Twee minuten stilte vanavond.

04-05-2016 10:58 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond zijn wij twee minuten stil, en omdat ik daar enorm, echt heel erg enorm veel waarde aan hecht, zou ik graag willen, en wensen, dat we allemaal stil zijn.



De relatie, met onszelf, in vrijheid, samen, in stilte herdenken.

Voor die voor ons gevochten en gestreden hebben.

De saamhorigheid, de eenheid, die ons land sterk maakte.

En dat nog eeuwig doet.

.

VIVALAViVA, wij mogen leven in vrijheid,het aller aller grootste goed, die we hebben.

.

Mag het altijd vrede blijven.

Want we willen allemaal in vrede leven, wees dus even stil...

.

En sta er dus bij stil.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 04 mei 2016 @ 14:26:

[...]

We zijn zo over de top anti racisme dat het belachelijke vormen aanneemt en je tegen iemand met een kleurtje anders dan de jouwe niet kunt zeggen wat je tegen een ander wel kan zeggen. We doen zo veel voor vluchtelingen dat het ten koste gaat van bepaalde andere groepen , want echt we hebben meer schulden dan rijkdom in nederland.. Echt een belachelijke reactie voor een land als dat van ons.In welk parallel universum leef jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik zat een keer in een intercity op 4 mei , en er werd omgeroepen dat de treinen even twee minuten stil zouden staan wegens de herdenking. Vond dat toch wel erg mooi en kreeg er ook kippenvel van op de één of andere manier.



Tijdens het paardrijden een aantal jaar geleden waren we een buitenrit aan het maken met de groep, in een woonwijk hebben we met zijn allen op een rij stil gestaan aan de zijkant van de straat. Werd toen ook erg positief op gereageerd door de omgeving.
Godver. Net 2 min stil met kleuter, gaan de bovenburen als idioten tekeer. Ben zo pissig nu. Even afkoelen en dan aan de deur. Respectloos gedoe.
Ik ben net zoals ieder jaar 2 minuten stil geweest maar het kan me vrij weinig schelen als anderen dat niet doen. Vrij land, ieder z'n ding.
Ik woon op het platste platteland van Nederland, in een dorp wat elf kilometer lang is en er wonen maar 2500 inwoners en tóch is er ie-der jaar wel iemand aan het grasmaaien op 4 mei om 8 uur.



Ongelooflijk.
Hier alles rustig om 8 uur. Camping in Overijssel.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 04 mei 2016 @ 17:26:

[...]





Je kunt niet eens 2 minuten stil zijn?



Ik kan prima 2 minuten stil zijn, zal dat ook altijd doen in gezelschap, ik laat iedereen graag in zijn waarde. Net zoals bij gelovigen die bidden tijdens het eten. Ik ben ook keurig stil, maar doe niet mee. 4 mei is voor mij hetzelfde.



En net zoals dat ik anderen in hun waarde laat dat zij daar waarde aan hechten, verwacht ik dat andersom ook. Ik ben er ook dankbaar voor dat we in vrijheid leven en zoals eerder al gezegd, denk ik daar op andere momenten aan. Daar heb ik die 2 minuten op 4 mei niet voor nodig. Ik herdenk liever op mijn eigen manier.
Wij zitten in een hotel vandaag. Met de kinderen tv aan en om 19.58 starten ze in een feestzaal hier ergens in het hotel.....lang zal ze leven, lang zal ze leven en om 20.00 uur.....Ze leve hoog ze leve hoog.....



Wij vonden het schandalig, maar het ergste is wel mijn eigen gedrag. Ik kreeg de slappe lach .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier al de hele dag mee bezig, over na aan het denken, aan het overpeinzen hoe ik het beter kan doen of ik ook niet intolerant nen vaak naar mensen met een andere mening. Op de ene of de andere manier hield het me nog meer bezig dan aandere jaren. En door gedoe heb ik het gewoon gemist. Wat een muts voel ik me nu zeg!
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ja, ieder z'n ding, daar ben ik het mee eens. Maar gun een ander dan wel even stilte.

Die 2 min in een heel jaar.
Lieve Elle, wat een mooie openingspost.

Ik ben ook geweest, net terug.

Ik heb het van huis meegekregen en ik vind het ivm respect gewoon erg belangrijk.

(Ik ga me hier geloof ik volgend jaar wel met de muziek bemoeien van de fanfare, ben vast een zeikerd maar ik vraag me af of ik Halleluja van Leonard Cohen erg gepast vind voor een herdenking...)
quote:Damselindistress schreef op 04 mei 2016 @ 20:53:

Wij zitten in een hotel vandaag. Met de kinderen tv aan en om 19.58 starten ze in een feestzaal hier ergens in het hotel.....lang zal ze leven, lang zal ze leven en om 20.00 uur.....Ze leve hoog ze leve hoog.....



Wij vonden het schandalig, maar het ergste is wel mijn eigen gedrag. Ik kreeg de slappe lach .



Nee dat meen je niet.. jouw reactie snap ik wel eerlijk gezegd, waarschijnlijk zenuwen doir plaatsvangende schaamte of weet ik veel wat maar dat feestgedruis... echt belachelijk.

Dat mensen het fatsoen niet hebben.

Je hoeft het van mij niet met de gedachtegang eens te zijn maar uit respect voor je medemens die dat wel belangrijk vindt kan je toch wel ff 2 minuten je snavel houden?
quote:Zelatrice schreef op 04 mei 2016 @ 20:54:

maar ik vraag me af of ik Halleluja van Leonard Cohen erg gepast vind voor een herdenking...)



Proest .

Nee, da's niet passend.

Die tekst gaat over SM.
Alle reacties Link kopieren
Is dit het goede topic om te zeggen hoe prachtig ik het vond dat ze die (klein)kinderen van de kransleggers lieten vertellen waarom hun moeder/vader/opa/oma/tante/oom een krans legde?



Ik vond het heel mooi symbolisch.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 04 mei 2016 @ 20:53:

Wij zitten in een hotel vandaag. Met de kinderen tv aan en om 19.58 starten ze in een feestzaal hier ergens in het hotel.....lang zal ze leven, lang zal ze leven en om 20.00 uur.....Ze leve hoog ze leve hoog.....



Wij vonden het schandalig, maar het ergste is wel mijn eigen gedrag. Ik kreeg de slappe lach .



Dat is mij, jaren geleden, eens overkomen tijdens de herdenking op de Dam.

Verschrikkelijk, maar ik kon dus echt niet stoppen.

Zenuwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd even stil. Dan kijk ik naar buiten om te zien of ik de enige ben. Als er een bus of tram van de RET langsrijdt, is die bus, als de situatie het toelaat meestal het enige voertuig dat even stilstaat, vanavond ook. Tram weet ik niet, die kan ik hier vandaan niet zien maar mijn vriendin wel. Ik denk dat trams ook even stoppen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:myrdal schreef op 04 mei 2016 @ 20:50:

[...]





Ik kan prima 2 minuten stil zijn, zal dat ook altijd doen in gezelschap, ik laat iedereen graag in zijn waarde. Net zoals bij gelovigen die bidden tijdens het eten. Ik ben ook keurig stil, maar doe niet mee. 4 mei is voor mij hetzelfde.



En net zoals dat ik anderen in hun waarde laat dat zij daar waarde aan hechten, verwacht ik dat andersom ook. Ik ben er ook dankbaar voor dat we in vrijheid leven en zoals eerder al gezegd, denk ik daar op andere momenten aan. Daar heb ik die 2 minuten op 4 mei niet voor nodig. Ik herdenk liever op mijn eigen manier.Zo zit ik er ook in. Ik laat anderen in hun waarde, zal dus echt niet om 8 uur muziek aan zetten of lekker grondig gaan stofzuigen, maar ik doe ook niet bewust mee. Om een of andere reden kan ik er niet tegen in het keurslijf gedrukt te worden dat je alleen maar 'goed' kunt herdenken als op een specifiek moment op een specifieke dag 2 minuten stil bent. Ik herdenk op mijn eigen manier. Dat is ook vrijheid.
quote:Knuffelheks schreef op 04 mei 2016 @ 20:59:

[...]





Proest .

Nee, da's niet passend.

Die tekst gaat over SM. dat vind ik wel erg ver gezocht...
quote:Damselindistress schreef op 04 mei 2016 @ 20:53:

Wij zitten in een hotel vandaag. Met de kinderen tv aan en om 19.58 starten ze in een feestzaal hier ergens in het hotel.....lang zal ze leven, lang zal ze leven en om 20.00 uur.....Ze leve hoog ze leve hoog.....



Wij vonden het schandalig, maar het ergste is wel mijn eigen gedrag. Ik kreeg de slappe lach .





Ik begrijp je slappe lach ook wel, surrealistisch.



Wij hadden ooit een oppas.

Mijn zusje liet iets vallen en zei iets in de trant van 'shit'.

De oppas gilde dat ze godverdomme niet mocht vloeken tijdens de dodenherdenking (was verder heel lief maar nogal grof in de mond).

Dat kwam ook niet meer goed
quote:Ingenium schreef op 04 mei 2016 @ 20:53:

Ja, ieder z'n ding, daar ben ik het mee eens. Maar gun een ander dan wel even stilte.

Die 2 min in een heel jaar.Dat dacht ik ook wel eens als er doorheen getetterd werd door anderen, maar we kunnen het moeilijk afdwingen.
quote:Zelatrice schreef op 04 mei 2016 @ 20:58:

[...]





Nee dat meen je niet.. jouw reactie snap ik wel eerlijk gezegd, waarschijnlijk zenuwen doir plaatsvangende schaamte of weet ik veel wat maar dat feestgedruis... echt belachelijk.

Dat mensen het fatsoen niet hebben.

Je hoeft het van mij niet met de gedachtegang eens te zijn maar uit respect voor je medemens die dat wel belangrijk vindt kan je toch wel ff 2 minuten je snavel houden?De jarige werd ook 85 dus ook nog de oorlog meegemaakt
quote:Damselindistress schreef op 04 mei 2016 @ 21:14:

[...]





De jarige werd ook 85 dus ook nog de oorlog meegemaakt Neeeeeeeeeeeeee!!!
quote:Damselindistress schreef op 04 mei 2016 @ 21:14:

[...]





De jarige werd ook 85 dus ook nog de oorlog meegemaakt Tssss.
Ah ernstig.

Jouw slappe lach begrijp ik wel, maar dat iemand dat doet die het zelf heeft meegemaakt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 04 mei 2016 @ 17:19:

@defrona ik was zojuist aan het overdenken of ik een topic zou openen om naar vegetarische recepten te vragen voor 'beginners'. Nu ik jouw post lees krijg ik het gevoel dat je mijn post als sarcastisch hebt gelezen. En 'links' was als boksmetafoor bedoeld, het had ook 'rechts' kunnen zijn.



@DidiRidi,

Ah ok, fijn te horen, ik vroeg me al af hoe je t bedoelde, sorry

Je mag me ook een pb sturen hoor, ik heb goede tips voor je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven