Verder van mij af schrijven

27-02-2016 14:51 1163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 02 juni 2013 opende ik op de zwangerpijler een topic omdat ik in het ziekenhuis lag met gebroken vliezen. Ik was toen 20 weken zwanger van een tweeling en had een zoontje van toen 10 maanden (forumnaam Mini). Onze dochters zijn op 27-06-2013 geboren en overleden. Het topic heeft me veel steun geboden in deze moeilijke periode en de tijd daarna.



Begin december 2013 opende ik een nieuw topic, onder een nieuwe nick, op de zwangerpijler omdat ik toch wel weer zwanger wilde worden maar dit erg spannend en eng vond en ik de steun van het Viva forum miste. Niet wetende dat ik op dat moment al zwanger was.

Het was een spannende zwangerschap en emotioneel gezien een achtbaan. Lichamelijk was het ook best pittig maar na een hele zware bevalling is in Augustus 2014 onze zoon (forumnaam Nano) geboren.

Vlak na de bevalling bleek ook Nano er 1 van een tweeling te zijn.

Nano blijkt reflux te hebben en heel veel te huilen. We hebben met hem een zeer pittig eerste jaar gehad en nog steeds is het niet altijd makkelijk met hem.



Ongeveer anderhalf jaar na de geboorte van de meisjes en midden in de zware periode met Nano, kwam de man met de hamer langs bij mijn vriend (forumnaam Maxi). Na een traject van therapie en medicijnen, heen en weer gestuur van de ene psycholoog naar de ander voor wéér een test, lijkt hij nu eindelijk een goede therapeut te hebben. Ook vaart hij soms op therapeutische basis, zonder druk kan hij zijn affiniteit met het vak houden en zijn angsten onder ogen zien en die weer in therapie bespreken.



Het laatste half jaar gaat het met Mini niet zo lekker. Thuis niet en ook op de psz niet. Hij is erg agressief, slaat, duwt en bijt andere kindjes, ons en zijn jongere broertje. Hij is erg angstig voor nieuwe dingen en harde geluiden. Hij raakt van slag van veranderingen en kan niet goed met de groep mee komen. Hij is het liefst op zichzelf. We hebben des tijds video home training gehad voor Nano, daaruit bleek dat het aan onze opvoed vaardigheden niet ligt.

Binnenkort gaan we naar de opvoedpoli om te kijken hoe we Mini kunnen helpen weer lekker in zijn vel te komen.



Met mijzelf gaat het momenteel ook wat minder. Ik zit in een terugval van mijn eetstoornis. Iets wat altijd wel bij mij op de achtergrond aanwezig is geweest maar nu in alle heftigheid terug is. Ik ben er eigenlijk een beetje van geschrokken dat het me nu niet lukt om het onder controle te krijgen. Ik heb er gesprekken over met mijn psycholoog en ben gisteren voor het eerst naar een ervaringsdeskundige geweest.



Al met al, genoeg om over te schrijven. Mijn vorige topic was vol. Voor mij is het heel fijn om van me af te schrijven, feedback en steun te krijgen.

Ik hoop dat hier dan ook te kunnen continueren.



Link naar vorig topic
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik wel een beetje van je laatste berichten. Het maakt goed duidelijk hoe zwaar je het hebt. Snap ook je twijfels over je relatie. Maar nu is niet het moment om beslissingen te nemen. Nu lijkt alles zwaar en moeilijk. En is het niet vreemd dat jullie elkaar even niet leuk vinden. Relatietherapie ???? Wat fijn dat mini naar mkd kan. En ik schrijf bewust fijn. Want wat zal dat een rust geven. Voor mini en jullie. Super dat de buuv kwam inspringen! Hoop op een fijne dag vandaag voor jullie.
anoniem_67257 wijzigde dit bericht op 05-05-2016 22:03
Reden: Typ fouten
% gewijzigd
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Ik vind het ook allemaal erg heftig klinken en ben het met anderen eens dat nu geen goed moment is om een scheiding te overwegen. Wat niet wegneemt dat het duidelijk is dat jullie aan je relatie moeten werken. Maar is jouw psych de juiste persoon voor jullie relatietherapie? Zou een nieuwe, onafhankelijke therapeut niet beter zijn?

Heb je al enig idee naar welk MKD mini gaat en wanneer hij terecht kan?
Alle reacties Link kopieren
Ik kies er bewust voor om een gesprek aan te gaan met mijn psycholoog erbij. Juist omdat zij het hele verhaal kent. Ik voel er weinig voor om wéér mijn hele verhaal te doen bij een onbekend iemand.

En mocht Maxi het fijn vinden, dan kunnen we ook naar zijn therapeut gaan, dat maakt mij niet uit.

Maar er moet even een gesprek op gang komen tussen ons. Door alles hebben we beide weinig puf om te praten en door het zwijgen stapelen de irritaties op en krijg je van die uitbarstingen zoals vorige week.



De ochtend was pittig. Het was erg druk bij die dierentuin. Ik had afgesproken met een vriendin die haar peuter, buurvrouw en nog een peuter mee had.

Nano had er even geen zin in allemaal die lag op de grond te dweilen en te krijsen. We hadden aardig bijkijks.

En in de speeltuin waren we op een gegeven moment een peuter kwijt.

Ik probeerde de andere 3 in de speeltuin te houden terwijl zij hem zochten.

Duurde wel een half uur eer ze hem hadden.



S middags even mijn vader gevraagd om op te passen zodat ik even op mn gemak boodschappen kon doen.

Gelijk maar even emotie geshopt. Leuk outfit voor zaterdag
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik voor Nano wat homeopathisch ga halen. Hij is doodop maar wil er gewoon niet aan toe geven.

Heeft iemand ergens nog (goede) ervaringen mee?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, slaapt hij nog niet? Geen ervaring helaas.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Alle reacties Link kopieren
Nee nog steeds niet.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Pittig dagje voor je weer



Hoe laat verwacht je Maxi terug?
He gets. Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd maar vaak helpt overdag niet meer (of korter) laten slapen. Maar dat is natuurlijk ook pittig want vaak zijn ze in die overgangsfase wel heel moe...



Ik snap wat je zegt over niet het hele verhaal opnieuw willen vertellen bij een nieuwe psycholoog. Maar ik vroeg het omdat Maxi het in eerste instantie niks vond en daarom jouw psych misschien niet objectief zou kunnen vinden. Maar dat kan ook mijn eigen invulling zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat Nano echt nog niet trekken Kirikou. Hij is voor zijn middagtukkie echt moe ook en erg prikkelbaar. En hij slaapt meestal in 1 keer s middags. En ongeveer een uur / anderhalf uur met soms een uitschieter naar 2 uur.

En het is niet dat hij niet moe is want in mijn armen slaapt hij.



Wbt de psycholoog ben ik misschien even hard, maar het interesseert me echt geen bal wat Maxi ervan zal vinden, als hij maar mee gaat.

IK vind dit nodig en hij heeft er nu gewoon maar in mee te gaan. Er is weinig waar ik egoïstisch in ben. Laat dit dan 1 ding zijn.



Rianne, Maxi zal rond 3 uur thuis zijn morgen.

Dit hoorde ik net toen ik zijn vriend wakker belde. Ze gaan om 4 uur rijden.

Die vriend komt hem thuis brengen en blijft dan ook eten. Ik maak gado gado met saté en heb vanavond de voorbereidingen al getroffen.

Maar ik ben morgen om half 4 wel even weg. Een (andere) vriendin van mij is gisteren bevallen en vroeg mij of ik morgen langs wilde komen. Ik had al oppas geregeld omdat ik niet wist of hij al thuis zou zijn.

Hij zal dat ws niet leuk vinden maar ik wil ook heel graag mijn vriendin knuffel en de nieuwe baby kroelen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik begrijp je heel goed dat je zegt dat jullie dit echt nodig hebben. Maar als Maxi er niet achterstaat zal het geen succes worden he?



En is bij Nano blijven tot hij slaapt geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat klopt, maar hij zegt dat hij er achter staat dus ik denk dat het wel goed komt. En anders heb ik het in ieder geval geprobeerd.



Bij Nano blijven tot hij slaapt? Daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Ik ga er nu steeds om de 10 minuten even heen, tenzij ik het idee heb dat het gehuil af neemt.



En ik moet ook niet vergeten dat het bijna een week goed is gegaan.

Hij zal wel even ergens last van hebben weer. Het is alleen zo jammer dat ik na die zware dagen niet even s avonds relaxed op de bank kan of vroeg mijn bed in.



Maar goed... hij is nu een half uur stil (moet ik ws niet hardop zeggen ) ik duik mijn bed in.

Laatste nachtje diagonaal en zonder oordoppen
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 05 mei 2016 @ 21:59:

Ik denk dat ik voor Nano wat homeopathisch ga halen. Hij is doodop maar wil er gewoon niet aan toe geven.

Heeft iemand ergens nog (goede) ervaringen mee?Melatonine
Alle reacties Link kopieren
Ja heb ik ook aan ziten denken Janneke. Maar dat moet je opbouwen toch? Dat werkt niet gelijk?

Ik wil hem gewoon gedrogeerd hebben zodat hij ook eens klokkie rond slaap



Vandaag de dag om 6 uur begonnen met een driftige dreumes *gaap*
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Mijn jongste sliep toen hij Nano's leeftijd had, ook pas elke avond om 22 of 23 uur. Ik heb destijds gekozen om de methode te kiezen die mij het minste stress kostte en dat was voor mij samen met hem op de bank zitten (en The big theory te kijken) tot hij op een gegeven moment in slaap viel. Dan kon ik hem ook in bed leggen. Het is bij hem gelukkig goed gekomen. Toen hij ruim 2 was kon ik hem ineens in mijn bed te slapen leggen en met 2.5 jaar ging hij ineens in zijn eigen bed en op een normaal tijdstip van 20.30 uur slapen.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat jouw methode de verkeerde is, maar wel dat het belangrijk is de methode te kiezen die voor jou de minste stress oplevert, vooral als je er zo doorheen zit als jij nu. Ik wou mijn verhaal toch delen om te laten weten dat het soms ook gewoon vanzelf goed kan komen, alhoewel ik ooit dacht dat mijn zoon nooit goed zou gaan slapen. Tegenwoordig slaapt hij zelfs weer overdag een half uurtje, terwijl hij vanaf 1.5 jaar overdag bijna nooit meer sliep.
Melatonine zou ik zelf nooit aan beginnen. Het is een hormoon en aan hormonen moet je zo min mogelijk rommelen is mijn mening. Ik zou het hooguit onder strenge begeleiding van een huisarts aandurven.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of je dat moet opbouwen. Ik ken een kindje dat het gebruikt op doktersvoorschrift.

Je zou bij de apotheek kunnen informeren.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Anky. En ik weet ook wel dat het vast weer goed komt.

Wat ik al schreef, ik moet ook niet vergeten dat het een aantal nachten wel goed gegaan is.

Hem mee naar beneden nemen tot hij slaapt zal hier niet gaan werken. Hij is echt moe en als hij moe is erg bozig.

Ik denk dat dat zeker niet een relaxte oplossing zal zijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Bij mijn kinderen waren zulke avonden, waarop ze wel moe waren maar bleven huilen, een teken dat ik ze te laat op bed had gelegd. Dochter sliep met anderhalf niet meer overdag, maar ging dan wel om uiterlijk 18.00 naar bed (en sliep dan klokje rond). Legde ik haar later op bed was het standaard drama. En zoon sliep langer overdag, maar moest ook echt uiterlijk om 19.00 in bed liggen anders was bij te vermoeid en lukte het echt niet meer.



En ik snap dat je graag een hele snelle en kant en klare oplossing wilt. Het is zwaar, normaal al een nu nog veel meer
Alle reacties Link kopieren
Ja daar heb ik ook nog aan zitten denken Sunemom, dat ik hem te laat naar bed doe.

Ik ga vanavond proberen hem er eerder in te doen. Ze blijven nu steeds wat later op ivm vakantie.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Hier een meelezer; ik ben mijn zoontje, toen hij een jaar of 1,5 was, naar een homeopaat geweest. Was voor mijn gevoel het laatste redmiddel. Zoontje viel niet in slaap, huilen en ook heel onrustig slapen.

Hij kreeg 'korreltjes' van de homeopaat, de eerste avond sliep hij gewoon, de hele nacht door...Ik ben wel 14 x gaan kijken of alles wel goed was met hem. Dus mijn sceptische gevoel over homeopathie, is meteen onderuit gehaald.

Ook heb ik de vaccinaties laten ontstoren door de homeopaat.



Melatonine heb ik ook geprobeerd. Werd hij alleen maar onrustiger van tijdens slaap.

Nu, hij is bijna 4, slaapt hij nog onrustig als de dagen te druk zijn geweest. Hij is prematuur geboren (27 weken) en nog steeds prikkelgevoelig. Maar verder gaat het prima, zo lang we structuur aanhouden en hem voorbereiden op bepaalde dingen (bv voorbespreken dag, niet teveel op een dag, enz)

Soms experimenteren we. Zoals laatst peuterspeelzaal in de ochtend, middag 2 uurtjes dierenpark, waar we een abonnement op hebben, en toen dacht ik nog even naar het strand te gaan eind van de middag. Dit was teveel...drama op het strand...hebben we weer van geleerd....

Vaste structuur helpt ook, geen nieuwe info geven voor bedtijd (bv morgen gaan we....).

Zoontje is wel heel gevoelig voor mijn stemmig. Als ik gestresst, moe, boos, ruzie met vriendlief, enz. ben, merk ik dat in zijn gedrag. Dit wordt stukken minder, waardoor mijn stemming verslechterd...Dus een negatieve spiraal voor mij maar ook voor hem.



Ik hoop dat je wat meer rust gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Micknick, bedankt voor je berichtje. Vokgens mij heb je wel vaker mee geschreven in een topic van mij toch? Ik herken je ava.

Ik herken ook een hoop in wat je schrijft.

Homeopaat heb ik ook aan zitten denken en zelfs vaccinaties omtstoren. Maar daar heb ik me nog niet genoeg over in gelezen.

En ik vind het ook een beetje eng, want wat is een goede homeopaat.



Ik zie dat Nano heel veel overneemt van Mini en dat baart mij ook wel een beetje zorgen.

Bijvoorbeeld, als Mini iets niet lukt met zijn fietsje dan wordt hij heel boos en gaat in het stuur bijten. En dat zag ik Nano vanmiddag ook doen. Ook Nano slaat er tegenwoordig makkelijk op los.

En als Mini helemaal overstuur is, dan zie ik Nano heel rustig worden en in zijn schulp kruipen met een bedenkelijk gezicht.

Maar naderhand gaat hij vaak even naar Mini toe om een knuffel te geven of even over zijn arm te aaien. Ik vind dat ergens heel sneu voor Nano.



Vandaag vond ik erg moeilijk want met dit mooie weer gooi ik lekker de tuindeuren open maar dat wil ook zeggen dat ik het gekrijs niet binnenshuis kan houden.

Maar ik schaam me dan wel een beetje. Wat moet de buurt er niet van denken. Ik probeer dat maar een beetje los te laten.

Mini had vandaag ook een hele pluk haar uit nano zijn hoofd getrokken



Vanavond heeft Maxi de jongens optijd in bed gelegd maar dat maakt niets uit. Hij staat nog in zijn ledikant te krijsen.

Maar goed, Maxi mag het oplossen, ik ga er niet heen. Ik heb net een lange douche genomen en zit nu nog even buiten met een wijntje terwijl Maxi de keuken opruimt.

Ik hoop dat Nano het zo opgeeft, dan kan ik naar bed.



Vanmiddag even in het kraambed van mijn vriendin gekropen en lekker gekroeld met de baby. De tranen liepen ineens over mijn wangen. Er ging vanalles door mij heen. Maar het fijne is dat dat bij deze vriendin gewoon kan en daar geen woorden voor nodig zijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hoe was je nacht? Ik bedacht me dat ik hier op het forum eens heb gelezen over een wekker die dan op een bepaalde tijd zijn ogen open doet en dat het kindje dan van de kamer mag. Zou hij daar gevoelig voor zijn? Dan natuurlijk de hemel inprijzen als het lukt en dan de wekker steeds ietsje later zetten



Lieve vriendin heb je! Was vast fijn om lekker te kroelen met een verse baby. Geef jij nog borstvoeding trouwens?



Ik wens je een rustige dag toe.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n wekker is Nano nog te jong voor en als hij zo overstuur is, zal hij hem niet eens zien

Ik geef inderdaad nog borstvoeding. (As we speak ook )



Nano gaf het gisteravond rond 10 uur op en hij heeft de rest van de nacht doorgeslapen (althans daar ga ik van uit want ik slaap met oordoppen).

Ik was net zelfs eerder wakker dan de jongens. Voor Maxi is het midden in de nacht, voor mij is het uitslapen



Om 9 uur word ik opgehaald voor dagje Amsterdam. Ik zal de zonnebrand in mijn tas gooien.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 10-07-2016 23:08
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt zin in vandaag maar zie toch heel erg op tegen het eten



Mijn kerel heeft voorlopig geen recht op piepen Rianne, die heeft de hele week nachten van 10 / 12 uur gemaakt.



Ik ben trouwens heel benieuwd of hij nog aan moederdag denkt. Vorig jaar was hij het vergeten.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven