Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
En de Gemeenten maar peentjes zweten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 29 april 2016 @ 18:12:

[...]





Idd maar ik geloof dat Wouter Bos weer ingezet wordt, en dn valt heel nederland voor zijn charisma....!Je stemt toch niet op een partij vanwege een charismatisch partijlid? En of hij nou wel zo een aantrekking heeft valt ook nog over te discussiëren. Op mij in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 02 mei 2016 @ 01:12:

Onze eigen regering mag onderhand ook oplazeren.



En dan plaatsmaken voor wie? In welke partij heb jij nog vertrouwen?



Het enige dat mogelijk een keer indruk zou kunnen gaan maken is als Nederland een keer in opstand komt. Staken, akties, de winkels voor 48 uur links laten liggen ( komt er ook geen belasting in de schatkist ), met zijn allen naar de plaatselijke gemeentehuizen / stadhuizen, weet ik veel wat we kunnen verzinnen.

Maar ik merk, ook bij mijzelf, dat veel mensen denken of overtuigd zijn dat een verandering niet meer kan. Er wordt niet geluisterd naar de bevolking. Geen enkele partij luistert naar de gewone mensen. Wat er in de overbevolkte !!!! multiculturele steden aan problemen speelt en heden ten dage ook in kleinere gemeentes en dorpen boeit Den Haag niet. De problemen worden alleen maar groter de komende jaren.



En wat ik werkelijk waar niet begrijp is waarom de vluchtelingen, allemaal dus, niet een tijdelijke verblijfsvergunning krijgen, zolang de oorlog in hun land duurt ipv een permanente verblijfsvergunning. Omdat ze na een aantal jaar ineens allemaal zo "vernederlandst" zijn? Omdat de kinderen zo gehecht zijn aan Nederland. Echt onzin! Dat we mensen moeten helpen, prima. En dat als ze teruggaan naar hun geboorteland een opstart nodig hebben van ons, ook prima. Maar Europa heeft al genoeg problemen. Er is hier ook armoede, mensen die afhankelijk zijn van de voedselbanken, dak en thuisloos zijn, geen zorgverzekering hebben ( was net nog op het nieuws ) etc. De EU moet zich eens goed achter de oren krabben. De vluchtelingen kunnen terug als het daar weer veilig is. Hun land moet toch weer een keer opgebouwd worden. En ik wil daar best mijn steentje aan bijdragen maar ik zie en hoor te veel onrecht en oneerlijke verdeling van heel veel zaken. Huisvesting, ziektekosten, opleiding, investeringen in banen voor de Syriers. Klopt van geen kanten met ruim 600.000 werkelozen hier.
Alle reacties Link kopieren
De charismaloze Wouter Bos die de politiek heeft verlaten om meer tijd aan zijn gezin te besteden. Met een baan van vier dagen in de week 4 ton verdienen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 02 mei 2016 @ 21:17:

De charismaloze Wouter Bos die de politiek heeft verlaten om meer tijd aan zijn gezin te besteden. Met een baan van vier dagen in de week 4 ton verdienen.Verre van aantrekkelijk.
Toch ben ik tegen beter weten, waarschijnlijk, benieuwd wat de hardliners van onze premier vonden tijdens dit bezoek.

Ik heb het idee dat deze man aan een vorm van psychopathie lijdt maar wellicht zie ik dat anders dan de meesten hier. Verbijsterend:



http://www.volkskrant.nl/ ... isjes-te-kijken~a4294262/
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 05 mei 2016 @ 09:56:

Toch ben ik tegen beter weten, waarschijnlijk, benieuwd wat de hardliners van onze premier vonden tijdens dit bezoek.

Ik heb het idee dat deze man aan een vorm van psychopathie lijdt maar wellicht zie ik dat anders dan de meesten hier. Verbijsterend:



http://www.volkskrant.nl/ ... isjes-te-kijken~a4294262/





Wat moet je daarvan vinden?



Merkel bezocht migranten op de grens met Turkije en Rutte in Libanon

De VK maakt er meteen een karikatuur van maar de Nederlandse regering laat het niet bij dit bezoek, hij nam ook een zak geld mee

260 miljoen voor opvang in de regio.

https://www.rijksoverheid ... chtelingen-in-syrie-regio
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Het-groepje schreef op 05 mei 2016 @ 09:56:

Toch ben ik tegen beter weten, waarschijnlijk, benieuwd wat de hardliners van onze premier vonden tijdens dit bezoek.

Ik heb het idee dat deze man aan een vorm van psychopathie lijdt maar wellicht zie ik dat anders dan de meesten hier. Verbijsterend:



http://www.volkskrant.nl/ ... isjes-te-kijken~a4294262/

Ik kan het artikel niet lezen zonder account.



De titel van het artikel is neerbuigend. Als het een correcte weergave is van de woorden van Rutte geeft dat direct aan dat zijn belevingswereld mijlenver verwijderd is van de werkelijkheid. Je kunt die hutjes nauwelijks huisjes noemen en het zo noemen doet geen recht aan het probleem.



Toch ben ik voorstander van opvang in de regio. Met de bijdragen van diverse landen moet het op termijn toch mogelijk zijn om deze mensen te helpen een nieuwe toekomst op te bouwen in hun eigen regio.
Alle reacties Link kopieren
Och ja , zag ik daarnet in het Journaal Koenders nu in Libië? 24.000 vluchtelingen zijn er al naar Europa gekomen.En Nederland postzegel van Europa gaat daar weer gewichtig lopen doen cq de boel oplossen ? Wat verbeelden die gasten van onze regering zich nu wel, dat ze de verlosser zijn ? Wat een walgelijke hoogmoed!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 05 mei 2016 @ 20:25:

Och ja , zag ik daarnet in het Journaal Koenders nu in Libië? 24.000 vluchtelingen zijn er al naar Europa gekomen.En Nederland postzegel van Europa gaat daar weer gewichtig lopen doen cq de boel oplossen ? Wat verbeelden die gasten van onze regering zich nu wel, dat ze de verlosser zijn ? Wat een walgelijke hoogmoed!



Met een goedbedoelde 2 miljoen

Vooropgesteld dat ik de oplossing zo een, twee, drie ook niet zie maar het zal radicaler moeten dan met 2 miljoen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 02 mei 2016 @ 13:27:

Dan kan je nagaan hoeveel er hier permanent blijven. Die krijgen dus allemaal blijkbaar een status



Ik snap dus niet waarom zij hier permanent mogen blijven, een uitkering krijgen, een sociale huurwoning en hun gezin mogen laten overkomen zonder dat hun vluchtverhaal gecontroleerd is zoals dat hoort bij mensen die asiel aanvragen.



Trouwens, hoe komen ze aan het geld om hun vrouw en kinderen naar Nederland toe te halen met het vliegtuig? Krijgen ze dat geld voor de vliegtickets ook van Nederland? En hoe onveilig is die plek waar ze vandaan komen dan eigenlijk als ze hun vrouw en kinderen daar met een gerust hart kunnen achterlaten en zij gewoon kunnen wachten op hun vliegtickets?
Alle reacties Link kopieren
Elke Nederlander die bijstand aanvraagt, moet zijn bankafschriften laten zien. Anders krijg je geen bijstandsuitkering. Waarom weten we van Syriërs die bijstand aanvragen niets over hun Syrische bankrekeningen en krijgen ze toch bijstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 05 mei 2016 @ 20:30:

[...]





Met een goedbedoelde 2 miljoen

Vooropgesteld dat ik de oplossing zo een, twee, drie ook niet zie maar het zal radicaler moeten dan met 2 miljoen2 miljoen ? Dat is 1 avond plezier voor die 3 regeringen daar
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 05 mei 2016 @ 20:37:

[...]





Ik snap dus niet waarom zij hier permanent mogen blijven, een uitkering krijgen, een sociale huurwoning en hun gezin mogen laten overkomen zonder dat hun vluchtverhaal gecontroleerd is zoals dat hoort bij mensen die asiel aanvragen.



Trouwens, hoe komen ze aan het geld om hun vrouw en kinderen naar Nederland toe te halen met het vliegtuig? Krijgen ze dat geld voor de vliegtickets ook van Nederland? En hoe onveilig is die plek waar ze vandaan komen dan eigenlijk als ze hun vrouw en kinderen daar met een gerust hart kunnen achterlaten en zij gewoon kunnen wachten op hun vliegtickets?

Tja Medina....................

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
http://politiek.tpo.nl/20 ... -en-moet-worden-opgezegd/



interessant artikel
quote:Medina schreef op 05 mei 2016 @ 20:37:

[...]





Ik snap dus niet waarom zij hier permanent mogen blijven, een uitkering krijgen, een sociale huurwoning en hun gezin mogen laten overkomen zonder dat hun vluchtverhaal gecontroleerd is zoals dat hoort bij mensen die asiel aanvragen.



Trouwens, hoe komen ze aan het geld om hun vrouw en kinderen naar Nederland toe te halen met het vliegtuig? Krijgen ze dat geld voor de vliegtickets ook van Nederland? En hoe onveilig is die plek waar ze vandaan komen dan eigenlijk als ze hun vrouw en kinderen daar met een gerust hart kunnen achterlaten en zij gewoon kunnen wachten op hun vliegtickets?Wat een zure reactie, natuurlijk zijn er gelukzoekers. Maar dat laat niet weg dat er werkelijk mensen hier nu leven onder omstandigheden waar ze zelf ook niet voor gekozen hebben. Stel je eens voor dat wij als Nederlanders moeten vluchten? Ik ben er eigenlijk wel trots op dat wij in een land leven waar we veiligheid aan kunnen bieden.
Alle reacties Link kopieren
quote:EffieHG schreef op 07 mei 2016 @ 02:48:

[...]

Wat een zure reactie, natuurlijk zijn er gelukzoekers. Maar dat laat niet weg dat er werkelijk mensen hier nu leven onder omstandigheden waar ze zelf ook niet voor gekozen hebben. Stel je eens voor dat wij als Nederlanders moeten vluchten? Ik ben er eigenlijk wel trots op dat wij in een land leven waar we veiligheid aan kunnen bieden.Je geeft geen antwoord op mijn vragen. Waarom wordt hun vluchtverhaal niet gecontroleerd zoals gebruikelijk in asielprocedures? Als ze daar niet veilig waren en moesten vrezen voor hun leven, waarom laten zoveel mannen hun vrouw en kinderen daar achter met het plan dat ze later na kunnen reizen? En waarom zijn maanden later zonder uitzondering alle vrouwen en kinderen die daar zijn achtergelaten helemaal ongedeerd als het daar zo ontzettend levensgevaarlijk is? Waar halen die mannen het geld vandaan voor de tickets voor hun vrouw en vele kinderen? Waarom hoeven deze mannen hun bankrekeningen of ander vermogen niet te laten zien bij de aanvraag voor bijstand? Waarom krijgen deze mensen voorrang bij het aanvragen van bijstand en van toeslagen terwijl andere Nederlanders ook met smart wachten op hun uitkering en toeslagen en die ook graag zo snel mogelijk uitgekeerd willen hebben? Waarom krijgen zij standaard een bijstandsuitkering, terwijl Nederlanders wel aan de eisen van vermogen moeten voldoen door hun bankafschriften te tonen? Waarom krijgen deze mensen voorrang op een sociale huurwoning waar gewone Nederlanders al jaren inschrijfgeld betalen voor een sociale huurwoning? Waarom kunnen hoogopgeleide Syriërs met behoud van uitkering en ontheffing van sollicitatieplicht en met een studiefonds van het UAF/OCW hier studeren terwijl onze eigen studenten een bijbaan moeten hebben en zich voor tienduizenden euro's in de schulden moeten steken bij DUO?
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn weten worden alle vluchtverhalen gewoon gecheck hoor. Je krijgt echt niet zomaar een status. En zo'n status is voor vijf jaar dus niet voor onbetaalde tijd. Ik heb het idee dat er nu wel meer geinvesteerd wordt in integratie wat destijds niet gedaan is met de Marokkanen.



en reden dat t vooral mannen zijn: zij ontlopen de dienstplicht. Zij moeten meevechten met regime Assad. Vele duizenden burgers zijn daardoor vermoord. Veel Syriers zijn tegen Assad zo is het land ook onstabiel geworden: door opstanden tegen Assad. Veel mannen hebben geen zin om te moeten moorden in naam van hun leider. Begrijpelijk. Damascus is gewoon veilig en stabiel.
quote:mick87 schreef op 07 mei 2016 @ 00:40:

http://politiek.tpo.nl/20 ... -en-moet-worden-opgezegd/



interessant artikel



Zeker een interessant artikel. Wat een enorme bevolkingsgroei in bijvoorbeeld Ethiopië waar nu dus weer een hongersnood is. Wat vinden de voorstanders van de massale immigratie er eigenlijk van als deze mensen ook naar Europa willen komen? Wat is het verschil tussen iemand die vlucht voor de honger of die vlucht voor een oorlog?



Ik vraag mij ook af wat de eigen verantwoordelijkheid van al die immigranten is. Waarom kind na kind krijgen terwijl je die monden niet eens kan voeden? Wat Ethiopië betreft: 18 Miljoen in 1950, 100 miljoen mensen nu en 188 miljoen in 2015 is toch een ongekende bevolkingsgroei? Denken we nu echt dat we de problemen met asiel in een paar west-Europese landen kunnen oplossen?
quote:Pientjexxxx schreef op 07 mei 2016 @ 09:46:

Ik vraag mij ook af wat de eigen verantwoordelijkheid van al die immigranten is. Waarom kind na kind krijgen terwijl je die monden niet eens kan voeden? Wat Ethiopië betreft: 18 Miljoen in 1950, 100 miljoen mensen nu en 188 miljoen in 2015 is toch een ongekende bevolkingsgroei? Denken we nu echt dat we de problemen met asiel in een paar west-Europese landen kunnen oplossen?



In Nederland mogen bijstandstrekkers zelf beslissen hoeveel kinderen ze krijgen. Het is zelfs al een jarenlange discussie of je zwakbegaafden verplicht aan de anticonceptie kunt doen. Dus een vluchteling of immigrant mag dit zeker zelf beslissen.



Overigens hebben ze die explosieve bevolkingsgroei daar ook deels aan ons te danken, als westerlingen niet vonden dat elk leven maar gered moest worden met voedselhulp als de oogst mislukt (hoe actueel!) en alle kinderen gevaccineerd moeten worden dan zou de bevolking nooit zo explosief groeien. (geen oordeel, feitelijke constatering)



"Who made us God?"
quote:Erizon schreef op 07 mei 2016 @ 10:40:

[...]





In Nederland mogen bijstandstrekkers zelf beslissen hoeveel kinderen ze krijgen. Het is zelfs al een jarenlange discussie of je zwakbegaafden verplicht aan de anticonceptie kunt doen. Dus een vluchteling of immigrant mag dit zeker zelf beslissen.



"Who made you God?"



Mogen wij dan zelf beslissen dat wij al die mensen niet meer toelaten hier?



O, ik lees nu in je gewijzigde bericht dat die bevolkingsgroei ook weer onze eigen schuld is. Natuurlijk......
Ik vind dat immigranten, want vluchtelingen zijn het vaak niet, zelf ook eens verantwoordelijkheid voor hun keuzes moeten nemen. Deze week in Pauw weer een pleidooi voor een nieuw kinderpardon. Het gaat om kinderen van ouders die van te voren al wisten dat ze geen recht op asiel hadden. Toch hebben ze de procedures eindeloos gerekt en soms zelfs in de tussentijd hier kinderen verwekt en gekregen. Als ze dan te horen krijgen dat ze terug moeten is het ach en wee, want zo zielig voor die gewortelde kinderen.



Toen Pauw aan de Nederlands dame die vurig voor een nieuw pardon pleitte, vroeg wat het verschil is met Nederlandse ouders die voor hun werk een paar jaar naar het buitenland vertrokken, antwoordde ze dat dat de verantwoordelijkheid van die Nederlandse ouders was, omdat ze zelf voor kozen. Kan iemand mij dan uitleggen waarom die ouders uit veilige landen die hierheen komen geen eigen verantwoordelijkheid hebben? Jammer trouwens dat Pauw die vraag vervolgens niet stelde.
Alle reacties Link kopieren
Pientje schreef: Jammer trouwens dat Pauw die vraag vervolgens niet stelde.



Het is de Vara huh! Die stellen geen vragen, immigranten zijn een verrijking en daarmee basta!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Orban meer met voeten in de werkelijkheid staat:



http://www.bing.com/video ... 01B35472D456C94&FORM=VIRE
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
@pientje zeker een interessant artikel. De bevolking in Afrika groeit explosief. Dat gaat op termijn zeker problemen opleveren. Want bronnenschaarste (niet genoeg eten voor iedereen) gaat oorlog veroorzaken op den duur. Gaan al die oorlogsvluchtelingen dan ook weer hierheen komen?

Nu wil ik echter wel mbt ethiopie zeggen dat t land wel wordt uitgebuit. Veel multinationals zitten er, een deel van ons voedsel wordt er vebouwd en naar ik begreep gaat H&M daar haar kleding laten maken omdat arbeiders in Bangladesh steeds meer rechten en loon krijgen. Dus afrika lijdt wel onder het Westerse Kapitalisme. Maar dan nog, die bevolkingsgroei loopt uit de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven