



Dat je dat doet op je zus haar bruiloft is gewoon misselijkmakend. Ze vonden dat TO een lesje geleerd moet krijgen? En dan uitgerekend haar trouwdag daarvoor nemen? Het is ronduit treiteren, je zus belachelijk maken en haar dag verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zus samen met de strippers buiten gegooid. Bruiloft of geen bruiloft. Ik vind dus ook niet dat je je aanstelt. Vind het idee van strippers op een bruiloft regelen zo al achterlijk, laat staan wanneer je goed weet dat je zus dat echt niet leuk gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
ja wie een stripper inhuurt voor een bruiloft is een ordinaire debiel, en ik ga liever niet om met ordinaire debielen (familie of niet)

maar hee anders laat je het nog een paar keer gebeuren



of als je dat te ver vind gaan of je wil er graag bij horen, ik weet niet hoe goed je in de slappe was zit maar anders huur wat stripper-agenten in met geloofwaardige uniforms en dit acteerwerk en laat haar arresteren, film haar benauwde gezicht en gooi het op facebook

doe het de verjaardag erna nog eens dunnetjes over met brandweermannen en wat rookbommen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zus dit gedaan heeft omdat ze dit zelf zo leuk vindt. Maar dan walst ze wel heel erg over jou heen, en dan nog wel op je bruiloft, jóuw dag.



Effe stilte zou niet verkeerd zijn. Ik zou inderdaad ook effe geen contact meer willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 04 mei 2016 @ 07:41:

Als ik heb een totaal afwijkende mening, sorry alvast. Je zegt zelf dat je een schat van een tweelingzus hebt die extravert is en jij niet. Je bent weggestormd op je verjaardag vanwege die stripper destijds en ik snap het plannetje van je zus en enkele familieleden wel. Waarschijnlijk vonden ze het op je verjaardag nogal overdreven dat je zo reageerde en niet even over je zelf heen kon stappen om de lol er van in te zien en dus kreeg je op je bruiloft i.p.v. het wel bekenden stukje over je jeugdzonden, een stripper.



Je kent je zus, je kent haar humor, je weet dat ze het niet kwaad bedoelt en dat zij het ziet als één grote grap (en familie ook). Het is een stripper, niks ergs maar jouw reactie is beide keren alsof de wereld vergaat. Ja, het was je verjaardag en ja het was je bruiloft maar er gebeuren gekkere dingen op bruiloften maar de humor kan of wil je er niet van inzien. Jij ziet alleen de negatieve kant er van.



Eerlijk gezegd lijk je me niet de makkelijkste. Je treed liever niet op de voorgrond maar bent verontwaardigd als familie je bestaan daardoor vergeet dus wat jij wil is dat mensen zich conformeren naar jouw gedrag. Dat je du moment niet direct spontaan kan reageren ligt in je karakter en dat is niet erg maar dat je geen contact meer met je zus opneemt slaat nergens op. Blijkbaar moet alles gaan zoals jij het wil en als dat niet gebeurd ben je razend. Dit heeft niets te maken met het feit dat je introvert bent, dit heeft alles te maken met het feit dat je een lolletje niet kan waarderen, dat je stampvoet als de dingen niet gaan zoals jij het wil en dat je er niet mee zit om je zus te straffen die alles voor je over heeft. Heel jammer.Noem jij het stampvoeten als iemand nijdig wordt omdat haar iets door de strot gedrukt wordt waarvan duidelijk is dat ze dat niet wil? Ik zou ook pissig worden want het is respectloos. Geintjes uithalen leuk en aardig. Maar niet op iemands bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 03 mei 2016 @ 20:21:

Ik zou voortaan op elk familiefeest een stripper laten opdraven. Als ze dat zó leuk vinden, kunnen ze het van mij krijgen zoals het hebben willen.Of bij haar werk komen laten opdraven.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 04 mei 2016 @ 17:30:

Ik denk dat zus dit gedaan heeft omdat ze dit zelf zo leuk vindt. Maar dan walst ze wel heel erg over jou heen, en dan nog wel op je bruiloft, jóuw dag.



Effe stilte zou niet verkeerd zijn. Ik zou inderdaad ook effe geen contact meer willen.Dit lijkt mij ook...
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven