Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Misschien omdat het voor sommige mensen meivakantie is Vlinder, dat het daarom beter loopt? Dingen als salaris of kinderbijslag net binnen schijnen ook uit te maken, de Primark schijn je ook te moeten mijden als de kinderbijslag net gestort is, dan is het nog veel drukker dan normaal. Bij mij loopt de baby- en kinderkleding trouwens niet zo heel goed hoor: eergisteren 45 advertenties erop gezet met mooie kleding, duidelijke omschrijvingen en foto's en lage vraagprijzen, maar nog maar op 7 een reactie. Terwijl ik toch wel hoop de helft te verkopen, anders is het wel heel veel gedoe voor een erg kleine opbrengst. Op de grotere babyspullen en Ikea kastjes bijna allemaal al meerdere reacties, die gaan als een trein.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren het balkon opgeruimd en de ramen van binnen en van buiten gelapt. Na 1,5 jaar..
Alle reacties Link kopieren
Kun je nu heerlijk van het mooie weer genieten discover!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet helaas leren voor mijn eindexamens.
Alle reacties Link kopieren
Succes daarmee Discover!



Hier nog steeds puinhoop. We zitten in de afrondende fase. tenminste, dan kunnen we weer koken en afwassen, er zal dan nog heel veel moeten gebeuren. Alles wat ik kan ga ik doen na de meivakantie, alles wat mijn man moet doen wordt zomervakantie. Word het maar een klein beetje zat....
Alle reacties Link kopieren
Veel succes discover!



Oh phips dat kan ik me goed voorstellen. Blijf voor ogen houden hoe mooi het straks wordt! Bij ons is de tuin een grote puinhoop. Er is een overkapping met haard gebouwd en we gaan tuin helemaal veranderen, dus het is nu een grote zandbak met her en der nog een plant. Het straatwerk begint nu vorm te krijgen. Telkens als ik naar buiten kijk denk ik 'Oh wat wordt het straks mooi!' maar nu zie ik nog een zooi maar uiteindelijk komt alles goed.



Hoe is het met de lekkage phips?
Alle reacties Link kopieren
O ja, die lekkage.. We hebben gevonden waar hij zit, in de kamer van mijn zoon waar vroeger een wastafel zat. Vermoedelijk is de afvoer losgeschoten bij het verwijderen van de wastafel, zo'n 6 jaar geleden . De afvoer hadden we deels laten zitten toen, je weet maar nooit of je er weer een wastafel terug wilt. Maar het was een zijtak van de afvoer die van zolder (wastafel en wasmachine) via de tussenverdieping en de wc beneden naar de kelder gaat. Er stond een kast tegen de betreffende muur, daarom hebben we nooit wat gemerkt, maar je begrijpt al dat de muur achter de kast en de achterkant van de kast helemaal beschimmeld zijn. En de keukenmuur beneden is ook doorweekt. (want dat zit weer tegen het kanaal aan waar de afvoer doorloopt). Onze loodgieter gaat dus hakken in de kamer van mijn zoon, de lekkage oplossen en de boel weer dichtmaken. En dan daar weer verven uiteraard enzo..... De komende tig weken meer dan genoeg te doen..... (en dan moet volgend jaar de badkamer ook echt gebeuren..... )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al vuilniszakken vol weggegooid afgelopen dagen..en ik ben er nog niet :( vind het een emotionele rollercoaster
Alle reacties Link kopieren
Oh phips dat is balen! Lijkt het ineens veel groter te zijn en veel meer tijd en werk te kosten. Veel succes en sterkte! Hoop dat jullie huis straks als alles klaar is helemaal naar wens is geworden.



Sweety opruimen is inderdaad soms behoorlijk emotioneel. Mijn moeder zal binnen zeer korte tijd overlijden en ik kijk nu al op tegen het moment om haar spullen uit te zoeken met m'n vader. Hij wilt namelijk verhuizen, want wil niet alleen in zo'n groot huis achterblijven. Maar eerst moet ik me na haar overlijden volledig richten op m'n eigen gezondheid en keihard knokken tijdens mijn stamcel transplantatie.
Alle reacties Link kopieren
We hebben ons het schompes gewerkt en alle keukenkasten staan en de deuren en lades zitten erin. Alles schoongemaakt en een klein beginnetje gemaakt met inruimen. Echt leuk! Morgen moet er eerst gestukt worden, dan vaatwasser op zijn plek en gasfornuis tijdelijk op zijn plek. Als alles droog is moet er nog getegeld worden, dan kan het fornuis definitief op zijn plek en kan ook de koelkast naar de keuken. Tot slot dan nog een inbouwkast. Daar verheug ik me ontzettend op. Maar die gaan we niet zelf maken, gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed phips! Zeker hard werken om dat allemaal zelf te doen. Jullie zijn wel handig zo te horen. Geniet van het resultaat en het inrichten!
Alle reacties Link kopieren
Poeh Phips, wat een puinhoop waar je nu even in zit, hopelijk wordt het gauw beter!



toughcookie
Alle reacties Link kopieren
Dank je nicole
Oh toughcookie, dat klinkt heftig....



Prik, klinkt als veel werk....



Ik moet zeggen dat ik niet veel gedaan heb. Ik probeer het wel bij te houden en zeker in de woonkamer lukt dat redelijk.

Al wil ik eigenlijk nog wel wat boeken uit de boekenkast. Maar goed ze staan eigenlijk niet in de weg al denk ik wel dat minder rustiger oogt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu jouw bericht pas Toughcookie. heel heftig allemaal voor je.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf die boeken niet meer gaat lezen zou ik ze wegdoen. Als het er daardoor rustiger uitziet zal het je ook rust geven.



Dank jullie wel!

Zelf even niet meer aan het opruimen, ben Veel bij m'n ouders nu het nog kan. Vandaag is nieuw bed geleverd, dus tijd om de spullen uit oude nachtkastje over te pakken in nieuw nachtkastje. Dus toch nog wat op te ruimen straks

Man is wel goed bezig geweest in de tuin. Hierdoor zie ik al veel beter dat het echt heel mooi gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Het einde komt zo ongeveer in zicht. Tenminste, ik kan weer koken en afwassen. Gisteren en vandaag de keuken ingeruimd, echt leuk! Vanmorgen allerlei dingetjes gekocht, nieuwe broodplank, nieuwe onderzetters, bakken voor allerlei etensdingen voor in de lades enz. Er moet nog wel veel gebeuren, maar de keuken is wel weer te gebruiken. De koelkast staat nog in de woonkamer en de vaatwasser ook. Die kunnen er pas in als er getegeld is. Als het goed is gebeurt dat deze week. Dan moet er nog een kast getimmerd worden. Alle spullen die daar in moeten komen staan nu in de gang en in de schoenenkast Een enorme puinhoop dus.... Maar vandaag ook begonnen met het schoonmaken van het huis. Overal ligt wel gruis en bergen stof. Begonnen op zolder met een grote emmer sop. Morgen de tussenverdieping en zo verder. Op een gegeven moment zal het dan wel weer weg zijn. En als de keuken klaar is, is er nog wel wat verfwerk uiteraard. Het plafond moet gewit, kozijnen, deurposten, nieuwe gordijnen enz. Dan wil ik ook de gang afmaken (moet na 13,5 jaar nog steeds verven ) en een betere kast maken onder de trap. Met andere woorden, nog genoeg te doen
Sterkte toughcookie!



Ik heb deze week een halve dag twee schoonmakers in huis gehad. Na maanden moe zijn en toen ziek liep ik zo achter dat ik enorm tegen het huishouden opzag. Deze mannen hebben grondig schoongemaakt, heerlijk! Ik heb vantevoren het huis zo goed mogelijk opgeruimd, wat dat betreft was het een goede stok achter de deur om dat ook weer even grondig aan te pakken. Nu weer bijhouden, dat moet wel lukken. En anders laat ik ze over zoveel maanden weer komen
Alle reacties Link kopieren
Dank je minimalista!

Wat fijn dat je huis nu opgeruimd en schoon is! Geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Minimalista! Nu ben je weer bij en is het te overzien om het zelf weer bij te houden. Hier kunnen we weer leven maar mensenkinderen, wat word ik het zat. Een timmerman komt ons nog helpen met de afwerking en.later met de kast en ik moet gaan verven en achterstallige schoonmaak gaan doen. En overal ligt nog troep.... Zucht. Ik begin zo maar op zolder, bergen was vouwen en strijken.....
Ja echt heerlijk om nu in mijn schone huis een kop thee te drinken.



Hoe lang gaat het nog duren voor alles weer normaal is phips? Ik kan me goed voorstellen dat je het zat wordt...
Alle reacties Link kopieren
Nou, deze week wordt de afwerking gedaan, dingen zoals bedekkingspanelen en de achterkanten van ons "eilandje". Dan kunnen we zelf weer verder met verven, verlichting en een bankje dat tegen de keukenkastjes komt. Dus zeg dat dat nog een week duurt (want mijn man heeft geen vakantie meer dus het moet een beetje tussendoor). De kast gaat nog even duren omdat de timmerman geopereerd moet worden. Dat kan zo 5/6 weken duren dus. Alle voorraad staat nu in de schoenenkast, de schoenen los in de gang (dus je begrijpt dat dat een zootje is alles zit ook nog onder het gruis)

Het plafond kunnen we eigenlijk pas doen als de kast klaar is, maar ik wil wel de kozijnen en deurposten gaan verven en nieuwe gordijnen maken en ook de gang onder handen nemen (verven, kast vervangen) Ik moet dit gewoon al 13 jaar doen, nu moet het er maar eens van komen. Kort samengevat hoop ik dat we aan het einde van de zomervakantie beneden helemaal klaar zijn. Daarom ga ik eerst de rest van het huis schoonmaken en het beneden ook weer gezellig maken en dan in kleine porties gaan schilderen. Anders word ik gek. Ik moet ook nog wat werken tussendoor enzo



(en dan kunnen we verder met de badkamer.......)
Wauw, wat een project! Inderdaad fijn als het tussendoor wel weer schoon is, dat werkt ook fijner met schilderen. Sterkte nog even dan maar
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel . Iedere keer is er wel weer iets klaar, dat is ook wel weer leuk. Komt de kat beneden, kan ze ineens niet meer in het hoekje in de keuken zitten omdat de koelkast er eindelijk staat. En dan gaat ze zo zitten kijken van: wat krijgen we nou weer! En dan loopt ze in de kamer (daar heeft de koelkast een maand of drie gestaan, omdat er in januari een superaanbieding was) en dan staat ze daar weer raar te kijken. Echt lachen dat beest van ons
Haha Phips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven