Bemoeizuchtige mensen

05-05-2016 14:46 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maarrr
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 05 mei 2016 @ 16:28:

De meeste mensen die zich overal mee bemoeien of overal, vaak niet behept met enige vorm van kennis, een mening over hebben, zijn doodsbang dat ze anders helemaal niet opgemerkt worden in het leven, omdat ze zo verschrikkelijk saai zijn.Wat dacht je van de miljoenen scheidsrechters in Nederland?
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
quote:Tribal_Lautje schreef op 05 mei 2016 @ 16:30:

[...]



Wat dacht je van de miljoenen scheidsrechters in Nederland?Daar staat een leuk salaris tegenover.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 05 mei 2016 @ 16:37:

[...]





Daar staat een leuk salaris tegenover. Hahah!
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
quote:Brnzv schreef op 05 mei 2016 @ 15:53:

[...]



Gelukkig kom je die hier niet zo vaak tegen.



Oeps. Ik geef graag advies. En als ik eenmaal aan het typen ben, type ik meteen alles wat er in me opkomt. Wie weet heeft iemand er iets aan. Maar da's hier he, irl doe ik dat niet zomaar. In mijn verdediging, mijn enneagram-rol is de helper. Fijn he.



Maar ik ken dus niet van dat soort mensen, de ramptoeristen, wauw. Of ben ik eigenlijk sowieso een ramptoerist omdat ik hier veel lees? En overal een mening over geef? Het gaat niet altijd over rozen.



Maar ik ben niet iemand die naast je gaat zitten hijgen op een verjaardag hoor, getsie. Ik vind persoonlijke problemen ook geen onderwerp voor in een groep. Anderen horen het toch dus ik ga dan niks uitgebreid vragen. Sowieso, hier ben je anoniem en dan vraag ik meer dan irl. Want dan heb je met een groep te maken, of een sfeer, of regels etc. Als je naar een lid van het koningshuis tijdens koningsdag roept: stinkt u ook zo als u poept? Dat mag dus niet. Word je in een cel gedonderd. Hier mag ik dat gewoon zeggen.



Ik ben ook ontzettend saai, okeeee. Eerlijk gezegd, als je degene bent die vraagt, ben je niet degene die ondervraagd wordt. Ik denk eigenlijk dat ik daarom een bemoeial geworden ben, omdat je dan de stevigere positie hebt in het gesprek. Ik geef het toe. Maar dat kan iedereen dus he. Gewoon een brutale tegenvraag stellen, wil ook nog wel eens helpen, als iemand echt te ver gaat met vragen. Sommige dingen, vraag je gewoon niet. Dus bv: hoe ging het in het ziekenhuis toen ze je aambei weghaalden? Dan kun je een tegenvraag stellen: hoe ging je hersentransplantatie eigenlijk? O nee, die ging niet door he.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Niet nodig om je te verantwoorden hoor Sapsorrow.

Dat is de lol van een forum, iedereen kan met iedereen over alles praten. (binnen de forumregeltjes dan)

En als er geen raadgevers waren dan hadden de vragers er ook niets aan.

Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 05 mei 2016 @ 16:59:

[...]





Oeps. Ik geef graag advies. En als ik eenmaal aan het typen ben, type ik meteen alles wat er in me opkomt. Wie weet heeft iemand er iets aan. Maar da's hier he, irl doe ik dat niet zomaar. In mijn verdediging, mijn enneagram-rol is de helper. Fijn he.



Maar ik ken dus niet van dat soort mensen, de ramptoeristen, wauw. Of ben ik eigenlijk sowieso een ramptoerist omdat ik hier veel lees? En overal een mening over geef? Het gaat niet altijd over rozen.



Maar ik ben niet iemand die naast je gaat zitten hijgen op een verjaardag hoor, getsie. Ik vind persoonlijke problemen ook geen onderwerp voor in een groep. Anderen horen het toch dus ik ga dan niks uitgebreid vragen. Sowieso, hier ben je anoniem en dan vraag ik meer dan irl. Want dan heb je met een groep te maken, of een sfeer, of regels etc. Als je naar een lid van het koningshuis tijdens koningsdag roept: stinkt u ook zo als u poept? Dat mag dus niet. Word je in een cel gedonderd. Hier mag ik dat gewoon zeggen.



Ik ben ook ontzettend saai, okeeee. Eerlijk gezegd, als je degene bent die vraagt, ben je niet degene die ondervraagd wordt. Ik denk eigenlijk dat ik daarom een bemoeial geworden ben, omdat je dan de stevigere positie hebt in het gesprek. Ik geef het toe. Maar dat kan iedereen dus he. Gewoon een brutale tegenvraag stellen, wil ook nog wel eens helpen, als iemand echt te ver gaat met vragen. Sommige dingen, vraag je gewoon niet. Dus bv: hoe ging het in het ziekenhuis toen ze je aambei weghaalden? Dan kun je een tegenvraag stellen: hoe ging je hersentransplantatie eigenlijk? O nee, die ging niet door he. Wat een lap tekst.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben gelijk, geven om je...

Dat jij dat labelt als bemoeien...
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen houden van sensatie, of komen Uithoorn en hebben wat om door te kleppen.

Ik ben juist blij als iemand mij helpt omdat ik in de supermarkt ergens niet bij kan vanuit m'n roller.

En bedank ook altijd omdat ik dit vriendelijk vind. Het scheelt mij weer qua pijn.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:tsjatsjietsjie schreef op 05 mei 2016 @ 18:48:

Sommige mensen houden van sensatie, of komen Uithoorn en hebben wat om door te kleppen.

Ik ben juist blij als iemand mij helpt omdat ik in de supermarkt ergens niet bij kan vanuit m'n roller.

En bedank ook altijd omdat ik dit vriendelijk vind. Het scheelt mij weer qua pijn.Dat zei ik ookal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hun-ty schreef op 05 mei 2016 @ 18:25:

[...]





Wat een lap tekst. Je moest eens weten, ik schrijf meestal langere lappen. Maar tot je dienst hoor.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 05 mei 2016 @ 18:54:

[...]





Je moest eens weten, ik schrijf meestal langere lappen. Maar tot je dienst hoor. Oke. Best vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hun-ty schreef op 05 mei 2016 @ 18:57:

[...]





Oke. Best vermoeiend. Goed zo, assertief zijn! Nu weet ik niet meer wat ik moet zeggen, voila.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Sorry hun-ty over heen gelezen..



Ik bespreek mijn problemen ook niet met iedereen.

Op een of andere manier verteld/vertelt men mij wel altijd hun hele historie incl. Problemen.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 05 mei 2016 @ 16:59:

[...]





Oeps. Ik geef graag advies. En als ik eenmaal aan het typen ben, type ik meteen alles wat er in me opkomt. Wie weet heeft iemand er iets aan. Maar da's hier he, irl doe ik dat niet zomaar. In mijn verdediging, mijn enneagram-rol is de helper. Fijn he.



Maar ik ken dus niet van dat soort mensen, de ramptoeristen, wauw. Of ben ik eigenlijk sowieso een ramptoerist omdat ik hier veel lees? En overal een mening over geef? Het gaat niet altijd over rozen.



Maar ik ben niet iemand die naast je gaat zitten hijgen op een verjaardag hoor, getsie. Ik vind persoonlijke problemen ook geen onderwerp voor in een groep. Anderen horen het toch dus ik ga dan niks uitgebreid vragen. Sowieso, hier ben je anoniem en dan vraag ik meer dan irl. Want dan heb je met een groep te maken, of een sfeer, of regels etc. Als je naar een lid van het koningshuis tijdens koningsdag roept: stinkt u ook zo als u poept? Dat mag dus niet. Word je in een cel gedonderd. Hier mag ik dat gewoon zeggen.



Ik ben ook ontzettend saai, okeeee. Eerlijk gezegd, als je degene bent die vraagt, ben je niet degene die ondervraagd wordt. Ik denk eigenlijk dat ik daarom een bemoeial geworden ben, omdat je dan de stevigere positie hebt in het gesprek. Ik geef het toe. Maar dat kan iedereen dus he. Gewoon een brutale tegenvraag stellen, wil ook nog wel eens helpen, als iemand echt te ver gaat met vragen. Sommige dingen, vraag je gewoon niet. Dus bv: hoe ging het in het ziekenhuis toen ze je aambei weghaalden? Dan kun je een tegenvraag stellen: hoe ging je hersentransplantatie eigenlijk? O nee, die ging niet door he. De meeste mensen zijn ontzettend onzeker over hun doen en laten. Die zitten helemaal niet op de mening van een ander te wachten, ze willen gewoon een bevestiging van hun eigen gevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 05 mei 2016 @ 19:00:

[...]





Goed zo, assertief zijn! Nu weet ik niet meer wat ik moet zeggen, voila.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 05 mei 2016 @ 14:57:

Ik bemoei me altijd graag met mensen maar ik zou niet aandringen om over hun problemen te praten met mij. Daar kan iemand zelf wel voor kiezen, als ze dat willen. Er staat sowieso op mijn voorhoofd getattoeerd: vertel mij je problemen. Ik word altijd aangesproken in supermarkten en het ov. Oude mensen enzo. Maar als ik me ergens niet mee mag bemoeien, heb ik daar wel een scherpe radar voor, volgens mij. Mm misschien ook wel niet. Om wat voor problemen hebben we het eigenlijk. Als je iets bedoelt wat heel erg opmerkelijk is bv, weet ik niet of ik mijn mond wel zou houden. Je hart op je tong dragen, noem je dat, maar dat doe ik niet expres om iemand te pesten ofzo.



Dus dan heb je het standpunt van een bemoeiziek mens. Typische dingen waar ik me mee bemoei: huisdieren, handicaps (als iemand hulp nodig heeft alleen he), o ik heb ook een keer iemand aangesproken die heel hartverscheurend stond te huilen, op CS Amsterdam. Sorry als jij dat was.Blijf zoals je bent, waren meer mensen maar zo. Als sommige goede bedoelingen al als bemoeizucht gaan noemen. Staat to de volgende keer alleen met haar zorgen. Dan hebben mensen al te vaak gehoord ik red het wel.
quote:nina1966 schreef op 05 mei 2016 @ 15:08:

[...]



Wat een onzin. Zijn mensen behulpzaam is het weer niet goed Doe je niets dan zijn het rotzakken die alleen aan zichzelf denken. Dat is bepaald geen onzin. En je weet dit pas totdat je het zelf hebt meegemaakt. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand in de put zit of hulp nodig heeft zeg ik als je erover wilt praten ben ik er voor je. Of als je hulp nodig hebt geef maar een gil. Ik snap dat opdringerige niet zo en de behoefte om overal en met iedereen over te moeten praten. Random mensen die hele levensverhalen aan mij toevertrouwen vind ik energieslurpers. Daar heb je psychologen voor meen ik.
Alle reacties Link kopieren
Bemoeizuchtig zou ik het niet noemen, eerder dat iemand denkt dat hij iets kan doen terwijl dat niet zo is. Wat tot allerlei energievretende verwikkelingen leidt.



Ik ben vaak doodmoe als ik thuiskom, maar moet in de buurt van mijn huis eerst nog door een spervuur van goedbedoelde belangstelling van mensen die ik amper ken. Ik ben daar echt bang van geworden. Moet mijn gezicht uit de vermoeide plooi halen, quasi opgewekt praten over dingen die mijn belangstelling niet hebben omdat ik eigenlijk alleen maar wil neerploffen thuis. En ik voel me altijd weer een rotmens omdat ik steeds agressievere gedachten krijg. Ik wou dat goedenavond genoeg was.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 05 mei 2016 @ 15:14:

Ik begrijp wat je bedoelt Hun-ty. Er zijn nu eenmaal mensen die zichzelf een 'deskundige' vinden en problemen van een ander koste wat kost willen oplossen. Dat niet iedereen daar behoefte aan heeft, komt niet eens in hen op.

Natuurlijk is het goed bedoeld, maar soms word je daar een beetje moe van.



Ja, vooral als ze gaan doordrammen.



Als ze zo'n 'oplossing' voor het 1 of ander hebben (soms niet eens een probleem) en dan zeggen dat je dit of dat moet doen. Als je dan zegt waarom je dat niet wilt, gaan ze dat 'ontkrachten' en verder aandringen.



Houd gewoon je muil.
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen mensen die oprecht geïnteresseerd zijn en ramptoeristen heb je echt snel door hoor!



De eerste biedt zijn/haar hulp aan en zet zichzelf op de achtergrond als ze subtiel merken dat je er even geen behoefte aan hebt. De tweede groep is er alleen als er sensatie is en dramt door.

Ik ben gestopt met fatsoenlijk doen tegen die laatste groep en hanteer ook de botte bijl. Als zij mijn grenzen niet accepteren hoef ik ook geen goed fatsoen naar hun op te brengen. Scheelt een hoop tijd en energie.



Privéproblemen bespreek ik wel met vrienden of familie, niet midden op een verjaardag waar ik bijna niemand echt goed ken.

Of ik open een topic hier op het forum.

Hier zijn de regels wel anders vind ik. Als je hier een topic opent vraag je om opmerkingen van allerlei vreemden en moet je het ook maar kunnen hebben dat er een reactie komt die niet helemaal naar je zin is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 05 mei 2016 @ 19:58:

[...]





Ja, vooral als ze gaan doordrammen.



Als ze zo'n 'oplossing' voor het 1 of ander hebben (soms niet eens een probleem) en dan zeggen dat je dit of dat moet doen. Als je dan zegt waarom je dat niet wilt, gaan ze dat 'ontkrachten' en verder aandringen.



Houd gewoon je muil.



Dit dus!

Zo herkenbaar!



Of dat er iemand gaat vragen of het geen tijd wordt "om aan mijn lijn te denken" op het moment dat ik net een stuk taart of een patatje naar binnen prop. Het liefst nog zo hard dat iedereen het kan horen. Dat is echt geen pure interesse.

Gelukkig weeg ik 57 kilo en pas ik in maat 34/36, maar zou ik echt problemen hebben met mijn gewicht is het echt niet leuk.

Dat is het ook niet wanneer de persoon in kwestie er zeker te weten van op de hoogte is dat ik een zus met anorexia heb trouwens.



Echt, hoe verzin je het!



Zou ik iemand te dik vinden voor de eigen gezondheid, dan zeg ik dat toch op een hele andere manier op een heel ander moment.
Alle reacties Link kopieren
Haha dat zegt mijn moeder ook tegen mij.

Door ziekte en operaties flink bijgekomen, en als ik dan een x zin heb in wat m&m's...

Zou je dat wel doehoenn?
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven