Mode & Beauty alle pijlers

Wat is 'bloedmooi'?

27-04-2016 12:38 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijv. als een man een vrouw beschrijft als 'bloedmooi'? Wat maakt een vrouw nou mooi? wat is mooi? innerlijk of uiterlijk? hebben minder mooie vrouwen minder keus, mooiere vrouwen meer keus? Wat zien jullie als een bloedmooie vrouw?
quote:MissFields schreef op 02 mei 2016 @ 15:45:

[...]





Thanks voor het plaatje Swifty
Adriana Lima en Cindy Crawford vind ik bloedmooi. Combi uiterlijk en uitstraling, denk ik.
quote:zephora schreef op 02 mei 2016 @ 20:29:

[...]





Interessant! Ik vind vrouwen die op mijn beste zelf lijken vaak wel knap. Zoals Liv Ullmann op deze foto.

http://d.gr-assets.com/authors/1294805920p5/482340.jpg

En ik schijn op Elle in Kill Bill te lijken. Zonder lapje dan. Ik vind haar ook niet lelijk.

Qua mannen vind ik Josh Emett een heerlijke man. (Maar daar lijk ik dan weer niet op. :P )



Edit: culturele achtergrond maakt wel uit bij de perceptie van schoonheid, zie hier Ja daarom dacht ik misschien ook op wie je zelf lijkt. Kan me best voorstellen dat als je zelf donker haar hebt dat je dan donkerharige vrouwen knapper vind, of als je een lang gezicht hebt dat je lange gezichten mooi vind. Ik vind bijv Liv Tyler helemaal niet mooi, omdat ik helemaal niet van lange gezichten hou. Maar mijn eigen gezicht is bijna een perfecte cirkel
quote:lux. schreef op 02 mei 2016 @ 20:22:

[...]





Ja moeilijk uit te leggen.. Ik vind denk ik iemand van wie ik vind dat diegene iets ontwapenends, onschuldigs en liefs heeft meer bloedmooi, terwijl ik een femme fatale achtig type meer beeldschoon vind. Een bloedmooi iemand vind ik iemand die daar ook een bepaalde onschuld in heeft, zich niet zelf vreselijk mooi lijkt te voelen, geloof ik. Marilyn vind ik iets teveel kijk-mij-eens om bloedmooi te zijn.



Wij denken echt precies andersom. Grappig

Ik kan me helemaal vinden in jouw beschrijving, maar dan met precies de omgekeerde termen..

Ienand van wie ik vind dat diegene iets ontwapenends, onschuldigs en liefs heeft vind ik juist beeldschoon (alleen het woord al is voor mij veel meer van toepassing en sprookjesachtiger, dromeriger, onschuldiger). Terwijl de term bloedmooi al meer vol passie en temperament is, dus beter past bij sexy/femme fatale.
quote:lux. schreef op 04 mei 2016 @ 08:02:

[...]





Ja daarom dacht ik misschien ook op wie je zelf lijkt. Kan me best voorstellen dat als je zelf donker haar hebt dat je dan donkerharige vrouwen knapper vind, of als je een lang gezicht hebt dat je lange gezichten mooi vind. Ik vind bijv Liv Tyler helemaal niet mooi, omdat ik helemaal niet van lange gezichten hou. Maar mijn eigen gezicht is bijna een perfecte cirkel



Maar dan ga je er vanuit dat mensen zichzelf mooi vinden, terwijl heel veel mensen juist willen hebben wat ze zelf niet hebben en zichzelf niet mooi vinden.

Of bedoel je dan omdat die kenmerken 'vertrouwd' zijn en het een soort onbewust iets is?



Ik heb zelf ook zo'n lelijk ;) lang gezicht en vind het bij anderen ook niet mooi trouwens
quote:Miss-Pippilotta schreef op 04 mei 2016 @ 08:30:

[...]





Wij denken echt precies andersom. Grappig

Ik kan me helemaal vinden in jouw beschrijving, maar dan met precies de omgekeerde termen..

Ienand van wie ik vind dat diegene iets ontwapenends, onschuldigs en liefs heeft vind ik juist beeldschoon (alleen het woord al is voor mij veel meer van toepassing en sprookjesachtiger, dromeriger, onschuldiger). Terwijl de term bloedmooi al meer vol passie en temperament is, dus beter past bij sexy/femme fatale.



Nee, want ik vind iemand die ontwapenend, lief en onschuldig eruit ziet en zich niet al te bewust is van zijn schoonheid eigenlijk altijd veel sexier dan iemand die zich bewust is van haar uiterlijk en aantrekkingskracht. Dat geeft iemand iets 'goedkoops'.



En ik vind alle mensen die ik bloedmooi vind ook beeldschoon, maar slechts een paar mensen ter wereld bloedmooi.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 04 mei 2016 @ 08:33:

[...]





Maar dan ga je er vanuit dat mensen zichzelf mooi vinden, terwijl heel veel mensen juist willen hebben wat ze zelf niet hebben en zichzelf niet mooi vinden.

Of bedoel je dan omdat die kenmerken 'vertrouwd' zijn en het een soort onbewust iets is?



Ik heb zelf ook zo'n lelijk ;) lang gezicht en vind het bij anderen ook niet mooi trouwens



Haha nou n=2 dan ik denk niet dat mensen zichzelf stiekem super hot vinden hoor, maar dat het idd met vertrouwdheid te maken heeft. Iedereen in mijn familie heeft zo'n volle maansgezicht en ik associeer dat echt met lieve, warme, fijne mensen (mijn vader, oma, tantes). Dus dan misschien meer als ze op mensen lijken die je graag mag?

Ik vind een rond hoofd iig niet per se handig of flatteus vanuit elke hoek. Maar ik vind het wel een heel fijne gezichtsvorm om naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat je mooie mensen met jezelf vergelijkt. Ik kijk bijvoorbeeld naar vrouwen van mijn eigen leeftijd (57). Hun kapsel, wat voor kleding ze dragen, hoe hun huid er uit ziet. Misschien zoek ik (onbewust) een voorbeeld?
quote:lux. schreef op 04 mei 2016 @ 08:56:

[...]





Haha nou n=2 dan ik denk niet dat mensen zichzelf stiekem super hot vinden hoor, maar dat het idd met vertrouwdheid te maken heeft. Iedereen in mijn familie heeft zo'n volle maansgezicht en ik associeer dat echt met lieve, warme, fijne mensen (mijn vader, oma, tantes). Dus dan misschien meer als ze op mensen lijken die je graag mag?

Ik vind een rond hoofd iig niet per se handig of flatteus vanuit elke hoek. Maar ik vind het wel een heel fijne gezichtsvorm om naar te kijken.Ja, misschien omdat je het onbewust associeert met fijne mensen. Of omdat het vertrouwd/herkenbaar is dat het onbewust een goed gevoel oproept. Zou kunnen..
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 02 mei 2016 @ 17:25:

Oh die Arie Boomsma vind ik zo'n kwal. Snap niet wat mensen dáár nou mooi aan vinden. Laat staan bloedmooi. Echt compleet onaantrekkelijk die vent en heb altijd het idee dat ie vreselijk arrogant is. En Jeroen Spitzenberger vind ik ook echt helemaal niks, vind hem hele onaardige ogen hebben.



Monique Klemann heb ik ook helemaal niets mee. Jij zult vast de mensen die ik knap noem ook niets vinden Velma Ik heb Arie regelmatig in het echt gezien en het is echt een heel knappe en sympathieke man!



Orlando Bloom vind ik juist een erg mooie man, Heath Ledger was dat ook. Ik val wel op jongensachtig (en op pretbekkies).



Bloedmooi vind ik iemand die ik objectief erg knap vind, maar ook nog eens geil. Adriana Lima vind ik bijvoorbeeld bloedgeil maar niet bloedmooi (ik vind haar gebit niet mooi).

Op deze foto's vind ik haar wel knap.







En hier dus niet.





Penelope Cruz en Salma Hayek vind ik wel bloedmooi, evenals vroeger Karen Mulder.





Sorry voor het ordinaire plaatje die laatste (komt uit de film From Dusk till Dwan) maar wat een geweldig figuur heeft ze daar.



Penelope Cruz





Karen Mulder

Alle reacties Link kopieren
Beauty is in the eye of the beholder.
I believe in good

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven