Efteling met tweejarige en baby: do's & don'ts!

04-05-2016 16:24 159 berichten
Maandag gaan we het avontuur aan: een dagje Efteling met onze bijna tweejarige - en babydochter. Het is de eerste keer dat we een pretpark gaan bezoeken als gezin, dus spannend vind ik het wel. Met dat, wat vragen eigenlijk.



- Hoe lang blijf je ongeveer? Lijkt me voor beiden nogal een straf van opening tot sluit te blijven;

- Welke attracties zijn voor dreumes leuk, maar kan ook de baby mee? Of is baby echt een no-go voor ook bijvoorbeeld de Fata Morgana?

- Doe je maxi cosi op de wagen of neem je de wiegenbak mee? Dit met het oog op attracties bereiken.

- Is er een mogelijkheid tot flessen opwarmen? Denk het wel, maar vraag het toch maar even.



Misschien totale no-brainers, maar ik heb er echt geen weet van en wil wel voorbereid en ontspannen vertrekken en de dag een beetje leuk doorkomen. Bedankt alvast!



PS: verdere tips en adviezen zijn altijd welkom!
Hier ook hoor en een speeltuin vonden ze ook leuk toen ze twee waren, maar niet te vergelijken met de reactie op de Efteling.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 05 mei 2016 @ 08:29:

....

Ik zou de gewone kinderwagen meenemen, niet alleen de maxi cosi. En hoe lang je gaat, ligt aan de kinderen. Wij zijn voor het eerst geweest toen dochter bijna 3 was en die trok het prima een hele dag. Wel zou ik zo'n trekkarretje of de buggy meenemen voor peuter, want de afstanden zijn best groot tussen de attracties. Er is voor een 2-jarige voldoende te doen, maar het ligt ook een beetje aan je kind. De onze vond fata morgana totaal niet eng. Droomvlucht dan weer wel een beetje, dat stuk dat hij naar beneden gaat. Verder heb je het stuk met de laven en daar ligt het Anton Pieckplein met zweefmolen, rups, draaimolen. Carnaval festival is leuk voor kleine kinderen en eventueel het doolhof. De bootjes over het meer, pagode, traptreintjes, oude tuffer (die autootjes) en daar staat de polka marina met bootjes die rond gaan. Je kan ook de trein nemen en een rondje om het park doen. En natuurlijk het sprookjesbos (kijk wel uit bij pinokkio, de vis is best eng).



Je had tegen mij ook van die vis gezegd. En ik vond 'm zelf ook eng. Lopen we daar langs, ik dacht ik zeg maar niks ;)... Gaat hij keihard staan lachen: "Mama! Papa! Hahaha! Een monstervis! Wow!"



Verder vond hij het sprookjesbos een beetje saai. Van het ene raampje naar het andere raampje rennen en 3 sec. kijken. (Of hij is er gewoon te druk voor om zich in stilstaande dingen te verdiepen). Alleen als er andere kinderen bijstonden was het ineens leuk en kende hij ineens wel een "verhaal" erover. De draak heeft wel indruk gemaakt, hij staat thuis nog draken te roepen over de schutting.
Ik vind het ook totaal niet te vergelijken met een gewone speeltuin.



Wij zijn voor het eerst gegaan toen zoon 2 was. Daarna precies een jaar later weer. En ik vind het verbazingwekkend hoeveel hij toen nog wist van die eerste keer, onderweg er naartoe heeft hij honderduit verteld over wat hij allemaal wilde gaan doen. Het heeft écht veel indruk gemaakt. De elfjes, de bootjes ('echte toverbootjes, want er zat geen kapitein in!'), de laven ('en er zat een hele stoute laaf in de wielen van de molen!'), de oldtimers... En dat wist hij dus allemaal nog van een heel jaar eerder!
quote:appeltjesgroen schreef op 05 mei 2016 @ 08:53:

Ik vind het ook totaal niet te vergelijken met een gewone speeltuin.



Wij zijn voor het eerst gegaan toen zoon 2 was. Daarna precies een jaar later weer. En ik vind het verbazingwekkend hoeveel hij toen nog wist van die eerste keer, onderweg er naartoe heeft hij honderduit verteld over wat hij allemaal wilde gaan doen. Het heeft écht veel indruk gemaakt. De elfjes, de bootjes ('echte toverbootjes, want er zat geen kapitein in!'), de laven ('en er zat een hele stoute laaf in de wielen van de molen!'), de oldtimers... En dat wist hij dus allemaal nog van een heel jaar eerder!

Haha, hij heeft wel gelijk ja ;) Grappig, hè hoe ze dan juist ook van die details zo erg onthouden.



Wat misschien ook leuk is, Fleetfox, als je dochter wel eens filmpjes kijkt... Om van die Joki filmpjes te laten zien. Dat had m'n moeder met zoontje gekeken en daarom was hij wel wild enthousiast over Carnaval Festival en de Joki-ballon.

En andere verhalen herkende hij soms van het voorlezen (het is helaas niet zo'n lezer, maar Hans & Grietje is z'n favoriete verhaal en hij herkende het wel).
Alle reacties Link kopieren
Zeker gaan! Je moet wel je peuter goed op je arm kunnen dragen.

Wij zijn er met onze peuter geweest op een extreem drukke dag en zelfs toen was het prima te doen en vond hij het fantastisch.

Carnaval Festival de oude Tuffers, sprookjesbos, de laven. Hij vond Fata Morgana grappig (wij zeiden ook wel haha wat een grappige tijger ipv zelf bang te zitten zijn haha) en Droomvlucht keek hij zijn ogen uit. We zijn nog allebei in de Vogelrock geweest terwijl hij even sliep in de buggy. Wij hebben toen omdebeurt in de rij gestaan/terrasje gezeten met buggy.

Hij heeft het er 3 kwart jaar later nog over!



Stel je er op in dat van de achtbanen niks terecht komt, geniet op je gemak van wat je peuter leuk vind en je hebt vast een super dag!
quote:damas schreef op 05 mei 2016 @ 09:17:

Zeker gaan! Je moet wel je peuter goed op je arm kunnen dragen.

Wij zijn er met onze peuter geweest op een extreem drukke dag en zelfs toen was het prima te doen en vond hij het fantastisch.

Carnaval Festival de oude Tuffers, sprookjesbos, de laven. Hij vond Fata Morgana grappig (wij zeiden ook wel haha wat een grappige tijger ipv zelf bang te zitten zijn haha) en Droomvlucht keek hij zijn ogen uit. We zijn nog allebei in de Vogelrock geweest terwijl hij even sliep in de buggy. Wij hebben toen omdebeurt in de rij gestaan/terrasje gezeten met buggy.

Hij heeft het er 3 kwart jaar later nog over!



Stel je er op in dat van de achtbanen niks terecht komt, geniet op je gemak van wat je peuter leuk vind en je hebt vast een super dag!Ik heb ze nooit op mijn arm gedragen, mijn oudste liep al heel goed met twee jaar en liep een dubbele afstand omdat ze steeds heen en weer rende. Mijn middelste en jongste liepen minder goed en daar had ik de buggy voor mee genomen.
Grappig deze reacties. Ik ben al een aantal keer gegaan met 3 kinderen. Nu 4 en 3 en 1,5, maar de jongste ging al mee als kleine baby.



Ging prima en de oudsten vinden het geweldig, ook toen ze jonger waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 05 mei 2016 @ 09:20:

[...]





Ik heb ze nooit op mijn arm gedragen, mijn oudste liep al heel goed met twee jaar en liep een dubbele afstand omdat ze steeds heen en weer rende. Mijn middelste en jongste liepen minder goed en daar had ik de buggy voor mee genomen.Ik bedoel voor als er lange rijen staan en ze het lopen / staan zat zijn in de wachtrij.
quote:damas schreef op 05 mei 2016 @ 09:31:

[...]





Ik bedoel voor als er lange rijen staan en ze het lopen / staan zat zijn in de wachtrij.O, dat is hier nooit zo'n probleem geweest. Voor de meeste attracties die peuters leuk vinden is nauwelijks een wachtrij, misschien 15 minuten, maar dat konden ze prima aan.
Dochter hier kan gelukkig prima wachten. Ooit een uur gewacht voor de baron met haar en dat vond ze geen probleem en dat terwijl ze er zelf niet eens in mocht haha! Ze is toen meegeweest door de voorshows.



Sorende : grappig van die vis! dochter vind hem ook niet eng, maar heb al genoeg kindjes horen huilen.
Ik ben erg benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen Fleet. En zoals anderen Sprookjeswonderland opperden, kan ik dat ook zeker aanraden. Als kind woonde ik in dezelfde plaats als Sprookjeswonderland, en we vonden het iedere keer weer leuk. Het is enorm uitgebreid sinds ik kind was, dus dat is voor kinderen zeker leuk! Voor ouders is er denk ik minder te doen dan in de Efteling. Er zijn geen achtbanen oid
Gewoon gaan heerlijk door het sprookjes bos wandelen , genoeg attracties waar je de kinderen mee kan nemen . Volop voorzieningen voor verschonen etc .
Fleetfox ik gok dat het iets is dat jullie zelf heel leuk vinden om te doen en dat je niet kan wachten om het met je kinderen te delen?



Als je echt graag weer eens wil gaan zou ik de kinderen lekker naar opa en oma brengen en gewoon met je man overal in waar je in wil.



Qua kinderen zou ik je echt adviseren nog een jaartje geduld te hebben. Maar goed het is maar net wat je verwachtingen zijn. Ik lees hier ook reacties van ouders die wel een heerlijke dag hadden met jonge kinderen. Persoonlijk had ik er echt niet aan moeten denken. Wij gaan vanaf dat de oudste drie is. En dit jaar voor het eerst zonder extra volwassene mee. Dat was de afgelopen jaren wel heel fijn. Dan kon de jongste slapen in de buggy en dan wisselde we elkaar af.
quote:swifty schreef op 04 mei 2016 @ 21:50:

efteling met 2jarige en baby?? dat wordt hem niet. Meeste attracties maken ze vast ook bang, echt, dit is superslecht plan. Zlefs vierjarigen vinden veel eng of zijn voor meeste dingen te jong. Nee, zonde van die 30 a 40 euro.Wat een onzin zeg. We zijn lang geleden ook geweest met 3.5 jarige en baby. Lekker op het gemakje er is genoeg te doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 05 mei 2016 @ 09:36:

[...]





O, dat is hier nooit zo'n probleem geweest. Voor de meeste attracties die peuters leuk vinden is nauwelijks een wachtrij, misschien 15 minuten, maar dat konden ze prima aan.Wij waren er op een extreme dag haha! Een dik uur voor o.a. carnaval festival! En zelfs dat was prima te doen zo!
Wij zijn met kind geweest toen ze 3 maanden was en toen ze 1,5 was. de eerste keer was niet ons plan, maar neefje wilde voor zijn verjaardag met de hele familie naar de efteling. Kind in de wiegbak, af en toe er uit om te kijken, en oma heeft opgepast terwijl wij in de attracties gingen. in de maxicosi mogen ze niet de hele dag. Kind kreeg toen nog BV. rustig plekje opzoeken waar ze wilde drinken was wel een uitdaging. Overigens is het bij de Efteling wel goed geregeld met de babyverschoonplekken, mooi ruim en vaan niet in het damestoilet, zodat ook pappa gewoon een luier kan wisselen.



Ongeveer een jaar later geweest, en nu met andere opa en oma. Kind kon net lopen, maar wel de wagen mee. ze vond het sprookjesbos helemaal geweldig. Ook de fata morgana en het carnavalfestival vond ze helemaal super. We hebben de efteling app gedownload, en telkens die attractie uitgekozen waar de rij korter was dan 15 minuten, omdat je anders idd kans hebt op een dreinend kind. hapjes en flesjes warmen was geen enkel probleem in de diverse restaurants. we zij er geweest tot ongeveer 4 uur in de middag, en in de auto op de terugweg heeft ze heerlijk geslapen. Ik heb geen ervaring hoe het is mt twee kleine kinderen, maar als je nog een volwassene kunt meenemen of bereid bent om af en toe allebei met een kind op pad te zijn lijkt dat me ook prima te doen.
Ik bega een klassieke forum-fout - - maar we zijn toch nog aan het overwegen. Al nemen de de mogelijkheid niet gaan serieus in overweging. De Efteling is bij ons vrij dichtbij, een heel stuk dichterbij dan het ander geopperde Sprookjes park. Maar de drukte staat me tegen. Dus, ik laat nog weten of we slim of dom bezig zijn geweest.
Ik geef je groot gelijk, jij kent je eigen kinderen het best en jij weet hoe graag jullie er zelf heen willen. Als je gaat: veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ukkie van 16mnd vond het gewéldig! Ze neuriët nu al weken de tune van Carnival Festival. We hadden een rustige dag en konden twee keer achter elkaar in Droomvlucht. Dat vond ze ook super. De kleine draaimolen was ook een hit (huilen toen ze eruit moest), net als de grote. Carnival Festival was dus ook leuk, net als Fata Morgana. Die laatste vond ze wel een beetje spannend, maar dat merkte je alleen aan het feit dat ze tegen ons aan bleef zitten. Omdat ze nog niet loopt waren de speeltuintjes nog niet leuk voor haar. In het Sprookjesbos waren de Indische Waterlelies de topper, voor een twee jarige is er nog veel meer te zien en te ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
Het is denk de combinatie van baby, peuter, drukte en lange rijen wat het onverstandig maakt
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:FleetFox schreef op 05 mei 2016 @ 20:04:

Ik bega een klassieke forum-fout - - maar we zijn toch nog aan het overwegen. Al nemen de de mogelijkheid niet gaan serieus in overweging. De Efteling is bij ons vrij dichtbij, een heel stuk dichterbij dan het ander geopperde Sprookjes park. Maar de drukte staat me tegen. Dus, ik laat nog weten of we slim of dom bezig zijn geweest.

Op hun site staat dat het een rustige dag wordt toch? Klopt over het algemeen wel. Vandaag was een drukke dag, 80 minuten bij Joris & de draak, 45 bij droomvlucht enz. Wij zijn om 10.30 begonnen met het sprookjesbos, koffie gedronken op het herautenplein en de sprookjesboomshow van 1 uur mee gepikt (heel leuk!). Verder door het sprookjesbos en om 2 uur bij het wapen van Raveleijn gaan zitten, drinken besteld en om 10 voor half 3 wat te eten zodat dochter lekker op tafel met een muffin de show kon bekijken en wij konden "lunchen". Daarna door naar het doolhof vlakbij carnaval festival, doorgelopen naar de traptreintjes. Toen naar de pagode, daar hebben we een minuut of 30 moeten wachten en toen zijn we naar de fata morgana gegaan. Om 6 uur kwamen we daar uit, ijsje gehaald en aquanura gekeken en toen naar huis een heerlijke dag, lekker op ons gemak en weinig last gehad van de drukte. Dochter heeft zich ook prima vermaakt, ondanks de weinige attracties die we gedaan hebben.

Ik zeg dus gewoon gaan! Op een rustige dag kan je meer doen. Droomvlucht, carnaval festival, stoomtrein, polka marina, oude tuffer enz. Maar zelfs als het toch druk mocht zijn, kan je je prima vermaken!
Alle reacties Link kopieren
quote:FleetFox schreef op 05 mei 2016 @ 20:04:

Ik bega een klassieke forum-fout - - maar we zijn toch nog aan het overwegen. Al nemen de de mogelijkheid niet gaan serieus in overweging. De Efteling is bij ons vrij dichtbij, een heel stuk dichterbij dan het ander geopperde Sprookjes park. Maar de drukte staat me tegen. Dus, ik laat nog weten of we slim of dom bezig zijn geweest. Als het niet ver rijden is, zou ik het zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker gaan! Ik ben gister geweest en het was een drukke dag, maar echt goed te doen en totaal niet overheersend druk ofzo. Wij gingen in de attracties waar je over t algemeen lang moest wachten, joris en de draak, vliegende hollander etc., maar dat doe je toch niet met een klein kind. Bij bijvoorbeeld carnaval festival konden we meteen doorlopen en ook in het sprookjesbos hadden we geen last van de drukte. Gewoon gaan, het is zo fijn daar weer te zijn en de kleintjes zien genieten!
quote:FleetFox schreef op 05 mei 2016 @ 20:04:

Ik bega een klassieke forum-fout - - maar we zijn toch nog aan het overwegen. Al nemen de de mogelijkheid niet gaan serieus in overweging. De Efteling is bij ons vrij dichtbij, een heel stuk dichterbij dan het ander geopperde Sprookjes park. Maar de drukte staat me tegen. Dus, ik laat nog weten of we slim of dom bezig zijn geweest.



Van de drukte heb je nauwelijks last bij de dingen die leuk zijn voor peuters, in het sprookjesbos niet, bin de draaimolens niet, alleen bij de Droomvlucht.

War betreft het forum vind ik het bijzonder dat een dagje Efteling met een twee jarige en een baby zo stellig wordt afgeraden, maar een vliegvakantie kan juist heel makkelijk als ze nog zo klein zijn.
Oh, nog een tip: vertel je peuter vooraf dat je in een karretje moet zitten bij sommige attracties! Voor ons zo vanzelfsprekend, maar ik had het er de eerste keer niet bij verteld aan zoon dus die schoot compleet in de weerstand bij de eerste attractie (de Droomvlucht) toen we in dat karretje moesten stappen... Héél handig met een wachtrij achter je ;) ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven