Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 26 april 2016 @ 21:10:

Hier vraagt iemand om zonnebloemolie en een kilo appels want ze wil morgen appelbollen bakken. Wel binnen fietsafstand.



Ongeveer iedereen reageert met supermarkt?



Hier mag je dat niet adviseren, 'want het is tenslotte een 'gratis gevraagd of aangeboden site'.

Volgens mij kost het slijten van je banden bekant nog meer dan in de supermarkt halen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:renate73-nw schreef op 26 april 2016 @ 21:01:

[...]



Zou vragen hem te plaatsen, gratis natuurlijkJa tuurlijk, wat dacht jij dan.
Alle reacties Link kopieren
Hier is er momenteel iemand die pizza's van de new york pizza verloot..

Ik dacht eerst een waardebon maar ze hebben schijnbaar verkeerde pizza's besteld en er twee over..

Die pizza's zijn ook nog eens van gisteren aangezien ze hier nog niet bezorgen op dit tijdstip..

En de pizza's moeten het liefst bij een gezin terecht komen die het goed kunnen gebruiken..



En serieus hoeveel reacties wel niet met ; heel graag wat zullen mijn kinderen ervan smullen..

En als je dan de foto's van die pizza ziet met verlepte sla en alles erop
quote:himalaya schreef op 26 april 2016 @ 21:16:

[...]





Hier mag je dat niet adviseren, 'want het is tenslotte een 'gratis gevraagd of aangeboden site'.

Volgens mij kost het slijten van je banden bekant nog meer dan in de supermarkt halen.Want van de trip naar de supermarkt dikken je banden natuurlijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel is hier een discussie gaande want een verkoopster verkoopt behang. Twee verschillende soorten die beide in de winkel 17 euro per rol kosten.



Ze verkoopt nu beide partijen voor 25 euro in totaal.

De ene partij bevat 5 rollen en de andere 6 rollen.



Nu gaan mensen ruzie zitten maken en zich achtergesteld voelen want ze " wilden die partij van 5 rollen wel maar niet nu ze weten dat die andere van 6

rollen er dus 1 "gratis" krijgen"..



Even serieus waar gaat dit over..

En het is niet 1 iemand die er over valt, nee het zijn er meerdere die het oneerlijk vinden en het zelfs een principe kwestie noemen
en ze hoeven het niet te kopen he
Alleenstaande moeder zonder geld door ziekte heeft nogal wat nodig voor haar nieuwe huis, gelukkig is ze totaal niet veeleisend.



- Een witte schoenenkast

-Een halfhoogslaper voor een kleuter

- Woonaccessoiress in Wit, Grijs, RVS, Paars

-Goeduitziende kleding voor een meisje mt 128/134

- Goeduitziende dameskleding S/M

-Kant en klaar gordijnen

- Witte houten luxaflex 60x 190 - 120x190

-Hanglampen in RVS/Wit

-Amerikaanse koelkast RVS niet ouder dan 4 jaar.

Alvast bedankt voor het meedenken en aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan hou ik mijn Amerikaanse koelkast van 4 jaar oud zelf maar tja dat lijstje heeft toch iedereen over... Ik verbaas me erover wat er blijkbaar in die hoeken voorbij komt... Zo'n mevrouw weer toch ook wat alles kost... Je mag blij zijn als je dingen gratis krijgt en ze er netjes uitzien...
Hier een groep waar je je zoek advertenties, alleen mag plaatsen onder een ik zoek bericht van de beheerder, welke ze 1x p.w. plaatst, in een reactie.



Deze mevrouw is wel heel hard opzoek,



Ik ben op zoek naar iemand die mijn tuin kan betegelen. Over 3 maanden ben ik jarig en wil een tuinfeest geven. Fakkels, vuurkorf, terras verwarming een bbq en bruine verf.



Deze vraag staat 4x tussen de reacties, maar er is nog niet 1 ding aangeboden.
quote:welcomehome schreef op 28 april 2016 @ 12:53:

Hier is er momenteel iemand die pizza's van de new york pizza verloot..

Ik dacht eerst een waardebon maar ze hebben schijnbaar verkeerde pizza's besteld en er twee over..

Die pizza's zijn ook nog eens van gisteren aangezien ze hier nog niet bezorgen op dit tijdstip..

En de pizza's moeten het liefst bij een gezin terecht komen die het goed kunnen gebruiken..



En serieus hoeveel reacties wel niet met ; heel graag wat zullen mijn kinderen ervan smullen..

En als je dan de foto's van die pizza ziet met verlepte sla en alles erop Ha ha ha, ik weet echt niet wat ik soms lees hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 30 april 2016 @ 08:57:

[...]





Ha ha ha, ik weet echt niet wat ik soms lees hier.

Dat er ook echt lieve/gekke mensen bestaan is vandaag bevestigd.

Ik had gereageerd op een verkoopsite op iets van 1 euro.

Ben ziek dus aangegeven dat ik het graag wilde kopen maar ik pas volgende week langs kon komen.

Zegt ze "Dan kom ik het toch even langsbrengen"

Maar ik heb ook geen geld in huis, alleen statiegeldflessen.

Dat was geen enkel probleem en nog geen half uur later stond ze op de stoep.
quote:mwcactus schreef op 29 april 2016 @ 23:16:

Alleenstaande moeder zonder geld door ziekte heeft nogal wat nodig voor haar nieuwe huis, gelukkig is ze totaal niet veeleisend.



- Een witte schoenenkast

-Een halfhoogslaper voor een kleuter

- Woonaccessoiress in Wit, Grijs, RVS, Paars

-Goeduitziende kleding voor een meisje mt 128/134

- Goeduitziende dameskleding S/M

-Kant en klaar gordijnen

- Witte houten luxaflex 60x 190 - 120x190

-Hanglampen in RVS/Wit

-Amerikaanse koelkast RVS niet ouder dan 4 jaar.

Alvast bedankt voor het meedenken en aanbieden.





Tjongejongejonge...



Ik heb meerdere jongeren, waaronder mijn eigen kinderen, op weg geholpen met het inrichten van hun huis. Meest mensen die zelf door beperkingen hadden, en geen geld of een vermogende ouder.



Allemaal waren ze blij met alles dat ze kregen, als het maar werkte en een beetje schoon was (je wil niet weten hoe bankstellen er uit kunnen zien: baggervet, vol vlekken en stinken naar hond!).
quote:granny71 schreef op 02 mei 2016 @ 13:07:

[...]



Dat er ook echt lieve/gekke mensen bestaan is vandaag bevestigd.

Ik had gereageerd op een verkoopsite op iets van 1 euro.

Ben ziek dus aangegeven dat ik het graag wilde kopen maar ik pas volgende week langs kon komen.

Zegt ze "Dan kom ik het toch even langsbrengen"

Maar ik heb ook geen geld in huis, alleen statiegeldflessen.

Dat was geen enkel probleem en nog geen half uur later stond ze op de stoep. Leuk is dat, zo kan het ook!
Aangeboden: knutselspul, douche pakketje en een open doosje tampons.



Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan toch echt af waarom hahaha. Als je ze niet meer nodig hebt lijkt me logisch, maar laat het dan staan/houd het achter de hand voor bezoek dat het nodig heeft ofzo.
T'zijn ook knoeperds zeg !
Alle reacties Link kopieren
Iemand biedt 400 kg geschilde citroenen aan



Ze heeft een ambachtelijk limoncello atelier. Ik zou er in haar plaats een ambachtelijk limoncello en citroensiroop atelier van maken denk ik
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt om een gratis scootmobiel gevraagd want die van haar gaat te langzaam...



Uh oke.
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan ze de batterij 's opladen
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt een flesje kruidvat zonnebrandspul aangeboden. Gebruikt, er zit nog ong 1/4 deel in en het is van vorig jaar. Wordt weggegeven omdat ze nieuwe hebben gekocht.



Iemand geeft aan dat het misschien niet goed meer is/niet goed meer werkt want van vorig jaar. Vond de weggever maar onzin, want factor 30 is factor 30.



Waarom ze het dan weggeeft en zelf nieuwe koopt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier lijkt het steeds meer een soort grofvuilaanbod site te worden. Zwart zand, wel zelf afgraven, tuinmeubilair, compleet met scheuren, stukken eraf en vies, 'maar kan nog wel een ronde mee', platen voor op het dak, met gaten, enz.



Of mensen gooien een loze vraag op de site: 'wie heeft partytentstokken voor mij?' En dat dan keer 10.

Eh. Welke maat?

'Wie heeft een babymatras voor mij?' Zonder maten of wat dan ook.



En complete verlanglijsten van onnodige luxe, een houten scrabble set, bepaalde kleur vloerbedekking dn meubels die aan allerlei eisen voldoen, enz.



Ik vind het steeds minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
Nou zo'n "dikke" tv kwam ik anders niet kwijt op de weggeefhoek en ook de kringloop haalde er de neus voor op : iedereen wil nu een flatscreen mevrouw.

Tja, dus maar bij de milieustraat afgezet.





Nu op de lokale pagina: stoel met hooker -met foto van oma in de stoel met beentjes omhoog op de hocker ?. Staan grappige reacties onder maar mevrouw snapt het niet.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Er word hier op een groep die ik in mijn lijst heb een BBQ aan geboden. Duidelijk met een plaatje, ik moet zeggen hij is zo vies je zou de BBQ nog niet eens met een stok aanraken. En toch zie ik de " ik loot mee" overal vandaan komen.



"Ik ben de schuur aan het opruimen en kwam nog een bbq tegen op gas. De bedoeling was om hem naar de stort tebrengen.

Maar dacht misschien kan ik er iemand anders blij mee maken zo niet breng ik hem als nog naar de stort.

De bbq is behoorlijk vies, dus moet wel even schoongemaakt worden. Bij meerdere interesse ga ik vanavond om 20:00 loten."
Bij de zoekhoek mocht er niet meer gratis gevraagd worden. Geen budget ook niet meer. Dus nu willen mensen alles voor 100% korting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven