Vaticaanstad of Colosseum

05-05-2016 10:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind mei ga ik samen met mijn moeder 4 dagen naar Rome! Aangezien het bijna moederdag is en ik geen cadeautje weet dacht ik, ik geef een ticket/rondleiding voor een bezienswaardigheid in Rome. Nu leek het mij leuk om bijvoorbeeld een een rondleiding met Nederlandstalige gids te geven, maar wat is nou leuker om met een gids te doen, Vaticaanstad of het Colosseum? Hebben jullie tips!? Andere tips zijn ook welkom! Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij persoonlijk zou het Colosseum interessanter zijn, maar misschien is jouw moeder gelovig en dan is Vaticaanstad leuker.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut vaticaanstad. Want die musea zijn onvergelijkelijk. Colosseum kun je ook zonder gids, maar met een boekje doen. Gaaf, ik wil ook weer!!
Zonder oorzaak geen gevolg
Vaticaanstad is nogal veel groter dan het Colosseum, lijkt me iets om mee te wegen. En wat boeit haar meer, qua tijdvak?



Persoonlijk zou ik het colosseum kiezen, maar ik ben je moeder niet
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 05 mei 2016 @ 10:56:

Voor mij persoonlijk zou het Colosseum interessanter zijn, maar misschien is jouw moeder gelovig en dan is Vaticaanstad leuker.Ik en mijn mijn zijn atheïst, maar Vaticaanstad is echt geweldig. ben je er ooit geweest?
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Colosseum leuker. Maar met vier dagen daar zeg ik; beide zeker doen!!
quote:parbleumondieu schreef op 05 mei 2016 @ 10:56:

Voor mij persoonlijk zou het Colosseum interessanter zijn, maar misschien is jouw moeder gelovig en dan is Vaticaanstad leuker.Of niet.
Vaticaan is vooral erg interessant als je in religie en kunst geinteresseerd bent. Collosseum is meer oudheid. Vaticaan vul je overigens zo een dag mee (dan kun je ook naar de sint pieter basilica en klimmen naar de Dom toren voor waanzinnig uitzicht)

Collosseum heb je wel gezien in 2 uur, maar kun je ook fijn wandelen in het Forum Romanum wat er naast ligt)

Ik zou in vier dagen beide doen, is goed te doen met metro.
Beiden, als je vier dagen hebt! Voor het Colosseum en Forum Romanum kun je zelfs een combiticket krijgen. Althans, vijf jaar geleden nog.
Ik vind Vaticaanstad niet per se voor gelovigen. Sterker nog, ik vond het zeer de moeite waard maar had minder religieuze gevoelens toen ik er uit kwam dan toen ik er in ging. Dus weet wat je doet
Alle reacties Link kopieren
Beiden zijn een must see! Maar de gids zou ik meer waarderen in vaticaanstad.
Alle reacties Link kopieren
quote:polkat schreef op 05 mei 2016 @ 10:58:

[...]



Ik en mijn mijn zijn atheïst, maar Vaticaanstad is echt geweldig. ben je er ooit geweest?Nee, maar ik ben klassiek geïnteresseerd, dus de ruïnes van het Romeinse Rijk zou ik echt per se willen zien. Bij een keuze zouden die dus altijd winnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 05 mei 2016 @ 10:56:

Voor mij persoonlijk zou het Colosseum interessanter zijn, maar misschien is jouw moeder gelovig en dan is Vaticaanstad leuker.

Edit: je hebt al gezegd dat je er nooit geweest bent, dus mosterd.



Vaticaanstad is het hoogtepunt van kunst, het plafond van de Sixtijnse kapel alleen al is een reden om naar Rome te gaan.......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Allebei bezoeken, kan echt makkelijk!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het sowieso allebei doen! De gids zou ik reserveren voor Vaticaanstad. Bij het colloseum kun je heel prima uit de voeten met zo'n iPod tour

Heel veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
In het Colosseum ben je overigens in een uurtje ofzo uitgekeken. In Vaticaanstad kun je makkelijk een dag doorbrengen..........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
wij waren met een gids in het vaticaan,maar je sjeesde overal veelste vluchtig langs.heb amper wat gezien.en we konden toen niet naar boven.ik zou lekker zelf gaan.en idd wel beide doen!
Alle reacties Link kopieren
Vaticaanstad is m.i. veel interessanter, ook voor niet-gelovigen en er valt voor een gids ook veel meer te vertellen. Het Colosseum kun je inderdaad makkelijk zelf doen, zonder gids. Daar ben je in een uurtje rondgewandeld. En als je 4 dagen hebt kun je allebei doen, plus natuurlijk al die andere bezienswaardigheden ..... Veel plezier en neem makkelijke schoenen mee
Ik heb een rondleiding gedaan met gids in het colosseum. Diegene vertelde het zo mooi en levendig dat je je helemaal het kon inbeelden.

Ik vond het echt top en zou het zo weer doen..

Ben overigens ook in het gedeelte geweest naast het colosseum en ook daar weer heel levendig verteld.

Ik zie hierboven staan dat ze binnen een uur waren uitgekeken.

Dat had ik dus met het vaticaanstad. Die drukte door al die kleine gangetjes maakte dat ik snel mijn plezier kwijt raakte.

En ik had het eigenlijk wel snel gezien.

Dus erg persoonlijk allemaal..



Maar toch welke beslissing je neem.. je zal er een supertijd hebben :-).

Heel veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Vaticaanstad! ik vond het colloseum van binnen erg tegenvallen, zou er niet snel weer in gaan.



Wat je echt niet mag missen is de villa borghese, is een groot park met een museum erin met echt hele mooie beelden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die wilde ik ook noemen, de Villa Borghese. Van tevoren kaartjes kopen voor een tijdslot, je kunt er dus ook maar een beperkte tijd in, maar er zijn is ook maar een beperkte hoeveelheid mensen, het wordt nooit superdruk. En wat er staat is echt geweldig.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
TO: wat je ook kiest, boek kaartjes van te voren. De wachtrijen zijn erg lang als je ze nog moet kopen.



Vaticaan: op site van vaticaan boeken scheelt je veel geld. Guided tours gaan er heel snel doorheen, veel grote groepen. Wel goed te verstaan door microfoon waar gids in praat en via je audiosetje en oortjes te horen is. Wordt dus niet heel hard gepraat.

Hier was het jl erg druk als je geen kaartje had (met tijdslot) als je deze vroeg boekt (ik had 9.30 uur) ben je de drukte voor en is het prima te doen.

Extra leuk: woensdagochtend naar Vaticaan gaan, dan houdt de paus een openbare audientie. Leuk om te zien en hoeveel mensen daar op af komen.



Collosseum: boek combi ticket met forum romanum. Geen tijdslot en twee dagen geldig. Je kunt dus andere gedeelte dag later doen.

Tip: pak de linkeringang (waar de bussen rijden, is veel sneller!)

Je moet werkelijk overal door een metaaldetector overigens, de agenten spreken geen engels! Tip 2: als je medisch voorzien bent van metaal, vertaal dit van te voren naar italiaans. Scheelt je hele hoop gedoe!



Villa Borghese: park eromheen is fantastisch. is ver van te voren uitverkocht, dus je moet snel boeken als je hier heen wilt. Niet druk, wel prachtig. Broodjes zijn daar relatief niet duur en erg lekker:-)

Eigen website voor tickets.



Nog een hidden gem: de kerk van st john. Metrohalte San Giovanni. Dit is de kerk waar tombes staan van voormalige pausen en de net gekozen paus religieus wacht tot zijn inauguratie. Kunst en beelden zijn fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Een combiticket voor Colloseum en het Forum kost bijna niks. Ik zou ze gewoon allebei (Vaticaan + Colloseum) doen, zeker als je 4 dagen hebt. In het Colloseum staan overal bordjes met uitleg dus een rondleiding is daar niet echt nodig.
Zijn twee hele verschillende dingen. Wat voor type is je moeder en wat vindt ze interessant?



En inderdaad, Colosseum doe je even snel, Vaticaanstad incl museum kost je een hele dag.



Je zou ook beide met een audiotour kunnen doen, kun je op eigen tempo doen. Je zou evt een culinaire wandeling met gids kunnen doen, zie je de leukste restaurantjes en barretjes en kun je van alles proeven.
quote:diedietje schreef op 05 mei 2016 @ 11:40:

Vaticaanstad! ik vond het colloseum van binnen erg tegenvallen, zou er niet snel weer in gaan.



Wat je echt niet mag missen is de villa borghese, is een groot park met een museum erin met echt hele mooie beelden.

Dit. Bij het Colosseum had ik echt zoiets van "is dit het?" Het was vast een mooi gebouw en is leuk om een keer gezien te hebben maar ik was er snel op uit gekeken. En dan nog al die figuren die rozen aan je willen verkopen.



Pompeï vind ik ook mooi maar is nog wel een stukje reizen vanaf Rome. Is denk ik niet echt haalbaar in die 4 dagen. In Rome zelf is ook genoeg te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven