Besnijdenis zoon

05-05-2016 15:22 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoon van 10 jaar uit een eerdere relatie. Hij had als kind last van een vernauwde voorhuid, met regelmatig ontstekingen. Zijn vader was erg tegen een besnijdenis omdat hij dit een aantasting vond van zijn mannelijkheid. We zijn lang aan de slag gegaan met zalfjes en het oprekken van de voorhuid. Momenteel heeft hij al lang geen last meer gehad.

Ik heb nu een nieuwe partner, die zelf om culturele redenen besneden is. We hebben samen een zoontje, die we om dezelfde redenen hebben laten besnijden. De ingreep is erg goed meegevallen en hij heeft hier bijna geen pijn van gehad. Nu vind ik het jammer dat ik mijn oudste zoon zo lang heb laten sukkelen met zijn klachten. Ik overweeg om hem alsnog te laten besnijden. Als vrouw vind ik het veel netter en schoner en het zou kunnen vermijden dat hij in zijn pubertijd opnieuw last krijgt (wat volgens de uroloog wel reëel is). Het lijkt mij fijner om de ingreep achter de rug te hebben voor hij in zijn pubertijd komt. Ik wil ook niet dat hij zich anders voelt dan zijn broer omdat hij wel een voorhuid heeft. Als het aan mij lag werd hij morgen al geopereerd, helaas ligt zijn vader opnieuw dwars.

Ik ben op zoek naar ervaringen van ouders die hun kind op grotere leeftijd hebben laten besnijden. Heeft iemand hier ervaring mee bij een zoon, broer of partner? Ik hoor dat de ingreep lastiger is naarmate je ouder bent. Ik ben benieuwd hoe andere ouders dit ervaren hebben.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 15:44:

[...]



Ja, en ?



Je oudste is al anders was zijn papa woont niet bij hm en nu woont er een man bij jullie die een andere cUltuur dan hem heeft. En een andere pik.

Dus nu moet je oudste zijn piemel aan laten passen aan de cultuur van je nieuwe vent? Want zo komt het nu over.Dit gevoel heb ik er ook bij.
Stel je voor, dat deze relatie stuk loopt en je kennis krijgt aan een leuke man-met-voorhuid. Zie de boel er dan maar weer eens aan te laten naaien, bij je zoons.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:45:

[...]





Juridisch gezien is de toestemming van één ouder voldoende, moreel gezien natuurlijk niet.Dat is een foute interpretatie van de wet.
Ongelooflijk hoe lichtzinnig jij om gaat met een deel weg halen van een seksueel orgaan. Dat iemand om totaal irrelevante culturele redenen is besneden (ooit was dat nuttig wegens het klimaat, nu is het gewoon een barbaars ritueel) en je oudere zoon dan anders zou zijn, ik vind dit echt onvoorstelbaar. Medische redenen ok, dat is iets heel anders. Maar om dat jij vindt dat dat nu de nieuwe normaal is om dat jij in eens een vent hebt uit een andere cultuur, stuitend. Wat moet het joch straks nog meer van jou om niet af te wijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:35:

[...]





Net daar heb ik moeite mee, ik wil niet wachten tot het weer verkeerd gaat.Laat jij ook je borsten amputeren voor het geval je borstkanker krijgt?
Preventief besnijden vind ik een beetje vreemd.
quote:strikjemetstippels schreef op 05 mei 2016 @ 15:53:

Ongelooflijk hoe lichtzinnig jij om gaat met een deel weg halen van een seksueel orgaan. Dat iemand om totaal irrelevante culturele redenen is besneden (ooit was dat nuttig wegens het klimaat, nu is het gewoon een barbaars ritueel) en je oudere zoon dan anders zou zijn, ik vind dit echt onvoorstelbaar. Medische redenen ok, dat is iets heel anders. Maar om dat jij vindt dat dat nu de nieuwe normaal is om dat jij in eens een vent hebt uit een andere cultuur, stuitend. Wat moet het joch straks nog meer van jou om niet af te wijken?Hij mag vast geen homo zijn
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:45:

Juridisch gezien is de toestemming van één ouder voldoende, moreel gezien natuurlijk niet.Zo simpel ligt het niet hoor. Heeft je ex ook gezag? Lees dit, besnijden is zeker wel ingrijpend en er is op dit moment geen noodzaak, dus dan zal toestemming van beide ouders nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je motivatie om een circumcisie te laten doen bij je zoon lijken mij te veel beïnvloedt te worden door zaken die er nu niet toe doen zoals:



Anders zijn dan broertje. Toen jij ervoor koos om een kind te krijgen met je huidige partner wist jij dat er sprake zou zijn van een cultuurverschil tussen beide jongens. Om dit cultuurverschil op te heffen een circumcisie te laten doen gaat mij volledig de pet te boven. Ik vermoed en hoop dat een uroloog deze ingreep op dit moment niet uitvoert puur ten behoeve van jullie zoon...
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat je hier gewoon je zoon in betrekt in de keuze. Hij is 10! Dan ga je toch niet over zijn voorhuid beslissen terwijl het medisch niet noodzakelijk is?
Die smerige voorhuid van de 1ste man was kennelijk goed genoeg om een kind mee te maken..
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het gevoel dat jij al tegen de uroloog hebt gezegd 'doe 't alsjeblieft'



Maar dat de uroloog heeft gezegd, zorg jij even dat vader ook toestemming krijgt, en dat je nu hier op t forum je gelijk probeert te halen en dat vader helemaal lotje getikt is dat hij geen toestemming geeft. Ik vind jou eerder lotje getikt, je zoon is 10, bespreek het met hem (zonder jou mening op te dringen en laat hem de keuze maken
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 05 mei 2016 @ 15:56:

Lijkt mij dat je hier gewoon je zoon in betrekt in de keuze. Hij is 10! Dan ga je toch niet over zijn voorhuid beslissen terwijl het medisch niet noodzakelijk is?

Ik vermoed dat als TO dit met zoon gaat bespreken ze het af gaat doen als een simpele pijnloze noodzakelijke ingreep.

Beter bespreekt ze het met zoon waar de uroloog bij is zodat de informatie die zoon krijgt eerlijk en ongekleurd is.



En werkelijk, desnoods achter de rug van de vader om



Als mijn ex zoiets zou flikken zou hij echt een enorm probleem hebben.
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:35:

[...]





Net daar heb ik moeite mee, ik wil niet wachten tot het weer verkeerd gaat.Liever een operatie zonder dat het misschien ooit nodig is?? Het is een beetje laat, maar jullie hadden het moeten doen toen hij klein was inderdaad.. Dat oprekken en zalfjes klinkt inderdaad een stuk zieliger..
Alle reacties Link kopieren
@ lief; Het heeft blijkbaar wel gewerkt.

Nu is het niet meer noodzakelijk maar vindt To het mooier en anders past zoon niet bij tweede leg en stiefvader.



Echt To, ga je doodschamen
Alle reacties Link kopieren
Er is geen medische noodzaak, het is een pijnlijke ingreep en het heeft gevolgen voor de rest van zijn leven. Laat zoon lekker zelf beslissen als hij volwassen is tenzij er een medische noodzaak ontstaat. Preventie is echt een onzinargument. 1 op de 7 vrouwen krijgt borstkanker in Nederland. Laat jij alvast preventief je borsten verwijderen? Je kinderen krijgen inmiddels vast geen borstvoeding meer dus medisch gezien zijn die dingen hartstikke overbodig en er is een reeële kans dat ze je later heel ziek maken.
quote:granny71 schreef op 05 mei 2016 @ 16:14:

@ lief; Het heeft blijkbaar wel gewerkt.

Nu is het niet meer noodzakelijk maar vindt To het mooier en anders past zoon niet bij tweede leg en stiefvader.



Echt To, ga je doodschamenWel gewerkt, maar voor welke prijs??
Alle reacties Link kopieren
quote:Lief__ schreef op 05 mei 2016 @ 16:16:

[...]





Wel gewerkt, maar voor welke prijs??

Klopt. Ze had toen samen met ex moeten besluiten om het te laten doen.

Niet jaren later (voor het geval het terug komt en omdat zoon nu anders is dan tweede leg en stiefvader)

Nu is de noodzaak er niet meer en ziet de vader dat gelukkig ook in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rieka22 schreef op 05 mei 2016 @ 15:42:

[...]





Maar dan was jongste zoon anders geweest dan zijn vader en had hij een deel van zijn cultuur niet meegekregen.Is dit soms de reden dat je ook je oudste zoon wilt laten besnijden. Om je nieuwe partner tegemoet te komen??
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 05 mei 2016 @ 16:19:

[...]





Is dit soms de reden dat je ook je oudste zoon wilt laten besnijden. Om je nieuwe partner tegemoet te komen??

De spijker heel hard op zijn kop!



Maar ik denk dat TO niet meer terug komt want onze antwoorden staan haar vast niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel heel gek dat je ex het toen absoluut niet wilde, toen er medische redenen waren. Dat vind ik echt sneu. Maar nog veel meer sneu zou zijn om nu je zoon door die pijn te laten gaan, om allemaal onzin redenen. Maar goed dat heeft iedereen boven mij ook al gezegd haha.
Per aspera ad astra.
Alle reacties Link kopieren
Slotje maar TO of kom je nog een keer reageren?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:PattyJupiter schreef op 05 mei 2016 @ 15:53:

Preventief besnijden vind ik een beetje vreemd.+ 1, gaat in tegen het recht van onaantastbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook niet dat hij zich anders voelt dan zijn broer omdat hij wel een voorhuid heeft"""".



KOEKOEK
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Zo'n ingreep is bij oudere kinderen veel pijnlijker, mijn neefje (9jaar toen) kon een week lang amper lopen en het duurde ruim 2 weken voor de pijn weg was.

En dat heeft hij zelf besloten omdat het voor medische redenen was.

Die heeft jouw zoon niet en kunnen ook misschien nooit meer komen dus dat je het überhaupt overweegt vind ik belachelijk!

En als vader het niet wil, dan heb je gewoon pech tenzij het echt nood heeft.



Besneden zijn is voor jongens van die leeftijd helemaal niet leuk trouwens, ze zijn de anders dan hun leeftijdsgenoten en dat vinden ze erger dan anders dan broertje en stiefvader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven