Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren...marktplaats-ergernissen!

21-07-2015 09:00 3014 berichten
En we gaan hier weer verder



Laatste reactie uit het vorige topic :



quote:sinnombre schreef op 21 juli 2015 @ 08:58:

Ik erger me aan verkopers die alleen foto's laten zien van van internet geplukte foto's van het product.

Ik wil zelf gemaakte eigen foto's. Als mensen dat niet laten zien, dan heb ik geen interesse meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 03 mei 2016 @ 15:56:

[...]





LOL. Maar jij betaalt toch ook niet de winkelprijs?



Wel fijn dat je het voor 150 mag hebben niet over de 165 heen moet.Ik betaalde gewoon zn vraagprijs, die al zeer laag was Dan ben ik heel makkelijk
Al die reclame op Marktplaats. Ik zoek iets (tweedehands !!!), kijk op marktplaats, krijg 82 hits. Van al die hits zijn er 80 (!!) van bedrijven, ''Stombedrijf, bezorgt ook in Mijnwoonplaats'', en de overige 2 van particulieren. Hallo, als ik het nieuw wil, dan vind ik het echt wel nieuw hoor,
Alle reacties Link kopieren
Even aantikken dat je niet nieuw wil.

Maar je hebt gelijk, te irritant.
Alle reacties Link kopieren
Daar heeft iemand een app voor gemaakt die je kan installeren bij mozilla als browser.
quote:Zusenzoo schreef op 03 mei 2016 @ 22:44:

Even aantikken dat je niet nieuw wil.

Maar je hebt gelijk, te irritant.Topper! Dank voor de tip!
Ik word langzaam aan een beetje geel van mensen die mails beginnen met: 'Uw vraagprijs van €... is veel te veel'.



Nee mijn vraagprijs van €... is voor JOU te veel. Doe niet alsof het een vaststaand feit is want een prijsinterpretatie is subjectief.



En daarnaast kan men gewoon bieden en mocht daar een aantrekkelijk bod tussen zitten dan hoor je het wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:coetje schreef op 03 mei 2016 @ 13:23:

Ik werk ook, in het weekend en doordeweeks, maar hoeveel moeite kost een mailtje nou?

Ik vind het eerder asociaal om niet meer te reageren.het is mei vakantie.. misschien daarom wat minder vaak thuis ? Niet netjes, maar om nu direct te denken dat je opgelicht bent..
Alle reacties Link kopieren
quote:Fog schreef op 04 mei 2016 @ 08:28:

Ik word langzaam aan een beetje geel van mensen die mails beginnen met: 'Uw vraagprijs van €... is veel te veel'.



Nee mijn vraagprijs van €... is voor JOU te veel. Doe niet alsof het een vaststaand feit is want een prijsinterpretatie is subjectief.



En daarnaast kan men gewoon bieden en mocht daar een aantrekkelijk bod tussen zitten dan hoor je het wel.Dit is de nieuwste tactiek op mp. Wie weet trap je er in en ga je akkoord. Ik zou jouw tekst kopiëren en terug mailen!
quote:jules schreef op 05 mei 2016 @ 08:22:

[...]





Dit is de nieuwste tactiek op mp. Wie weet trap je er in en ga je akkoord. Ik zou jouw tekst kopiëren en terug mailen!



Had ik ook gedaan.. kreeg ik bij één persoon terug: "Nou nou, wat een dure woorden."



Maar ik vind het bloed irritant en heb medelijden met de verkopers die niet sterk in de schoenen staan en gaan twijfelen of ze toch niet te veel vragen.
Nou heb ik iets te koop staan ( op Facebook) wat heel erg gewild is. Ik doe het voor een appel en een ei weg want het MOET NU weg.



In de advertentie staat duidelijk dat het uiterlijk vandaag weg MOET zijn.



Nou binnen een uur al 43 reacties. Ik ga op het hoogste bod af en zeg kom maar halen. Krijg ik te horen " oh wat fijn, we gaan eerst verhuizen en de 3de week van juni komen we het halen" wtf??? Het MOET vandaag weg!! Staat er in caps lock nog bij ook.



Gelukkig haalt iemand anders het straks op.
quote:jules schreef op 05 mei 2016 @ 08:22:

[...]





Dit is de nieuwste tactiek op mp. Wie weet trap je er in en ga je akkoord. Ik zou jouw tekst kopiëren en terug mailen!



Echt? Heb je die reactie al vaker gehad?



Goed om te weten overigens.
quote:Lovely1987 schreef op 05 mei 2016 @ 10:39:

Nou heb ik iets te koop staan ( op Facebook) wat heel erg gewild is. Ik doe het voor een appel en een ei weg want het MOET NU weg.



In de advertentie staat duidelijk dat het uiterlijk vandaag weg MOET zijn.



Nou binnen een uur al 43 reacties. Ik ga op het hoogste bod af en zeg kom maar halen. Krijg ik te horen " oh wat fijn, we gaan eerst verhuizen en de 3de week van juni komen we het halen" wtf??? Het MOET vandaag weg!! Staat er in caps lock nog bij ook.



Gelukkig haalt iemand anders het straks op., sommige mensen ook....
Alle reacties Link kopieren
Tis soms net een weggeefhoek: zo snel mogelijk reageren en dan pas kijken wat er eigenlijk in de advertentietekst staat.
quote:Springetje schreef op 05 mei 2016 @ 11:52:

Tis soms net een weggeefhoek: zo snel mogelijk reageren en dan pas kijken wat er eigenlijk in de advertentietekst staat.Idd maar dan nog. Er staat in capslock bij alleen reageren als je binnen 2 dagen het op kan halen ( heb hem 2 dagen geleden geplaatst). En een beetje een weg gevertje is het wel. Kost normaal rond de 700 euro. Heb nu bieden vanaf een euro gedaan zo graag wil ik ervan af.
Moet zeggen dat ik er zelf ook geen cent aan heb uitgegeven hoor, het zat al bij het huis!
quote:clemance schreef op 05 mei 2016 @ 11:07:

[...]





Echt? Heb je die reactie al vaker gehad?



Goed om te weten overigens.



Ik wel iig. Ik verkoop soms via een anoniem account wat spullen van mijn zaak en daar reageren standaard andere (voor mij bekende) handelaren op die altijd een email beginnen met: 'Uw vraagprijs van €... is veel te veel'.



Met de prijzen is niks mis omdat ik er meestal vlotjes vanaf moet.



Laatst kreeg ik zelfs een 'Uw vraagprijs van is veel te veel' mail terwijl ik een verse appeltaart als betaling vroeg Degene die het uiteindelijk op kwam halen had zelfs nog een fles appelcider uit eigen tuin erbij gestoken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 05 mei 2016 @ 12:03:

[...]



Idd maar dan nog. Er staat in capslock bij alleen reageren als je binnen 2 dagen het op kan halen ( heb hem 2 dagen geleden geplaatst). En een beetje een weg gevertje is het wel. Kost normaal rond de 700 euro. Heb nu bieden vanaf een euro gedaan zo graag wil ik ervan af.



Vind het sowieso wel brutaal om te zeggen dat je het over 1,5 maand wel komt halen.

Hallo koekoek.

Zet het lekker in je eigen huis in de weg als je het graag wilt hebben.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Haha, over anderhalve maand, terwijl erbij staat dat het binnen 2 dagen weg moet zijn? Hoe brutaal (of slechtlezend en onnadenkend) kun je zijn... En dan zeker op dat moment ook niet eens komen opdagen omdat ze in de tussentijd iets anders gevonden hebben.



Ik vind het al lastig dat ik met sommige mensen pas over een week een ophaalafspraak kan plannen (mede doordat ik zelf niet continu thuis ben). Ik heb nu 2 van dat soort afspraken staan en ik mag hopen dat ze komen, want inmiddels haken alle andere bieders af.



En het item dat afgelopen weekend niet opgehaald werd daar rust echt een vloek op ofzo. Mensen buitelen over elkaar heen om erop te bieden, maar ik heb het nu aan 5 mensen al aangeboden en elke keer reageert men niet meer. Of direct al niet, of na een paar keer heen en weer mailen. Bij al mijn andere spullen gaat het prima, maar dit is blijkbaar een item dat aso's aantrekt.
Heb een pb ontvangen van de mevrouw die eerst nog moest verhuizen...



" dit kan gewoon niet, ik ben de hoogste bieder en je ben akkoord gegaan. Als je ******* toch aan een ander verkoopt dan meld ik je bij de beheerder".



Mijn reactie " succes met melden en het is al verkocht doei"
Nicole dat had ik ook met wat anders. Zoveel reacties gekregen en iedereen moest en zou het hebben. De 1 kwam zonder vervoer ( Heel groot sportapparaat waar je minimaal een bus/aanhanger voor moest hebben), de ander kwam zonder geld, de ander kwam niet opdagen.



Uiteindelijk verkocht aan iemand die hier een koelkast kwam kopen, het ding zag staan en vroeg waar wij het vandaan hadden. Ze deden direct een aanbetaling en kwamen hem een paar dagen later ophalen en hadden EN het resterende bedrag EN een enorme bus bij zich!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 05 mei 2016 @ 14:20:

Heb een pb ontvangen van de mevrouw die eerst nog moest verhuizen...



" dit kan gewoon niet, ik ben de hoogste bieder en je ben akkoord gegaan. Als je ******* toch aan een ander verkoopt dan meld ik je bij de beheerder".



Mijn reactie " succes met melden en het is al verkocht doei"



Lekker laten melden.

Zou misschien nog wel zelf beheer even een pb doen om uitleg tegeven. Voor jij straks de boeman bent.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 05 mei 2016 @ 19:55:

[...]





Lekker laten melden.

Zou misschien nog wel zelf beheer even een pb doen om uitleg tegeven. Voor jij straks de boeman bent.Doe geen moeite, dat interesseert ze echt geen klap!
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 05 mei 2016 @ 20:01:

[...]





Doe geen moeite, dat interesseert ze echt geen klap!



Hier dus wel. Heb eens iets niet gemeld en kreeg toen een officiele waarschuwing van het beheer omdat iemand mij als boeman had aangewezen.

Puur omdat ik een ander had geloot omdat deze dame niet was komen opdagen.

Ze had er dus mooi van gemaakt dat ik het niet eerlijk gedaan had.

Na 1 waarschuwing word je geblokt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Oh het ging over Facebook, ik dacht over MP, had niet goed gelezen.
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven