Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 3

26-02-2016 16:44 3006 berichten
Happy new topic!! ;)



Links over besparen, consuminderen etc:



Moeders minimalisme

Min of Meer

Positief Besparen

Lekker leven met minder

Zuinigaan

Valhalla vertelt

http://consuminderenmetplezier.blogspot.nl

http://bespaarbalans.blogspot

http://www.eenvoudigleven.blogspot.nl

http://lievervoordelig.nl/

www.Hypotheekvrij.blogspot.nl ( is van schrijver Gerhard Hormann)

www.In10jaarfo.blogspot.nl

www.Verlossendeaflossers.blogspot.nl

www.Spaarolifantje.wordpress.com

www.Jongengeld.nl

http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/

http://www.ericaverdegaal.nl/publications/index

http://geld-is-tijd.blogspot.nl/





Deel 2: Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 2

Deel 1: Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)



Mis je nog een link? Graag via PB





Wil je ook mee meeten? Vul je beschikbaarheid in!! http://doodle.com/poll/pqekv887qfmtdd97
Alle reacties Link kopieren
quote:heavenorhell schreef op 05 mei 2016 @ 10:11:

[...]

Vandaag is er hier in de buurt een grote rommelmarkt / braderie. Misschien loop ik daar nog even langs, als vervanger voor de verregende Koningsdag vorige week.



Wonen we bij elkaar in de buurt? Ik ben naar de rommelmarkt geweest vandaag en heb het een en ander opgepikt aan kinderkleren. Verder werd het al zo snel zo druk dat ik gauw weer naar huis ben gegaan.



Je reis klinkt super, prik! Ik zet hem gelijk op mijn eigen wensenlijst voor de toekomst!
Alle reacties Link kopieren
Mooie reis Prik!



En 100 advertenties Nicole? Ik vind het al een overwinning als ik er 5 op heb.



Ik ga een zuinig maandje tegemoet uit noodzaak. Ik heb al 2x uit de vriezer gegeten, pannekoeken gemaakt en soep voor 2 dagen. Ook wel fijn om de vriezer een keertje leeg te eten.
Je reis klinkt heerlijk, Prik!



Vandaag voor het eerst tomaatjes en paprika uit eigen tuin gegeten (in de wraptaart). Even afwachten wat de plantjes gaan doen maar vandaag iig een bescheiden oogst kunnen plukken. Het smaakte heerlijk en is natuurlijk voordelig!



Tot nu toe staat de teller (boodschappen) pas op 13.50. Dat is netjes maar zaterdag zullen er de eerste weekendboodschappen wel bij opgeteld moeten gaan worden. Ben benieuwd.
Heb jij nu al tomaten nyc? Hoe doe je dat mijn plantjes ijn net 4 cm....
Wat een gave reis Prik! Leuk dat je ons op de hoogte houdt.



Wow 100 advertenties op MP. Respect hoor. Mijn max is 10 hooguit 15. Bij meer advertenties word ik gek van alle biedingen die iedere keer maar met een paar euro omhoog gaan. En alle reacties van mensen die vragen hebben of toch nog een ander bod doen. Ik heb best veel verkocht op MP, maar de laatste tijd was ik er een beetje klaar mee. Doe nu hooguit nog grote dingen als meubels/ fietsen enzo.



Wij zijn heel consuminderig op vakantie in eigen land. We hadden eerst plannen voor Griekenland/ Portugal maar uiteindelijk is het NL geworden en we hebben het super naar ons zin. Nou treffen we het enorm met het weer, dat maakt alles een stuk leuker. De kinderen willen volgend jaar weer hierheen. Nou ga ik eigenlijk nooit 2x naar hetzelfde omdat het dan alleen maar kan tegenvallen en er nog zoveel andere mooie plekjes op de wereld zijn, maar wie weet overweeg ik het...

Ben wel heel benieuwd hoe het met mijn moestuintjes is. Mijn ouders zouden de plantjes water geven en met dit warme weer is dat wel nodig.
Zecora: Ik heb plantjes gekocht en die dus in de grond geplant. Maar helaas was ik denk ik te vroeg daarmee want een week geleden sneeuwde het En ben bang dat dat de planten geen goed gedaan heeft... De basilicum heb ik al weg moeten gooien, helaas. De koriander ligt er nog prima bij. Ook de bieslook en munt lijken zich er goed doorheen te hebben geslagen en ik ben benieuwd wat de fruitstruiken doen. Deze ogen goed iig.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, nyc!



Heb ik helaas de vakantiebestemming van prik gemist... Maar de verhalen klinken hoe dan ook mooi.



Zwartvlekje, dat klinkt als een hele mooie kans. Belangrijk om je goed te verdiepen in de wereld van de hypotheek.



Deze week nauwelijks boodschappen nodig gehad, scheelde best veel. Maar wel behoorlijk duur uit eten geweest met z'n tweeën. Daar komen we 1-2 keer per jaar. Maar het was echt overheerlijk, alles wat we gehad hebben, een super restaurant.



Eerder vertelde ik over de 10 setjes kinderkleding voor komend seizoen als uitgangspunt. Ik had een lijstje gemaakt met wat ontbrak en heb me daaraan gehouden. Jongste moet alleen nog schoenen hebben, verder niets meer nodig. Teller staat op 340 euro nu voor drie kinderen dit jaar. En heerlijk, niet teveel hebben, kledingstukken die matchen en de kans is groot dat er weinig blijft liggen. Had 1 impulsaankoop gedaan, maar toen ik zag dat er te weinig bij paste en eigenlijk niet nodig was heb ik hem teruggebracht. Dit ga ik in het najaar opnieuw doen!



Hier de laatste twee weken een mp piek gehad. Ruim 100 euro opbrengst. Ging om kleding van de kids en een paar dingen die ik erop gezet had na eigen kastopruiming.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 05 mei 2016 @ 21:44:

Zecora: Ik heb plantjes gekocht en die dus in de grond geplant. Maar helaas was ik denk ik te vroeg daarmee want een week geleden sneeuwde het En ben bang dat dat de planten geen goed gedaan heeft... De basilicum heb ik al weg moeten gooien, helaas. De koriander ligt er nog prima bij. Ook de bieslook en munt lijken zich er goed doorheen te hebben geslagen en ik ben benieuwd wat de fruitstruiken doen. Deze ogen goed iig.



Bieslook en munt hebben het hier de hele winter buiten overleefd. Volgens mij kunnen die wel tegen een stootje. Zeker de munt groeit hier als kool.

Ik denk zelf dat mijn tomatenplaten het niet overleefd hebben. Ze zien er in ieder geval erg verdrietig uit. Ik heb ook - geïnspireerd door de AH - watermeloen geplant en die is niet eens opgekomen. Misschien toch nog te koud geweest. Radijsjes en wortels daarentegen doen het echt heel goed.



Wat voor fruitbomen heb je staan?
Vlinder hoe doe je 10 setjes per seizoen? Tel je dan zomer -winter. Dus 20 setjes totaal. Of lente zomer herfst winter, dus 40 setjes totaal? Zelf doe ik zomer winter en dan wat tussen spullen. Ik ben vorig jaar ook begonnen met het consuminderen van kleding van de kinderen en net als jij schrijft bevalt het echt super goed. Eindelijk worden spullen echt afgedragen.



Bieslook is heel sterk. Ik heb het al twee jaar buiten in een bak staan. En het is niet kapot te krijgen. Mijn aardbeienplant van vorig jaar is ook opgekomen en zit vol met bloemetjes. Ben ik erg blij mee, want we zijn dol op aardbeien. Ik heb bij het tuincentrum ook framboos gekocht, maar daar verwacht ik nu het eerste jaar nog niets van.

Courgette van de AH doet het super. Meloen is wel opgekomen maar groeit erg traag.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 05 mei 2016 @ 21:37:

Wow 100 advertenties op MP. Respect hoor. Mijn max is 10 hooguit 15. Bij meer advertenties word ik gek van alle biedingen die iedere keer maar met een paar euro omhoog gaan. En alle reacties van mensen die vragen hebben of toch nog een ander bod doen. Ik heb best veel verkocht op MP, maar de laatste tijd was ik er een beetje klaar mee. Doe nu hooguit nog grote dingen als meubels/ fietsen enzo.

Ik word er juist gek van als ik continu er een paar dingetjes op heb staan, dan ben je er steeds weer mee bezig. Ik jas liever alles er in 1 groot project erdoor. In 1x tig foto´s maken of 3 pakketjes tegelijk wegbrengen is lekker efficiënt en sommige mensen kopen meerdere dingen tegelijk. Ik vind het op dit moment ook gewoon leuk om te doen, ik maak er een sport van om zoveel mogelijk verkocht te krijgen. Maar ik denk dat ik er na een tijdje ook wel weer klaar mee ben en dan ook alleen de grote dure dingen er nog op zet.
Alle reacties Link kopieren
Werken jullie met vaste setjes Vlinder en Bubbelwijn of juist met alles ook met elkaar kunnen combineren? Ik probeer ook ongeveer 10 stuks aan te houden, maar ik koop toch teveel omdat ik een onderscheid maak in zomer- en winterkleding terwijl dat er in de praktijk nauwelijks is. Ik heb nu bijv voor mijn zoon 10 T-shirts en 10 truien (al voor komende winter ), maar eigenlijk draagt hij zowel in de zomer als in de winter heel vaak longsleeves. Dus ik ga in het vervolg denk ik voor 5 T-shirts, 5 truien/vesten en 5-10 longsleeves, dat zou genoeg moeten zijn. Voor mijn dochter merk ik dat er veel mogelijk is met laagjes, bijv. een jurkje zo aan of met legging/maillot en een vestje. Dan kan het ook zowel bij kouder als bij heel warm weer. Voor haar heb ik nu zo'n 10 jurkjes, 10 longsleeves/truien/vestjes en 10 T-shirts, de helft ervan was ook genoeg geweest!
Geen bomen helaas, Zwartvlekje, maar wel struiken: zwarte bes, framboos, rode bes, braam. En aardbeienplantjes.
Toch netjes nyc dat je tomaten ook al rood zijn. Zo heel veel zon is hier nog niet geweest....



Ik ben ook wel benieuwd of jullie setjes hebben of los combineren. Ik heb ook te veel. Maar eigenlijk maar heel weinig bij gekocht. Ze krijgt vaak heel veel. Deel is ook niet meer zo mooi maar aan 10 goede setjes kom ik wel.

Wel greep ik deze week naast de leggings dus daar heb ik er toch nog een aantal van gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik combineer los. Maar ik heb dan ook 2 jongens die het liefst in een spijkerbroek lopen. In de wintermaanden krijgen ze 1 setje dat echt voor netjes is en dat hoort dan ook bij elkaar. Dan moeten de broek en het bijpassende shirt/blouse ook samen aan. Maar verder passen de meeste shirts bij de meeste broeken en dragen ze alles door elkaar. Ik heb voor de zomer ook heel weinig hoeven kopen. Jongste past zelfs nog een paar korte broeken van 3 jaar geleden. Die heeft zo'n smalle kont. Toen hij 1 was viel de broek over zijn knieen en nu tot halverwege zijn bovenbenen. Alleen oudste moest een nieuwe jas, een paar korte broeken en een paar sandalen. Dat heb ik inmiddels gekocht, dus ik hoef voor de zomer verder geen nieuwe kleren voor de kinderen te kopen. Misschien nog een paar nieuwe schoenen voor jongste en ik ben bang dat daar dan ook weer een paar sandalen bij moeten kopen. Ik heb er nog allerlei sandalen liggen van oudste, maar waarschijnlijk geen 29, de nieuwe maat van jongste.
Voor de de tweede en derde liggen er meer dan tien setjes, doordat we veel voor hen gekregen hebben en van oudste dochter, alleen schoenen waren nodig en wat leggings. Beiden kunnen teva's aan die we nog hebben liggen, heel toevallig beiden de juiste maat.



Ik ben er pas net mee begonnen, maar het komt wel neer op 10 voor nu en in najaar ook weer 10, dus twee seizoenen. Ik heb gekeken wat er ligt en wat daarvan past. Daarbij een enkele aanvulling. Er valt vanalles onderling te combineren merk ik, is wel zo handig. En ik zorg dat er bij een zomerjurk altijd een legging en vestje/bolero passen, zodat het het hele seizoen kan. Ze had bv maar 1 wit shirt en nauwelijks hemdjes. Wit hemdje gekocht. Dat kan op de meeste rokjes en nu al onder een vestje. Zodat je spullen hebt voor 15 en 30 graden.

Najaar heeft ze best veel nieuw nodig, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Afgelopen winter had ze een rok waar een longsleeve, legging, maillot en trui bij hoorden, voor kouder en minder koud weer. Maar die pasten ook weer bij andere dingen, zo bleek. En dat is nu ook met de zomerspullen zo, heel handig.



Omdat ik nu echt kijk naar combinaties en flexibiliteit als ik iets erbij koop wordt het veel makkelijker, heb je minder nodig en blijft er minder liggen. En ik kijk of we het echt nodig hebben. Vandaar dus die extra broek terug, niet nodig en te weinig combinatiemogelijkheden.



Inderdaad bubbelwijn, ik vind het ook fijn te zien dat het allemaal gedragen wordt, anders is het zo zonde, dan kan het alweer de kast uit terwijl het nog prima is maar dan is het te klein.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet echt aan kinderkledingsetjes. Vind het ook niet zo erg dat alles met elkaar gecombineerd wordt. Koop in 1x wat kledingstukken in een grotere maat, dat doe ik maar 1, hooguit 2x per jaar. Verder krijg ik nog wel eens wat doorgegeven. En lieve betrokken oma koopt ook wel eens wat (past ook op). Maar ik heb ook geen bijster modieus kind..

Ikzelf was wel modieus en gevoelig voor trends maar daar doe ik al twee jaar niet meer aan mee. Heb kasten vol en herontdek vaak opeens weer een kledingstuk, dat voelt dan als nieuw. Heb gemerkt dat consuminderen met kleding enoooorm bespaart. Ik gaf voorheen misschien wel €1000-1200 per jaar uit aan mezelf, nu is dat rond de €200 en dat zou ik zelfs nog omlaag kunnen brengen!



Qua vakanties hebben man en ik afgesproken dat we iig dit jaar verder in eigen land blijven, wellicht volgend jaar ook wel. We hebben dit voorjaar een verre reis gemaakt dus we kunnen er weer even tegenaan. Het cliché is waarheid gebleken, als kinderen het naar hun zin hebben dan hebben de ouders dat ook. En een kind heeft het overal en al heel gauw naar zijn zin.

Wij hebben zelf apart en samen al veel van de wereld gezien en willen nog veel meer ontdekken maar niet meer met baby's en/of peuters.
Niet nodig.
Mijn zelf gezaaide groenten zijn allemaal opgevreten door de slakken.

Ik heb gisteren een paar winterharde plantjes ( consuminderig ) gehaald en de boel dicht gegooid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gisteren consuminderig een fietstocht maken met mijn vriend. Maar uiteindelijk zijn we spontaan alsnog naar een bevrijdingsfestival gegaan. En dat was super gezellig. Het kostte wel brandstof en een tientje pp aan drinken. Maar zo heerlijk in het zonnetje in goed gezelschap was dat het wel waard.



Morgen geven we een bbq voor onze familie. dus dat gaat weer wat kosten. Maar we houden het simpel: sate, nassi, salade, brood en smeersels, en watermeloen oid toe.
Alle reacties Link kopieren
@milouda, Prik heeft het fijn daar. Wat heeft zij aan jouw post?

Ik vind het maar vreemd...
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:bubbelwijn schreef op 05 mei 2016 @ 22:16:

Vlinder hoe doe je 10 setjes per seizoen? Tel je dan zomer -winter. Dus 20 setjes totaal. Of lente zomer herfst winter, dus 40 setjes totaal? Zelf doe ik zomer winter en dan wat tussen spullen. Ik ben vorig jaar ook begonnen met het consuminderen van kleding van de kinderen en net als jij schrijft bevalt het echt super goed. Eindelijk worden spullen echt afgedragen.

.



Hier heb ik niet specifiek setjes op dit moment. maar heb enorm veel gekregen laatst, dus zoon is ruimschoots voorzien ;P

Normaal heb ik zo'n 10 setjes winter (lange mouwen shirts/trui/blouse en lange broek) en 2-3 vesten. En zo'n 10-15 t-shirts met wat korte broeken (5-10) Ik maak vaak korte broeken van de lange broeken die zoon weer eens gesloopt heeft (lees, gat in knie) knip ze dan gewoon af, en dan kunnen ze prima voor op de opvang of op vakantie. Vaak gooi ik ze op vakantie weg als ze erg vies geworden zin daar. Scheelt weer mee terug nemen en wasgoed ;P Zelfde met ondergoed/theedoeken/handdoeken wat niet meer mooi/goed is, gebruik het nog 1x op vakantie en gooi het daar weg.
quote:milouda schreef op 05 mei 2016 @ 10:59:

Wat is het rustig hier.

Ik heb Mais lang niet gezien hier, ik hoop dat het goed gaat met haar en de kleine in de buik.Gaat goed hoor! Alleen moet ze rust nemen, dus heeft ze zich even wat teruggetrokken van het forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 06 mei 2016 @ 11:26:

@milouda, Prik heeft het fijn daar. Wat heeft zij aan jouw post?

Ik vind het maar vreemd...

Nou, inderdaad. Ik ben hier op vakantie, en iedereen is uiterst vriendelijk tegen ons. Ik heb volgens mij nergens gezegd dat ik hier vrienden voor het leven wil maken of zo, of zelfs maar koffie met hen wil drinken voor de gezelligheid, dus wat is er dan mis met een beetje vriendelijkheid en voorkomendheid? Ik heb liever dat de inwoners van een land vriendelijk zijn (of doen), dan dat ze zich arrogant gedragen en zich vaak beter voelen dan de toeristen aan wie ze verdienen, zoals in bijvoorbeeld, ik noem maar een land, Frankrijk.



Verder vind ik het nogal flauw dat je het land noemt waar ik ben, terwijl ik mijn bericht alweer aangepast heb om voor mogelijke meelezers niet nog herkenbaarder te zijn dan ik al was. Wil je die nationaliteit verwijderen?
quote:Jane-Ice schreef op 06 mei 2016 @ 11:26:

@milouda, Prik heeft het fijn daar. Wat heeft zij aan jouw post?

Ik vind het maar vreemd...

Ach, je hebt gelijk, Prik heeft helemaal niks aan mijn reactie.

Was volgens mij een beetje frustratie van mijn kant.
quote:Bumba1985 schreef op 06 mei 2016 @ 11:53:

[...]





Gaat goed hoor! Alleen moet ze rust nemen, dus heeft ze zich even wat teruggetrokken van het forum.

Fijn om te lezen dat het goed gaat met haar.

Bedankt voor je reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven