Uber taxi hoe werkt dat? Ervaringen?

05-05-2016 16:19 40 berichten
Ik ga over een tijdje een city trip doen in het buitenland waarbij ik 's avonds laat wellicht gebruik zou willen maken van een taxi i.p.v. openbaar vervoer als ik terug naar mijn hotel wil. Heb nogal vervelende verhalen gehoord over de taxi's daar (ineens hele dure ritprijzen etc) dus ik dacht laat ik eens kijken bij Uber gewoon voor het geval dat. Maar hoe werkt dat en hoe weet je welke Uber taxi voor jou komt als meerdere mensen er een hebben besteld op dezelfde plek?



Ben ook op zoek naar ervaringen? Is het veilig als vrouw alleen? Mijn veiligheid staat altijd voorop uiteraard.
App downloaden, registreren met creditcard en als je een uber nodig hebt je route invoeren op de app en je ziet meteen welke taxi in de buurt is. Ideaal, hoef in de VS niets anders meer.
Ik heb me (ervaring VS dus) altijd veilig gevoeld. Zeer nette service
Alle reacties Link kopieren
Je download de app, dan bestel je een taxi en krijg je de route te zien die de taxt rijdt (naar jou) incl. de naam van de chauffeur. Je kan 'm volgen en zo weet je dus welke voor jou is.



Het is volgens mij net zo veilig als een andere taxi boeken. (Maar als bedrijf is Uber volgens mij redelijk in opspraak om een aantal zaken)
Er zijn een aantal incidenten geweest, maar dat heb je met reguliere taxi's ook. De controle is juist beter. Je geeft sterren voor service wat benifits heeft voor de chauffeurs en als een route te lang blijkt (oplichting, wat vaak gebeurd extra lange route nemen bij gewone taxi's) krijg je je geld terug.
Okee je bent dus afhankelijk van of er een uber taxi in de buurt is die naar jouw bestemming wil rijden? In mijn geval zal het gaan om een ritje van nog geen 10 minuten.
Ja, maar in grote steden zijn die er vaak binnen 3 minuten. Tien min ritjes zijn heel geschikt hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 05 mei 2016 @ 16:43:

Je download de app, dan bestel je een taxi en krijg je de route te zien die de taxt rijdt (naar jou) incl. de naam van de chauffeur. Je kan 'm volgen en zo weet je dus welke voor jou is.



Het is volgens mij net zo veilig als een andere taxi boeken. (Maar als bedrijf is Uber volgens mij redelijk in opspraak om een aantal zaken)Je kunt inderdaad je vraagtekens zetten bij hun werkwijze: met minimale investeringen halen ze meer winst per km binnen dan welk taxibedrijf dan ook. En het gekke is: taxibedrijven vinden we al gauw oplichters, maar velen geven hun geld wel zonder problemen aan Uber.
Op dit forum voel me ik me soms echt wereldvreemd. Dan lees ik iets waarvan ik echt nooit eerder hoorde, en blijken de dames hier hartstikke bekend te zijn ermee alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Alle reacties Link kopieren
Heb me ook eens in Uber verdiept maar hier in de emiraten is uber duurder dan de reguliere taxi en nav je topic nog even op google gekeken en onderstaand stuk gevonden.



is Uber more expensive than a taxi?

Thanks to a recent price cut, Uber says that its UberX cars are a cheaper alternative to yellow cabs in New York City. According to the study, however, the research shows that UberX is more expensive for rides priced below $35 and less expensive when fares are more than $35 in general.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Uber bijna dagelijks en het is super handig en snel! Zorg dat je vast in Nederland de app op je telefoon zet en je cc gegevens erin zet. Als je dan op de plek bent waar je een Uber wilt bestellen open je de app en op de plattegrond zie je een blauw stipje wat je locatie is. Als je daar opgepikt wil worden klik je op bevestigen en tik je het adres in waar je naar toe wil. Je kan vaak kiezen uit Uber X (de goedkoopste) en duurdere en grotere autos. Zorg dat je wel de goedkoopste neemt, zijn gewoon normale autos. Je krijgt dan de bevestiging van Chauffeur X komt je ophalen met het type auto, nummerbord en hoe lang je moet wachten. Meestal maar een paar minuten. Je kan ook op de plattegrond precies zien waar de chauffeur rijdt. Mocht ie je niet kunnen vinden of andersom, je krijgt ook de contact gegevens dat je altijd even kan bellen en zeggen ik sta op die en die hoek met die kleding aan. Het is zeker aan te raden. Succes!
Ik gebruik Uber in UK waar creditcardbetaling in taxis niet gebruikelijk is. Hoef ik niet contant af te rekenen. Nadeel is dat er niet altijd en overal een Uber beschikbaar is. In

Londen of Manchester en zo wel, maar in kleinere plaatsen en vooral 's avonds is er geen wagen te krijgen. Zorg dus voor een backupplan zoals het nummer van de gewone taxi.



Groot voordeel vind ik dat er geen gedoe is met afrekenen en je de bon na de rit automatisch per mail ontvangt.
Ja hier ook fan, zowel in NL als in t buitenland. Vooral het vantevoren kunnen invoeren van ern bestemming en het feit dat je geen contant geld nodig hebt vind ik ideaal.



Nog idealer is dat ik de bon zakelijk direct kan door zetten naar ons declareersysteem, dus nooit meer bonnetjes invoeren!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn die auto's van Uber geen taxi's, maar bijvoorbeeld particulieren die bijschnabbelen. Ik hoef het niet. Als ik een taxi bestel, wil ik een nette taxi met een vakbekwame chauffeur die ook feilloos de weg weet in de stad. In het buitenland informeer ik dan gewoon bij de receptie van het hotel ofzo als ik informatie wil, die weten altijd wel een goed taxibedrijf aan te bevelen. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt in het buitenland bij één of andere bijschnabbelende particulier in een al dan niet afgeragde auto te gaan zitten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 05 mei 2016 @ 19:45:

Volgens mij zijn die auto's van Uber geen taxi's, maar bijvoorbeeld particulieren die bijschnabbelen. Ik hoef het niet. Als ik een taxi bestel, wil ik een nette taxi met een vakbekwame chauffeur die ook feilloos de weg weet in de stad. In het buitenland informeer ik dan gewoon bij de receptie van het hotel ofzo als ik informatie wil, die weten altijd wel een goed taxibedrijf aan te bevelen. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt in het buitenland bij één of andere bijschnabbelende particulier in een al dan niet afgeragde auto te gaan zitten.Er zijn idd varianten, maar uberblack en uberlux zijn geregistreerde luxe taxi's. Uberpop zijn particulieren (met gekeurde auto's) en uberX zijn taxichauffeurs met vergunning maar minder fancy auto's. In de VS zijn er nog meer varianten, zoals SUVs, auto's met kinderzitjes (ideaal) en vans. De niet-particuliere versie doet echter geenszins onder voor een taxicentrale, en het voordeel is dat je er overal 1 kunt bestellen gebaseerd op je locatie, en doorgaans nog snel ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 05 mei 2016 @ 20:05:

[...]





Er zijn idd varianten, maar uberblack en uberlux zijn geregistreerde luxe taxi's. Uberpop zijn particulieren (met gekeurde auto's) en uberX zijn taxichauffeurs met vergunning maar minder fancy auto's. In de VS zijn er nog meer varianten, zoals SUVs, auto's met kinderzitjes (ideaal) en vans. De niet-particuliere versie doet echter geenszins onder voor een taxicentrale, en het voordeel is dat je er overal 1 kunt bestellen gebaseerd op je locatie, en doorgaans nog snel ook.



Dus echt een limoservice die tegen de afbraakprijzen van Uber wil werken?



Ik bedoel, ik was laatst in Canada. Perfecte taxi's, goed geregelde tarieven, en je hoefde maar langs de kant te gaan staan en je hand op te steken, of die stopte voor je, binnen een minuut. Wat kan Uber daaraan toevoegen dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
In UK zijn het tot nog toe steeds gewone taxis, maar dan dus te boeken via Uber. Ik was ook sceptisch, maar nu goede ervaringen.



Het gaat mij overigens niet om de prijs, dus ik boek geen Uberpop.
quote:pejeka schreef op 05 mei 2016 @ 19:45:

Volgens mij zijn die auto's van Uber geen taxi's, maar bijvoorbeeld particulieren die bijschnabbelen. Ik hoef het niet. Als ik een taxi bestel, wil ik een nette taxi met een vakbekwame chauffeur die ook feilloos de weg weet in de stad. In het buitenland informeer ik dan gewoon bij de receptie van het hotel ofzo als ik informatie wil, die weten altijd wel een goed taxibedrijf aan te bevelen. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt in het buitenland bij één of andere bijschnabbelende particulier in een al dan niet afgeragde auto te gaan zitten.Mijn ervaring VS. Goede auto's, goede service, flesje water in de auto, mensen die dit idd erbij doen of volledig en geven aan er van rond te kunnen komen. In LA zijn er meer Uber taxi's dan gewone.
Alle reacties Link kopieren
quote:Globox schreef op 05 mei 2016 @ 20:15:

[...]



Mijn ervaring VS. Goede auto's, goede service, flesje water in de auto, mensen die dit idd erbij doen of volledig en geven aan er van rond te kunnen komen. In LA zijn er meer Uber taxi's dan gewone.Zou kunnen. Maar zag laatst een reportage van mensen die in Nederland via Uber taxi reden. Particulieren die wat bij wilden verdienen. In een Citroën van 12 jaar oud, of een ander soort auto die niet echt representatief meer was. Pak ik liever een echte taxi. Plus dat die chauffeurs en auto's aan bepaalde eisen moeten voldoen, vind ik ook wel belangrijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
NL is anders dan andere landen. Uber is hier niet legaal, dus heb je al sneller te maken met vage types denk ik. Hier zou ik het ook niet zo snel doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het per land anders is. Hier (Mexico) is UberX is de goedkoopste versie. Allemaal nieuwe autos, geen oude bakken. Denk type Chevrolet Sonic. Ze doen de deur voor je open, flesje water, je kan zelfs je eigen muziek afspelen via Spotify als je wilt. Alle taxis hebben geen GPS, dus geen gedonder dat de chauffeur de weg niet weet. Het is hier in Mexico echt 10 keer beter, en ook veiliger, als een gewone taxi. Normale taxis zijn wel de oude vieze bakken die aan alle kanten kraken, chauffeurs weten nooit de weg, zeker niet als je buitenlands bent en de weg niet weet rijden ze extra om zodat ze meer verdienen. Geef mij maar Uber
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 05 mei 2016 @ 19:45:

Volgens mij zijn die auto's van Uber geen taxi's, maar bijvoorbeeld particulieren die bijschnabbelen. Ik hoef het niet. Als ik een taxi bestel, wil ik een nette taxi met een vakbekwame chauffeur die ook feilloos de weg weet in de stad. In het buitenland informeer ik dan gewoon bij de receptie van het hotel ofzo als ik informatie wil, die weten altijd wel een goed taxibedrijf aan te bevelen. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt in het buitenland bij één of andere bijschnabbelende particulier in een al dan niet afgeragde auto te gaan zitten.



Volgens jou... duidelijk. Volgens mij spreek je ook uit ervaring ;)



Ook ik kan Uber aanbevelen. Gebruik het vaker. Tarief is van te voren in te zien. Je kunt verschillende type autos kiezen. Je kunt cash of met CC betalen. Chauffeurs zijn netter dan de gemiddelde taxichauffeur.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 05 mei 2016 @ 20:18:

[...]





Zou kunnen. Maar zag laatst een reportage van mensen die in Nederland via Uber taxi reden. Particulieren die wat bij wilden verdienen. In een Citroën van 12 jaar oud, of een ander soort auto die niet echt representatief meer was. Pak ik liever een echte taxi. Plus dat die chauffeurs en auto's aan bepaalde eisen moeten voldoen, vind ik ook wel belangrijk.





Volgens mij is dat niet eens legaal in Nederland?

Ik zou er ook niet bij in de auto stappen. Al stap ik bij de gemiddelde Nederlandse taxichauffeur liever ook niet in de auto. Niet vanwege de auto, maar vanwege de persoon.
Bedankt iedereen, ik ga het denk ik gewoon op mijn telefoon zetten en dan kijk ik later wel of ik het gebruik.

Ik ga naar Parijs trouwens en had wat dingen gelezen over ruzies tussen uber chauffeurs en normale maar dat zal al wel weer over zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
En wat ik ook belangrijk vind: veel mensen hadden en hebben hun mond vol over bijv. Polen of Tsjechen die hier onder de prijs zitten te werken en daardoor klussers, bouwvakkers, vrachtwagenchauffeurs e.d. het brood uit de mond stoten. In diezelfde categorie zie ik Uber. Dus daar doe ik niet aan mee. Je hebt principes of je hebt ze niet, misschien, maar ik vind het asociaal. Er zijn in Nederland (en in alle andere Westerse landen) gewoon nette taxibedrijven te vinden en die mensen moeten het doen voor hun brood. Ik vind het dan asociaal via een app in de auto van een bijbeunende particulier te stappen en daardoor hardwerkende mensen het brood uit de mond te stoten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven