Geld & Recht alle pijlers

Scheiden en hoe nu verder?

10-03-2015 13:46 1727 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Misschien is het geen commentaar Bloem, maar zijn het goedbedoelde suggesties. Dat mensen iets bij je bedenken wat hen mooi lijkt en dat vertellen ze je om je op ideeen te brengen. Iedereen kent dat wel en ik kan de eerlijkheid en openheid van mensen meestal wel waarderen, vind het ook wel positief dat ze dat ze durven naar mij toe. Ik ben ook heel wit, daar wordt al mijn leven lang over gepraat en gelachen. Als iemand weer begint over melkflessen voel ik plaatsvervangende schaamte, zo'n bedroevend grapje. Ik heb er geen last van, ik heb geaccepteerd dat ik zo ben, kleur nauwelijks in de zomer en probeer kleren te dragen die er mooi bij staan, de juiste kleur is dan extra belangrijk.

Waar het om gaat is geen last hebben van wat mensen zeggen. Wat meds zegt, een goed antwoord terug willen hebben vertelt me alleen maar dat je blijkbaar geraakt wordt door iemands opmerking, en het gaat erom dat je niet steeds door alles en iedereen geraakt wordt, zeker over dingen als je huidskleur of haar. En dat bereik je pas als je jezelf accepteert en overtuigd ben van jezelf. Dan wordt je niet door elke opmerking uit je evenwicht gehaald. Jij weet wat je wel en niet bent en wat je wilt, ongeacht wat een ander ervan vindt. Uiteraard is openstaan voor andere inzichten belangrijk, maar als welkome aanvulling, of om je aan het denken te zetten, maar dat is iets heel anders dan je alles steeds aan te trekken.



Ik vraag me af hoe de rolverdeling was tijdens je huwelijk. Was jouw ex degene die vooral de weg uitstippelde, de beslissingen nam? Er zijn best wat mensen die onzeker zijn of het gewoon niet weten die kiezen voor een partner die graag de route uitstippelt. Partner vind het prettig zoveel te kunnen bepalen en degene die het niet weet is blij met de houvast en bevestiging en vertrouwt de ander op veel dingen. Ik ken verschillende stellen bij wie dat zo gaat en als dat ook bij jou het geval is geweest dan is het niet gek na 15 jaar een wegwijzer gehad te hebben ineens zelf te moeten navigeren. Je ziet wel vaker dat mensen zich in hun partner verliezen. Als dat zo is is het belangrijk in te gaan zien dat je geen navigator nodig hebt, dat zie ik ook bij anderen. Je kunt het prima zelf, echt! Net als ieder ander.



Wat betreft vriendinnen en vriendengroep. Dat komt wel vaker voor bij groepen waar de mannen bevriend zijn en de vrouwen erbij komen. Dat is in dit topic eerder besproken, dat het vaak zo gaat dat de groep de vrouw volledig verlaat, soms op een uitzondering na, ik denk dat iedereen daar wel voorbeelden van kent. Veel mensen vinden het gedoe, te ingewikkeld. De mensen uit de groep zien elkaar automatisch en dat is anders geworden als je er niet meer in zit. Ook al sprak je vaak af buiten de groep om met iemand, dan nog steeds kan iemand het te gecompliceerd vinden, zij en haar partner zijn nog steeds bevriend met je ex immers die ze regelmatig zien. Maar als je zo goed bevriend met elkaar was dan moet je het toch gewoon met haar kunnen bespreken?

Je spreekt over een nieuwe relatie en een nieuwe vriendengroep daarbij. Ik zou dat zien als een leuke extra, het lijkt me belangrijk dat je nu je eigen vrienden opbouwt. Wat ik uit je verhalen lees zijn er geen vriendinnen van buiten de groep. Dan lijkt het erop dat je je in (het sociale leven van) je man hebt verloren. Ook daar kent iedereen wel voorbeelden van. Weet je waarom je geen vriendschappen hebt vastgehouden of opgebouwd buiten de groep?



Wees nu niet bang voor nieuwe vriendschappen omdat ze misschien over kunnen gaan. Dat gebeurt iedereen. Ik ben 15 jaar geleden een goede vriendin kwijtgeraakt. Toen ze een serieuze relatie kreeg was het afgelopen, terwijl we daarvoor bijna dagelijks contact hadden. Ik heb daar verdriet van gehad, ben boos geweest, waarom? Wat heb ik verkeerd gedaan? Na een tijd werd me duidelijk dat ze ervoor gekozen had haar oude omgeving achter zich te laten, want ik was niet de enige ontdekte ik, en de omgeving van haar vriend binnen te stappen, ook zo'n vriendengroep. Naar mijn idee kon dat prima naast elkaar, dus wat een onzin vond ik! Maar het feit dat ik dat vind betekent niet dat ook zij er zo over denkt. Het heeft even geduurd, maar eenmaal daar kon ik het loslaten en accepteren dat het soms nu eenmaal zo gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels twee feestjes gehad en op de een of andere manier heeft me dat wel goed gedaan. Dat ik wel weer zin heb om te gaan leven.

Alleen weet ik niet zo goed hoe.

Ik weet dat ik over een aantal weken vrij ben op zaterdag en ik heb dat weekend de kinderen ook niet. Ik wil graag wat leuks doen

Maar ik weet ook gewoon niet meer hoe ik dat aan moet pakken.



Ik merk dat ik ook vaker denk over weer iemand in mijn leven. Andere mensen zeggen welke dat ik gewoon moet kussen met iemand. Maar zo ben ik niet. Ik vind dat ik nu kinderen heb en wel een verantwoording heb .



Ben wel benieuwd hoe andere dit verder aanpakken. Hoe ga je verder met je leven?



Ook omdat ik niet echt vriendinnen heb en al helemaal geen vrijgezellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 17 mei 2016 @ 18:56:



Ik weet dat ik over een aantal weken vrij ben op zaterdag en ik heb dat weekend de kinderen ook niet. Ik wil graag wat leuks doen

Maar ik weet ook gewoon niet meer hoe ik dat aan moet pakken.



.https://www.nieuwemensenl ... MeT29WG48wCFfMW0wod0CMETQ
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.fellas.nl/Info.aspx
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.kennissenkring.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.internetdaters ... -verhaal-van-de-oprichter





http://plazilla.com/page/ ... gle-gescheiden-en-eenzaam
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 17 mei 2016 @ 18:56:

Hoe ga je verder met je leven?



.http://sep-scheiden.nl/emoties/de-fasen-van-herstel/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Even een update :-)



Ik heb de afgelopen weken een paar feestjes gehad en ik heb het echt ontzettend leuk gehad! En op zich gaat het best ok.

En ik denk ook steeds vaker dat ik best weer iemand in mijn leven wil hebben. Ik weet alleen echt niet hoe ik iemand tegen moet komen die geschikt is. Tuurlijk weet je dat nooit. Maar ik ben b.v. naar een kermis geweest en ik ben niet iemand die daar iemand oppikt en ik hou niet van dronken mannen die komen praten.



Ik zit te denken...misschien moet ik me inschrijven op zo'n dating site, maar dan denk ik ook; misschien moet ik eerst verhuizen en mijn nieuwe huisje ingericht hebben en mijn leven, wat dat betreft, wat op orde hebben.



Kortom....ik denk nog steeds te veel na
Ik geloof dat BGB je een heleboel mogelijkheden heeft doen toekomen...
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 25 mei 2016 @ 22:39:

. Ik weet alleen echt niet hoe ik iemand tegen moet komen die geschikt is.)Mag ik even een diepe, diepe zucht slaken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 mei 2016 @ 11:07:

[...]





Mag ik even een diepe, diepe zucht slaken?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 25 mei 2016 @ 22:39:



En ik denk ook steeds vaker dat ik best weer iemand in mijn leven wil hebben



3 weken geleden ( 4 mei ) schreef je : " Ik zou nu geen andere man willen omdat ik dat niet eerlijk zou vinden tegenover diegene omdat ik nog niet over mijn ex heen ben, "



het kan snel gaan, he?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 mei 2016 @ 11:10:

[...]





3 weken geleden ( 4 mei ) schreef je : " Ik zou nu geen andere man willen omdat ik dat niet eerlijk zou vinden tegenover diegene omdat ik nog niet over mijn ex heen ben, "



het kan snel gaan, he?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon graag iemand willen om bepaalde dingen mee te delen.

Ik zou iets serieus willen en niet iets voor 1 avond. Niet dat dat perse nu moet. Maar ik merkte tijdens de feestjes die ik gehad heb dat ik het echt heel moeilijk vind om iemand te ontmoeten en te praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 26 mei 2016 @ 14:46:

Ik zou gewoon graag iemand willen om bepaalde dingen mee te delen.

Ik zou iets serieus willen en niet iets voor 1 avond. Niet dat dat perse nu moet. Maar ik merkte tijdens de feestjes die ik gehad heb dat ik het echt heel moeilijk vind om iemand te ontmoeten en te praten.Wat waren dat voor feestjes en hoe bdoel je moeilijk om iemand te ontmoeten? Vreemde mannen aan spreken, bedoel je ? Of gewoon vreemde mensen in het algemeen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:1981Bloem schreef op 26 mei 2016 @ 14:46:

Ik zou gewoon graag iemand willen om bepaalde dingen mee te delen.

n.



Wat heb je op DIT moment te delen, Bloem, behalve liefdesverdriet en frustratie en eenzaamhid ?

Wat voeg JIJ yoe aan andermans leven ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind het een stap vooruit hoor bloem, dat je nu het idee iemand te ontmoeten niet nog steeds op slot houdt.



Je bent anderhalf jaar verder, het is niet gek dat die gedachte een keer begint te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 26 mei 2016 @ 14:55:

Nou ik vind het een stap vooruit hoor bloem, dat je nu het idee iemand te ontmoeten niet nog steeds op slot houdt.



Je bent anderhalf jaar verder, het is niet gek dat die gedachte een keer begint te komen.



Bloem heeft anderhalf jaar gehoopt dat haar ex tot bezinning zou komen. Nu ze in ziet dat dat niet gaat gebeuren wil ze wel een nieuwe. Bloem is nog 1 tel een redelijk happy single geweest. Of een stabiiele single.

Prima. Maar zeg dan dat je nu iemand nodig hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Rake vragen. En terechte! Het lijkt me alsof je iemand zoekt om de leegte te vullen. Je vergeet een stap: echt zelfstandig, onafhankelijk en gelukkig en tevreden worden, met jezelf en en kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef het al in een ander topic. Als een man binnen het half jaar een nieuwe vriendin heeft dan is dat oke. Maar van vrouwen wordt verwacht dat ze single blijven tot de inderen de deur uit zijn .



Dat gezemel over eerst gelukkig zijn met jezelf en leegtes opvullen. Het leven is nu eenmaal euker met een fijne partner.



Natuurlijk heeft bloem die eventuele nieuwe partner wel wat te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of sommige forummers niet willen dat to gelukkig wordt. Niets van wat ze doet is goed (genoeg). Lijkt het wel. Ze doet de verkeerde dingen en moet in therapie.



Makkelijk praten vanaf de zijlijn. Als je in dezelfde situatie zou komen zou je misschien wel hetzelfde handelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gun Bloem alle geluk van de wereld, wat een flauwekul om iets anders anders te suggereren.

Ik durf alleen te betwijfelen of een relatie, hoofdzakelijk gebaseerd op niet alleen willen zijn, een stabiele, leuke relatie kan zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft niet meteen een serieuze , stabiele relatie te zijn toch? Dat is ook wel gelijk een heel hoog doel idd.

Maar open staan om het gezellig met iemand te kunnen hebben, waarom niet ?
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 26 mei 2016 @ 16:33:

Het hoeft niet meteen een serieuze , stabiele relatie te zijn toch? Dat is ook wel gelijk een heel hoog doel idd.

Maar open staan om het gezellig met iemand te kunnen hebben, waarom niet ?Dat is wel wat ze zoekt, zegt ze zelf.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf gerust te stellen dat de meeste mensen in een relatie zitten omdat ze niet alleen willen zijn.

Mensen zijn nou eenmaal sociale dieren die dingen willen delen. Dat is net zo'n oergevoel als een kind willlen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven