Lijf & Lijn alle pijlers

Zoete gezonde tussendoortjes

02-05-2016 19:55 95 berichten
Man is bezig met afvallen. Het gaat erg goed maar hij vind het moeilijk zo zonder zoete dingen.

Als de drang echt te groot wordt eet hij een dadel, stukje pure chocolade, biscuitje of fruit maar hij is dit beetje beu. Jullie nog ideeën voor gezonde maar zoete tussendoortjes?
quote:lux. schreef op 02 mei 2016 @ 21:06:

[...]





Welnee 135 per reep. Een tussendoortje moet ongeveer 100kcal zijn. En noten en pitten zijn goed voor je. Vult ook beter dan sec koolhydraten trouwens.Waarom moet een tussendoortje volgens jou 100 calorieen zijn Lux?
Alle reacties Link kopieren
Allemaal lekkere receptjes hier, mmmm....

Ik vind bevroren blauwe bessen heel erg lekker als zoet tussendoortje, net alsof je een waterijsje eet. Weinig kcal en heel erg gezond.



Ook een appel in partjes snijden en bestrooid met kaneel in de magnetron opwarmen is lekker.
Vind dat bevroren fruit en warme plakjes appel met kaneel echt eye-openers. Die ideeën pik ik in.



AH verkoopt nu grote verpakkingen oa 500 gram blauwe bessen 1+1 gratis. Scheelt je zomaar 8 euro. In de vriezer ermee, geportioneerd, en zo 3 maanden houdbaar.





Overigens heeft Goede Fee wel gelijk hoor. Suikers voorkomen zorgt vaak voor verdwijnen zoetbehoefte. Daarom is vaak een gegeven advies: eerst eens enkele weken suikers vermijden.



Anderzijds hebben de andere dames gelijk daar waar ze schrijven dat verantwoord en gematigd suiker bij het leven hoort.



Als je ziek bent zijn er vele aangepaste dieetvormen, toegespitst op de klachten. Dus daar varieert het enorm wat geadviseerd wordt.
quote:Troeteltje schreef op 03 mei 2016 @ 18:31:

[...]



Waarom moet een tussendoortje volgens jou 100 calorieen zijn Lux?



Nou moet moet.



Het is handig om zo'n beetje zo'n schema aan te houden:



Ontbijt 400

Tussendoor 100

Lunch 600

Tussendoor 100

Avondeten + dessert 700

Tussendoor 100



Om en nabij. Een normaal bereide avondmaaltijd is tussen de 500-600kcal, een toetje rond de 150 kcal, 4 boterhammen, een glas melk en een stuk fruit zijn om en nabij 600kcal, bak muesli met yoghurt en banaan voor ontbijt rond de 400. En dan kun je nog een koekje bij de koffie, cracker in de middag en handje nootjes na het avondeten of whatever eten. Zo is een normaal 'regelmatig eten' schema ongeveer opgebouwd. Aangezien een man 2500 kcal nodig heeft zou een vrouwenschema prima voor hem zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 03 mei 2016 @ 17:45:

[...]





Juist niet. De cravings nemen af. Maar zoals ik al 4x heb gezegd ofzo : TO's man wil afvallen. Dan is zoete tussendoortjes gewoon niet aan te raden. Maar ik heb zelf ook een paar ideetjes gegeven en vind dat een ieder moet eten zoals hij wil. Maar dat leest niet zo lekker weg ofzo dus daar word dan over heen gelezen. Zo bijzonder vind ik dat.Ik reageer op jouw (in mijn ogen) felle reactie op de opmerkingen over zaken waar eventueel nog suiker in zit. En ja TO's man wil afvallen, maar ook binnen een dieet zouden best zaken met suiker kunnen passen, mits het hem lukt om inderdaad met mate te eten.
quote:somana schreef op 03 mei 2016 @ 17:52:

Gezellig hier, volgens mij hebben er een aantal last van hun bloedsuiker.
quote:Troeteltje schreef op 03 mei 2016 @ 19:11:

AH verkoopt nu grote verpakkingen oa 500 gram blauwe bessen 1+1 gratis. Scheelt je zomaar 8 euro. In de vriezer ermee, geportioneerd, en zo 3 maanden houdbaar.

Tip terug: als je die bessen dan toch in de vriezer gooit, koop dan de 1 kg zak ingevroren bessen van € 6,50.



Overigens herken ik het verhaal van sugar cravings, bij mij werkt het ook beter om gewoon helemaal niet te snoepen. Een beetje snoepen eindigt steevast op de bodem van de zak bij mij. Met fruit heb ik dat niet al krijg ik van een appel wel een enorme hongerklop.
Op websites als voedzo, eetgoedvoeljegoed en chickslovefood staan ook een hoop minder ongezonde tussendoortjes. Moet je wel even voor in de keuken staan.
quote:12twister schreef op 04 mei 2016 @ 09:13:

[...]





Tip terug: als je die bessen dan toch in de vriezer gooit, koop dan de 1 kg zak ingevroren bessen van € 6,50.



Overigens herken ik het verhaal van sugar cravings, bij mij werkt het ook beter om gewoon helemaal niet te snoepen. Een beetje snoepen eindigt steevast op de bodem van de zak bij mij. Met fruit heb ik dat niet al krijg ik van een appel wel een enorme hongerklop.Echt???? Goede tip! En die zijn ook puur? Ongezoet etc?
Blokje pure chocolade smelten, banaan in stukjes en dan op elk stukje wat chocolade schenken.
Alle reacties Link kopieren
Gister toevallig voor het eerst de roomboter spelt biscuitjes van EkoPlaza (eigen merk) geprobeerd en lékker dat die zijn! Niet per se gezond, maar iets van 46 kcal. per biscuitje, dus dat valt mee. En het smaakt net iets lekkerder dan gewone biscuitjes. Dus misschien een tip?



En in de zomer: héle rijpe banaan invriezen en vervolgens blenderen (of met de staafmixer) totdat het de substantie van ijs krijgt. Héél lekker!
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Oeh ja strikjemetstippels, super lekker! Ook lekker: banaan doormidden snijden, besmeren met wat pindakaas en de andere helft van de banaan er weer op. Soort boterham pindakaas dus maar dan van banaan.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Man is zo blij met jullie tips! Zit nu aan de bessen.

Dank jullie wel.
Als je echt een keer wil zondigen, zoet maar met weinig suiker: AH slagroomspuitbus op je mond, tong eruit en spuiten maar. Pas op dat je man/kids je niet zien.
quote:jac-79 schreef op 09 mei 2016 @ 21:53:

Man is zo blij met jullie tips! Zit nu aan de bessen.

Dank jullie wel.







De AH diepvries kersen en mango stukjes zijn lekker zoet. Heb vanavond een bakje mango op. Ben & Jerry's eat your heart out.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 05 mei 2016 @ 15:33:

[...]



Echt???? Goede tip! En die zijn ook puur? Ongezoet etc?Gewoon bij de super, ook de lidl, in het vriesvak hoor ingevroren fruit. Je hebt het in alle soorten en maten.
Gekookt eitje, rijstwafels of maiswafels met bio-pindakaas, zelf snackballetjes maken van dadels, cacao en nootjes, babybelkaasjes, schaaltje kikkererwten, studentenhaver, rozijntjes. En als ik echt trek heb in zoet dan neem ik gewoon lekker een stukje chocolade.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 03 mei 2016 @ 10:36:

[...]





Tja ik weet niet hoe het met anderen zit, maar een appel vult mij niet. En ik zie suiker niet als de vijand van de gezonde mens. Ik begrijp dat jij dat anders ziet.Dat had ik ook. Een appeltje eten vulde niet, zorgde vaak alleen maar voor meer trek, ik kon er zelfs misselijk van worden. Toen las ik ergens iets (geen idee meer waar) over dat je dan mogelijk een te snel wisselend wisselend bloedsuiker-peil hebt (oid, is al jaren terug) De tip was; stoppen met tarwe / volkorentarwe en vooral toegevoegde suikers. Dus ik at alleen volkoren spelt, boekweit etc, alleen natuurlijke suikers en gestopt met drank. Nu ben ik niet meer zo heel strikt, maar een appeltje vult wel En ik heb normaal gesproken veel minder snel honger.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:tampontouwtje schreef op 09 mei 2016 @ 23:25:

Als je echt een keer wil zondigen, zoet maar met weinig suiker: AH slagroomspuitbus op je mond, tong eruit en spuiten maar. Pas op dat je man/kids je niet zien.Daar zit toch juist hartstikke veel suiker in?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven