Mode & Beauty alle pijlers

je lievelingskleding: maar het KAN echt niet meer

19-04-2016 23:04 175 berichten
Zullen we hier onze lievelingsoutfits of kleding stukken bespreken waar je je vroeger Da Bom in voelde, maar nu echt niet meer in gezien kan worden?



Ik trap af:

- palladiums met plateauzolen. Nooit begrepen waarom deze trend niet is aangeslagen. Dus zo ongeveer alle paren beschikbaar gekocht en jarenlang trots op rondgelopen. Ik leek er namelijk superslank op (vond ikzelf. Ik was dus achteraf gewoon nog slank).

- recent: De driekwart legging onder alles. Zo fijn. Zo comfortabel.

- de combi: jeans met rechte pijpen en een strak t shirt erop.

Naast dat ik er nu het figuur niet meer voor heb, zou ik nu ook het idee hebben dat ik naakt en ongepast rondloop. Maar dat zat echt zo fijn en ik voelde me er zo lekker in.

- de tark broek. Achteraf de meest onflatteuze broek ooit maar ik vond ze zo mooi staan bij mezelf en voelde me er fantastisch in. (tark was een bepaald merk. Zwarte strakke broek met hoge taille en ritsen aan de zijkant).

- diepe decolleté's. Je kon mij (en leek wel iedereen) in uittekenen. Als ik nu foto's zie denk ik: Ai.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liadan schreef op 21 april 2016 @ 09:35:

[...]





Ik heb ook het idee in mijn hoofd dat ze heerlijk liepen. Ik zou het echt niet erg vinden als deze terug zouden komen. Het is me ook een raadsel waarom ze ooit zijn verdwenen.Ik heb ze nog! Een paar jaar geleden verkocht H&M ze, en heb ik er een paar ingeslagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 21 april 2016 @ 09:37:

[...]





Ik heb ze nog! Een paar jaar geleden verkocht H&M ze, en heb ik er een paar ingeslagen. Ooooh! Ik zou ook meerdere paren kopen als ik ze weer zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis mijn strakke broek met wijde pijpen. Schitterend vond ik het. En de yellow cab schoenen. Ik had ze niet, want ik had altijd hakken (waar ik nu de gevolgen van merk), maar die vond ik echt mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Djin schreef op 20 april 2016 @ 15:46:

Vroeger had je van die felgekleurde roze neon jassen in een soort parachutestof. Deze had dan geen rits maar moest over je hoofd om hem aan te doen. Wat natuurlijk funest voor de zorgvuldige gebeeldhouwde megakuif was. Vooral de regenboog kleuren waren echt in. De mouwen moesten dan wel omhoog anders was je niet "hip".ja en de LA Gears die je benoemde ook!! zelfde tijdperk ongeveer denk ik haha. Heel herkenbaar. Die kuif..als ik foto.s zie
I love you,because you join on my weirdness
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 21 april 2016 @ 06:35:

[...]





Hebbeven gegoogled maar de tark broeken die ik nu zie lijken niet op die van toen.

Het waren strakke broeken, met 1 rits aan de zijkant.

Corel gaat me wel een belletje rinkelen maar mijn vriendinnen waren redelijk geobsedeerd over tark. We hadden hele goede neppers gevonden en die kochten we op de Albert cuijp.

Wellicht haal ik iets door de war maar ik kan me nog zo dat ritsje met dat tark ding op mijn heup herrinneren.Ik kan nog geen plaatjes plakken, maar dit is een Corel broek van toen: http://www.welovelonglegs ... MB-Original-Black-031.jpg



En zo'n tark'1 had ik: http://3.bp.blogspot.com/ ... O3ZYrRJGY/s1600/tark1.jpg
Alle reacties Link kopieren
Maar broeken met flared pijpen komen toch weer helemaal in? Ik zie ze wel in de winkel hangen.
Alle reacties Link kopieren
De geborduurde bell-bottom broek (denk: Lenny Kravitz). Hangt als souvenir in de kast en overleeft alle opruim-rondes uit pure nostalgie.



En de zwarte nato-gevechtsjas uit mijn punk-tijd. mijn moeder wilde het ding niet aan de kapstok zien en hing hem altijd stiekum in de bijkeuken, zo erg vond ze hem
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
O! tweede hands Levi's 501 (met of zonder rode zakdoek uit de achterzak) !
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
Alle kleuren stretch broeken met wijde pijpen worker broeken en al die gekke dingen tuinbroek morgan kleding alles wat ik nu niet meer zou aan doen hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Plateauzolen á la de Spice Girls. Wat voelde ik me lang en slank op die dingen. Dat het niet de beste schoenen waren voor mijn kleine, smalle voeten had ik niet door.



De broekrok. Ik voelde me er altijd mooi in maar achteraf... Hetzelfde gold voor het rokje over de broek.



De ergste fashionzonde was toch wel mijn knalroze haar denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me een zwart wit geruite skilegging met daarop een oversized trui, een korte tuinbroek, all stars, fietsbanden in m'n oren, een houthakkersblouse en de spijkerbroek verkeerd om aan.. dat laatste kwam door kriskros, die hadden dat in de clip aan.. dat ik dat nog weet ook
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 16 was kocht ik een hele mooie zilvergrijze harembroek in kreukelstof. Die in combinatie met zwarte hakken, vanzelfsprekend puntschoenen en een wijd, kort zwart bloesje. Ik heb er in gewoond! En als ik foto's van toen zie vind ik het nog steeds heel mooi.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Tvp
Alle reacties Link kopieren
En dezelfd zwarte puntschoenen met netkousen, een witte tutu en een strak zwart spijkerjasje. Het is dat mijn leeftijd 'neeeee'!!!! roept, maar qua figuur zou ik het nog kunnen hebben
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik houd van kant en ruches en polkadot, ik probeer niet ordinair te zijn en alles tegelijk te combineren.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 05 mei 2016 @ 18:10:

Ik houd van kant en ruches en polkadot, ik probeer niet ordinair te zijn en alles tegelijk te combineren. En ik geloof meteen dat jij dat kan!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Of Topic, maar Het-groepje: wie zijn het bandje in je AVA (of is dat een hele domme vraag?) ?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 05 mei 2016 @ 18:46:

[...]



En ik geloof meteen dat jij dat kan!
Op de basisschool; LA Gears met heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel veters. In het roze. En Oililly en Barbera Farber en dat was afschuwelijk. En een legging met een Fido Dido shirt. NafNaf droeg ik ook. En het liefst een oversized geruite bloes met spijkerbroek en dan AllStars.



Op de middelbare meestal Dr Martens en van die Waterloopleinbatikshirts met een groen legerjasje en een meer uit gaten dan stof bestaande Levi's 501. Of Vans, die waren ook hip. En van die gekleurde speentjes om je nek. Daarna ging ik naar een gabberschool, maar ik bleef eigenwijs mijn hippietroep dragen. En een BagSac met maar één zakje. In het paars. Daar pasten je boeken maar net in. En dan zo laag mogelijk op je kont hangen.



Ik kan nog huilen om mijn Levi's 501 die ik droeg toen ik 17 jaar was, die had maat 26/28 en dan van die plateaugympies eronder. Of Spicegirlschoentjes.



Toen ik een jaar of 18 was ging ik heel veel naar de RoXy en de iT enzo. En dan had ik het allerliefst Chinese Jurkjes of dingen met panterprint en lovertjes aan. Of gewoon zo weinig mogelijk. En hele hoge Dragqueenhakken met plateau's. Maar ik was gewoon een meisje uit een dorp. En heel veel dingen met je haar doen, knotjes of meisjesvlechten. Of iets met fluor.



Ik draag nu nog steeds gewoon Airmaxjes enzo. En een tuinbroek heb ik ook, wel zo'n hele hippe. Hakken vind ik niet handig meer en hele korte jurkjes, tja. Misschien naar het strand. Hennarood haar was te gek, maar nu heb ik gewoon donkerblond met highlights. Met dit weer woon ik tijdloze teenslippers.



Ik zou zo graag weer eens zo'n strakke Levi's dragen. Of op belachelijke hakken lopen. Maar als ik slechts een voetje in zo'n spijkerbroek steek voel ik mij al een walvis die zich door een zwemband heen probeert te wurmen. Dus laat ik het maar.
quote:Oudblond schreef op 05 mei 2016 @ 18:47:

Of Topic, maar Het-groepje: wie zijn het bandje in je AVA (of is dat een hele domme vraag?) ?Volgens mij is dat een foto van joan jett en haar eerste band, of van de film die over hen is gemaakt.
quote:SaveTheDay schreef op 05 mei 2016 @ 18:10:

Ik houd van kant en ruches en polkadot, ik probeer niet ordinair te zijn en alles tegelijk te combineren.
quote:Oudblond schreef op 05 mei 2016 @ 15:31:

Toen ik 16 was kocht ik een hele mooie zilvergrijze harembroek in kreukelstof. Die in combinatie met zwarte hakken, vanzelfsprekend puntschoenen en een wijd, kort zwart bloesje. Ik heb er in gewoond! En als ik foto's van toen zie vind ik het nog steeds heel mooi.





Klinkt ook te gek

Harembroeken zie je soms ineens weer hangen. Ik kon ze nooit hebben qua figuur
quote:Bonnieux schreef op 21 april 2016 @ 11:45:

[...]



Ik kan nog geen plaatjes plakken, maar dit is een Corel broek van toen: http://www.welovelonglegs ... MB-Original-Black-031.jpg



En zo'n tark'1 had ik: http://3.bp.blogspot.com/ ... O3ZYrRJGY/s1600/tark1.jpgHet was een corel! Ik zie het op het plaatje! Dank je.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger van die heerlijke flodderjurkjes, strak tot de taille, daaronder A-lijn, tot halverwege de dij, ik woonde daar in in de zomer. Kan nu echt niet meer, qua leeftijd en qua hoe benen zich in de loop der jaren hebben ontwikkeld. Maar wat zou ik die graag weer willen dragen.

Ik heb een paar zomers lang een korte broek met zo'n flap over de buik gehad, zodat het van voren leek alsof je een rokje aan had. Maar van achteren zag het er niet uit Daar kwam ik pas de derde zomer ofzo achter toen ik een foto van mezelf van achteren genomen zag. Zou nu ook te kort zijn, dus ook dat kan niet meer.

En tot mijn grote, zeer grote spijt kan ik geen Dr. Martens meer dragen door een medisch probleem. Echt, dat vind ik zó erg. Dus die zouden modisch gezien nog wel kunnen, maar helaas pindakaas, niet meer voor mij

Ik heb ook in wielrenbroekjes, die glanzende met een gekleurde streep aan de zijkant, met een kort t-shirt er op gelopen. Ondanks dat ik toen een fantastisch figuur had, heb ik achteraf het vermoeden dat het er toch echt niet uit zag. Maar ach, iedereen liep er mee, en ik heb er geen foto's van, dus ik kan het altijd ontkennen dat ik er zo bij liep

Paardrijbroeken, met zo'n bandje onder je voet. Jezus, wat waren die eigenlijk lelijk, maar ze zaten heerlijk.

Poloshirts met het kraagje omhoog, en dan twee (of drie) over elkaar. Als het kón zou ik het ook zo weer aantrekken, lekker met je wang langs dat kraagje wrijven. Maar nee... modeflater pur sang. Doe ik maar niet dus.

Ik heb een hele mooie broekrok gemaakt twee jaar geleden, maar ik durf hem nog steeds niet aan te trekken . Hij is echt mooi, staat me goed, en toch... het kán gewoon niet. Hoewel, met twee poloshirts met de kraag omhoog... En een paar ecco's eronder..Paarlen ketting... BEO!
Alle reacties Link kopieren
Drie wijde zwarte (hoe meer verwassen, hoe beter) t-shirts over elkaar aan, met het boord eruit geknipt. Die shirtjes vielen dan 'bevallig' van je schouder af. Daaronder een zwarte plooirok (ooit van een oude oma geweest) en dan zwarte, of nog hipper, paarse Dr. Martens eronder. Daar kon je me eind jaren '80 in uittekenen.



Een enorm strakke broek met allemaal gekleurde streepjes. Als ik die weer uittrok had ik buikpijn omdat alles in de verdrukking had gezeten. Kon ik ook alleen aantrekken door op bed te gaan liggen om de rits dicht te krijgen. Laat ik vriendelijk zeggen over mezelf: ik denk dat ik die niet eens meer over mijn armen krijg... Maar wat was ik blij met die broek!



De Sade-look: zwarte legging met een wit bloesje waarvan je de lange voorpanden vastknoopte... Goddank had ik er tóen wel het figuur voor.



Gothic jurken. Hoe zwarter, hoe groter, hoe beter. Met kant, voile en fluweel. Nee, dat draag ik eigenlijk nooit meer. Twee exemplaren hangen nog in mijn kast. Uit nostalgie.



Een van de weinige kledingstukken waar ik toen al niet over treurde toen die uit de mode geraakte: de über-lelijke en über-rottige Pulli's. Wat een klotedingen waren dat zeg!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven