Veganistisch en bbq

05-05-2016 11:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Zondag geven wij een BBQ voor vrienden. Eén van hen eet veganistisch en als goede gastvrouw wil ik natuurlijk ook voor hem iets lekker voorzien. Hij is niet erg streng, vindt het bijvoorbeeld niet erg om het rooster te delen met de stukken vlees. Natuurlijk kunnen we gewoon wat groenten roosteren voor hem maar dat lijkt me zo saai.



Heeft er iemand lekker recepten of toffe ideeën om ook hem een smakelijke namiddag te bezorgen? Mijn dank is groot!
quote:-Ange- schreef op 05 mei 2016 @ 14:05:

[...]



O ja, zorg voor genoeg opscheplepels. Ik (vegetariër) vind het niet fijn als iemand eerst krabsalade opschept en met diezelfde opscheplepel de pastasalade opschept. En als er stukjes filet americain op de kerstomaatjes zitten.



Dat is ook als niet-vegetariër irritant .



En wat al eerder is gezegd: Maak van de vega gerechten genoeg van iedereen. Zo plaats je de vega niet in een uitzonderingspositie, en voorkom je ook dat het op is omdat anderen het ook willen. Daarnaast is het voor jezelf ook makkelijker, omdat je niet van alles 2 'varianten' hoeft te maken. Zeker de bijgerechten zou ik allemaal veganistisch houden, of eventueel maar 1/2 niet-vega.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal!

Sowieso zorg ik voor voldoende gevarieerde groenten en salades, daarvoor kijk ik graag rond op internet dus meestal heb ik wel iets nieuw op tafel staan. Mijn plan was inderdaad om zoveel mogelijk soorten bijgerechten veganistisch te maken zodat iedereen ervan kan eten zonder probleem. Dat zou ik ook doen bij een allergie dus ik zie niet in waarom ik dit nu niet zou doen. Ook voor voldoende lepels ga ik zorgen!



De vriend om wie het gaat beseft wel dat hij een uitzondering is en vraagt ook helemaal niet om rekening met hem te houden maar ik doe het toch graag voor hem. Iedereen alles veganistisch zal niet lukken, de anderen eten graag een stuk vlees en ik wil dat iedereen zich goed voelt. Vriend kennende zou hij zich ook slecht voelen wanneer iedereen zich volledig naar hem aanpast.



Dankzij jullie gaat hij vast lekker kunnen eten!
Alle reacties Link kopieren
Tzatziki op basis van cashewnoten. Cashewnoten, de ongebrande en ongezouten, een nachtje laten weken, pureren en mengen met gerapste komkommer, munt, dille, peper en zout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven