Werk & Studie alle pijlers

ontevreden over beoordelingsgesprek

13-04-2016 21:07 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Vandaag had ik een voortgangsgesprek n.a.v. het beoordelingsgesprek van oktober 2015

Daar is destijds een punt naar voren gekomen ter verbetering.

Nl.. het beheersen van mijn temperament.



Er was over mij geklaagd. Ik was te direct en sommige mensen kunnen daar niet tegen.

Vandaag was dus het opvolg gesprek

Volgens mijn afdelingsleidster was er niets verbeterd.

Daarop ben ik heel duidelijk geweest dat ik het hier niet mee eens ben.

Overigens zat er ook een dame van HR bij van een ander kantoor.



Zoals denk ik iedereen krijg je deze beoordeling toe gestuurd ter ondertekening.

Ik wil dit dus niet zomaar tekenen.

Ben het niet eens met de beoordeling.

Kan ik dat ergens in kwijt?

Het zit me erg hoog

Temeer omdat mijn afdelingsleidster niet eens op de afdeling zit maar 3 kantoren verderop. En ze heeft de klacht(en) alleen van horen zeggen van anderen en mij daar niet in gedeeld.

Ik heb gevraagd of ik mag weten wie er geklaagd heeft. Dat mag ze niet zeggen.

Daarop heb ik gezegd dat ik dan weinig waarde hecht aan de beoordeling omdat ik mij op generlei wijze kan verdedigen op de "beschuldigingen"naar mijn kant toe.

De twee dames waren net zo lang aan het praten tot ik toe gaf om wederom te gaan "werken "aan de houding op het werk.

En ik wilde dat helemaal niet.

Heb geen eerlijke kans gekregen vind ik.



Kan je bezwaar aantekenen op je beoordelingsformulier?
quote:GateKeeper schreef op 19 april 2016 @ 16:33:

[...]



Ze snappen jouw humor niet vrouw





De omschrijving van een random trut wordt beschouwd als "op de man spelen".



Daar snap ik nou helemaal niets van.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 19 april 2016 @ 16:41:

[...]

De omschrijving van een random trut wordt beschouwd als "op de man spelen".



Daar snap ik nou helemaal niets van.Tere zieltjes joh, komen waarschijnlijk van het libelle forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 13 april 2016 @ 21:16:

Alles kan. Maar of het helpt hangt nogal van de organisatie af.



In de meeste organisaties is een enkelzijdige beoordeling al lang geleden afgeschaft. De 'normale' beoordeling tegenwoordig is er een waarbij zowel jij als je leidinggevende een beoordeling van jou geven op een aantal punten, en je daarna pas samen in gesprek gaat. In het dossier komen dan uiteindelijk beide inputs, een gespreksverslag, en eventueel een soort 'gezamenlijk oordeel'.



En zelfs dat is al weer ouderwets, een echt modern bedrijf doet aan 360-graden beoordelingen waarbij jij ook je leidinggevende beoordeeld, en je directe collega's.



Maar jullie werken nog op de oude eenrichtingsweg. Dan kun je dat inderdaad niet eenvoudig 'zomaar' kwijt, maar je mag best aantekeningen bij je handtekening maken. Maar wat wil je daarmee bereiken? Ga liever nog eens in gesprek, als het je echt dwars zit.



Uiteindleijk is jouw handtekening niet veel meer dan een 'dit is inderdaad wat mijn leidinggevende met mij besproken heeft'. Het is echt geen 'ik vind mezelf ook veel te direct'. Het onderscheid tussen 'voor gezien tekenen' en 'voor akkoord tekenen' vind ik dan ook erg gekunsteld, tenzij je vindt dat er dingen op papier staan die in het gesprek heel anders klonken.



Een 360 graden beoordeling kan handig zijn maar werkt alleen als mensen zich veilig voelen om de beoordeling te ontvangen en eerlijk te ontvangen: helaas is de sfeer op veel werkplekken niet veilig genoeg voor het gebruik van een dergelijke tool zonder juiste begeleiding er van.



TO; ik denk dat ziek melden niet het juiste is om te doen. Waarom ga je niet terug naar je leidinggevende en geef je aan dat je vragen hebt naar aanleiding van het gesprek, zodat jullie kunnen praten over jouw gevoel na dit gesprek? Je klinkt gekwetst en kiest voor de aanval (van je leidinggevende): niet de meest handige strategie.



Wat ik niet congruent aan jouw verhaal vindt is dat je zegt direct te zijn (dat impliceert dat je open, helder en eerlijk communiceert), maar dat je je nu thuis wilt verstoppen (ziek melden) omdat je een beoordeling hebt gehad die je niet bevalt: dat is helemaal niet zo direct. Het komt dan op mijn ook eerder over alsof jouw directheid voorkomt uit onzekerheid en een houding is. Dat is niet erg, maar wel iets om zelf kritisch naar te kijken.



Een minder goede beoordeling hoeft trouwens helemaal niet erg te zijn; welke afspraken heb je met je leidinggevende gemaakt over de wijze waarop je hier aan gaat werken? Gaat iemand je begeleiden? Wanneer is jullie eerste voortgangsgesprek om dingen bij te sturen als het niet goed gaat of om uit te spreken dat het juist wél goed gaat?



Mocht je je overigens toch ziek melden, dan bepaal jij a) niet of je overspannen bent b) niet met wie jij het gesprek al dan niet aangaat. Ook bij ziek zijn zijn er regels en die bepaald jij (ook bij overspannenheid) niet.
quote:TheJoker schreef op 19 april 2016 @ 16:41:

[...]





De omschrijving van een random trut wordt beschouwd als "op de man spelen".



Daar snap ik nou helemaal niets van.

Nee, dat dit een waarschuwing en moderatie waard is, snap ik ook niet, dat heeft iemand echt verkeerd gelezen.



Maar laten we wel wezen: je had het over iemand die nodig in alle gaten genomen moest worden, en je wist je daarnaast ook lekker generaliserend uit te laten over vrouwen in de overgang.
quote:kattija schreef op 13 april 2016 @ 22:37:

Alle mogelijke oplossingen zijn gelezen en gehoord.

Echter zijn er geen verbeteringen zichtbaar.

Mijn informatie aan haar is wat zij wilde. zij wilde van ieder geval wat fout ging een kopie in de mail.

en dat zijn er dagelijks heel veel. En ja zij werd er kriegel van. Ik overspoelde haar met problemen met dat bedrijf. Is dan toch echt aan haar om er wat mee te doen.



Ik heb gezegd naar nog andere oplossingen te kijken. die moet ik dan voorleggen.

Maar heb nu een beslissing genomen. Voorlopig ga ik niet werken. Bel morgen mijn huisarts en maak een afspraak.

Ik zit tegen het overspannen zijn aan. En heb tijd nodig om tot mezelf te komen.

Ik zal mijn directeur uitnodigen voor een gesprek als ik er klaar voor ben en dat kan nog wel even duren.

De verhouding tussen mij en de afdelingsleidster is verstoord daar is geen twijfel over mogelijk.

Ik kan dat ook bij de HR dame aangeven maar ik weet dat dat niets zal uithalen.

Vandaar de uitnodiging naar mijn directeur die mij voor 5 jaar terug heeft aangenomen. En vandaar uit zie ik wel weer verder.Die zin, ik zal de directeur uitnodigen voor een gesprek, dat zegt al genoeg
quote:orkenflow schreef op 20 april 2016 @ 09:02:

[...]



Nee, dat dit een waarschuwing en moderatie waard is, snap ik ook niet, dat heeft iemand echt verkeerd gelezen.



Maar laten we wel wezen: je had het over iemand die nodig in alle gaten genomen moest worden, en je wist je daarnaast ook lekker generaliserend uit te laten over vrouwen in de overgang.





Ja, en? Wie de schoen past....etc...etc..



De meeste vrouwen met gaten in de overgang kunnen er -verwacht ik- om lachen. En zo heurt het ook een beetje. Vind ik.
quote:TheJoker schreef op 20 april 2016 @ 10:43:

[...]





Ja, en? Wie de schoen past....etc...etc..



De meeste vrouwen met gaten in de overgang kunnen er -verwacht ik- om lachen. En zo heurt het ook een beetje. Vind ik.

Beetje makkelijk doelwit, vind je zelf ook niet? Zeker in het pleidooi voor respect dat jij hield.

Maar goed, blijkbaar hebben wij een ander beeld van 'hoe het heurt'.
quote:orkenflow schreef op 20 april 2016 @ 11:20:

[...]



Beetje makkelijk doelwit, vind je zelf ook niet? Zeker in het pleidooi voor respect dat jij hield.

Maar goed, blijkbaar hebben wij een ander beeld van 'hoe het heurt'.



Hoe bedoel je? Het is -wat mij betreft- gewoon een woordkarikatuur.



Net als dat ikzelf een uitgelubberde balon met grijze haren en een pukkelhoofd ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 20 april 2016 @ 15:21:

[...]



Net als dat ikzelf een uitgelubberde balon met grijze haren en een pukkelhoofd ben.Ik denk dat jij op menig verjaardagspartijtje het hilarische hoogtepunt bent qua verzinnen van jolige uitspraken.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Ok, ik heb erover nagedacht.



Als jij jezelf beschrijft, beschrijf je geen groep. Dus 'uitgelubberde balon met grijze haren en pukkelhoofd' is wel een karikatuur, maar geen generalisatie en geen stereotype.

'Vrouwen in de overgang in een Cora-Kempermanjurk' is wel een groep. Dus niet alleen een karikatuur maar ook een stereotype.



Een karikatuur van een persoon vind ik vaak grappig. Een karikatuur van een groep vind ik glad ijs.
quote:orkenflow schreef op 20 april 2016 @ 17:42:

Ok, ik heb erover nagedacht.



Als jij jezelf beschrijft, beschrijf je geen groep. Dus 'uitgelubberde balon met grijze haren en pukkelhoofd' is wel een karikatuur, maar geen generalisatie en geen stereotype.

'Vrouwen in de overgang in een Cora-Kempermanjurk' is wel een groep. Dus niet alleen een karikatuur maar ook een stereotype.



Een karikatuur van een persoon vind ik vaak grappig. Een karikatuur van een groep vind ik glad ijs.Nee, want volgens de Vivamodjes speelde ik op de man, en niet op de groep.
quote:TheJoker schreef op 20 april 2016 @ 19:18:

[...]





Nee, want volgens de Vivamodjes speelde ik op de man, en niet op de groep.Hier kan ik niks over zeggen zonder zelf iets generaliserends en schofferends over de mods te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Nu terug on-topic: TO, hoe is het afgelopen en welke stappen ga jij zetten of zijn er gezet?
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 20 april 2016 @ 15:21:

Net als dat ikzelf een uitgelubberde balon met grijze haren en een pukkelhoofd ben.Een balon?
quote:prik schreef op 21 april 2016 @ 07:16:

[...]



Een balon? Ja, een balende en opblaasbare rubberen zakje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Selectia schreef op 21 april 2016 @ 06:56:

Nu terug on-topic: TO, hoe is het afgelopen en welke stappen ga jij zetten of zijn er gezet?





voorlopig goed.



Mijn directeur staat volledig achter mij en snapt ook niet waar dit vandaan komt.

Gesprek met z'n 4 is al 2x uitgesteld.

Mijn dagboek wat ik bij houdt om misverstanden te voorkomen ligt al paar dagen stil.



Tis nog niet afgelopen ......
Alle reacties Link kopieren
quote:jasminn schreef op 18 april 2016 @ 22:24:

[...]



Niet hele topic gelezen, maar vind dit wel een beetje een ongepaste reactie?

Beoordelingsgesprek met PMS, loopgraven,pottenbakken vergelijken, ik weet niet hoor maar vind het beetje vreemde zaken die erbij gehaald worden

Ik zal wel één van de weinige hier zijn, maar ik vind directheid een goede eigenschap. Bot zijn, dat is wat anders.

Ik werk liever met collegas samen die zeggen waar het op staat dan collegas die achterbaks zijn en achter je rug om naar de leidinggevende stappen, zoals in het voorbeeld.

Ik vind dat je een goede zet hebt gedaan door te vragen wie het was, terecht dat je je moet kunnen verweren. Misschien als je weet wie het was kan je het gesprek wel terughalen waar die ander tegenaan liep, en is het op dat moment wel anders overgekomen dan je bedoelde. In die zin maakt het dus wel uit wie het was.precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:kattija schreef op 13 april 2016 @ 22:37:

Alle mogelijke oplossingen zijn gelezen en gehoord.

Echter zijn er geen verbeteringen zichtbaar.

Mijn informatie aan haar is wat zij wilde. zij wilde van ieder geval wat fout ging een kopie in de mail.

en dat zijn er dagelijks heel veel. En ja zij werd er kriegel van. Ik overspoelde haar met problemen met dat bedrijf. Is dan toch echt aan haar om er wat mee te doen.



Heb jij in elke situatie een mail gestuurd? Of dagelijks één mail met daarin een lijst met een kenmerk van de situatie zodat zij ze terug kon vinden? Dat maakt een groot verschil maar laat goed zien of je overspoeld of samenwerkend bent.



Ik heb gezegd naar nog andere oplossingen te kijken. die moet ik dan voorleggen.

Maar heb nu een beslissing genomen. Voorlopig ga ik niet werken. Bel morgen mijn huisarts en maak een afspraak.

Ik zit tegen het overspannen zijn aan. En heb tijd nodig om tot mezelf te komen.

Ik zal mijn directeur uitnodigen voor een gesprek als ik er klaar voor ben en dat kan nog wel even duren.

De verhouding tussen mij en de afdelingsleidster is verstoord daar is geen twijfel over mogelijk.

Ik kan dat ook bij de HR dame aangeven maar ik weet dat dat niets zal uithalen.

Vandaar de uitnodiging naar mijn directeur die mij voor 5 jaar terug heeft aangenomen. En vandaar uit zie ik wel weer verder.



Je wordt aangesproken op gedrag en meldt je ziek? En JIJ nodigt de directeur wel uit wanneer je daar zin in hebt?

Allejezus wat een kleuterachtig en narcistisch gedrag.



Ga je wel aan herstel werken, herstel van je ruggegraat en het leren om gaan met feedback?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb mijn directeur uitgenodigd en deze heeft ja gezegd.

Woensdag gesprek. en wat er ook uitkomt?? we zullen het zien
Alle reacties Link kopieren
En je hebt in die weken dat je zogenaamd ziek thuis bent niet toevallig een oproep gehad waarin ZIJ jou uitnodigen?
Alle reacties Link kopieren
quote:movesse schreef op 09 mei 2016 @ 20:32:

En je hebt in die weken dat je zogenaamd ziek thuis bent niet toevallig een oproep gehad waarin ZIJ jou uitnodigen?





ben maar 2 dagen thuis geweest.

en nee ik heb zelf gebelde met a & o arts.

en uitgelegd wat er speelt..........en ook zij wist na 2 x overleg dat het geen persoonlijk probleem is maar werk gerelateerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven