Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.



Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.



Oude topic; Welke naam past bij....
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2016 @ 16:28:

Waarom een tweede naam als je daar op een forum suggesties voor moet vragen? Ik vind persoonlijk een tweede naam alleen logisch als die ook een functie/betekenis heeft, dus bijvoorbeeld als je wil vernoemen of als de tweede naam een betekenis heeft die je belangrijk vindt / mee wil geven aan je kind of als je absolute voorkeurnaam niet zo geschikt is als roepnaam ofzo.





+1!

Grappig om dit advies hier weer te lezen, iets soortgelijks adviseerden jullie mij destijds toen ik een vraag stelde over de tweede naam voor onze zoon. Ik heb geluisterd naar jullie wijze raad . Zoonlief heeft nu drie namen: een lange versie van z'n roepnaam, gevolgd door twee namen van opa's.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties.

We wonen gewoon in nederland, ook geboren hier. Wel hebben we beiden Indonesische roots.

Dus een hollandse naam wordt het niet, houden we niet van en ook geen naam die vaak voor komt. Aangezien onze families heel groot zijn en veel kennissen/vrienden hebben. Die we dus ook allemaal regelmatig zien. Van de meeste namen kennen we er minimaal 2 van.

Jemuel en Jaiven zijn gewoon bestaande namen waarbij Jemuel vaker voorkomt als Jaiven.
Alle reacties Link kopieren
Badmuts, nog wat tweede namen met een meer chique engelse klank, ook mooi vind ik:



Finnian...

Christopher

Oliver

Edward

Stewart
Alle reacties Link kopieren
Iemand anders nog ideeën over Jemuel of Jaiven?



Ideetje voor jou Badmuts. Als je niet kan kiezen en veel namen leuk vindt als 2e naam achter Finnian. Misschien leuk om naar de betekenis van de namen te kijken. Misschien vallen er dan een paar namen van je lijstje af of springt er èèn boven uit
Ik stem voor Jemuel, Jaiven vind ik te veel lijken op Jayden/Jaiden/Jaden.
Ik stem ook voor Jemuel.

Misschien zijn Jairo of Joy/Jay ook nog opties?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben op zoek naar een jongensnaam die past bij Pim. Niet als tweede naam, maar als broertje van.



De ouders hebben niet één bepaalde smaak, maar hun voorkeur gaat uit naar één of twee lettergrepen. Alvast bedankt!
Pim en:

Thijs, Dennis, Vince, Ties, Thomas, Niels, Jasper, Joris, Jesse, Casper, Leon, Alex, Stefan, Simon, Rens, Lex, Max, Raf, Lars, Job, Bram, Gijs, Hugo, Bas, Matthijs, Jens
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 05 mei 2016 @ 09:32:

Hoi! Ik ben op zoek naar een jongensnaam die past bij Pim. Niet als tweede naam, maar als broertje van.



De ouders hebben niet één bepaalde smaak, maar hun voorkeur gaat uit naar één of twee lettergrepen. Alvast bedankt!



Bas

Bram

Koen

Bjorn

Jurgen

Job

Luuk

Jacob

Noud

Niels

Guus

Cas

Gijs

Thijmen

Sieb

Jens

Floris

Rens

Casper

Joris

Stan

Daan

Tom

Krijn

Lex

Jeroen
Alle reacties Link kopieren
Offf Pim&



Melle

Jurre

Lucas

Mees

Wouter

Mathijs

Rik

Stefan

Bob

Huub

Remco

Thijs

Stijn
Pim en Tijn
Pim en Yves
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten de namen van de kinderen een "bij elkaar passend setje" zijn? Je hebt je man toch ook niet uitgezocht op het feit of zijn naam wel bij de jouwe paste (mag ik hopen)?



Welke naam je ook kiest, voor buitenstaanders zal het altijd een logische combi zijn, als ze het over jouw kinderen hebben. Zo van "OK, Janneke en Pieter komen ook mee". En echt geen mens die dan zal denken "Janneke past toch eigenlijk helemáál niet bij Pieter"?!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@ Pejeka: dat snap ik dus ook niet. Kinderen zijn dan wel broertjes en/of zusjes maar toch ook individuen? Waarom niet kiezen voor naam die bij het kind past i.p.v. bij het broertje of zusje?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 05 mei 2016 @ 19:41:

Waarom moeten de namen van de kinderen een "bij elkaar passend setje" zijn? Je hebt je man toch ook niet uitgezocht op het feit of zijn naam wel bij de jouwe paste (mag ik hopen)?



Welke naam je ook kiest, voor buitenstaanders zal het altijd een logische combi zijn, als ze het over jouw kinderen hebben. Zo van "OK, Janneke en Pieter komen ook mee". En echt geen mens die dan zal denken "Janneke past toch eigenlijk helemáál niet bij Pieter"?!





Ja, daar heb je gelijk in. Ik denk dat de namen vaak wel van hetzelfde soort zijn om dat de ouders nu eenmaal een bepaalde smaak hebben. Vaak zie je of Engelse of Franse of Nederlandse namen. Je zult zelden een gezin aantreffen met een Floris-Jan en een Dylano. Echter als de ouders dat leuk vinden, waarom niet?

Overigens valt het mij wel op als de namen echt heel anders zijn. Ik ken wel een paar gezinnen waarbij ik de namen niet helemaal bij elkaar vind passen. Bijvoorbeeld een gezin waarbij alle kinderen hele lange Bijbelse namen hebben uit obscure bijbelboeken en daarnaast hebben ze dan ook een zoon met een korte, Friese naam. Ik weet overigens wel hoe dat komt, deze zoon is vernoemd en de namen van de andere kinderen zijn niet vernoemd naar familie. Ik ken ook een gezin met 3 jongens. Twee hebben namen zoals Jan en Piet en de derde heet iets als Jimmy. Heel andere genre dus. Wel zelfde vader en moeder. En een gezin waarbij een van de kinderen een hele simpele naam heeft en de ander een wat meer ingewikkelde: zeg maar iets als Tom en Giulietta. Dat verschil valt wel op. De vraag is alleen of dat erg is, dat ook weer niet. De namen hoeven niet bij elkaar te passen.
Alle reacties Link kopieren
Bij Pim hoort Pom. Anders niks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Jeej, we zijn er uit! We gaan voor Finnian Lewis.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Waarschijnlijk wordt het Pim en Job.



Wat hier gezegd is is overigens waar. Een combinatie is goed zoals het is en meestal vinden anderen het ook een prima combi.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 mei 2016 @ 20:00:

Bij Pim hoort Pom. Anders niks.Haha, dat programma keek ik wel eens! Denk ik ook gelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 06 mei 2016 @ 02:17:

Bedankt! Waarschijnlijk wordt het Pim en Job.



Wat hier gezegd is is overigens waar. Een combinatie is goed zoals het is en meestal vinden anderen het ook een prima combi.Dat is snel beslist
quote:Caketopper schreef op 05 mei 2016 @ 19:50:

@ Pejeka: dat snap ik dus ook niet. Kinderen zijn dan wel broertjes en/of zusjes maar toch ook individuen? Waarom niet kiezen voor naam die bij het kind past i.p.v. bij het broertje of zusje?Een naam kiezen die bij je kindje past lijkt me heel lastig omdat he je kindje nog niet kent als je zwanger bent.
Het valt mij altijd wel op als kinderen binnen één gezin een totaal ander soort naam hebben. Zo ken ik een gezin met een kind die een Engelse naam heeft, eentje met een Franse naam en eentje met een oerhollandse naam. Prima als die ouders dat willen, hoor. Maar het viel mij al op vóór ik zelf kinderen had. De namen van mijn kinderen passen wel bij elkaar.

En een naam kiezen die bij het kind past, snap ik nooit zo goed. Je weet na 2 minuten na de geboorte toch niet welke naam erbij past? (Tenzij het op een bepaalde dag geboren is, Noëlle met kerst of zoiets).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist wel mooi als de namen bij elkaar passen en ik zal daar bij het zoeken van namen dan ook op letten. Het is raar als je dochter Djamyllia heet en je zoon Pieter-Floris. Er is niks mis mee als ouders dit mooi vinden hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik snap best dat mensen zoeken op namen die passen bij de naam van hun eerste kind. En nee, de naam van je partner kies je niet uit, maar ook dat gaat uiteindelijk best bij elkaar passen. Maar juist omdat je de namen van kinderen WEL kunt uitzoeken vind ik, persoonlijk, wel dat daar op gelet kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 05 mei 2016 @ 09:32:

Hoi! Ik ben op zoek naar een jongensnaam die past bij Pim. Niet als tweede naam, maar als broertje van.



De ouders hebben niet één bepaalde smaak, maar hun voorkeur gaat uit naar één of twee lettergrepen. Alvast bedankt!



Pim & Tom

Pim & Jip

Pim & Gijs

Pim & Daan

Pim & Rik

Pim & Rens

Pim & Luc

Pim & Koen

Pim & Joost

Pim & Cas

Pim & Dex

Pim & Don

Pim & Fos

Pim & Ibo/Ivo

Pim & Kai

Pim & Job

Pim & Lau
Alle reacties Link kopieren
Broer Sjors krijgt een zusje. We zoeken een leuke naam. Ik ben hier al een keer eerder geweest voor advies. Maar we weten het nog niet...

Man vindt Lize leuk. Ik Nore. Wat vinden jullie? Deze namen zijn zeker kanshebbers. Andere namen liever niet beginnen met een L of S. liever niet eindigen op een A.

Thx!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven