Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Dank je Moondancer, Ik denk dat ik zal gaan voor een licht ontbijtje, wat fruit tussendoor en een hapje avondeten. Ik heb nog geen idee hoeveel calorieën er in mijn eten zit. Ik ga maar eens recepten googelen...
Nou, mijn eerste dag zit er bijna op. Ik vond het meevallen. Na het ontbijt en avondeten voelde ik me even onvoldaan, maar dat trok snel weg.

Ik ben nog steeds op zoek naar meer info, ik zet het hier ook maar even bij, wie weet help ik een ander daarmee.



Achtergrond 5:2 vasten:

https://thefastdiet.co.uk/



Tips voor beginnelingen

https://thefastdiet.co.uk ... -your-questions-answered/
Is dit topic dood? Wil er niemand meedoen? Of kan ik beter een nieuw topic starten? Ik zou graag wat ervaringen willen uitwisselen.



Vanochtend ben ik begonnen met een half uurtje lichte training op de crosstrainer.

Nu heb ik net mijn ontbijt op, een gekookt ei en een geroosterde witte boterham met oude kaas.

Het smaakte me goed, maar ik voel me nu ook een beetje licht in het hoofd, juist door dat eten lijkt het wel.
Ik lees wel mee maar ben nog niet begonnen met 5:2.
Hoi Elske, Vandaag ben ik dag twee aan het doen. Het is bijna niet te geloven, maar ik ben nu al afgevallen, zowel op de weegschaal als met de centimeter. Dat komt ook een beetje omdat ik de afgelopen week, in de aanloop naar beginnen met 5:2, al veel meer was gaan opletten op wat ik naar binnen werk. Dus ik heb afgelopen week minder gesnoept, en 1 dag gevast (500 kcal), en heb nu al resultaat... Ik ben blij en trots!

Ben je van plan te gaan beginnen? Heb je vragen? Ik heb de afgelopen week al veel informatie gevonden, misschien kan ik je ergens mee helpen.
Ik ga op 9 mei beginnen. Deze week heb ik nog vakantie en ik heb veel bezoekjes aan familie gepland.

Ik wil 2 dagen vasten per week (dus max. 500 calorien eten), minder snoepen (dat zou ook al veel schelen ) en in totaal 11 kilo afvallen. Van 71 kilo nu naar 60 kilo. Ik ben 1.62 meter, dus nu ben ik veel te zwaar Bewegen doe ik al veel: twee keer in de week trimzwemmen en 1 x fitness. Verder alles op de fiets want ik heb geen auto. Maar mijn eetgewoonten zijn gewoon niet gezond momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk he Oogjes, dat je in het begin zo snel resultaat ziet. Dat zorgt er wel voor dat je gemotiveerd raakt/blijft.



Succes alvast Elske, na je vakantie.



Voor beiden; volgens mij is dit topic een beetje doodgebloed. Mocht het nou zo rustig blijven: op facebook heb je een redelijk actieve 5:2 groep waar je ervaringen uit kunt wisselen.



Ik eet tegenwoordig niet meer 5:2, maar heb gekozen voor elke dag een eetraam, tussen 12 en 20u. Dat vind ik gemakkelijker vol te houden persoonlijk. Mijn vriend wil het nu ook gaan proberen om te kijken of zijn darmen daarvan tot rust komen.
Hooi meiden!



Ik heb vandaag weer eens vastendag. Dit is pas mijn tweede. Ik ga vanavond 1 maaltijd eten en heb mezelf een blokje pure chocola beloofd



Moondancer, ik ben benieuwd of het bij jouw vriend helpt voor zijn darmen. Ik heb gevoelige darmen. Mijn buik is normaal gesproken altijd opgezet maar op een vastendag zo plat als een dubbeltje merk verder dat ik minder winderig ben. Alleen de vorige keer had ik wel de dag erna last van mijn darmen, weet niet of dat met het vasten te maken had. Vandaar dat het ook even duurde voordat ik weer een vastendag kon inplannen, ben benieuwd hoe het morgen gaat.
Hoi ayraa, hoe ging het vandaag?

Ik had gisteren een vastendag. Ik vind zelf de dag niet (=weinig) eten goed te doen. Ik vond het vandaag, dus wel weer eten na een vastendag, lastiger. Ik ben een beetje licht in mijn hoofd en wiebelig op de benen na het ontbijt. Pas na de lunch was alles weer normaal.

Vanavond was ik even in de verleiding om chips en later koekjes te nemen, maar dat zou zo jammer zijn dat ik het toch kon laten staan. Ik ben zo veel afgevallen, na twee keer een dag vasten ben ik al een hele vetrol kwijt. Serieus, vrijwel 3 kg eraf in een week.



Moondancer, ik hoop dat er hier weer een beetje leven in komt, facebook vind ik niks. Ik lees ook steeds een beetje in het eerste topic, daar staan veel goede links in.



Elske, volgens mij is het heel goed dat je nog een week 'aanloop' hebt. Voor mij hielp het mentaal voorbereiden me, ik ben nu zeer gemotiveerd. Succes straks!
Ik vind het ook prettig dat ik nu een begindatum heb geprikt. Deze week is onrustig en onregelmatig. Dan ga ik zeker weten de fout in. Ik probeer nu al beter op mijn eten te letten. Ik ben me ook aan het inlezen, dat motiveert mij ook!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes ermee Oogjes en Elske. Ik lees dit forum niet dagelijks maar wel af en toe dus als je vragen hebt mag je ze stellen hoor. Ik doe het 5:2 vasten al meer dan 2 jaar nu en voel me er nog altijd heel goed bij. Het belangrijkste om te leren bij vasten vind ik: de honger gaat echt wel weer weg. Dat had ik vooraf nooit durven geloven. En eens je beseft dat je wel eens een halve dag zonder eten kan doorstaan is het niet meer moeilijk vind ik.
Dank je, Foodia. Ben jij veel afgevallen met het 5:2 dieet? Eet jij een maaltijd van 500 calorien op je vastendagen of verdeel je de calorien over verschillende maaltijden?



Als ik eenmaal ben begonnen heb ik vast wel meer vragen.
Vandaag was mijn derde vastendag, ging weer zonder problemen.

Elske, ik neem totnutoe wel gewoon 3 maaltijden per dag, dat vind ik fijn.

Ik ontbijt met een misosoep met een eitje, lunch met een grote bak rauwkostsalade (waar ik vandaag een half blikje tonijn doorheen had gedaan, maar dat vond ik geen succes), en 's avonds eet ik groente met vlees.

Ik heb zojuist een gigabord op met gewokte groente en reepjes gerookte kip. Ik zit nu gewoon vol.

Ik laat op de vastendag wel zoveel mogelijk de snelle koolhydraten eruit, dus geen rijst, pasta, brood etc.

Ik ben benieuwd naar de weegschaal morgenochtend.
Heeft iemand mijn onderkin gezien? Ik ben hem kwijt
quote:00gjes schreef op 05 mei 2016 @ 19:36:

Ik ben benieuwd naar de weegschaal morgenochtend.En wat zei de weegschaal?
Ik begon donderdag 28 april mijn eerste vastendag op 85.0 kg. Nu is het 1 week en een dag later, heb ik 3 dagen gevast op 500 kcal en woog ik vanochtend 81.1.
quote:00gjes schreef op 06 mei 2016 @ 13:17:

Ik begon donderdag 28 april mijn eerste vastendag op 85.0 kg. Nu is het 1 week en een dag later, heb ik 3 dagen gevast op 500 kcal en woog ik vanochtend 81.1. Dat is een geweldig resultaat! Gefeliciteerd!
Weet je waar jij alvast mee kunt beginnen Elske? Elke dag 1 á 2 eetlepels azijn (opgelost in een glas water) nemen.

Volgens dit onderzoek scheelt je dat zo een paar kilo.
Hallo 00gjes, bedankt voor de tip, maar azijn drinken lijkt mij persoonlijk niets. Ik ben niet op zoek naar manieren om zo snel mogelijk zoveel mogelijk gewicht te verliezen. Ik ben op zoek naar een andere manier van gezonder en minder eten. Daarom trekt me het 5:2 dieet ook aan. Vijf dagen normaal eten en twee dagen vasten.



Morgen is het trouwens zover, mijn eerste vastendag. Nooit gedacht dat ik ooit zin zou krijgen in niet eten of veel minder eten maar ik heb er echt zin in!
Ik heb trouwens ook veel gelezen in het oude topic (http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70) de afgelopen dagen. Zijn er nog mensen hier actief of nog bezig met 5:2? Ik las berichten van elninjoo die 20 kilo was afgevallen en nog 20 kilo wilde afvallen. Is dat nog gelukt? Nog een vraag voor degenen die succesvol zijn afgevallen met 5:2: hoe blijf je op je streefgewicht?
Ieder zijn ding Elske

Heb je al een beetje bedacht wat je morgen gaat eten? Dat geeft je wat richting als je even onzeker bent.

Hoeveel ben je trouwens al afgevallen de afgelopen dagen?

Succes morgen!
quote:00gjes schreef op 08 mei 2016 @ 13:09:

Ieder zijn ding Elske

Heb je al een beetje bedacht wat je morgen gaat eten? Dat geeft je wat richting als je even onzeker bent.

Hoeveel ben je trouwens al afgevallen de afgelopen dagen?

Succes morgen!



Ik heb al een plan gemaakt en gisteren ook alle boodschappen gedaan zodat ik maandagmiddag niet in de verleiding kom. Ik ben vorige week 6 ons afgevallen. Deze week nog niet gewogen, dat doe ik morgenochtend (en meten). Ik heb de nadruk gelegd op geen tussendoortjes en meer groenten.



Morgenochtend begin ik de dag met een schaaltje yoghurt met lijnzaad (yoghurt is mijn vaste ontbijt, lijnzaad eet ik sinds een week erbij). Ik heb de yoghurt afgemeten de afgelopen dagen en het is ongeveer 200 ml. Lijnzaad ca. 10 gram. Samen 179 calorien. De lunch sla ik over. 's Avonds ga ik een roerbakschotel maken met 100 gram kikkererwten (zeer lage glycemische index volgens Michael Mosley), rode paprika, bleekselderij, wortel en tomaat. Ik moet nog even uitrekenen hoeveel ik van de groenten kan nemen.



Op den duur wil ik het ontbijt ook overslaan, maar ik begin er eerst nog wel mee zodat ik langzaam kan wennen. Het lijkt mij heerlijk om 2 dagen per week 'bevrijd' te zijn van eten. Geen keuzes maken, maar wel weten dat je 's avonds gaat eten en de volgende dag ook weer.
Vandaag is mijn eerste vastendag. Sinds 13 uur heb ik het af en toe best zwaar! Ik heb zin in eten en voel me soms een beetje slap. Die gevoelens verdwijnen ook steeds weer. Ik drink veel water en kruidenthee. Koffie doe ik even niet omdat dat mijn eetlust nog meer opwekt. Vanochtend ben ik bijna de fout in gegaan... We hadden een ontvangst van ouders die meedoen aan de beroepenvoorlichting voor groep 7 en 8 met koffie, thee en koekjes. Ik had bijna, uit een automatisme, een koekje gepakt. Gelukkig realiseerde ik me op tijd dat ik vandaag na het ontbijt tot 18 uur niets meer zou eten!



Wat me motiveert is het idee dat ik om 18 uur weer ga eten! Ik ga zo een korte wandeling maken in de zon, dan nog wat nakijken, op de fiets naar huis en eten koken. Na het eten ga ik ook nog even wandelen om niet in de verleiding om meer te eten dan in totaal 500 calorieën.
En? Heb je het vol gehouden? Goed van je!

Ik heb vandaag op het werk geen tussendoortjes genomen. Zo'n gedachteloos koekje, dat is zo'n valkuil. Ik begin te leren dat eten helemaal niet zo belangrijk is. Ik kan makkelijk een tijdje zonder.

Morgen ga ik voor het eerst op m'n werk vasten. Als jij het kan, kan ik het ook.

En de spiegel geeft me elke keer een beloning.
00gjes, hoe gaat het vandaag met het vasten?



Ik heb het gisteren volgehouden! Het was niet makkelijk, vond ik. Ook na het avondeten heb ik best nog wat hongergevoelens gehad. Ik vond zelfs dat de tandpasta bijzonder lekker smaakte gisteravond toen ik m'n tanden poetste voordat ik naar bed ging......



Vandaag voel ik me prima. Ik heb ook goed geslapen. Morgen is mijn tweede vaste dag. Ik wil naar een ritme van maandag en donderdag toe, maar dat komt deze week niet zo goed uit. Volgende week ook niet trouwens, dan wordt het dinsdag en vrijdag.



Vanochtend heb ik havermout gegeten en bij de lunch een zelfgemaakte salade van kikkererwten, bulgur, tomaat en komkommer. Geen idee nog wat ik vanavond ga eten.



Werken en vasten is volgens mij makkelijker omdat de tijd sneller voorbij gaat. Ik werk op een basisschool. Mijn dagen vliegen voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven